Odpowiedzialny biznes

Program dotacji w nowej odsłonie

Monika Kulik Monika Kulik
22 lipca 2014
Program dotacji w nowej odsłonie

Wiele firm, które wspierają organizacje społeczne często stoją przed dylematem – którą organizację wybrać, komu pomóc. A że trzeba wybrać – to rzecz oczywista. Do każdej bowiem firmy kierowane są zapytania, oferty, prośby o wsparcie i apele o pomoc.   Dlatego oprócz serca i emocji, potrzebny jest też rozum, aby zastanowić się jak pomagać najbardziej efektywnie i skutecznie. Fundacja Orange oprócz programów społecznych prowadzi również program dotacji.

W tym roku zmieniliśmy jego zasady. Wspieramy organizacje,które dostrzegają potrzeby związane z edukacją i kulturą w swoim regionie i chcą działać w inspirujących partnerstwach. W ramach Programu  wspieramy zarówno stałych partnerów Fundacji, jak i nowe organizacje. Tym ostatnim, prócz szansy na dofinansowanie projektów kierowanych do dzieci i młodzieży, dajemy również możliwość działania w ciekawych partnerstwach. Na stronie internetowej Fundacji udostępniliśmy mapkę z wykazem aż 100 organizacji i instytucji, które zdobyły już doświadczenie we współpracy z naszą Fundacją i chcą się dzielić zdobytą wiedzą i kompetencjami. Warunkiem ubiegania się o dotację przez nową organizację jest gotowość do współdziałania z wybranym z listy partnerem. Doradcza rola organizacji partnerskiej służy wsparciu nowej organizacji w działaniu, ale pozwala też czasem spojrzeć na projekt z innej perspektywy, zwiększyć zasięg i skuteczność zaplanowanych w nim aktywności, a także daje możliwość budowania trwałych, lokalnych partnerstw, które łączy wspólny cel.

Wśród 116 zgłoszonych wniosków, wybraliśmy 17 ciekawych i potrzebnych społecznie projektów. Jakie to inicjatywy?  Młodzi ze skierniewickiego skateparku przy użyciu mediów społecznościowych promują swoje widowisko muzyczne „Romeo i Julia”. W województwie pomorskim zostaną przeprowadzone międzypokoleniowe warsztaty angażujące nowe technologie, dzieci z mazurskich wsi doświadczą komunikacji z robotami Lego, w Małopolsce smartfony przysłużą się edukacji szkolnej, technika 3D w fotografii pozwoli młodzieży spojrzeć z nowej perspektywy na architekturę ulicy Fabrycznej w Zielonej Górze, a dzieci z sopockiej biblioteki poznają tajniki animacji graficznej i nauczą się tworzyć multimedialne komiksy.

4382db5e66ce31e383752a3cab0fd75679f

To tylko niektóre z nagrodzonych projektów. Szacujemy, że we wspieranych przez nas inicjatywach weźmie w tym roku udział ponad 1300 uczestników.


Odpowiedzialny biznes

Social mediowy zawrót głowy

Aleksandra Wójcik Aleksandra Wójcik
21 lipca 2014
Social mediowy zawrót głowy

Każdego dnia prezentujemy Wam na blogu produkty, usługi i kampanie. Nie powstałyby one gdyby nie wiele osób, które przygotowują oferty, programują strony w necie czy tworzą aplikacje. Postanowiliśmy przybliżyć ich pracę i zarazem pokazać firmę "od kuchni". Być może wiedza o tym, jak pracuje się w różnych działach Orange pomoże Wam zdecydować kiedyś, że chcielibyście ruszyć w podobną ścieżkę własnej kariery. Na pierwszy ogień bierzemy Social Media.

Nasi Eksperci od Social Mediów tworzą strategie wykorzystywania kanałów on-line oraz wyznaczają kierunki ich rozwoju. Wyłapują trendy i prowadzą kampanie on-line. Choćby takie jak wspólne działania z blogerami, które okazały się sukcesem dzięki indywidualnemu podejściu we współpracy. Do ich zadań należy także monitoring internetu. Pomagają rozwiązywać problemy współpracując blisko z konsultantami i Orange Ekspertami. Opracowują system raportów i alertów po to, aby każdy, kto zgłasza sprawę dotyczącą klientów Orange, natychmiast otrzymał odpowiedź. Średni czas ich reakcji na posty zamieszczone na Facebooku wynosi 23 minuty, co według Social Bakers czyni Orange Polska jedną z najlepszych firm na świecie w szybkości odpowiedzi. Osoby planujące kampaniie żonglują mediami z cyrkową precyzją. Dla każdego z projektów potrafią stworzyć świeżą strategię. Na pracę patrzą rozwiązaniami tak, by przekaz zawsze trafił do właściwych osób w odpowiednim czasie. Potrafią też negocjować z mediami atrakcyjniejsze ceny i korzystniejsze czasy emisji.

 


Rozrywka

Kulisy Orange Warsaw Festival 2014

Kasia Barys Kasia Barys
18 lipca 2014
Kulisy Orange Warsaw Festival 2014

Na scenie OWF artyści dają czadu tak, że aż muzyka dudni w głośnikach!  A tymczasem z tyłu, na zapleczu Stadionu Narodowego praca wre. Trwają wywiady, dziesiątki fotoreporterów i dziennikarzy pracuje, by informacja o tym, że zespoły na scenie już grają poszła w świat.  I my także, redakcją blogową pracowałyśmy, by materiały wideo pojawiały się teraz na blogu. Dzięki fajnej ekipie filmowej zgraliśmy godziny materiałów koncertowych. Muszę przyznać, że to duże szczęście, kiedy praca jest także przyjemnością.

Zobaczcie jak wyglądała nasza praca za kulisami Orange Warsaw Festival 2014.

 

 

Scroll to Top