Jedne z najlepszych chwil w mojej robocie, to takie, gdy ktoś napisze, że dzięki CyberTarczy nie padł ofiarą phishingu. Albo, że dzięki lekturze bloga lub strony cert.orange.pl zorientował/a się, że ma do czynienia z oszustwem.
I tak jak - to moja prywatna opinia - szczególnie doceniam takie dowody ze strony klientów indywidualnych, zrobiło mi się miło, gdy zobaczyłem mail o tym, że obwołano nas Marką Godną Zaufania!
Najpierw fundamenty
Dobra, nie konkretnie nas, jako CERT Orange Polska, a całą firmę. Warto jednak zwrócić uwagę, że nagroda przyznawana jest w kategorii, cytuję:
Cyfrowe mury, czyli firma, która oferuje przedsiębiorcom najlepszy pakiet usług i rozwiązań dbających o bezpieczeństwo cybernetyczne firmy.
W tej sytuacji, będąc członkiem zespołu odpowiedzialnego za cyberbezpieczeństwo w naszej firmie, nie sposób nie "przytulić" się do takiego sukcesu. Usługi komercyjne to jedno, ale dbałość o bezpieczeństwo zaczyna się od trzonu sieci. Ochrona naszej sieci, a przez to i Was przed atakami DDoS. Blokowanie stron phishingowych (niebawem liczba zablokowanych złodziejskich domen dojdzie do 500 tysięcy!) i uniemożliwianie złośliwemu oprogramowaniu komunikacji z serwerami oszustów. Opisywanie nowych schematów ataków, a czasem powtarzanie do znudzenia tych samych ostrzeżeń, żeby wbić wszystkim w głowy na co muszą uważać. Bez tego wszystkiego, bez podbudowy, fundamentów - nie byłoby efektywnych usług komercyjnych.
Po poradę - prosto do nas!
Na koniec jeszcze jeden cytat:
Tytuł Marka Godna Zaufania przyznawany jest przez polskich przedsiębiorców w ogólnopolskim głosowaniu, które przeprowadza Kantar Polska. Startupowcy, menedżerowie, specjaliści, prezesi firm wskazują tych, którym ufają najbardziej – do kogo się zgłoszą po poradę, z czyją pomocą najłatwiej sprostają wyzwaniom, z kogo chcą brać przykład.
Podoba mi się to. Jasne, przejrzyste zasady i fakt, że to głos Was - decydentów, wybierających usługi - jest kluczowy dla wyników. Dzięki charakterowi mojej codziennej pracy dość często (choć nawet w 1% nie tak często jak koleżanki i koledzy z pierwszej linii, pozdrawiam serdecznie!) mam okazję odpisywać na maile zaniepokojonych klientów. Lubię to bardzo. I nawet mimo tego, że ich problemy nie zawsze dotyczą stricte cyberbezpieczeństwa, nie zostawiam ludzi bez odpowiedzi. Coś jest w zwrocie "tych, którym ufają najbardziej"...
Fajnie, że nam ufacie. Super, że z nami czujecie się bezpieczniejsi. Dzięki za nagrodę.
A teraz - do roboty. Phishingi same się nie... A nie, czekajcie - one akurat potrafią się same blokować ;)