Po sukcesie w Dolinie Krzemowej, Orange rozszerza „Orange Fab” - program wspomagający rozwój małych, innowacyjnych firm, tzw. start-up’ów. Od listopada mogą w nim uczestniczyć przedsiębiorcy z Francji oraz Południowo-Wschodniej Azji, a w pierwszej połowie 2014 roku będą mogły do niego dołączyć także firmy w Polsce.
Uruchamiając Orange Fab - we Francji i Japonii (dla regionu Południowo-Wschodniej Azji), a wkrótce również w Polsce, Orange potwierdza swoją ambicję, by stać się inkubatorem przedsiębiorczości na skalę międzynarodową.
- Zapraszanie studentów, inżynierów, programistów, projektantów i przedsiębiorców do współpracy z Orange to ważny element naszej strategii otwartości na innowacje, pozwalającej wprowadzać je szybciej, sprawniej, zgodnie z naszą kulturą organizacyjną. Orange Fab jest jednym z elementów tego procesu”, mówi Stéphane Richard, Prezes Orange.
- Operatorzy telekomunikacyjni, tacy jak Orange, przyspieszają wdrażanie nowej fazy konwergencji cyfrowej, dzięki bardzo szybkim usługom szerokopasmowym opartym na mobilnych sieciach 4G i technologii światłowodowej. Naszym zdaniem, ta korzystna sytuacja sprawi, że powstawać będą nowe start-upy, oferujące nowatorskie rozwiązania, w pełni wykorzystujące możliwości naszych sieci”, powiedział Vivek Badrinath, wiceprezes ds. innowacji, marketingu i technologii Orange.
Orange Fab umożliwia start-up’om skupienie się na rozwoju, wdrażaniu usług na skalę światową oraz tworzeniu produktów i usług doskonalących obecne rozwiązania telekomunikacyjne. Aby im to umożliwić, Orange łączy własne doświadczenie w branży telekomunikacyjnej z doświadczeniem mentorów wywodzących się z lokalnych ekosystemów technologicznych. Dostarcza im m. in. wsparcia finansowego i logistycznego oraz ułatwia kontakty z ekspertami mogącymi wesprzeć ich w rozwinięciu własnego biznesu. Uczestnicy programu spędzą także dwa tygodnie w Orange Fab Silicon Valley - w Dolinie Krzemowej, gdzie spotkają się z amerykańskimi ekspertami i inwestorami.
Start-up’y we Francji mogą zgłaszać swoje kandydatury na stronie orangefab.fr do 31 grudnia 2013 r. Aby zgłosić kandydaturę, muszą zaprezentować istniejący produkt, już wdrożony lub w zaawansowanej wersji beta. Wskazane jest także, aby zgłaszany projekt nie korzystał jeszcze z funduszy inwestorów instytucjonalnych.
W Polsce Orange Fab zostanie uruchomiony w pierwszej połowie 2014 roku.
Wszystkie informacje są dostępne na stronie www.orangefab.fr i na koncie Twitter @OrangeFabFr.
O firmie Orange:
Orange jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie, z obrotami w wysokości 43,5 mld euro w roku 2012 . Zatrudnia 168 tys. pracowników (na dzień 30 czerwca 2013 r.) , z czego 103 tys. we Francji. Grupa, obecna w 32 krajach, obsługiwała na dzień 30 czerwca 2013 r ponad 231 mln klientów., w tym 174 mln użytkowników telefonii komórkowej i 15 mln odbiorców stacjonarnych usług szerokopasmowych na całym świecie. Orange jest także jednym ze światowych liderów w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych dla międzynarodowych przedsiębiorstw, pod marką Orange Business Services.
Orange notowana jest na NYSE Euronext Paris (symbol ORA) i na New York Stock Exchange (symbol ORAN).
Aby uzyskać więcej informacji (w Internecie i na komórce): www.orange.com, www.orange-business.com, www.orange-innovation.tv lub na Twitterze: @presseorange.
Orange i wszystkie inne produkty lub usługi Orange wymienione w niniejszym komunikacie są markami należącymi do Orange lub Orange Brand Services Limited.
Kontakt prasowy:
Vanessa Clarke, +44 78 18 84 88 48 vanessa.clarke@orange.com
Héloïse Rothenbühler, +33 1 44 44 93 93 heloise.rothenbuhler@orange.com