Bardzo dobre wyniki Orange Polska w trzecim kwartale: mocne fundamenty biznesowe i dobre perspektywy na przyszłość

22 października 2025
Bardzo dobre wyniki Orange Polska w trzecim kwartale: mocne fundamenty biznesowe i dobre perspektywy na przyszłość

W trzecim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły o ponad 9%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o prawie 3%. Przyczyniły się do tego wszystkie, trzy silniki biznesowe: sprzedaż kluczowych usług telekomunikacyjnych, biznesowych IT/IS oraz ofert hurtowych. Firma podtrzymuje całoroczne cele i ambicje.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za trzeci kwartał. Kontynuujemy realizację naszych celów zgodnie z priorytetami strategii Lead the Future. Dostarczanie klientom najwyższej jakości łączności i atrakcyjnych ofert jest jednym z nich. Już ponad 70% populacji mamy w zasięgu technologii 5G, a Orange Światłowód, który zaczęliśmy oferować 10 lat temu, mocno inwestując w rozwój tej technologii, dociera do 9,7 mln domów i mieszkań w kraju.  Światłowód i pakiety konwergentne w dobrym tempie zyskują nowych użytkowników, pomimo dużej konkurencji, a wyjątkowo udany kwartał z najwyższym od kilku lat  przyrostem liczby klientów mieliśmy w usługach mobilnych. Przyczyniła się do tego także wprowadzona niedawno nowa oferta rodzinna” - powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

- „Wprowadzamy innowacyjne rozwiązania ułatwiające życie naszym klientom i zapewniające najlepsze doświadczenia. To chociażby automatyczna instalacja karty eSIM na najnowszych smartfonach, którą zaproponowaliśmy jako pierwsi na rynku, czy bezpłatny półroczny dostęp do asystenta AI Mistral Le Chat Pro. Widzimy także stopniową poprawę na rynku usług dla biznesu. Ponadto w ofercie hurtowej poprawiliśmy dynamikę wzrostu, korzystając z popytu na nasze aktywa infrastrukturalne. To wszystko dowodzi, że nasz biznes opiera się na mocnych fundamentach i pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość” - dodała Liudmila Climoc.

Wszystkie kluczowe usługi zyskują nowych klientów, w dobry tempie rośnie wartość. Usługi mobilne z najlepszym wynikiem od 4 lat.

W 3 kwartale przybyło 18 tys. użytkowników pakietów konwergentnych, łącznie korzysta z nich już 1,84 mln klientów. Liczba klientów Orange Światłowodu zwiększyła się o 42 tys. i obecnie korzysta z niego ponad 1,68 mln klientów.  W dobrym tempie rośnie średni przychód na użytkownika z tych usług (ARPO), zwłaszcza za sprawą większej popularności wyższych opcji światłowodu oraz popytu na usługi telewizyjne i kontentowe.

Liczba klientów abonamentowych usług mobilnych wzrosła w minionym kwartale aż o 108 tys., co jest najlepszym wynikiem od ponad 4 lat. Przyczyniły się do tego usługi wszystkich marek operatora, zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. W 3 kwartale przybyło także 117 tys. klientów usług prepaid.

Wszystkie obszary biznesu napędzają wzrost przychodów. Marża bezpośrednia przekłada się na wzrost EBITDAaL.

Przychody firmy w 3 kwartale wzrosły łącznie o 9,3% rok do roku. Na ten wynik wpłynęło solidne tempo wzrostu przychodów w kluczowych usługach telekomunikacyjnych (o 6,5% rok do roku), bardzo dobry 13% wzrost przychodów z usług hurtowych, odzwierciedlający zapotrzebowanie na nowoczesną infrastrukturę oraz wyjątkowy, aż 47% wzrost przychodów z usług IT&IS związany z kontraktami na usługi integracyjne i odsprzedaż licencji na oprogramowanie. Wzrost przychodów przełożył się na rosnącą marżę bezpośrednią zwłaszcza w kluczowych usługach telekomunikacyjnych oraz w usługach hurtowych. Jej wzrost w połączeniu z dyscypliną kosztową, szczególnie w obszarze sieci, napędził wzrost rentowności operacyjnej EBITDAaL w 3 kwartale (+2,9% rok do roku)

Zmiana przychodów oraz EBITDAaL rok do roku prezentowana jest w odniesieniu do bazy porównawczej zmienionej w związku ze sprzedażą spółki Orange Energia.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 3 kwartał znajduje się na www.orange-ir.pl


Mamy nowe iPady Pro w przedsprzedaży

22 października 2025
Mamy nowe iPady Pro w przedsprzedaży

Rozpoczęliśmy sprzedaż premierowych iPadów Pro z procesorem M5. Zdaniem producenta te modele wyznaczają nowy standard wśród urządzeń mobilnych klasy premium.

iPady Pro mają wyświetlacz Ultra Retina XDR z technologią tandem OLED, odświeżanie 10-120 Hz, jasność do 1600 nitów oraz kontrast 2 000 000:1, zapewniając wyjątkową jakość obrazu. Nowy procesor, wykonany w technologii 3 nm, gwarantuje najwyższą wydajność w zadaniach obliczeniowych, graficznych i AI. Łączność oparta na standardzie Wi-Fi 7 i opcji 5G zapewnia maksymalną prędkość i komfort użytkowania, zarówno do pracy, nauki, jak i rozrywki.

Nowością w iPadach Pro jest zastosowanie dwóch rodzajów wyświetlaczy. W urządzeniach o pamięci 1 i 2 TB producent proponuje możliwość wyboru pomiędzy szkłem standardowym a nieco droższym, nanostrukturalnym z ekstremalnie niskim współczynnikiem odbicia światła. Elegancka obudowa jest bardzo trwała. iPady Pro oferujemy z abonamentem i bez kontraktu. Do wyboru są wersje: 256 GB, 512 GB, 1 TB i 2 TB. Dostępne w rozmiarach 11″ i 13″, w srebrnym lub czarnym kolorze. Tablety będą kompatybilne z najnowszymi iPhone’ami 17, które od niedawna są w naszej ofercie, a także innymi produktami Apple’a. Szczegóły techniczne i ceny znajdziecie tutaj.


Wspieramy największe polskie festiwale muzyczne

21 października 2025
Wspieramy największe polskie festiwale muzyczne

Ruszyliśmy z kampanią „Muzyka łączy” z Jakubem Józefem Orlińskim, która podkreśla rolę muzyki w łączeniu ludzi i pokazuje jak technologia pozwala być ze sobą bliżej. Podkreślamy w niej, że Orange od lat angażuje się w największe wydarzenia muzyczne w Polsce.

Podczas tegorocznego festiwalowego lata wspieraliśmy Orange Warsaw Festival, Open’er Festival Powered by Orange i Baltic Opera Festival. Wydarzenia zgromadziły dziesiątki tysięcy osób, którym dziękujemy za wspólne chwile.

Kampania powstała we współpracy z wybitnym polskim kontratenorem Jakubem Józefem Orlińskim, który wciela się w rolę przewodnika po świecie muzyki, łącząc artystyczną wrażliwość z ideą bliskości oraz świat popkultury z muzyką klasyczną. Materiały mają za zadanie oddać atmosferę festiwali oraz podkreślić znaczenie wspólnego przeżywania muzyki.

Kampania będzie emitowana w telewizji oraz w digitalu, w tym w specjalnych formatach w mediach społecznościowych. Koncept kreatywny, we współpracy z Orange Polska, stworzyła agencja GPD, która zajęła się również produkcją i postprodukcją materiału. Spot wyreżyserowała Katarzyna Pajzderska-Kin. Media zaplanował i kupił dom mediowy Value Media.

Angażujemy się nie tylko w festiwale, ale i muzyczne formaty telewizyjne. Jesteśmy sponsorem tytularnym, fundatorem nagrody głównej i partnerem technologicznym 16. edycji The Voice of Poland oraz pierwszego w historii tego programu formatu The Voice Comeback Stage Powered by Orange, w którym piąta jurorka - Ania Karwan - daje drugą szansę uczestnikom, którzy odpadli na różnych etapach projektu. Ich losy można śledzić na VOD TVP oraz w niedzielne przedpołudnia na TVP2.

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.