Odpowiedzialny biznes

Webinarium: Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować?

Monika Kulik Monika Kulik
11 maja 2020
Webinarium: Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować?

Niedawno zapraszaliśmy osoby, które udzielają pomocy psychologicznej na webinarium o pomocy zdalnej. Wzięło w nim udział 649 osób. Z ankiety, którą uczestniczy wypełnili przed i po webinarium wynika, że o 30% zwiększyli oni swoją wiedzę i kompetencje w zakresie pomocy zdalnej, a szkolenie oceniają bardzo dobrze.

Bardzo cieszy nas tak liczna frekwencja. W imieniu Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego dziękujemy za wszystkie komentarze i refleksje. To bardzo ważne, że udało się spełnić Państwa oczekiwania. Jednocześnie widzimy, że zapotrzebowanie na wiedzę z tematów związanych z pomocą psychologiczną i wsparciem dla osób w kryzysie w obecnym czasie jest bardzo duże. Dlatego dziś zapraszamy na kolejny webinar – o interwencji kryzysowej i procedurze Niebieskiej Karty.

Szkolenie poprowadzi Justyna Podlewska - prawnik, koordynatorka programu prawnego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Autorka artykułów i publikacji nt. prawnej ochrony dziecka krzywdzonego, interwencji i przeciwdziałania przemocy.

Bezpłatne webinarium Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować? -  już dziś 11.05. godz. 17.00. Szczegóły zapisów na www.suicydologia.org.

Na stronie PTS znajdują się także tematy kolejnych webinariów. Dzięki wsparciu Orange Polska cykl 10 spotkań on-line jest bezpłatny dla uczestników.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 17:29 11-05-2020

Orange fajnie ze wspieracie takie projekty, brawo.

Odpowiedz

Oferta

Oferta tygodnia: telewizor LG 43″ Full HD

Marta Krajewska Marta Krajewska
07 maja 2020
Oferta tygodnia: telewizor LG 43″ Full HD

Jak co czwartek, w ofercie tygodnia mamy dla Was sprzęt w promocyjnych cenach. Tym razem przeceniliśmy 43- calowy telewizor marki LG, z opcją Full HD Dynamic Color. Promocja potrwa do środy 13 maja br, do końca dnia.

Sprawdźcie okazję w sklepie Orange: Telewizor LG 43LK5100

Zasady są proste - jeśli nie chcecie podpisywać umowy na usługi telekomunikacyjne, telewizor możecie kupić z 200 zł obniżką, w 20 ratach 0%. Wysokość raty wyniesie 49,95 zł/mc.

Jeśli wybierzecie Plan Mobilny 55 lub 75, pakiet Orange Love w wersji Standard, Extra lub Premium, za telewizor zapłacicie ratę wysokości 35 zł miesięcznie. We wszystkich przypadkach zaoszczędzicie 120 zł, w porównaniu do ceny sprzed promocji. Obniżka dotyczy nowych i lojalnych klientów, którzy podpiszą umowę na 24 miesiące.

Sprawdźcie poprzednie oferty tygodnia

 

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

Monika Kulik Monika Kulik
06 maja 2020
0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19

Niedawno pisaliśmy o tym, że w sytuacji zagrożenia koronawirusem wielu ludzi potrzebuje pomocy psychologicznej i o tym, jak można pomagać przez telefon. Dziś praktyczny przykład – linia 0 800 220 280 Fundacji „Znajdź Pomoc”, w której uruchomieniu pomogliśmy.

 

Na nasze pytania odpowiada Agnieszka Nitka, Koordynator ds. Marketingu i Komunikacji w Fundacji „Znajdź Pomoc".

1. Dlaczego zdecydowaliście się na uruchomienie linii 0 800?

Telefon Zaufania Fundacji powstał w odpowiedzi na realne zapotrzebowanie, które odnotowaliśmy na przestrzeni ostatnich tygodni. Fundacja od lat prowadzi bezpłatny telefon dla osób chorych onkologicznie i ich bliskich, jednak od jakiegoś czasu zaczęliśmy otrzymywać dużą liczbę telefonów niedotyczących pacjentów onkologicznych, a bardziej sytuacji bieżącej, stresu związanego z koronawirusem – stąd, aby zapewnić chorym możliwość stałego dostępu do wsparcia, zdecydowaliśmy się na stworzenie osobnego numeru dla osób przeżywających negatywne emocje związane z sytuacją pandemii. Rolą telefonu jest interwencyjne wsparcie psychologiczne jak największej liczby potrzebujących osób.

2. Jak działa infolinia?

Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 17:00-20:00. Odbierają go psycholodzy, osoby z dużym doświadczeniem w niesieniu zdalnej pomocy oraz interwencji kryzysowej.

3. Z jakimi problemami ludzie dzwonią do Was?

Najczęściej są to telefony związane z bieżącym nagromadzeniem się napięcia, stresu, różnych emocji. Osoby, które nie chcą obarczać swoimi zmartwieniami swoich bliskich, lub nie mają po prostu z kim o nich porozmawiać. Młodzi ludzie, pozbawieni kontaktu z rówieśnikami, często intensywnie analizujący swoje emocje i stan. Ludzie samotni, którzy potrzebują porozmawiać z kimś życzliwym. Rodzice pracujący zdalnie, którzy nagle muszą radzić sobie równolegle z całodobową opieką nad dziećmi. Rodziny pracowników służby zdrowia, które martwią się o swoich bliskich. Czasem są to również nagłe sytuacje, wymagające szybkiej interwencji psychologicznej (typu przemoc domowa). Rozmowa, nawet na odległość, potrafi w takich sytuacjach zaowocować złagodzeniem napięcia, kryzysu i stworzeniem przestrzeni do określenia możliwych rozwiązań w danej sytuacji.

4. Gdzie można szukać pomocy w ww. sytuacjach?

Oczywiście jest to uzależnione od każdego indywidualnego przypadku. W sytuacji nagłej przemocy zawsze polecamy kontakt z policją (997) lub niebieską linią (0 800 120 002) , gdzie mają doświadczenie w procedurach przemocy w rodzinie. Czasem sugerujemy rozważenie pracy indywidualnej ze specjalistą – w czasie pandemii część psychologów pracuje zdalnie, rozpoczął działalność również dedykowany projekt Psychologowie Dla Społeczeństwa. To, czy potrzebna jest stała praca ze specjalistą, zależy od wielu czynników, niestety często osoby w dużym stresie i emocjach mają zaburzoną autopercepcję i trudno jest im się obiektywnie diagnozować – dlatego warto skonsultować swoją sytuację z kimś z zewnątrz, np. właśnie z psychologiem z Telefonu Zaufania. Często również już sam telefon do nas pomaga danej osobie na tyle, że nie jest jej na ten moment potrzebna dalsza rekomendacja.

5. Co powinno nas zaniepokoić w naszych emocjach?

Na pewno warto pracować nad świadomością własnego stanu emocjonalnego. Jesteśmy społeczeństwem, które nie ma wypracowanych tradycyjnie metod radzenia sobie z emocjami i raczej przyzwyczajeni jesteśmy do ich „zamiatania pod dywan", co niestety owocuje gromadzeniem się napięcia, a w efekcie zwiększeniem poziomu stresu i emocji, z którymi danej osobie jest już trudno radzić sobie samodzielnie. Warto komunikować swoje emocje, potrzeby i stan, być otwartym na taką komunikację u innych. Wielu problemów, z którymi dzwonią do nas osoby potrzebujące wsparcia, można by uniknąć, gdyby wcześniej zaistniała w ich otoczeniu bardziej empatyczna komunikacja.

 

Komentarze

emitelek
emitelek 17:42 11-12-2024

Żałosne… 1000GB na 31 dnie… A czemu nie milionGB?!?!?! 😛

Odpowiedz
bartsimpson
bartsimpson 16:36 12-12-2024

wystarczy trochę pomyśleć i przedłużyć sobie na rok i więcej, bonus wchodzi w zakładkę bonus gb za doładowanie. Bardzo kozacka promocja.

Odpowiedz
Peter
Peter 09:39 14-12-2024

1000gb za zgody a pozniej milion telefonow od Bog wie kogo z ofertami Bog wie czego, dziekuje postoje.

Odpowiedz
Gość
Gość 16:04 15-12-2024

@peter – Masz rację
Nie ma nic za darmo!!!! Ludzie lecą na 1000GB , jak ” pszczoły do ula ” Później po wyrażeniu takiej zgody będą dzwonić , wysyłać sms , maile o każdej porze dnia i nocy przez całą dobę i każdy ɓedzie miał dostęp do tego numeru telefonu !!!!
Naiwnych klientów niemyślacych racjonalnie jednak nie j brakuje .

Odpowiedz
Gość
Gość 16:28 15-12-2024

Masz rację , szukają naiwnych ludzi , nie ma nic za darmo , człowiek wyrażając zgodę sprzedaje swoje namiary i dane !!!!!!

Odpowiedz
Scroll to Top