Odpowiedzialny biznes

5 powodów, dla których warto dołączyć do MegaMisji i #SuperKoderów

Bartłomiej Kuczyński Bartłomiej Kuczyński
29 kwietnia 2019
5 powodów, dla których warto dołączyć do MegaMisji i #SuperKoderów

Wydłużyliśmy czas rekrutacji do 15 maja, godz. 17.00. Do tego czasu nauczyciele mogą zgłaszać się do naszych programów. Dlaczego warto to zrobić?

1.  Dzieci muszą same nauczyć się, jak radzić sobie z niebezpieczeństwami

Oprócz wielu wspaniałych zasobów, internet zawiera wiele treści, których dzieci nie powinny oglądać. Ale zdarza się, że trafią na nie mimo woli.  Tak jest np. wyskakującymi oknami z reklamami stron porno. Nie da się odizolować dzieci od takich zjawisk. Trafią na nie prędzej czy później, jeśli nie na swoim urządzeniu, to u koleżanki lub kolegi. Jak pokazują badania, aż 23,4% nastolatków oglądało wulgarne, obsceniczne, przemocowe filmy, czyli patostream.

Młodzi ludzie, którzy czują, że natrafili na coś złego, często nie wiedzą, jak poradzić sobie z takim zagrożeniem. Co ciekawe, najczęstszą formą ochrony prywatności jest…. wyczyszczenie historii wyszukiwarki (mówi o tym 54,2% badanych). A już tylko 11,1% młodzieży regularnie zmienia swoje hasło do poczty czy serwisów społecznościowych. Ważne jest, by już od początku szkoły mówić dzieciom, jak mogą radzić sobie w takich sytuacjach.

My robimy to w MegaMisji – na zajęciach dla uczniów w klasach 1-3.

2.  Jak nie zmarnować 4 godzin i 12 minut każdego dnia?

Czy nam się to podoba, czy nie – młodzież będzie korzystać z sieci, a coraz więcej sfer życia wiąże się z aktywnością online. Specjaliści zwracają uwagę, że w kolejnych pokoleniach dzieci zaczynają korzystać z sieci w coraz młodszym wieku i korzystają z niej w każdym roku więcej, niż w poprzednim.  Aż 4 godziny i 12 minut – tyle wynosi średni czas korzystania z sieci przez młodzież.

Co możemy zrobić, by był to czas dobrze wykorzystany i wpływał na rozwój naszych dzieci? Uczyć, jak korzystać z sieci mądrze, jak pobudzać kreatywność, jak używać narzędzi online do poznawania świata. A także jak zachować zdrowe proporcje między aktywnościami online i ofline. Jak nie zapomnieć o zwykłej rozmowie czy wizycie w lesie.

Taki pomysł przyświecał nam, gdy tworzyliśmy #SuperKoderów i MegaMisję. Na każdych zajęciach uczniowie – niekoniecznie przy komputerach – uczą się korzystania z technologii dla swojego pożytku i rozwoju.

3.  Młodzież mało umie, dorośli są niewielkim wsparciem

Kilka pytań rozbija w puch przekonanie, że cyfrowi tubylcy są cyfrowymi geniuszami buzującymi kreatywnością inwestowaną w wytwarzanie memów i innych nowatorskich form kulturypisał Edwin Bendyk o młodych ludziach w „Polityce”.

Okazuje się, że młodzież nie ma wcale zaawansowanych umiejętności cyfrowych. Nie zna też bardziej skomplikowanych aplikacji, które mogą za darmo pobrać na swoje smartfony. Prawie 40% z nich twierdzi, że edukacja szkolna nie przygotowuje do funkcjonowania w świecie opartym na nowoczesnych technologiach. Połowa nie rozmawia o aktywności online z rodzicami, a aż 64,5 % nigdy nie rozmawiało o tym z żadnym nauczycielem.

Dlatego chcemy uczyć się np.:

  • jak zbudować robota, który narysuje zaprogramowane kształty,
  • jak przy pomocy języka kodu obserwować pogodę i badać klimat,
  • jak stworzyć swoją własną stronę internetową,
  • jak uruchomić kampanię społeczną,
  • jak nakręcić własne wideo i opublikować je w sieci.

To nie luźne wizje przyszłości, lecz aktywności, które od kilku lat proponujemy uczniom na MegaMisji i w #SuperKoderach.

4.  Kodowanie: język przyszłości

Jeśli chcemy dostosować się do zmieniającego się rynku pracy, musimy przygotowywać się na współpracę z robotami i masowe wykorzystanie z RPA (robotic process automation, robotyzacja procesów). Czyli zająć się edukacją szczególnie w tych kwestiach, które odróżniają nas od maszyn. Tradycyjny system edukacji, jak dobrze wiemy, nie w pełni odpowiada tym wyzwaniom. Obecnie pożądane kompetencje to wg World Economic Forum:

  • rozwiązywanie złożonych problemów,
  • krytycznie myśle­nie,
  • kreatywność,
  • zarządzanie ludź­mi,
  • współpraca w zespole,
  • inte­ligencja emocjonalna.

Te kompetencje można rozwijać również na zajęciach #SuperKoderów i MegaMisji. Nawet jeśli uczeń z grupy #SuperKoderów nie zostanie w przyszłości programistą, będzie budował umiejętność analizy problemu. Będzie szukał rozwiązania, dochodził do efektu swoją własną drogą – w odróżnieniu od zapamiętywania rozwiązań podanych przez nauczyciela, czyli obecnie najczęstszej metody edukacyjnej. Uczniowie w MegaMisji często pracują w zespołach, ćwicząc miękkie kompetencje. Czyli to, co pozwoli nam w przyszłości współpracować z robotami.

5.  To po prostu świetna zabawa!

Scenariusze MegaMisji i #SuperKoderów są pomyślane tak, żeby lekcje były po prostu dobrą zabawą. Roboty, które podążają za światłem lub jadą po narysowanej linii, wspólne przygotowanie kampanii społecznych czy fotografowanie smartfonami – to tylko niektóre przykłady aktywności, z których skorzystają uczniowie. Szkoła nic przy tym nie inwestuje - sprzęt może kupić z grantu w #SuperKoderach. Z kolei MegaMisja przewiduje nagrody na koniec kolejnych zaliczonych etapów.

Polećcie zaprzyjaźnionym szkołom oba programy. W związku z zakończonym strajkiem nauczycieli wydłużyliśmy czas na zgłoszenia. Czekamy na nie do 15 maja, godz. 17.00. Wszystkie informacje o rekrutacji znajdziecie tutaj.

Źródła: Raport Nastolatki 3.0, NASK, 2019, EU Kids Online 2018 Polska,  2019

Komentarze

MAURYCY`
MAURYCY` 10:48 29-04-2019

Fajne, ale dla rodziców mających dzieci w wieku szkolnym.
Na zdjęciu 10latkowie a poniżej takie punkty:
rozwiązywanie złożonych problemów, krytycznie myśle­nie, kreatywność, zarządzanie ludź­mi, współpraca w zespole, inte­ligencja emocjonalna.
Bez przesady, chyba nie w tym wieku, nie odbierajmy dzieciom dzieciństwa.

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 13:20 29-04-2019

    Dokładnie 🙂 Ale dzisiaj z dzieci robi się „małpki”, które mają być najlepsze, najwspanialsze, najmądrzejsze, jak jakiś wyścig szczurów, ale to jest wina rodziców, któtrzy w ten sposób chcą się lansować.

    Odpowiedz

Oferta

Jesteście gotowi na nowe otwarcie?

Kasia Barys Kasia Barys
26 kwietnia 2019
Jesteście gotowi na nowe otwarcie?

Jesteście gotowi na nowe otwarcie? Zapraszamy na początek letniego sezonu muzycznego! Już 10 maja zmieniamy zasady w trakcie specjalnego eventu, w trakcie którego ekskluzywny koncert zagra Quebonafide! Możecie być wśród wybrańców i bawić się pod sceną. Wystarczy wziąć udział w konkursie i wygrać podwójną wejściówkę na tę wyjątkową imprezę. Podczas niej zaplanowaliśmy także sporo niespodzianek.

Quebonafide to pochodzący z Ciechanowa raper oraz założyciel wytwórni płytowej QueQuality, ze świeżym spojrzeniem na rap, niekonwencjonalnym i często eksperymentalnym flow, dopracowaną techniką rymowania, a wszystko to z zachowaniem refleksyjności tekstów. Te cechy połączył już na 'Ezoteryce' – debiutanckim albumie, który pokrył się złotem w pre-orderze, a po kilku miesiącach osiągnął status platynowej płyty. Po wydaniu 'Ezoteryki' Quebonafide wraz z ekipą zagrali blisko 200 koncertów w Polsce i za granicą. Przez blisko 2 lata Quebonafide pracował nad nowym albumem. Inspiracją do kolejnych nagrań stały się dalekie podróże. Odwiedził m.in. Japonię, RPA, Meksyk, Tajlandię, Islandię, USA czy Australię. Efektem przemyśleń i podróżniczych doświadczeń jest album 'Egzotyka', który ukazał się nakładem QueQuality w dniu 9 czerwca 2017 roku. Jeszcze przed premierą osiągnął status platynowej płyty. W ostatnim okresie prac nad 'Egzotyką' Quebonafide przygotował dwa projekty w formie EP, oraz DVD ze wszystkimi teledyskami do płyty, jako podziękowanie i prezent dla fanów zamawiających album w preorderze. Jest to zabieg bez precedensu. Album 'Egzotyka' został najlepiej sprzedającym się, polskim albumem w roku 2017 wg oficjalnej listy sprzedaży OliS. W kwietniu 2018 roku Quebonafide, razem z Taco Hemingway'em, jako duet Taconafide, wydali album pt. 'Soma 0,5 mg'. Projekt został zwieńczony trasą koncertową obejmującą 7 największych miast Polski. Wydarzenia muzyczne były bezprecedensowe w swojej skali. Album pokrył się potrójną platyną.

Widowiskowe i energetyczne show to do dziś wizytówka rapera. Przekonajcie się o tym już 10 maja.

Aby wygrać podwójną wejściówkę wystarczy odpowiedzieć na pytanie konkursowe. Liczymy na Waszą kreatywność.  Powodzenia!

Za dużo, za mało, za krótko, za wolno, za szybko… ? A gdyby tak pozmieniać wszystko po swojemu? Jak wtedy wyglądałby Twój dzień?

Post konkursowy znajdziecie pod linkiem

Komentarze


Sieć

Refarming 2100 MHz w Orange trwa. Kolejne miejscowości z szybszym internetem

Piotr Domański Piotr Domański
26 kwietnia 2019
Refarming 2100 MHz w Orange trwa. Kolejne miejscowości z szybszym internetem

Już na blisko 4,5 tys. stacji bazowych, z których korzystają klienci Orange działa 4G LTE w paśmie 2100 MHz. Jeszcze na początku ubiegłego roku w paśmie tym działała tylko sieć 3G, jednak jak pewnie pamiętacie podjęliśmy decyzję, by przeznaczyć je częściowo dla sieci 4G. Powód jest prosty – przez sieć 4G przechodzi już 90% transferu danych, a dzięki VoLTE także wiele rozmów, dlatego musi być ona możliwie mocno „dopieszczona”.

Jeżeli chcecie wiedzieć więcej o refarmingu zajrzyjcie do tekstu „Wyciskamy” sieć mobilną.

A jeżeli chcecie wiedzieć, co to 4G LTE w paśmie 2100 MHz oznacza dla Was zajrzyjcie tutaj: 7000 stacji bazowych z agregacją pasma dla klientów Orange

Na początku roku działaliśmy głownie nad morzem, korzystając z braku śniegu. Teraz działamy także w innych regionach Polski. Możecie korzystać z 4G LTE w paśmie 2100 MHz już między innymi w Warszawie, Wrocławiu, Toruniu, Bydgoszczy, Łodzi, Poznaniu Trójmieście, Krakowie, Szczecinie, Olsztynie, na Śląsku oraz w okolicach tych miast.

W kwietniu uruchomiliśmy 4G LTE w paśmie 2100 MHz na stacjach, na których do tej pory to pasmo obsługiwało jedynie sieć 3G.

Dzięki temu z mocniejszej sieci 4G LTE możecie korzystać teraz w wielu nowych miejscowościach.

Mazury: Ełk, Kalinowo, Prostki, Giżycko, Węgorzewo, Kruklanki, Gołdap, Dubeninki, Mrągowo, Mikołajki, Piecki, Olecko, Pisz, Orzysz, Ruciane Nida, Biała Piska.

Małopolska i Śląsk: Myślenice, Lubień, Oświęcim, Andrychów, Kalwaria, Wadowice

Lubuskie i Wielkopolska : Sława, Wschowa, Przemęt, Leszno, Gostyń, Kościan, Rawicz, Włoszakowice, Czempiń.

Dolnośląskie: Szklarska Poręba, Oleśnica, Jelcz-Laskowice, Oława, Długołęka,

Mazowsze: Mińsk Mazowiecki, Celestynów, Tarczyn, Jabłonna, Siedlce, Maków Mazowiecki, Ostrów Mazowiecka.

Komentarze

Scroll to Top