Zgodnie z obietnicą zaczynamy prace nad nowym Raportem Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska. Na początek chwila namysłu nad tym, co było. Potrzebuję Waszych rad co się sprawdziło, a co nie w ubiegłorocznym Raporcie?
Z moich dotychczasowych rozmów wiem, że duże zainteresowanie wzbudziła kwestia sposobu raportowania programów społecznych. Opisując je staraliśmy się pokazać nie tylko nasz wkład (finansowy, rzeczowy, ludzki), ale także rezultaty realizacji programów i ich efekty długofalowe. Dzięki temu pokazaliśmy, że realizowane przez nas programy społeczne to nie tylko pieniądze, ale także nasze usługi, wiedza i zaangażowanie pracowników, a także – konkretne zmiany jakie zachodzą dzięki nim w ludziach, organizacjach społecznych i w całych społecznościach.
Studenci z Ligi Odpowiedzialnego Biznesu, z którymi miałam ostatnio okazję się spotkać podczas warsztatów na temat raportowania społecznego, docenili natomiast w naszym Raporcie przejrzystość treści i danych, użycie cytatów, pomysł na kalendarium, ale z drugiej strony woleliby mniej tekstu i więcej ikonografik.
Zależy mi na Waszej opinii na temat ubiegłorocznego Raporu – czekam na komentarze.