;

Bezpieczeństwo

A Ty? Za ile się sprzedasz? (0)

Michał Rosiak

7 kwietnia 2016

A Ty? Za ile się sprzedasz?
0

Trafiłem na ciekawy raport ostatnio. Trochę nawet szokujący. Bo z jednej strony w dzisiejszych czasach narzekanie na swoje miejsce pracy jest w jakiejś chorej modzie, z drugiej jednak – miałem wrażenie, że w pewnym momencie w pracowniku włącza się tryb „uczciwy”. Taaaa, akurat.

Firma SailPoint Technologies zleciła ankietę wśród 1000 pracowników firm zatrudniających 1000 i więcej osób (45% ankietowanych pracowało w firmach z ponad 10 tysiącami pracowników) w USA, Wlk. Brytanii, Niemczech, Francji, Holandii i Australii. Wyniki? Pewnie się domyślacie, że skoro tu piszę, to są zatrważające. To, że 65% osób używa tego samego hasła w wielu aplikacjach jeszcze można przeżyć. Nawet to, że 1/3 dzieli się hasłem ze współpracownikami (!!!), choć oczywiście to potężne pole do nadużyć. Ale to, że 20 procent byłoby gotowe… sprzedać swoje dane dostępowe obcemu (czyli z pełną świadomością, że skończy to się włamaniem) to już się nie spodziewałem. Co ciekawe, ta liczba w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła o zatrważające 42%! Najbardziej skłonni do otwierania drzwi złodziejom są Amerykanie (27 na 100), najmniej zaś Australijczycy i Holendrzy – 12%. Najmniej cenią się Francuzi, którzy za taki prezent dla złodzieja życzyliby sobie średnio 1822 dolary – holenderscy pracodawcy mogą czuć się nieco bezpieczniejsi, bowiem na wysupłanie 467 tysięcy „zielonych” nie stać zbyt wielu kryminalistów.

Zastanawiam się, czy rzeczywiście świat upadł tak bardzo, że faktycznie każdy jest na sprzedaż i wszystko jest kwestią odpowiedniej ceny? Z jednej strony to smutne, z drugiej natomiast – to kolejny dowód na to, że systemy zabezpieczeń w dużych firmach nie są fanaberią, tylko koniecznością.

Udostępnij: A Ty? Za ile się sprzedasz?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Reklama

Cyberrozrywka z Sercem i Rozumem (0)

Stella Widomska

7 kwietnia 2016

Cyberrozrywka z Sercem i Rozumem
0

W naszym nowym spocie cybertelewizja kontra odgrzewane kotlety od Reni (tak przy okazji jestem fanką jej kosmicznego kostiumu). Serce i Rozum opowiadają o ofercie, w której dostaniecie rok nowej telewizji za darmo w pakiecie z superszybkim światłowodem. Za kreację tego materiału odpowiada Publicis. Produkcja, postprodukcja i animacja to Human Ark. Nasz spot wyreżyserował Wojtek Wawszczyk (tak, tak, dobrze kojarzycie jego nazwisko z pełnometrażową adaptacją komiksu „Jeż Jerzy”). Media tradycyjnie kupił dom mediowy Initiative Media. Wam też podoba się stylizacja  Reni? 🙂

 

 

Udostępnij: Cyberrozrywka z Sercem i Rozumem
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Praktyka czyni mistrza! (0)

Monika Kulik

5 kwietnia 2016

Praktyka czyni mistrza!
0

Metoda małych kroków sprawdza się także we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności w firmie. Nie trzeba od razu budować strategii CSR czy systemu zarządzania – choć oczywiście taki jest punkt docelowy – ale zacząć od jednego projektu, zobaczyć jak działa, jakie korzyści przynosi firmie, jej klientom, pracownikom, społeczności lokalnej czy środowisku.

Można też zobaczyć, jak to robią inni – zainspirować się dobrym przykładem i przenieść go do swojej organizacji czy firmy.

Nieocenioną bazą inspiracji CSR jest publikowany co roku przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Znajdziecie w nim 452  przykłady projektów z 7 obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Wśród tych dobrych praktyk jest też kilkanaście przykładów z naszej firmy:  badanie wpływu społecznego Orange Polska, edukacja pracowników w zakresie przeciwdziałanie korupcji czy różnorodności, dedykowana obsługa Klientów Senior, on-linowe spotkania dla seniorów z cyklu e-motywacja, grywalizacyjny program dla pracowników Orange Polska, kurs internetowy Bezpiecznie Tu i Tam dla rodziców i pedagogów o bezpieczeństwie dziecka w sieci, MegaMisja – program edukacji cyfrowej dla dzieci ze świetlic szkolnych, Kluby Sportowe Orange – program edukacji sportowej dla dzieci i młodzieży, Buyback – program skupu używanych telefonów komórkowych oraz tłumacz migowy dla klientów Orange. Tymi praktykami my podzieliliśmy się z innymi.

Zobaczcie, jakie projekty CSRowe prowadzone są też w innych firmach. I zainspirujecie się na wiosnę;)
262393dead3066af89b65a99f23036ba52d

Udostępnij: Praktyka czyni mistrza!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej