Gaming to zainteresowanie, które cieszy się rosnącą popularnością, nie tylko wśród młodzieży, ale w ogóle społeczeństwa. Według badań Polish Gamers Observatory - aż 67% polskich użytkowników internetu to mniej lub bardziej aktywni gracze, a branża gier wideo generuje więcej przychodu niż muzyczna i filmowa łącznie. Orange dopasowuje swoją ofertę pod trendy panujące na rynku oraz zapotrzebowania klientów.
Tego i wiele więcej mogliśmy dowiedzieć się na wydarzeniu "Orange Gaming Event", które 29 listopada odbyło się w miasteczku Orange.
Moc atrakcji na Orange Gaming Event
Wyjątkowe wydarzenie przyciągnęło uwagę wielu pracowników Orange, a także ich rodzin i znajomych. W holu głównym Miasteczka można było sprawdzić najnowsze popularne gry na konsolach obecnej generacji oraz high-endowych komputerach od naszych partnerów. Każdy, kto w tamtej chwili pragnął chwili relaksu, mógł znaleźć coś dla siebie. Na stoisku Playstation gracze mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności za kierownicą aut sportowych w Gran Turismo, pobujać się po sieci w Spider-Man, rozegrać mecz w FC24, czy odwiedzić świat wirtualny za pomocą zestawu Playstation VR2. Po przeciwnej stronie stanął Xbox, ale atrakcje od obozu "zielonych" również były niezwykle ciekawe. Na tej strefie gracze mogli sprawdzić swoje umiejętności zarówno w FC24 jak i Forza Motorsport. Dla najlepszych przygotowano nagrody. *Nie żebym się chwalił, ale w Fifę całkiem nieźle mi poszło i sam coś wygrałem, także zapraszam do wspólnej gry online jeżeli ktoś jest chętny*.
Nie przepadasz za graniem na padzie? Dla fanów PC też coś się znalazło. Zarówno przedstawiciele HP jak i MSI przygotowali stanowiska z grami motosportowymi jak i akcji. Tak samo jak i u wspomnianych wcześniej dostawców nie brakowało tu nagród i upominków dla graczy z najlepszymi wynikami.
Co najważniejsze - produkty wystawione na wydarzeniu dostępne są w sklepie Orange.
Gry bawią, ale i uczą - ciekawe statystyki i historie
Rozrywka rozrywką, ale na wydarzeniu nie brakowało interesujących paneli dyskusyjnych i wypowiedzi prelegentów. Michał Bobrowski - członek zarządu GryOnline oraz współzałożyciel Polish Gamers Observatory - przedstawił kilka ciekawych faktów na temat branży gamingowej. Z prezentacji dowiadujemy się, na przykład o tym, że dzieci wydają kieszonkowe głównie na gry, o powodach dla których dorośli jak i młodzież grają, a także z jakich urządzeń korzystają ankietowani. Wydawać się może, że gaming to kategoria rozrywki zdominowana przez mężczyzn. Nic bardziej mylnego! 47% polskich graczy to kobiety. Co ciekawe, zdecydowanie więcej pań interesuje się grami mobilnymi i przeglądarkowymi, niż przeznaczonymi na konsole czy komputery.
Na scenie wystąpił również Szymon Kubiak, który posiada wieloletnie doświadczenie w promocji gamingu oraz prowadzenia kampanii reklamowych. Opowiedział nie tylko o potędze rynku gier komputerowych i schematach działania tego biznesu, ale również swoją własną historię - jak gaming wpłynął na jego życie. Według niego doczekaliśmy się czasów, w których zainteresowanie "gaming" wpisane w CV ma realny wpływ na wartość na rynku pracy.
Łukasz Maciaszek, twórca Cloud Gaming Polska, opowiedział natomiast o przyszłości gamingu w kontekście grania w chmurze. Co ciekawe, wielu producentów widzi potencjał w tej technologii nie ze względu tylko na łatwy dostęp do gier, ale również na aspekt ekologiczny. Cloud Gaming jest takim rozwiązaniem.
Co łączy gaming z Orange? Oferta Boosteroid
Punktem kulminacyjnym wydarzenia był panel dyskusyjny. W trakcie jego trwania, Jan Chrostowski (Wydział Zarządzania Ofertą Orange Polska) oraz Marcin Staranowicz (media Orange Polska) dyskutowali na temat rozwoju oferty gamingowej w Orange. Jako dostawcy światłowodu widzimy potencjał w rozwoju Cloud Gamingu, dlatego weszliśmy we współpracę z Boosteroid.
Boosteroid to nowa, zyskująca uznanie i popularność, międzynarodowa firma, mająca mocne portfolio obsługi gier w chmurze. Oferuje wypożyczenie mocy obliczeniowej stacji roboczych – w formie „zdalnego komputera/pulpitu”. Można to połączyć z kontem na platformach dystrybucji cyfrowej, zapewniając szybki dostęp do gier. Nie jest wymagany ani sprzęt, ani żadna instalacja. Firma gwarantuje możliwość grania dosłownie wszędzie i na wszystkim. To spore ułatwienie dla użytkowników, którzy nie muszą mieć profesjonalnego, drogiego sprzętu komputerowego, co dawniej było niezbędną rzeczą i podstawą. Teraz wystarczy Boosteroid oraz dostęp do szybkiego internetu – o to właśnie zatroszczy się Orange.
Na sam koniec chciałbym podziękować za całe wydarzenie organizatorowi. Jarosław Stępień (Brand Manager z Marketingu B2C) pokazał zarówno swoją jak i naszej firmy pasję do gamingu.