Informacje prasowe

Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie ma własne logo

21 sierpnia 2009
Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie ma własne logo

Zainicjowane przez Grupę TP „Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie” zyskało łatwy do zapamiętania i rozpoznawalny logotyp, który będzie wykorzystywany przez sygnatariuszy porozumienia w działaniach komunikacyjnych i edukacyjnych.

Wspólny logotyp zapewni rozpoznawalność działań mających na celu wskazywanie rodzicom i opiekunom zagrożeń wiążących się z korzystaniem przez dzieci z Internetu, a także dostarczanie rozwiązań pozwalającym na ograniczanie ryzyka, w szczególności możliwości łatwego reagowania na napotkanie zagrożenia. Sygnatariusze porozumienia planują też wypracowywanie standardów postępowania wobec treści i zachowań nielegalnych.

W Grupie TP trwają intensywne prace nad wdrożeniem porozumienia. W serwisie www.tp.pl udostępniona zostanie strona z informacjami o porozumieniu, działaniach Grupy TP oraz link do formularza zespołu Dyżurnet.pl, umożliwiającego zgłaszanie napotkanych w Internecie treści i zachowań zabronionych czy szkodliwych. To pierwszy krok w stronę budowy wspólnych standardów postępowania w takich przypadkach.

„Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie” jest inicjatywą Grupy TP realizowaną pod patronatem Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania. Zostało zawarte w lipcu 2009 przez 12 założycieli: Telekomunikację Polską, PTK Centertel, Wirtualną Polskę, Fundację Orange, Interię.pl, NASK, Polskie Badania Internetu, ArcaBit, Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji, Fundację Dzieci Niczyje, Fundację Kidprotect.pl oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej. We wrześniu do porozumienia przyłączą się 3 kolejne firmy.

Sukces Porozumienia zależy od jak najszerszego przyjęcia dokumentu i jego popularyzacji. Zainteresowani przyłączeniem się do inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie mogą przesyłać zgłoszenia na adres: Jacek.Hutyra@telekomunikacja.pl.


Informacje prasowe

Umowa z ENEA S.A. – TP optymalizuje koszty energii elektrycznej

17 sierpnia 2009
Umowa z ENEA S.A. – TP optymalizuje koszty energii elektrycznej

Firma Telekomunikacja Polska podpisała  z ENEA S.A. umowę sprzedaży energii elektrycznej. Tym samym TP zakończyła I etap konsolidacji sprzedaży energii, który obejmuje ok. 3000 punktów poboru energii. Wartość kontraktu to ok. 30 milionów PLN.

Obecnie TP rozpoczyna II etap wyboru sprzedawcy na pozostałych 10 tys. punktów poboru energii elektrycznej, który zakończy się w  2009 r.

Umowa ma charakter długofalowego partnerstwa strategicznego pomiędzy  TP a ENEA S.A i wpisuje się w długookresową strategię TP optymalizacji kosztów energii elektrycznej oraz działań na rzecz zwiększenia konkurencyjności rynku energii w Polsce.

Zarząd TP zdecydował o wyborze oferty ENEA S.A. po wnikliwej analizie złożonych ofert i uzupełniających negocjacjach. ENEA S.A. została uznana za stabilnego partnera, którego doświadczenie i przygotowanie daje gwarancję pełnej realizacji warunków umowy i wysokiego standardu świadczonych usług.


Informacje prasowe

Komputery użytkowników neostrady bardziej bezpieczne

11 sierpnia 2009
Komputery użytkowników neostrady bardziej bezpieczne

Telekomunikacja Polska wspólnie z dużymi serwisami pocztowymi zainicjowała zmiany w funkcjonowaniu poczty elektronicznej. Umożliwią one zmniejszenie ilości niechcianej korespondencji mailowej - spamu - poprzez przeniesienie komunikacji pomiędzy programami pocztowymi a serwerami z portu 25 na porty 587 i 465.

Przeniesienie komunikacji mailowej z portu 25 to kolejna inicjatywa zwiększająca bezpieczeństwo klientów korzystających z Internetu w ramach usługi „bezpieczny dostęp", którą TP wprowadziła w czerwcu ubiegłego roku. Dzięki niej, ograniczona zostanie możliwość nieświadomego wysyłania spamu, m.in. w efekcie działania wirusów lub innego oprogramowania szkodliwego.

Przeniesienie komunikacji mailowej na porty 587 i 465 jest planowane na 1 grudnia 2009. Jednak już teraz TP oraz portale oferujące usługi poczty elektronicznej rozpoczynają akcję informacyjną, po to, aby dać wszystkim internautom wystarczająco dużo czasu na wprowadzenie odpowiednich zmian w ustawieniach programów pocztowych w swoich komputerach. Instrukcję można znaleźć na stronie www.tp.pl/cert/poczta, swoje instrukcje publikują także dostawcy usług pocztowych. Wszyscy klienci Telekomunikacji Polskiej otrzymają też informacje na temat planowanych zmian we wrześniu, razem z rachunkiem za usługi TP.

Zmiany, które proponujemy, są korzystne dla klientów. Pomogą im uniknąć problemów wynikających z nieświadomego wysyłania spamu, takich jak słaba wydajność komputera czy przeciążenie domowego łącza. Nasze rozwiązanie pomoże też chronić internautów przed ewentualnymi przykrymi konsekwencjami wynikającymi ze zmian planowanych w polskim prawie, które będą nakładały na usługodawców obowiązek blokowania użytkowników wysyłających spam, a na samych użytkowników - karę grzywny.

Komunikacja pomiędzy klientem pocztowym a serwerem usługi z wykorzystaniem portów innych niż 25 jest zgodna z ogólnoświatowymi standardami opisującymi funkcjonowanie sieci Internet (m. in. dokumentem RFC 4409). Zmiany dotyczą klientów korzystających z programów pocztowych, takich jak Outlook, Outlook Express. Nie dotyczą one tych internautów, którzy wysyłają maile logując się do serwisu internetowego (strony WWW dostawcy poczty).

Scroll to Top