Dobra wiadomość dla użytkowników nieco starszego, choć nadal bardzo popularnego iPhona 5S. Przyszła wiosna! Fajnie prawda? ;)
Jeszcze fajniejsze jest to, że właśnie rusza aktualizacja oprogramowania, która włączy Wam możliwość korzystania z WiFi Calling w sieci Orange. Wiem co powiecie – nareszcie! :) Sądząc po pytaniach pojawiających się na blogu, sprawa WiFi Calling na iPhonach była dla Was jedną z bardziej interesujących. Przypomnę, że niemal rok temu – 28 marca też ruszyła aktualizacja, która włączyła WiFi Calling i VoLTE na iPhone 7 i 7 Plus, iPhone 6 oraz 6 Plus a poza tym na iPhone SE. Nieco osamotnieni pozostali właściciele iPhona 5S. Do dziś był to jedyny smartfon, który technicznie umożliwiał korzystanie z WiFi Calling, jednak brakowało tej opcji w sofcie. Trochę to trwało, ale się udało. Mimo, że od premiery 5S minęło sporo czasu doczekał się i on.
Przygotuj się na WiFi Calling z iOS 11.3
Jeśli więc macie iPhona 5S, możecie zacząć wypatrywać na jego ekranie informacji o dostępnej aktualizacji iOS. WiFi Calling otrzymacie bowiem wraz z instalacją iOS 11.3. Choć tylko w Orange jest Was około 100 tysięcy – nie martwcie się, dla wszystkich wystarczy i nie przewidujemy konieczności stania w kolejce na mrozie. Nie wszyscy jednak od razu dostaną powiadomienie o możliwości aktualizacji. Jest ona wprowadzana na całym świecie, więc by uniknąć przeciążeń serwerów będzie przebiegać falami, rozłożonymi na kilka dni. Miejcie zatem odrobinę cierpliwości. W tym czasie możecie zrobić porządki w swoim telefonie, zaktualizować kontakty, zrobić kopię zapasową i wyczyścić obudowę. Może jakieś nowe etui? Skoro będzie miał nowe możliwości – niech wygląda jak nowy, należy mu się. ;)
Pamiętajcie by mieć naładowaną baterię, co pozwoli na sprawne i bezpieczne pobranie, a także zainstalowanie oprogramowania. Całość nie zajmie więcej niż kilka chwil (to najlepsza miara czasu dla takich operacji) ;). Jak pamiętacie, w przypadku iPhona nie trzeba pobierać aplikacji dla WiFi Calling, wystarczy włączyć usługę w ustawieniach. Dzięki temu, już po upływie kolejnej chwili od zakończenia aktualizacji będziecie mogli wykonać pierwsze połączenie przez WiFi i sprawdzić jego zalety.
To chyba wszystko - w telegraficznym skrócie. Aby umilić sobie czas oczekiwania możecie się zapoznać z iOS 11, jeśli go jeszcze nie znacie – wszystko, co trzeba znajdziecie na stronach Apple’a. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o WiFi Calling, do czego służy, kiedy się przydaje i jak działa – polecam wpis Piotrka sprzed roku – kiedy usługa ruszała na pierwszych smartfonach w sieci Orange.
Komentarze
Bonus jak najbardziej miły – chociaż wolałbym chyba dostać no limit na rozmowy i smsy na miesiąc 🙂 ;p
OdpowiedzNa SMS i internet wyda się dodatkowo więcej niż 25 zł za no-limit z 50 GB internetu (50GB i rozmowy + SMS za 25 zł / m-c to standardowa oferta w Orange).
OdpowiedzNo dokladnie
OdpowiedzInni za przeniesienie numeru na kartę dają dużo więcej i na dłużej 😉
OdpowiedzSuper macie promocje – jestem z Wami prawie 11 lat, płacę terminowo w taryfach biznesowych przez cały czas umowy. Ale żaden konsultant nie zadzwoni z jakąś propozycją przedłużenia umowy. Mogę sobie co najwyżej wybrać coś ze strony, ale skoro na kartę mam usługi za 25 zł (z VAT) a w taryfie biznesowej 34,99 (a z VAT ponad 40zł) za takie same usługi to stawiam pytanie, na kim zależy Orange?
OdpowiedzA masz zgodę na marketing wyrażoną? Pewnie nie jak nikt nie dzwoni.
OdpowiedzNiestety to jedna z częściej spotykanych sytuacji.
OdpowiedzZgodę marketingową oczywiście mam. Ostatnio to ja sie Was prosiłem o przedłużenie jednej z usług. Wtedy miałem obiecany kontakt dotyczący kolejnych usług.
OdpowiedzNiestety konsultanci Orange jakoś nie chcą zadzwonić i zaproponować oferty choćby zbliżonej do tej którą dziś proponujecie w taryfie prepaid. A przy moim stażu, przy terminowych opłatach to jest przecież standard postepowania w innych firmach, że dba sie o klienta. Ale nie u Was.
Oczywiście ze mam taką zgodę wyrażoną. Co zresztą widać na fakturach.
OdpowiedzOrange zmniejsza ilość Internetu dostępnego w pakietach rozmów i SMS-ów bez limitu do wszystkich oraz GB.
Zmiana obowiązuje od 4 kwietnia 2018 roku. Dotyczy ona pakietów dla nowych klientów oraz tych ze stażem do 1 roku. Dotychczas mieli oni dostępny pakiet 15 GB. Został on zmniejszony do 10 GB. Zmiana dotyczy pakietu za 12 zł na 7 dni i pakietu za 25 zł na 31 dni, zarówno w wersji cyklicznej, jak i jednorazowej.
OdpowiedzZmiana dotyczy wyłącznie klientów korzystających z wersji jednorazowej, a nie cyklicznej jak napisałeś. Choć faktycznie, dotyczy tych którzy są z nami krócej niż rok. W praktyce nie obejmie większości naszych klientów korzystających z tych usług – albo są z nami dłużej niż rok, albo też korzystają z wersji cyklicznej. Cenimy tych, którzy chcą się z nami wiązać na dłużej 😉 A jeżeli chodzi o jakość sieci – są nowe dane speedtest.pl jakiś specjalnych zmian tam nie widać.
Odpowiedz„Cenimy tych, którzy chcą się z nami wiązać na dłużej ” – widzę dokładnie po mojej ofercie przedłużenia umowy po prawie 11 latach bycia w Orange.
OdpowiedzNowy klient na kartę ma zdecydowanie lepsze warunki….
Tomasz – a co Cię tak trzyma przy tym abonamencie? Jakoś nie mogę zrozumieć brania abo w komórce, skoro nie ma żadnych „gratisów”… (a może są?…) :/
OdpowiedzGeneralnie nic mnie już nie trzyma w Orange – przed chwila to ja znów zadzwoniłem i po 11 latach otrzymałem ofertę za 43 zł brutto (nolimit+10GB).
OdpowiedzPusty śmiech mnie ogarnął….
za 29,95 masz no-limit albo 45 zł opcja bez telefonu masz no-limit i 20 GB internetu w T-Mobile.Po co przepłacać tra tralala
OdpowiedzA za ile masz światłowód i TV? A nie poczekaj… 😉 A w temacie, o którym pisał @Tomasz. Czy masz tylko jeden plan mobilny u nas? Czy może coś jeszcze? Na jakim planie Ci zależy?
OdpowiedzJaki światłowód? U mnie nie macie zamiaru go świadczyć, mimo ze o to Was przecież prosiłem, a z okien widzę największe centrum biznesowe w Gdańsku, ba w sąsiednim bloku jest podobno już światłowód. U mnie nie. A LTE dla mojego biznesu to jedynie opcja backupowa, a nei łącze podstawowe.
Co ważne – miałem usługi internetu biznesowego w Orange od czasów SDI, ale już go oczywiście nie mam, bo oferta 10Mbit/s to śmieszna jest.
A teraz interesowało mnie przedłużenie jednego biznesowego planu komórkowego z ewentualną opcją zakupu ratalnego telefonu. Ale skoro Wam nie zależy na stałych klientach – cóż zmieniam sieć.
ps. wczoraj prosiłem o kontakt kogoś z DUK, ale przecież nie przesadzajmy, lepiej jest pozyskać klientów na kartę za 25zł, niż utrzymać klienta biznesowego.
@Łukasz – mam ofertę z kilku sieci – im zależy na klientach.
Odpowiedz@Tomasz, jeżeli chodzi o światłowód, to sytuacje, o której piszesz na ogół wynikają z dwóch rzeczy. a) jeszcze gdzieś nie dotarliśmy, ale mamy plany b) nie możemy gdzieś dotrzeć z powodów administracyjnych… jak to opisywał kiedyś Wojtek w tym tekście: https://biuroprasowe.orange.pl/blog/prezesie-spoldzielni-prosze-pozwol-mieszkancom-miec-swiatlowod/. Mój mail to piotr.domanski2@orange.com, zresztą kiedyś z tego co pamiętam do mnie pisałeś. Zobaczę jak wygląda u Ciebie kwestia światłowodu.
OdpowiedzDziś mnie już nie interesuje ten światłowód. Dziś mam u Waszej konkurencji łącze 250 Mbit/s z opcją przejścia na 500 Mbit/s. Za podobne pieniądze do tego co Wy proponujecie.
Szkoda mi już czasu na zabawy z Orange w tym temacie. No i na 100% nie ma problemu z administracja wspólnoty.
W przyszłym tygodniu zlecam przeniesienie tego numeru komórkowego o którym tutaj piszę. W weekend jedynie musze policzyć czy zrywać umowę, czy czekać do jej końca.
OdpowiedzTelefon na abonament obojętnie jaka ta oferta w dzisiejszych czasach jest nieopłacalna
OdpowiedzPrywatnie nieopłacalne, ale biznesowo co i owszem – kwestia faktury.
Ale nie oznacza to, że wezmę ofertę prawie dwukrotnie droższą i w dodatku zwiąże sie kontraktem na dwa lata.
Gdybym otrzymał ofertę za 25 zł netto, a nie za 34,99 to bym pewnie w Orange został. Ale skoro Orange nie zależy.
OdpowiedzJa pewnych rzeczy już nie rozumiem. niby sieć numer 1 w Polsce a mimo to wyprzedza was T-mobile oferując internet mobilny bez limitów danych (Bez GB i bez ograniczeń). Jak to możliwe że sieć nr 1 nie wprowadziła pierwsza non limit jeśli chodzi o internet mobilny. Inne sieci przyspieszają swój internet na różnych pasmach LTE a Orange nic sobie z tym nie robi. Nie dziwie się że ludziska uciekają z Orange nawet do t-mobile bo kto w tych czasach będzie przepłacał. Jak t-mobile oferuje internet lte w 2 opcjach do 20 mb/s za 49zł i do 60 mb/s za 59 zł i to z opcją no limit . A Orange jak miało internet mobilny z pakietem podstawowym to nadal ma, a nie wspomnę już w ofercie na kartę za doładowanie 100 zł 50 GB. Oferując teraz nowym klientom 100 zł nie załapiecie tak klientów. Orange musi zrobić naprawdę wielkie WOW żeby klienci do was wrócili. Ja na waszym miejscu wprowadził bym także LTE bez limitów taniej niż wygląda to w T-mobile żeby ludzi zachęcić, i przyspieszyć internet lte musicie, jeśli chcecie na rynku jeszcze zabłysnąć jako sieć nr 1. Jestem przykładem ponieważ sam uciekłem po 3 latach do t-mobile i to tylko ze względu na internet mobilny jaki oferuje T-Mobile. I jestem zadowolony. nie przepłacam a internet śmiga aż miło.
OdpowiedzPodpisuje się pod komentarzem my w T-Mobile mamy najlepiej.Orange powinno się nauczyć od nas 😉
Odpowiedz„To byłem ja, Jarząbek Wacław”
Odpowiedz@Alex2605, dla większości klientów pakiety rzędu 250 GB na miesiąc w pełni wystarczą. W naszej ofercie jest światłowód, którego zasięg jest coraz większy i spełni wymagania nawet najbardziej wymagających. W ofercie na kartę, o której wspomniasz masz w wersji cyklicznej za 25 zł dodatkowo przynajmniej 15 GB i no-limit rozmów i SMS. Przy doładowaniu za 30 zł daje to na sam początek 30 GB na miesiąc.
OdpowiedzCo ciekawe jak prosiłem o światłowód czy zwiększenie prędkości internetu DSL który miałem praktycznie od jego początku to mieliście i macie BMT. Obok światłowód już jest, ale Wasi pracownicy nie widzą klientów biznesowych w małych budynkach…. Bo i po co?
ps. jakby co wielokrotnie zgłaszałem sie do Was z prośbą o inwestycje….
OdpowiedzNa koniec – pomijając wyciskaczy oferty Love to firma Orange utraci wieloletniego klienta bo nie potrafi zejść z ceny telefonu 4zł miesięcznie. Cóż – jak dla mnie to żenada, mając na uwadze staż kliencki.
OdpowiedzPrzecież oczywiste, jest ze za miesiąc i tak obniżycie cenę tego modelu, ale …. będę już w konkurencji.
Macie najwięcej odejść tylko pogratulować a pomysł z reklamacjami tez fajny będziecie mieć jeszcze więcej odejść to nie będzie sieć numer 1 ale będzie sieć numer 3
OdpowiedzAż żenujące, ale sprawa rozbiła sie aż o 4 zł miesięcznie w cenie telefonu. Orange „straciłby” 96 zł netto na telefonie, a tak straci wieloletniego, rzetelnego klienta. Przez prawie 11 lat nigdy nie miałem dnia spóźnienia w opłacaniu faktur. Ale takich klientów sie przecież nie ceni.
OdpowiedzCały ja! http://www.instagram.com/p/BhXGRZvneCq/?hl=pl
Odpowiedzhttps://pbs.twimg.com/profile_images/983459783280906240/Zb93He0n.jpg
Odpowiedz