Wczoraj na ogłoszeniu VI już Rankingu Odpowiedzialnych Firm, usłyszałam, że niektórzy twierdzą, że CSR przestał być modny. Marketingowcy, PRowcy – mówią, że nie „sprzedaje” już towarów, nie buduje wizerunku, bo nie stanowi wyróżnienia wśród innych na rynku.
Chciałoby się powiedzieć – to dobrze. Bo to oznacza, że społecznie odpowiedzialnych firm jest coraz więcej, i że CSR przestaje być narzędziem PRowym, a staje się stałym i „nudnym” elementem działań biznesu.
W tym roku w Rankingu Gazety Prawnej, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PWC znalazło się 10 nowych firm. Po raz pierwszy dla zachęty wprowadzono też uproszczoną wersję ankiety - „dla początkujących”, którą wypełniło 17 przedsiębiorstw. Są też stali bywalcy– tak, jak nasza firma.
Ten ranking to dla nas sprawdzian tego, co dzieje się na rynku, jak rozwijają się inne firmy, jak my wypadamy na ich tle. Tym bardziej cieszy nasza wysoka pozycja – 1. miejsce w kategorii – „telekomunikacja, technologia, media i rozrywka” i 4. – miejsce w całym rankingu.
Także Lista 500 POLITYKI została w tym roku wzbogacona o wyniki ankiety dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu. Tu jesteśmy wśród 12 firm, które otrzymały "złoty listek CSR".