Sieć

5G – czy będzie rewolucja? 5Gotowi – odcinek 1 (29)

Piotr Domański

2 marca 2017

5G – czy będzie rewolucja? 5Gotowi – odcinek 1
29

5G stało się słowem kluczem – elektryzuje użytkowników smartfonów obiecując transfer danych idących w Gb/s i futurologów widzących świat przyszłości oparty o miliardy połączonych ze sobą urządzeń. Jednak, jak to zwykle bywa sprawa jest nieco bardziej złożona, a 5G nie jest narzędziem, które w jedną chwilę wywróci nasz świat do góry nogami.

Pierwszy odcinek nowej serii 5Gotowi!

Sprawa jest więc niezwykle ciekawa. Dlatego postanowiliśmy połączyć siły z Martą Cieślak-Krajewską i przybliżyć Wam temat 5G. W formacie „5Gotowi” z jednej strony będziemy opowiadać o technicznych aspektach 5G, z drugiej o możliwościach, które ta technologia da w przyszłości. Oczywiście jest nam łatwiej, bo w Orange Polska pracuje kilka osób, które są (bardzo, bardzo bardzo) na bieżąco w temacie 5G i możemy korzystać z ich wiedzy. Pierwszego z ekspertów – Marcina Augustyniaka poznacie w materiale.

W filmie mówię, że 5G to już chyba teraźniejszość. Bo w końcu już teraz na całym świecie testowane są rozwiązania, które prawdopodobnie wejdą w skład standardu. Trwają także prace nad jego ostatecznym kształtem. Ale z drugiej strony owego 5G jeszcze nikt tak naprawdę nie widział. A więc czy zgadzacie się ze mną, że 5G to teraźniejszość? A może troszkę „popłynąłem”?

Dajcie znać w komentarzach co o tym sądzicie. A poniżej materiał dla tych, który chcą nieco poszerzyć swą wiedzę na ten temat.

5G to standard komunikacji mobilnej, który znajduje się właśnie na etapie tworzenia przez organizację 3GPP, tę samą, która stworzyła standard LTE (zwany także 4G). Słowo „standard” oznacza, że jeżeli producent sprzętu, czy też operator telekomunikacyjny zaprojektują swoje urządzenia (czy też usługi) zgodnie z nim, to wszystko powinno ze sobą współpracować. Obojętnie kto, gdzie i jak wyprodukuje telefon, modem czy tablet. A także, co równie ważne – stację bazową, antenę nadawczą i radionadajnik. Tak teraz jest choćby z 4G – możecie kupić smartfon dowolnego producenta, włożyć kartę SIM, włączyć i będzie on działał w naszej sieci. Standard oznacza tylko tyle. I w sumie aż tyle.

Słowa kluczowe – „standard”, „wersja” i „faza”

Standardy tworzone przez 3GPP mają swoje wersje – w języku mieszkańców wysp brytyjskich „Release”. W przypadku 4G LTE właśnie ukończony został Release-14, choć trzeba pamiętać, że pierwszy miał numerek „8”. Każda kolejna wersja nieco zmienia standard, dodając nowe funkcjonalności. Przykładowo we wspominanym już „Release 8” maksymalne prędkości możliwe do osiągnięcia w sieci zostały określone na 300 Mb/s (przy technologii MIMO 4×4) w transferze do klienta i 75 Mb/s przy wysyłaniu plików. Maksymalną szerokość pasma nośnego określono na 20 MHz. W „Release 10”, który nosił nazwę LTE-Advanced zwiększono maksymalną szerokość pasma nośnego do 100 MHz, a teoretyczne prędkości do 3 Gb/s w download i 1,5 Gb/s w upload. Od wersji 13, czyli „Rel-13”, który nosi komercyjną nazwę „LTE-Advanced Pro”, podniesiono je do poziomu 25 Gb/s w przypadku pobierania plików i 9,5 Gb/s wysyłaniu. To jednak parametry teoretyczne. Po pierwsze wymagają pasm o szerokości niedostępnej dla żadnego operatora telekomunikacyjnego w Polsce. Po drugie żadne urządzenie nie przyjmie takiej ilości danych – barierą stają się chociażby prędkość zapisu pamięci i wydajność procesora. Nie mniej wszyscy wiemy co nam dało 4G – możliwość oglądania streamu wideo czy gry on-line na smartfonach, możliwość transmisji głosu bardzo wysokiej jakości dzięki VoLTE, czy też już testowane rozwiązania z zakresu IoT.

Nie od razu 5G zbudowano

Piszę o tym wszystkim dlatego, że w przypadku 5G sytuacja będzie identyczna jak w 4G LTE – pierwsza faza standardu, która ma się ukazać najpóźniej w czerwcu 2018, będzie posiadała tylko część funkcji, które futurolodzy chcieliby widzieć w tym standardzie. Mówiąc językiem inżynierów, będzie on adresował (na razie) dwa główne scenariusze. Pierwszym jest dostęp radiowy wysokich prędkości (ang. enhanced Mobile Broadband, eMBB) drugi to URLLC (ang. Ultra-Reliable and Low Latency Communications), czyli komunikacja z bardzo niskimi opóźnieniami, cechująca się jednocześnie wysoką niezawodnością. Mówiąc nieco bardziej wprost rozwiązań, pozwalających na konstrukcję komunikujących się ze sobą w ramach 5G samochodów, lodówek, pralek i maszynek do golenia nie uświadczymy w pierwszej wersji standardu.

Oczywiście nie ma się czego obawiać – kolejne „rodziny zastosowań” będą pojawiać się w kolejnych wersjach standardu. Jednak nie można się spodziewać, że wszystko o czym czytacie w internecie natychmiast stanie się faktem. Pamiętajcie także, że między stworzeniem standardu, a jego wdrożeniem droga jest daleka. Tak było w przypadku 4G i tak zapewne będzie w 5G, choć w tym drugim przypadku wszystko przebiegnie nieco inaczej.

Czyli jak? – zapytacie. O tym w kolejnych materiałach.

Jest także druga strona medalu – Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ang. International Telecommunication Union, skrót ITU) czyli organizacja wyspecjalizowana ONZ. Ona, choć nie tworzy samego standardu przygotowuje dla niego wymagania. Ostatnio nawet opublikowała wstępną wersję dokumentu z wytycznymi dotyczącymi ostatecznego kształtu 5G, określanymi jako ITU IMT-2020 (https://www.itu.int/md/R15-SG05-C-0040/en). Pamiętajcie jednak, że pierwsza faza 5G na pewno ich nie spełni. Czy spełni druga? To pytanie otwarte, a w przypadku 4G LTE dopiero „Release 10” spełnił wymagania narzucone przez ITU.

Jeżeli chcecie zadać pytanie o 5G, dowiedzieć się więcej, lub po prostu wyrazić swoją opinię zapraszam do komentowania.

P.S. Zapraszamy na konferencję Innovation Gardens Summit, w Miasteczku Orange 5 i 6 kwietnia. Będzie też temat 5G. A dla tych, którzy nie dotrą przygotujemy oczywiście relację na blogu.

Udostępnij: 5G – czy będzie rewolucja? 5Gotowi – odcinek 1
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    nhbj 16:12 02-03-2017
    " Nie mniej wszyscy wiemy co nam dało 4G – możliwość oglądania streamu wideo czy gry on-line na smartfonach, możliwość transmisji głosu bardzo wysokiej jakości dzięki VoLTE, czy też już testowane rozwiązania z zakresu IoT." Ale po ilu latach pojawiło się to VoLTE, a nie jest nawet takim standardem jak samo LTE. Działa tylko na wybranych telefonach. W 5G pewnie też będzie nowy "standard" i z Vo5G zabawa od nowa?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:37 02-03-2017
      Faktycznie może tak być - ale na razie nie. Jak mówi w filmie Marcin - na początku 5G będzie służyło do transferu danych. Trzeba założyć, że jednocześnie coraz więcej ruchu głosowego będzie przenoszone do 4G, czyli VoLTE. Oczywiście, to tylko moja perspektywa.
      Odpowiedz
      • komentarz
        j 19:29 02-03-2017
        No to właśnie baaaaardzo niedobrze, że nie biorą się za to od razu i nie wprowadzą standardu, który nie będzie wymagał softu operatora. Zawsze mogłoby to działać tak jak nowozakupiony telefon bez problemu wykonuje rozmowy w 3G/2G. Skoro 5G to całkowicie nowy standard to może on być identyczny w każdej sieci na świecie i każdy telefon z 5G mógłby mieć obsługę tych ustawień bez względu na kraj/operatora.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotrek Domański 19:43 02-03-2017
          Tak wyglądają prace nad standardami - najpierw tworzy się podstawowe rozwiązania, pózniej dokłada kolejne. Tak było z 4G, podobnie będzie w 5G. Ale spokojnie, przypomnę, że wdrażanie nowych rozwiązań jest coraz szybsze. Polecam raport, o którym mówię w filmie, jest w nim nawet stosowny wykres ;-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            j 22:11 02-03-2017
            Ale jak w przypadku LTE minęło u nas 5 lat zanim zaczęło się cokolwiek dziać z przesyłaniem głosu to prędzej wejdzie 5G niż VoLTE będzie usługą powszechną, którą będzie można porównywać do ilości rozmów 2G/3G.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 08:25 03-03-2017
              Tyle tylko, że w pierwszej wersji 5G, nad którą obecnie trwają prace nie ma w ogóle mowy o transferze głosu. Mówimy o tym w filmie, napisaliśmy też w tekście. Oznacza to, że na razie trzeba liczyć się ze coraz powszechniejszym VoLTE, niż przejściem na transfer głosu przez 5G.
              Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 18:27 02-03-2017
    Piękna para!!! ;) Z prędkościami to może ja podziękuję, zwłaszcza mobilnie - po co to komu??? Chodzi o cenę; dacie no-limit za 5-10zł 3G w karcie i będzie GIT! :D
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:34 02-03-2017
      emitelek pytasz po co prędkości? Teraz choćby do streamu wideo. Niedługo do streamu na okulary do VR. Albo by jeden samochód mógł się z drugim dogadać i wiedzieć o zbliżającym się zagrożeniu. Albo do prowadzenia zdalnie operacji poprzez sieć mobilną (a nie jak teraz przez stacjonarną) i tak dalej i tak dalej. Co do no-limit - jeżeli jest tak jak mówisz i wystarczy Ci 3G, to już teraz nasze pakiety danych są trudne do skonsumowania ;-) Jak choćby ten w nju - 9 GB, albo w Orange Free na Kartę. Ale gwarantuje Ci, że za jakiś czas, to będzie za mało - treści w internecie idą w stronę wideo, a to przekłada się na większy transfer.
      Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 20:22 02-03-2017
      Para piękna ?? Fajne nagranie, prosimy o więcej takich. Miło się Was ogląda.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotrek Domanski 20:48 02-03-2017
        Z tym "para" bym się tak nie zapędzał ;-) po prostu postanowiliśmy połączyć siły i wspólnie opowiedzieć o 5G i naszych przymiarkach do standardu.
        Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 08:47 03-03-2017
          Piotrek każda Marta jest grzechu warta ;p ;p
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 08:52 03-03-2017
            Pablo_ck, nie zamieram się z Tobą spierać, ale moja opinia na ten temat jest inna.
            Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 08:48 03-03-2017
          Para prezenterów Blogów Orange oczywiście :)
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 08:54 03-03-2017
            Oczywiście.
            Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 20:27 02-03-2017
    Ciekawe czy karty sim trzeba będzie wymieniać do 5 G ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotrek Domanski 20:51 02-03-2017
      Może się okazać, że do momentu gdy w Europie pojawi się 5G pytanie przestanie mieć sens ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 07:25 03-03-2017
        Bo może będą już karty e-sim ?
        Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 10:00 03-03-2017
    W Australii już chyba mają 5 G . https://komorkomat.pl/pierwsze-sieci-5g-debiutuja-na-swiecie-kiedy-w-polsce/
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:45 03-03-2017
      Z tego artykułu wynika, że planują wprowadzić usługę transferu danych w oparciu o 4G LTE z prędkością powyżej 1 Gb/s. To nie jest 5G, tylko nadal klasyczne, wszystkim znane 4G, wsparte, jak się domyślam agregacją pasma i MIMO 4x4. 5G jeszcze nikt nie może zaoferować, bo 5G po prostu nie istnieje - na razie jest w fazie przygotowania, o czym zresztą mówimy w tekście i filmie. Swoją drogą nie jest to jakiś mega wyczyn - my w laboratoriach osiągnęliśmy prędkość 1,91 Gb/s w oparciu o 4G i mamy stację bazową, na której można (podobnie jak w Australijskim przykładzie, teoretycznie) osiągnąć prędkość 600 Mb/s i pewnie gdybyśmy mieli więcej dostępnego pasma moglibyśmy wyciągnąć owe 1 Gb/s. 5G nie oznacza, 4G działającego z większą prędkością, tylko zupełnie inny standard przesyłania plików.
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 11:24 03-03-2017
        Jak pojawi się gdzieś 5 G na siwiecie , to pewnie będzie w Japonii
        Odpowiedz
      • komentarz
        Pan Pikuś 20:23 03-03-2017
        W Play to już mają z 7G :-D
        Odpowiedz
  • komentarz
    Marta Cieślak-Krajewska 10:11 03-03-2017
    Dziękuję za wszystkie miłe komentarze i cieszę się, że format się Wam spodobał! Temat 5G jest bardzo rozwojowy, wciąż pojawiają się nowe rozwiązania, więc na pewno będziemy mieli o czym mówić i co pokazać. Myślimy nad kolejnym odcinkiem :-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 16:50 03-03-2017
      Marta kup Piotrkowi Snickersa :) Fajny facet z Niego ale coś na żartach się nie zna ;p Wszystkie Marty to najpiękniejsze kobiety, w tym moja piękna żona :)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotrek Domanśki 18:13 03-03-2017
        :-D ostatnio na urodziny dostałem słoik snikersów. Chyba muszę się zastanowić nad swoim gwiazdorzeniem ;-)
        Odpowiedz
      • komentarz
        Marta Cieślak-Krajewska 12:50 06-03-2017
        pablo, <3 a Piotrek dostanie Snickersa przed następnym odcinkiem :-)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Buka 15:47 03-03-2017
    Panie Piotrze nie ukrywam, że świetny pomysł z tym video,coś dla ludzi chcących poszerzyć wiedzę :-) jedną a może dwie rzeczy mnie nurtują-kwestia anten odbiorczych,bo teraz praktycznie nie możliwym jest znalezienie anteny, która by dobrze spełniała swoją rolę na paśmie 800 i 2600(agregacja),druga kwestia to czy możliwym jest zniesienie limitów danych w technologii 5G?
    Odpowiedz
  • komentarz
    robert 15:51 03-03-2017
    Zapowiada się bardzo fajnie, dobry temat i sympatyczni Ludzie. Czekam z niecierpliwością na kolejne odcinki :-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 07:30 06-04-2017
    Myślę , że jak większość tu . . . jeszcze nie wiemy co dało nam 4Ga tu temat 5G . . . chyba najgorsze w tym, że telefony będzie trzeba zmienić.... ? Dla przeciętnego użytkownika nawet 2G jest tajemnicą. Sieć ma działać i nie mieć awarii. Co robicie by nie było awarii jak ostatnio? A gdzie te wysłane smsy co niby dostarczone a nie trzymali niektórzy? W kosmos poszły?
    Odpowiedz
  • komentarz
    mar_ 11:17 24-06-2017
    Na pewno się czepiam, ale... Marta mówi dziwnie, jak na kogoś kto chce prowadzić prezentację. Nadmiernie skraca samogłoski, Szczególnie te przed i po "r".
    Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Uwaga na nowe phishingi! (3)

Michał Rosiak

2 marca 2017

Uwaga na nowe phishingi!
3

Michał Rosiak

W ostatnich dniach CERT Orange Polska zanotował znaczny wzrost ataków phishingowych, tym razem związanych z podszywaniem się pod adresy z domeny @orange.pl i @neostrada.pl. Oczywiście my nie mamy z nimi nic wspólnego, a przestępcy, używając adresów z naszych domen, usiłują dodatkowo uwiarygodnić swoje działania.

Maile, które do nas trafiły, są do siebie bardzo podobne. Tytuł może sugerować, iż załączony do nich plik to faktura za domniemane zamówione przez nas usługi, zaś fakt, iż nie wszystkie wiadomości zawierają treść, może jeszcze bardziej przekonać potencjalną ofiarę do otwarcia załącznika, by sprawdzić o co chodzi.

treść ataku phishingowego przed którym ostrzega blog Orange Polska

Oczywiście absolutnie nie otwierajcie załączonego pliku, zawiera on bowiem nową, wykrywaną przez mniej niż 10 procent silników antywirusów wersję trojana. Po instalacji umożliwia przestępcy ściągnięcie na nasz komputer kolejnych elementów złośliwego oprogramowania. Jeśli otrzymacie takiego maila, będziemy wdzięczni za zapisanie go na pulpicie, a następnie dodanie (jako załącznika) do nowej wiadomości i wysłanie pod adres cert.opl@orange.com. Dzięki temu pomożecie nam w zabezpieczeniu innych użytkowników i naszej sieci przed kolejnymi mutacjami ataku.

 

Udostępnij: Uwaga na nowe phishingi!
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    Astis 07:33 03-03-2017
    Ten wirus działa na androidzie? Wprost, czy otwarcie załącznika na telefonie z androidem ma takie same skutki co na kompie z Windowsem?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 08:17 03-03-2017
      Z mojej wiedzy w tym przypadku jest to malware dedykowany dla Windows.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 08:55 03-03-2017
    Ach to "dziadostwo", na każdym kroku trzeba uważać. Ale lepiej dmuchać na zimne niż później stracić cenne dane.
    Odpowiedz

Oferta

Internet w nju za dychę… niecałą (25)

Zbyszek Drohobycki

2 marca 2017

Internet w nju za dychę… niecałą
25

Zbyszek Drohobycki

Witajcie 🙂

Dzisiaj mam przyjemność przywitać się z czytelnikami bloga Orange i napisać swój pierwszy oficjalny wpis – mam nadzieję inaugurujący całą serię kolejnych wiadomości, które będę chciał Wam tutaj przekazywać w miarę możliwości regularnie.

Zwykle, kiedy mówimy o czymś, że jest „za dychę” mamy na myśli coś, co kojarzy nam się z czymś niezbyt wartościowym – np. bohater za dychę. Faktem jest, że dycha to niezbyt dużo i na niewiele wystarcza. A ile internetu można mieć za dychę i to nawet nie całą?

Odpowiedź na to pytanie nabiera nowej treści i na pewno jest zaprzeczeniem czegoś, co jest mało wartościowe. Od dziś w nju mobile, za niecałą dychę, a dokładniej za 9 zł możecie mieć 9 GB internetu – w każdej ofercie nju – z rachunkiem lub na kartę.  To na prawdę fajna sprawa. Powinna się spodobać także, a może nawet szczególnie tym, którzy lubią elastycznie korzystać z internetu, czyli raz potrzebują go więcej, a kiedy indziej mniej i nie chcą przepłacić. Po zainwestowaniu 9 zł dostajecie całkiem sporo netu, który większości userów wystarcza na miesiąc i dłużej. Jeśli jednak korzystacie dużo i pakiet się skończył albo wiecie, że się skończy, w każdej chwili możecie włączyć kolejny pakiet 9 GB.

Dobrego neta nigdy nie za dużo

Oferta sprawdzi się zarówno w telefonie jako dodatkowy pakiet do rozmów i SMS-ów i internetu w ofercie, z której korzystacie w nju, jak i na osobnej karcie – do użytku tylko w tablecie czy routerze.  Co więcej, jeśli spojrzeć na konkurencję, 9 GB za 9 zł wygląda naprawdę przebojowo i wśród ofert na kartę jest jedną z najlepszych. Jesteśmy pewni, że nowy pakiet dobrze przyjmie się również w nju z rachunkiem i dlatego od dziś zastępujemy nim wszystkie obecnie funkcjonujące – dodatkowe, krajowe pakiety internetowe w nju z rachunkiem i nju na kartę. W tym miejscu ważna uwaga – chodzi o pakiety dodatkowe, czyli takie, które można dokupić do tych, które standardowo są elementem oferty – np. w nju z rachunkiem – Wszystko komórkowe, gdzie za 29 zł macie nielimitowane połączenia komórkowe, SMS-y i MMS-y oraz 10 GB internetu na miesiąc.

To chyba wszystko co najważniejsze, więcej oczywiście na http://www.njumobile.pl. Myślę, że nie muszę dodawać, że cały kupiony pakiet daje dostęp do netu z pełną prędkością najszybszej sieci mobilnego internetu w Polsce (wg speedtest.pl), bez żadnych gwiazdek, lejków czy siedzenia po nocach i czatowania na happy hour …za dychę. W nju za niecałą dychę macie więcej i lepiej – jak zwykle zresztą.

Udostępnij: Internet w nju za dychę… niecałą
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 14:48 02-03-2017
    Rozumiem że jak mam nju z rachunkiem i nju dodatkowy to po dokupieniu tego nowego pakietu oba numery mogą korzystać z dodatkowych 9 GB?
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 14:59 02-03-2017
      Zapomniałem: Witaj :-)
      Odpowiedz
    • komentarz
      Zbigniew Drohobycki 11:04 03-03-2017
      Witaj Maurycy :) Odpowiadając na pytanie - tak - kupując pakiet można z niego korzystać na obu numerach. :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 15:30 02-03-2017
    W orange też by się taki przydał; wiem są elastyczne, ale chodzi o ten termin ważności...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 15:39 02-03-2017
    Witaj Zbyszku, mam nadzieję, że będzie nam dane spotkać się na żywo w Warszawie na zlocie blogowym . . , ;) Witamy i pozdrawiamy... ps. Dobra usługa i fajnie, że za 9 zeta ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 18:05 02-03-2017
      Oby Zlot się odbył...
      Odpowiedz
    • komentarz
      Zbigniew Drohobycki 11:07 03-03-2017
      Witaj Astis :) Będzie mi miło - pozostaje poczekać :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 15:39 02-03-2017
    Zróbcie oferte '' Nju Internet na Kartę ' Na wzór tej co jest w abonamencie , czyli za 29 zł 40 GB itd .
    Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 16:11 02-03-2017
    Pakiet w wersji cyklicznej by się też przydał .
    Odpowiedz
  • komentarz
    mikee278 17:12 02-03-2017
    Witam nowego blogera. Co do newsa, no cóż ograniczenie wyboru do "jedynego słusznego" pakietu, pomimo faktycznie dobrej ceny, nie kojarzy mi się dobrze.
    Odpowiedz
    • komentarz
      PAWEŁ 17:35 02-03-2017
      To tak zwana '' Dobra zmiana '' :-))))))))))))))))
      Odpowiedz
    • komentarz
      Zbigniew Drohobycki 10:58 03-03-2017
      Witaj mikee278 - Pamiętajmy, że to pakiet dodatkowy - wybór zawsze pozostaje przy decyzji o wyborze usługi podstawowej. Owszem - jeden pakiet jest w jakimś sensie zmniejszeniem wyboru - ale także dużym uproszczeniem, a wiele osób szuka właśnie najprostszych rozwiązań. Kształt i cena oferty zawsze jest jakimś kompromisem a w tym przypadku myślę, że na prawdę broni się on dobrze swoją atrakcyjnością. :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 11:40 03-03-2017
      Ja akurat ten ruch popieram. Nju ma być proste (1 pakiet i wybór "TAK/NIE"), a nie dziesiątki różnych pakiecików i usług jak w Orange, nierzadko się powtarzających i wzajemnie eliminujących.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:18 02-03-2017
    Witamy ? Pakiet fajny, poprosimy o taki w Orange na kartę ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Zbigniew Drohobycki 11:00 03-03-2017
      Witaj Pablo :) Kto wie, co przyniesie przyszłość? :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      Zbigniew Drohobycki 11:00 03-03-2017
      Witaj Pablo :) Kto wie, co przyniesie przyszłość? :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Robert 20:54 02-03-2017
    Witam. Jeszcze stacjonarne w cenie pakietu Wszystko komórkowe za 29 zł i oferta the best:-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      wwww 06:09 03-03-2017
      dokładnie. Za 19zł w ofercie na kartę brakuje prócz nielimitowanych na pl komórkowe też stacjonarne + smsy nielimitowane do pl sieci komórkowych. Jeśli tego nie zrobicie to przechodzę do a2 mobile gdzie za 15 zł miesięcznie są nielimitowane rozmowy komórkowe pl, nielimitowane smsy komórkowe i 100minut na stacjonarne. I tyle w temacie nju na kartę...*( z resztą i na abonament także). Co do internetu jest on mi niepotrzebny...
      Odpowiedz
      • komentarz
        mela 02:14 07-03-2017
        witam orange powinniście dac na kartę dla wszystkich pakiet'50gb za25zł żeby się sumowalo i przed chodzi przed doladow gb. musicie dac też'zrobić no limit za. 19zł no limit rozmowy sms i mms. w nju mobile i będzie hit albo dac jeszcze 1lub2gb i będzie hit na im takiej tym więcej klientów:) błąd zamienić no limit rozmowy z 19zl na9zł w nju mobile na kartę w ofert miesio 19 . musicie zrobić gdy sama nam3karty:)
        Odpowiedz
  • komentarz
    mają 19:28 04-03-2017
    szkoda,że w'ofercie mesio 19'nie ma no'limit rozmow komórkowe za9lub10zł a jest za19zł zmieni to.
    Odpowiedz
  • komentarz
    noc 20:32 04-03-2017
    witam. no właśnie dlaczego nie dacie no limit rozmowy'komórkowe i stacjom za10zł w miesio. zamiast 19zł'to dac9lub10zł albo 19zł no limit rozmowy i sms mms do wszystkich sieci i hit
    Odpowiedz
    • komentarz
      wwww 10:46 05-03-2017
      do noc: w nju chyba się nie doczekam takiej oferty o której piszesz a szkoda. Dlatego staruszkom dałem ofertę na kartę konkurencji gdzie za 10zł miesięcznie są nielimitowane rozmowy stacjonarne i komórkowe polskie *(na 30 dni). Zaś sam poczekam jeszcze kilka dni (aż mi się okres rozliczeniowy zakończy) i przechodzę do innej konkurencji gdzie też na kartę za 15zł na 31 dni dają nielimitowane rozmowy komórkowe pl i nielimitowane smsy komórkowe pl + 100 minut na pl stacjonarne. Nju kiedyś była ciekawa ale obecnie siedli na laurach i się nie rozwijają. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    sd 19:09 07-03-2017
    Dzisiaj włączyłem, super sprawa! Robi się naprawdę tanio.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 11:00 08-03-2017
    Tak sobie obserwuje ofertę na kartę i czegoś mi tutaj brakuje może byście wprowadzili program doładowań im częściej ktoś doładuje telefon ten coś otrzymuje gratis,mamy już no-limit mamy bonus za rejestracje może w końcu więcej promocji na doładowania tylko takie promocję by to miało byt każde doładowanie do wszystkich sieci - pomyślcie ;)
    Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Sprawdź, czy nie ukradli Ci hasła (7)

Michał Rosiak

2 marca 2017

Sprawdź, czy nie ukradli Ci hasła
7

Michał Rosiak

Mam przeczucie graniczące z pewnością, że gdyby poprosić odpowiednio dużą grupę zwykłych internautów, żeby powiedzieli jedno słowo lub zwrot, z którym kojarzą im się problemy z cyberbezpieczeństwem, tym zwrotem byłby: „wyciek danych„. To właśnie newsy o bazach wykradzionych z kolejnych serwisów, do spółki z informacjami o atakach DDoS, wprowadziły bezpieczeństwo „na salony”, czyli do mediów głównego nurtu. I dobrze – im więcej mówi się o bezpieczeństwie w sieci, tym lepiej dla wszystkich.

Hasło to absolutna podstawa w dbałości o bezpieczeństwo naszych danych. Najlepiej o długości powyżej 12 znaków, trudne do odgadnięcia, a jednocześnie łatwe do zapamiętania. No i – przynajmniej jeśli chodzi o serwisy, w których przechowujemy nasze najbardziej wrażliwe dane – używane jednokrotnie! Dlaczego? Ano choćby dlatego, że jeśli zdarzy się duży (albo nawet duuuuuuuuży, bo liczba rekordów danych trafiających w ręce cyber-przestępców nierzadko przekracza dziesiątki milionów!) wyciek, a nasze hasło nie będzie odpowiednio mocne, to stracimy dostęp i ewentualnie dane tylko do jednego konta. Przestępcy bowiem od razu po złamaniu bazy skanują wszystkie popularne serwisy internetowe pod kątem tego samego e-maila i hasła.

Skąd mam wiedzieć, czy moje hasło wyciekło? W internecie można znaleźć sporo witryn z informacją: „Wpisz swój adres e-mail, a dowiesz się, czy Twoje hasło wyciekło”. Jeśli pomyśleliście sobie, że to idiotyzm oddawać komuś mojego maila, to mogę tylko bić brawo! W takiej sytuacji trzeba korzystać z nielicznych zaufanych serwisów, np. Have I Been Pwned, prowadzonego przez dyrektora regionalnego z Microsoftu, researchera bezpieczeństwa IT, Troya Hunta. Dokładnie tę bazę możecie teraz odpytać bezpośrednio ze strony CERT Orange Polska, wchodząc pod adres https://cert.orange.pl/haveibeenpwned, bądź klikając w link, umieszczony pod adresem. Gdy piszę ten tekst, w bazie znajdują się dane ze 187 wycieków, obejmujące łącznie… ponad 2 miliardy kont! Jeśli Waszego konta tam nie ma (tak jak mojego prywatnego 🙂 ), możecie zapisać się do serwisu powiadamiającego Was natychmiast, jeśli jednak gdzieś się znajdzie. Gorąco polecam!

Udostępnij: Sprawdź, czy nie ukradli Ci hasła
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 09:22 02-03-2017
    Polecam sprawdzenie kilka razy (kliknięcie w "sprawdź") bo raz mi pokazuje że nie ma moich maili w bazie, za innym razem po chwili już się znajdują. Chyba coś z odpytywaniem bazy jest nie do końca OK. No i przy niektórych moich mailach czasem pojawia się informacja że mail występuje w bazie danych, są nawet podane serwisy z których rzekomo wyciekły dane. Co dalej mam zrobić?
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 13:30 02-03-2017
    Ciekawy link, już sprawdzamy czy ktoś chciał mnie "okraść".
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 16:45 02-03-2017
    Czy pojawienie się na liście oznacza, że ktoś do niego się zalogował, że poznali hasło? Ale jak ? Jeden mój mail jest wykryty, ale to taki co podaje w serwisach lub jakiś portali społecznościowych... i taki miał zadanie. Pytanie czy wykrycie go jest jednoznaczne z pozyskaniem hasła, bo smie wątpić!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 20:31 02-03-2017
      @astis: Oznacza to, że w bazie wycieku znalazł się rekord z Twoim loginem i hasłem. Jeśli hasło było wystarczająco silne to pewnie nikt go nie odczytał i nie zalogował się, ale zmienić na pewno trzeba bezdyskusyjnie.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Astis 07:38 03-03-2017
        Dziękuję za odpowiedź.... hasło zmienione na jeszcze silniejsze. No cóż z konta należy wyczyścić wszystkie drazliwe dane, łącznie z wyciagami, raportami itd....
        Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 22:17 02-03-2017
    Nawet nie wiedziałem o niektórych wyciekach z 2016 roku. :(
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kamil 16:46 03-03-2017
    Dalej obowiązuje lejek 64 kb/s?
    Odpowiedz

Oferta

Bonus za rejestrację prepaid już z nami zostanie (44)

Piotr Domański

1 marca 2017

Bonus za rejestrację prepaid już z nami zostanie
44

Termin na rejestrację aktywnych kart prepaid minął, niezarejestrowane zostały wyłączone. Temat w mediach przycichł. Ale przecież rejestracja nowokupionych kart prepaid nadal jest obowiązkowa. Jednak w dalszym ciągu możecie skorzystać na rejestracji, choć bonus o którym pisze wymaga od Was ciut więcej.

Każdy kto zarejestruje numer prepaid w Orange na kartę i w nju a jednocześnie poda swój adres zamieszkania i wyrazi zgodę na kontakt telefoniczny otrzyma 100 GB transferu ważne przez 30 dni. Dotyczy to jednak wyłącznie osób, które adres podają po raz pierwszy. Bo przecież mogliście podać dane, na przykład kupując u nas abonament.Po rejestracji otrzymujecie SMS z informacją, że można odebrać bonus, a także jak to zrobić. Podpowiem – wysyłając bezpłatny SMS o treści START pod 80590. Na odebranie bonusu macie 30 dni od momentu rejestracji numeru. Podobny bonus już funkcjonował, jednak ten, jak wspomniałem, zostaje z nami na stałe.
Wszystkie informacje o bonusie w Orange znajdziecie na stronie www.zarejestrujnumer.pl.

A jeżeli jesteście klientami nju mobile przygotowaliśmy dla Was specjalnie stronę www.rejestracjanju.pl

Pamiętajcie jednak, że podanie danych adresowych nie jest konieczne by zarejestrować numer – wystarczy do tego wyłącznie numer telefonu i Wasz numer PESEL. Dodam też, że podanie danych osobowych i wyrażenie zgody marketingowej jest możliwe wyłącznie w naszych salonach.
Zapraszamy – listę znajdziecie na stronie Orange.pl. Oczywiście możecie tam także zarejestrować numery nju.

Moim zdaniem takie podejście jest uczciwe. Zbieramy dane, prosimy o zgodę na kontakt, ale w zamian przez miesiąc możecie korzystać z internetu praktycznie za darmo. Pamiętajcie także, że dane te dają nam wiedzę gdzie inwestować. To dla nas ważna informacja, bo wiemy gdzie dostawić nowe maszty, a gdzie parafrazując pewną piosenkę teraz jest ściernisko, ale San Francisco raczej tam nigdy nie będzie.

P.S. Jeszcze doprecyzuję: bonus o którym piszę (związany z podaniem danych adresowych i zgodą marketingową), to obecnie jedyny bonus powiązany za rejestracją. Nie ma już bonusu za samą rejestrację prepaid. Bo wiem, że pojawiają się już różne interpretacje 😉

Udostępnij: Bonus za rejestrację prepaid już z nami zostanie
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    Piotrekk85 11:11 01-03-2017
    Na stronie zarejestrujnumer.pl jest info "Bonus za podanie adresu i wyrażenie zgody marketingowej nie wyklucza Bonusu za rejestrację. Możesz skorzystać z obydwu promocji jednocześnie." To nadal są oba bonusy czy jeden?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:22 01-03-2017
      Na aktywację bonusu za rejestrację macie całe okrągłe 60 dni. Więc w dalszym ciągu zapis ten musiał pozostać, bo formalnie jeszcze przez dwa miesiące można bonus aktywować ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotrekk85 11:52 01-03-2017
        Ale na stronie nie ma podziału na osoby rejestrujące przed 1.03 i po, więc to trochę wprowadza w błąd.
        Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 13:24 02-03-2017
          Dobra uwaga Piotrekk85.
          Odpowiedz
  • komentarz
    bbvb 11:28 01-03-2017
    A to nie jest tak, że niektórzy mają jeszcze czas na włączenie bonusu? Chodzi o zapis o możliwości włączenia bonusu w ciągu 60 dni od rejestracji, a jak ktoś się zarejestrował wczoraj to powinien mieć czas do około końca kwietnia?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:37 01-03-2017
      @bbvb Dokładnie tak to działa - bonus za rejestrację funkcjonował do wczoraj, więc jeszcze przez 60 dni można go odebrać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Paluch81zcie 13:46 01-03-2017
    Czyli to bonus tylko dla tych którzy wcześniej nie rejestrował numeru w orange ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 13:55 01-03-2017
      Tak to bonus dla osób, które przy rejestracji podadzą dane teleadresowe i wyrażą zgodę marketingową. Jeżeli zarejestrowałeś już ten numer wcześniej niestety bonusu nie dostaniesz.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Tom81 14:01 01-03-2017
    Jak juz wcześniej rejestrowałem numer to na kolejnym numerze tez mi sie należy 100 gb jak powiem ze chce udostępnić adres i numer tel. ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:05 01-03-2017
      Jeżeli jeszcze nie podałeś swoich danych adresowych to tak. Jeżeli już to zrobiłeś, niestety nie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Przenoszenumer 14:07 01-03-2017
    Co w przypadku gdy przeniose numer ? Bonus wtedy sie należy ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:12 01-03-2017
      Już nie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Czytelnik 14:09 01-03-2017
    Panie Piotrze, zastanawia mnie jedna kwestia związana z nju a Orange. Czy między nju a Orange są jakieś priorytety sieci czy nju działa dokładnie tak samo jak Orange tylko nazwa operatora jest inna?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:14 01-03-2017
      Klienci nju i Orange są traktowani przez sieć dokładnie tak samo. #potwierdzoneinfo
      Odpowiedz
      • komentarz
        wwww 15:32 01-03-2017
        No nie dokładnie gracie czysto. Np. do wczoraj na stronie nju mobile była informacja że za rejestracje numeru DO ODWOŁANIA (czyli na stałe) dostaje się BONUS 1000zł i 100GB internetu na 30 dni. Zaś dodatkowy bonus 100GB netu dostaje się za dodatkowe podanie danych adresowych i zgody marketingowe. Niestety dzisiaj NJU zmieniło na niekorzyść klienta zasady gry. Otóż zabraliście BONUS za rejestracje (1000zł i 100GB) zostawiając TYLKO 100GB netu na 30 dni za podanie adresu i zgody marketingowe. Czyli w NJU dzisiaj zadziałaliście dokładnie ODWROTNIE niż było wczoraj napisane Dlaczego?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 16:10 01-03-2017
          Przepraszamy, jeżeli nie było to dostatecznie dobrze widoczne na stronie. Zgodnie ze wszystkimi zasadami poinformowaliśmy wcześniej (dokładnie tydzień wcześniej) na stronie nju mobile (http://www.njumobile.pl/b/articles/regulaminy/Odwolanie_regulaminu_bonus_za_rejestracje_w_nju_mobile_od_1_03_2017.pdf) o zakończeniu promocji.
          Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 14:40 01-03-2017
    Kiedy wprowadzicie e-sim ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:30 01-03-2017
      Niestety nie wiem.
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 16:03 01-03-2017
        Szkoda , bo przekładanie tych kart i jeszcze mini , micro i nano sim to już dobija .
        Odpowiedz
  • komentarz
    Jakub 16:09 01-03-2017
    Ludzie po co Wam moje dane?! I jeszcze "nęcicie" że tak powiem jakąś "jałmużną daną z łaski". Rozumiem, to dużo, ale powinien dostać każdy, kto zarejestruje numer, a nie jeszcze zostawi u Was połowę dowodu...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:18 01-03-2017
      Na przykład po to by wiedzieć gdzie inwestować.
      Odpowiedz
      • komentarz
        wwww 17:14 01-03-2017
        Panie Piotrze. Przecież swoich klientów i tak macie głęboko gdzieś tak naprawdę? Dlaczego tak piszę? Otóż dlatego, że niby będziecie wciskać światłowód tym klientom, którzy już mają światłowód u konkurencji (duuużo tańszy). Kłaciecie światłowody do mieszkań TYLKO TAM, gdzie już jest światłowód a nie macie możliwości walczyć ceną (macie drogie usługi - nawet obecne ORANGE LOVE wychodzi drogo na tle konkurencji) tam gdzie macie szanse to w domach prywatnych - ale tam twierdzicie, że to jest nieopłacalne. Może dlatego teraz macie TYLKO coś koło 100 tyś. klientów światłowodu w całym kraju naszym? Warto się naprawdę zastanowić co z tym zrobić. Czy kłaść światłowody tylko tam gdzie pozornie Wam się to opłaca (= jest dużo ludzi na klatce schodowej a więc łatwo i w dobrych warunkach mieszkaniowych kłaść światłowody - ale potem mieć zero klientów czy lepiej się trochę pomęczyć? położyć światłowody tam gdzie pozornie Wam się to nie kalkuluje bo to mała miejscowość, bo to dom prywatny...? Ale w praktyce dom prywatny = pewny klient. Tak na oko można powiedzieć że np. ze 100klientów w bloku gdzie jest kilku tańszych operatorów jak jeden się naiwny znajdzie na światłowód orange to będzie wielki sukces. Natomiast na 100klientów domów prywatnych jak nie znajdziecie z 80-90 klientów na światłowód orange tzn, że macie kliepskich sprzedawców lub trafiliście na stare społeczeństwo gdzie ludzie są już na emeryturze i internet to dla nich coś strasznego=nieznanego. Ale i z tym można coś zrobić. Można zrobić szkolenia dla seniorów bezpłatne. Pokazać możliwości internetu - pokazać, że można się szybko z innymi porozumieć itp. i takich seniorów można znaleźć jako potencjalnych klientów. Tylko trzeba umieć szerzej podejść do tematu. A nie wciskanie drogiej oferty orange love tam gdzie konkurencja ma dużo lepsze i tańsze oferty. Sprawę daje do przemyślenia. Pozdrawiam
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 17:26 01-03-2017
          Światłowody instalujemy zarówno w budynkach wielorodzinnych, bliźniakach jak i domach jednorodzinnych. Przykładem mogą być inwestycje w Legionowie czy Kołobrzegu. Co do oferty Orange Love, to daje ona sporo możliwości - internet mobilny, stacjonarny, telewizję i telefon, w ramach jednej usługi u jednego operatora, za w sumie bardzo rozsądne pieniądze. Porównywał to zresztą niedawno SpidersWeb i nasza oferta wyszła najkorzystniej. http://www.spidersweb.pl/2017/02/najlepsza-oferta-orange-love-porownanie.html
          Odpowiedz
          • komentarz
            wwww 17:39 01-03-2017
            Panie Piotrze na tej stronie są niepełne dane. Tam gdzie wchodzi Orange Polska ze światłowodem jest już dawno UPC. A jak jest UPC ze światłowodami tam i jest konkurencja. U mnie np. za 49zł UPC proponuje 60Mb/s internetu, 104 kanały tv, multiroom gratis i telefon stacjonarny nielimitowane (UWAGA) nie tylko numery stacjonarne ale i komórkowe w Polsce, w USA i Kanadzie oraz nielimitowane stacjonarne w UE. Więc ponawiam pytanie. Z czym do ludzi? A taki np. operator regionalny daje za 40-45zł miesięcznie 300Mb/s net... Mam pytanie. Jesteście w stanie przebić te ceny? jeśli tak zapraszam do nas na osiedla. Jeśli nie? nawet się nie wygłupiajcie...
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 17:52 01-03-2017
              A dorzuca numer komórkowy? Albo dwa, lub trzy?
              Odpowiedz
              • komentarz
                Astis 07:40 03-03-2017
                Chciałem by mi odrzucili z 3 abonamenty i nie chcą mi tego zrobić... komplikacje na koncie ....
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Piotr Domański 08:30 03-03-2017
                  U nas, czy u tych o których pisze @wwww? Bo jak u nas to daj znać, zrobimy coś z tym ;-)
                  Odpowiedz
      • komentarz
        wwww 17:25 01-03-2017
        moim zdaniem by odnieść sukces to powinniście inwestować w światłowody do domów tam gdzie są małe miejscowości i osiedla w miastach tam gdzie nie ma jeszcze światłowodów do mieszkania. Zaś tam gdzie jest duże skupisko ludzi tam kłaśćnowe nadajniki z LTE czy LTE A czy w przyszłości 5G. Tylko takie podejście spowoduje sukces i przyszłośćfirmy. A i zlikwidujcie tą nieszczęsną opłatę za utrzymania łącza bo to jest śmieszne w obecnych czasach. Moim zdaniem obecnie każdy klient TP/Orange powiniem podliczyć Wam ile przez te lata płacił Wam za tzw utrzymanie i modernizacje łącza i powinien kazać Wam w trybie natychmiastowym wymienić zwykły kabel miedziany na światłowód. Wszak tutaj pieniądze z jednego klienta dla TP/Orange przez te lata nie mówimy tu o sumach typu dziesiątki złotych ale setki czy tysiące (w zależności jak długo ktoś korzysta z telefonii/internetu na stałym kablowym łączu). Dziwie się że mając tyle kasy z samych utrzymań łączy nie macie światłowodów w całym kraju, w każdym domu - nawet domu głęboko położonym w lesie na wsi tzw. "zabitej dechami". Są to lata zmarnowanych pieniędzy. Lata gdzie Państwo polskie dopłaca do Waszego interesu a Wy te pieniądze marnujecie zamiast inwestować w światłowody i LTE (w przyszłości 5G).
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 17:46 01-03-2017
          Co do skali naszych inwestycji to w zeszłym roku zainwestowaliśmy nieco ponad około 2 mld zł, a w 2015 dokładnie 1,998 mld złotych. Nie licząc wydatków na częstotliwości 4G, czyli kolejnych ponad 3 mld złotych. W zasięgu światłowodu znalazło się na koniec roku blisko 1,5 mln gospodarstw domowych, postawiliśmy ponad 1,7 tys. masztów na częstotliwościach 800/2600 MHz, co razem z wcześniej działającymi na częstotliwości 1800 MHz daje pokrycie na poziomie 99% populacji Polski. Więc sądzę, że trudno powiedzieć, byśmy marnowali pieniądze, zamiast je inwestować. A co do naszej strategii inwestycyjnej, to mamy na ten temat diametralnie inną opinię ;-) Pozdrawiam, Piotrek
          Odpowiedz
          • komentarz
            wwww 19:07 01-03-2017
            dobrze że odczytujecie nasze komentarze. Dobrze, że odpowiadacie na nie. To jest na plus firmy Orange. Duuuży minus to nieszczęsna opłata za utrzymanie łącza. Co jest archaiczną opłatą. Chcąc nie dopuścić konkurencji do kabli zapewne. Ale jak to mówią - każdy kij ma dwa końce. Jakoś w Telefonii komórkowej operatorzy infrastrukturalni (MNO) dopuścili/dopuściliście tzw operatorów wirtualnym (MVNO) i jakoś żadna ze stron nie jest poszkodowana jak widać. Wy się rozwijacie i Oni próbują. Nie ma żadnych opłat za utrzymanie łącza dla klienta końcowego i jakoś dają/dajecie radę. Dlaczego podobnie ma nie być z kablami? Drugie pytanie mam takie - może pomyślicie np. z tymi klientami gdzie już kable są założone od dawna (a są np. wyłączone bo nikt nie potrzebuje telefonu stacjonarnego na stałe czy internetu na stałe (np. czeka się na światłowody), itp. (nie chce się opłacać archaicznej opłaty za utrzymanie łącza) czy nie wprowadzić usług typu prepaid na np. telefon stacjonarny (zlikwidowaliście budki telefoniczne może warto pomyśleć nad prepaidami (karty zdrapki z budek telefonicznych macie - można by też korzystać z kart zdrapek orange/nju - wszystko jest do zrobienia jak się tylko chce) w telefonii stacjonarnej i internecie kablowym?)? Pozdrawiam
            Odpowiedz
  • komentarz
    Bonus 17:14 01-03-2017
    Skoro bonus za rejestracje mozna odebrać w ciągu 60 dni od rejestracji to powinna być jeszcze informacja gdzies jak go odebrac.
    Odpowiedz
    • komentarz
      PAWEŁ 17:48 01-03-2017
      Tu macie jeszcze regulamin https://www.zarejestrujnumer.pl/Regulamin_Nowy_bonus_za_rejestracje_w_Orange_1.01.17.pdf
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 17:53 01-03-2017
        PAWEŁ, dziękuję, ja nie miałem go pod ręką.
        Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 18:53 01-03-2017
    A już miałem nadzieję, że się to wreszcie skończy - a razem z tym wszelkie aukcje allegro "100GB na 30 dni" za 5zł - i działanie siec się poprawi.
    Odpowiedz
  • komentarz
    nnn 20:48 01-03-2017
    Kiedy w końcu będzie realna konfiguracja przenosząca transmisję z 3G do LTE? Taka naprawdę działająca, a nie wdrożona jak to mówi dział techniczny (może tylko testowo na wybranych terminalach?). Tylko nie mówcie, że może do tego potrzebny będzie telefon z brandem? W Play działa to na każdym telefonie.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:17 02-03-2017
      Napisz proszę na mój adres piotr.domanski2@orange.com krótką informację z jakiego telefonu korzystasz i jaką wersję oprogramowania masz.
      Odpowiedz
      • komentarz
        nnn 12:49 02-03-2017
        napisałem :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 16:40 02-03-2017
          A ja wysłałem dalej ;-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            nnn 11:25 04-03-2017
            Mam oczekiwać odpowiedzi? :P
            Odpowiedz
  • komentarz
    Grzegorz 10:02 02-03-2017
    "Zbieramy dane, prosimy o zgodę na kontakt, (...) dane te dają nam wiedzę gdzie inwestować. To dla nas ważna informacja, bo wiemy gdzie dostawić nowe maszty, a gdzie parafrazując pewną piosenkę teraz jest ściernisko, ale San Francisco raczej tam nigdy nie będzie" Ja Wam mogę powiedzieć, gdzie zainwestować. Miasto 20km od centrum Warszawy. Osiedle bloków, około 30 szt, wysokości od 4 do 10 pięter. Oferta Neostrady: zawrotne do 10Mbit. Wow. Tak bardzo. Dziękuję, kablówka wygrywa.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:14 02-03-2017
      Niestety nie jesteśmy w stanie do każdego miejsca dotrzeć jednocześnie. Inwestycje w światłowody trwają, jednak w przyszłości tylko ta technologia będzie w stanie zapewnić możliwość stałego zwiększania prędkości łącza. Nie mówię dzisiaj czy jutro, lecz za kilka lat.
      Odpowiedz
  • komentarz
    sg 13:07 02-03-2017
    Czyli Orange będzie ciągle podbijać bazę kart sim? I nie bajerujcie marketingowo ;) Po prostu potrzebujecie bazy, żeby powciskać umowy :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Maja 14:05 07-03-2017
    wy to orange zaledwie szystko drogie powinniście dac 3pakiety bądź 2np 60/65/70gb'za29zł'taki żeby się sumowalo'ale też przed z doladow środki'gb. tani a atrakcyjny :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 11:05 08-03-2017
    Program doładowań tego brakuje na kartę :)
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej