Odpowiedzialny biznes

Barometr CSR

Monika Kulik Monika Kulik
09 czerwca 2016
Barometr CSR

Co firmy z kapitałem francuskim myślą o szansach i barierach w rozwoju społecznej odpowiedzialności w Polsce i jak podchodzą do praktycznej realizacji tej idei w naszym kraju? O tym możemy dowiedzieć się z publikacji „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”.

Wśród najważniejszych wyzwań związanych z odpowiedzialnością społeczną biznesu wskazanych przez firmy jest szerzenie wiedzy na temat CSR wśród klientów i szeroko rozumianej opinii publicznej - 71% firm twierdzi, że klienci nie biorą pod uwagę kwestii CSR podczas decyzji zakupowych, a 63%, że klienci nie wiedzą co to jest CSR. Abstrahując od pytania, czy jako konsumenci musimy wiedzieć coś o CSR, czy bardziej rozumieć, że dany produkt jest dobry nie tylko jeśli chodzi o jakość, ale też etykę czy ekologiczność (moim zdaniem to drugie), zmiana sposobu komunikacji jest konieczna.

Wyjście poza schemat budowania wizerunku (75% firm wskazuje, że jest to główny motywator do podjęcia działań CSR), w kierunku budowania dzięki CSR przewagi konkurencyjnej (tylko 11 % wskazuje ten motyw), nie jest możliwe bez przeniesienia „punktu ciężkości” w komunikacji CSR z PR do marketingu i lepszego dotarcia do klienta – jego potrzeb, oczekiwań i wartości.  To znaczące wyzwanie na naszym rynku.

Ale zanim do tego dojdziemy, czeka nas też duża praca wewnątrz naszych firm. Brak wiedzy czy przekonania wśród osób zarządzających CSR (prawie 37% wskazań) i zaangażowania pracowników (41,5%) to bariery, które firmy wskazują w badaniu. Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest działalność Komitetu ds. CSR Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej – jego celem jest promowanie idei CSR wśród firm zrzeszonych w Izbie, wymiana doświadczeń, dzielenie się dobrymi pomysłami i wspólna realizacja przedsięwzięć społecznych czy ekologicznych.

Pałny raport z wyników Barometu znajdziecie na stronie www.ccifp.pl.

d8731b12a8a20b0899a0cf407acb1582981


Odpowiedzialny biznes

Orange Video Fest i konkurs

Stella Widomska Stella Widomska
09 czerwca 2016
Orange Video Fest i konkurs

Mam swoją listę ulubionych projektów, przy których weekend w pracy nie tylko nie boli, ale nawet sprawia frajdę. Jest na niej bez wątpienia Orange Kino Letnie (ale o tym niebawem, bo startujemy już 1 lipca). Jest tam też projekt, w którym uczestniczę od pierwszej edycji, pomagałam go wymyślić i mam do niego szczególny sentyment. To oczywiście Orange Video Fest, czyli największa impreza YouTuberów i gamerów  w Polsce. Przed nami kolejna edycja, na którą zapraszam Was już w sobotę 18 czerwca. Tym razem spotykamy się w Hali MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.  Na miejscu spotkacie m.in. chłopaków z Abstrachuje, Łukasza Jakóbiaka z 20m², Stuu, Ajgora Ignacego, Cyber Mariana i… mogę tak wymieniać jeszcze baaardzo długo. Szczegóły tu.

Mam dla Was niespodziankę. Możecie wygrać zaproszenia na Orange Video Fest. Wystarczy, że w komentarzach napiszecie z którym z twórców You Tube chcielibyście się spotkać i dlaczego. Na zwycięzców czekają trzy podwójne zaproszenia. Macie czas do wtorku do końca dnia.

Zobaczcie jak bawiliśmy się na jednej z poprzednich edycji tej imprezy i koniecznie nas odwiedźcie.

 

 


Oferta

Światłowód i konwergencja = wkrótce nowa oferta!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
08 czerwca 2016
Światłowód i konwergencja = wkrótce nowa oferta!

Zbliżają się wakacje, a jeszcze przed nimi i to za kilka dni przedstawimy nową ofertę. Dwa najważniejsze słowa, aby ją opisać? Światłowód i konwergencja, czyli łącznie usług. Wyjdziemy dalej, poza rozwiązania, które już znacie. Jeśli do abonamentu komórkowego, który macie dołożycie internet domowy, będziecie mogli mocno obniżyć koszt pierwszej z tych usług. I nie mówimy o 10 czy 20 proc. rabatu. Podobny mechanizm zacznie działać w drugą stronę. Rozwiązań będzie kilka, więc każdy znajdzie coś dla siebie. I jeszcze dodam, że „internet domowy” to nie tylko światłowód i Neostrada, lecz także usługi takie jak Internet LTE dla Domu.

Zatem warto się przygotować i być cierpliwym ;-)

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.