Tydzień temu mogliście przeczytać, co robią u nas w dziale social mediowym. Dziś przedstawie Wam kolejny z obszarów, który dotyczy komunikacji do firm (B2B). Aby mieć dobre efekty w komunikacji biznesowej i zdobyć dla Orange firmowego klienta nie wystarczą standardowe narzędzia i kampanie. W końcu przedsiębiorca to partner świadomy i zorientowany, który sam na co dzień stosuje rozwinięte strategie marketingowe. Dlatego pracownicy marketingu dla biznesu codziennie określają docelowe grupy klientów, analizują specyfikę i potrzeby branż niezagospodarowanych obszarów oraz mierzą efekty tych działań, a charakterystykę SME (small and medium enterprises) SOHO (small offices/home offices) i LA (large account) znają od podszewki. Do ich zadań należy dopasowywanie ofert do klientów biznesowych tak, by chcieli zostać z firmą na dłużej. Generują dane, rozwijają komunikację skoncentrowaną na języku korzyści i innowacji, a wszystkie zanalizowane informacje przekazują w atrakcyjny sposób sprzedawcom, by mogli nimi zainteresować przedsiębiorców. Ich praca to także wpatrywanie się w tabelki, w których widzą pajęczyny informacji – liczby, oferty, dane klientów – które po umiejętnym dopasowaniu trafiają na miejsce niczym elementy kostki Rubika. To właśnie dzięki ich pracy przez odpowiedni system i wybranego handlowca oferta dociera do klienta. Marketingowcy B2B (business to business) przygotowują też koncepcje działań on-line. Prowadzą portale (np. www.mojtelefon.info) i przygotowują ich niestandardowy content – zamieszczają kreatywne scenki z życia codziennego pokazujące jak używając telefonu można ułatwić sobie pracę, kontaktować się ze znajomymi czy wybrnąć z problematycznej sytuacji. Cały czas pracują nad tym, by portale były coraz lepsze, responsywne, zoptymalizowane i opatrzone przyjemnym dla oka interfejsem.