Rozrywka

Reklama nie wyrwie z fotela?

Marcin Dąbrowski Marcin Dąbrowski
31 stycznia 2012
Reklama nie wyrwie z fotela?

Na stadionie Cracovii hinduska telewizja Ten HD nagrała reklamę zachwalającą jakość transmisji meczów na swojej antenie. Spot jest efektowny, możecie go zobaczyć na końcu tego wpisu. Skłonił mnie jednak do zastanowienia, w jakim stopniu utożsamiamy dzisiaj sport z fizycznością, a w jakim - z przykuciem do kanapy.

Minister Sportu Joanna Mucha w wywiadach podkreśla, że jej priorytetem jest zaktywizowanie społeczeństwa. Tylko jak to osiągnąć? Wśród swoich znajomych słyszałem już wszystkie rodzaje wymówek. Za zimno, za daleko, za drogo, źle wyglądam, nie mam w czym, nie lubię, nie mam czasu, dla mnie już za późno, muszę się uczyć, gram za słabo, nie mam z kim.

Można obalić te „argumenty” bardzo szybko. Kompani do gry? Za niski poziom? Na portalu Gumtree.pl znajdziecie kategorię Społeczność, a w niej sport, taniec, partnerzy do gry. W ogłoszeniach ludzie szukają partnerów do biegania i na siłownię, do tańca i tenisa, zawodników do amatorskich drużyn we wszystkich dyscyplinach, o różnym poziomie zaawansowania. Opory? Na siłowni, na basenie, na zajęciach fitness - w każdym miejscu można spotkać dzieci i emerytów, stałych bywalców i debiutantów, o różnej budowie ciała. Wszyscy są zajęci sobą, nikt nie zwraca uwagi na otoczenie, można się czuć zupełnie swobodnie. Motywacja? Ludzie ćwiczący wokół niesamowicie mobilizują do pracy.

Nie masz pieniędzy? Pójdź pobiegać! Przeczytaj, jak się ubrać, by uprawiać jogging w zimie. Nie masz w czym? Ze sportem jest jak z każdą dziedziną życia. Możesz zacząć karierę muzyczną od kupienia instrumentu, mikrofonu i wynajęcia studia nagrań albo po prostu zacząć śpiewać. Możesz zacząć uprawianie sportu od kupienia drogich butów, oddychających ubrań i wykupienia karnetu albo chwycić stare trampki i po prostu zacząć biec.

Wszyscy znamy świetne spoty promujące transmisje wydarzeń sportowych w telewizji. Ale w jaki sposób skutecznie zachęcić widzów do czynnego uprawiania sportu? Przypomniałem sobie reklamę angielskiej federacji piłkarskiej, ale aby ją zrozumieć zobaczcie najpierw spot firmy Nike:

Co zrobiła angielska Football Association? Powyższą reklamę Nike lekko zmodyfikowała… Zobaczcie sami.

Nie wiem, jak długo poczekamy na podobną reklamę w Polsce. Może Wy znacie jakąś polską reklamę zachęcającą do uprawiania sportu, bez uwzględniania reklam firm odzieżowych? Nie miałbym nic przeciwko temu, by obejrzeć taką reklamę jak ta obiecana na początku, z udziałem kibiców i piłkarzy Cracovii. Ale zwieńczoną napisem: „Nieważne, jaki jest Twój poziom. Dołącz do najbliższego klubu”.


Odpowiedzialny biznes

Oto jestem – wyniki

Marek Wajda Marek Wajda
31 stycznia 2012
Oto jestem – wyniki

Poniżej zwycięskie prace Spiro w konkursie Oto jestem! na zdjęcia stadionu.

Wyróżnienia otrzymali również: Pablo (brawo za pomysł) i Ziemowy.


Rozrywka

„Tydzień w 20 min” – Jacek Gadzinowski

Tomasz Sulewski Tomasz Sulewski
31 stycznia 2012
„Tydzień w 20 min” – Jacek Gadzinowski

Tym razem wydarzeniom mijającego tygodnia przyjrzeliśmy się wspólnie z Jackiem Gadzinowskim. Rozmawialiśmy oczywiście o ACTA (temat wciąż na czasie...), a w tym kontekście o Zbigniewie Hołdysie,  protestach na ulicach i ich przełożeniu na "rozumienie demokracji", facebooku Kancelarii Premiera oraz o tym, czy politycy rozumieją internet. Skomentowaliśmy także nową politykę cenzurowania treści przez Twittera oraz ranking blogerów Kominka 2011 (a przy okazji to, na ile blogerzy faktycznie wpływają na polską rzeczywistość). Zapraszam :)

To co, kasować bloga czy nie? :)

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.