Wczoraj poznaliśmy Liderów Odpowiedzialnego Biznesu. Konkurs został zrealizowany już po raz drugi w ramach projektu "Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu", prowadzonego przez Pracodawców RP oraz sześć partnerskich firm: Danone, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Orange Polska, PGNiG i PZU.
Głównym celem Koalicji jest pomoc firmom we wdrażaniu zasad CSR. Wspólnie opracowaliśmy Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu – zbiór zasad, którymi powinny kierować się odpowiedzialne przedsiębiorstwa oraz podręcznik zawierający praktyczne wskazówki do wdrażania strategii CSR w firmach z branż reprezentowanych przez nasze przedsiębiorstwa.
W konkursie na Lidera Społecznej Odpowiedzialności staraliśmy się wyłonić te firmy, które strategicznie podchodzą do zarządzania społeczną odpowiedzialnością swojego biznesu, mierzą jej efekty i widzą korzyści, ze stosowania tej idei w praktyce.
Wśród nagrodzonych znaleźli się: w branży FMCG – Coca-Cola HBC Polska, budowlanej – Velux Polska, finansowej – PKO Bank Polski, paliwowo – energetycznej – PKN Orlen, a w kategorii ogólnej – Volkswagen Poznań. Wśród małych firm nagrodę odebrał Jumarpol, który zajmuje się „budową podziemnych instalacji metodą bezwykopową”, a wśród średnich przedsiębiorstw Diageo Polska - firma z branży alkoholowej.
W kategorii teleinformatycznej nie było nagrodzonych. No cóż – my jako partnerzy Programu nie startowaliśmy ;)