;

Bezpieczeństwo

A Ty co zrobisz dla dostępu do Wi-Fi? (9)

Michał Rosiak

20 lipca 2017

A Ty co zrobisz dla dostępu do Wi-Fi?
9

Dzisiaj będzie krótko i zabawnie, ale też – jak już się wyśmiejecie – da nieco do myślenia. Zacznijmy od pytania: Jak często czytacie treści przed akceptacją? Korzystacie z jakiejś webaplikacji, strony WWW, czy czyjegoś Wi-Fi, dostajecie litanię do akceptacji i…? Przyznajcie się szczerze, kto z Was to wszystko czyta? „Przecież to nic takiego!” – powiecie. „Umowy to czytam, rzecz jasna, ale żeby w internecie? No bez przesady! Tak? W takim razie poznajcie użytkowników „darmowej” sieci udostępnianej przez firmę Purple.

Przecież Wi-Fi było darmowe!

  • Sprzątanie parku z psich kup
  • Przytulanie bezpańskich psów i kotów
  • Ręczne (!) przepychanie kanalizacji
  • Czyszczenie przenośnych toalet na lokalnych imprezach
  • Zdrapywanie gumy do żucia z ulicy
  • (i moje ulubione) Malowanie muszli ślimaków, bo rozjaśnić ich smutny żywot

Na robienie tego wszystkiego i poświęcenie tym szlachetnym aktywnościom 1000 godzin swojego czasu (!) zgadzali się użytkownicy bezprzewodowej sieci, udostępnianej przez Purple! Oczywiście nikt nie będzie ich zmuszał do ręcznego przepychania nieczystości (choć zwierzaki mogliby poprzytulać), bowiem cała akcja była tylko happeningiem, mającym pokazać nam do jakiego stopnia lekce sobie ważymy kwestie naszej prywatności.

Najpierw myśl, potem klikaj

Jak myślicie, jaki odsetek użytkowników sieci Purple nie zgodził się na warunki korzystania z Wi-Fi? W kolejce po gumowe rękawiczki może się ustawić przeszło 22 tysiące internautów. A spokojnie zasiąść przy whisky i cygarze (czy czymkolwiek co lubi) – jeden. Dokładnie tak, tylko jedna osoba przeczytała warunki, zanim zrezygnowała z tak „atrakcyjnej” oferty.

A teraz zastanówcie się, jak często czytacie to, co Wam pokazują w internecie. W ilu procentach przypadków rezygnujecie ze skorzystania z danej usługi, bo coś Wam nie gra. Jak często przeczytacie maila, zanim klikniecie w zawartego w nim linka, czy załącznik. Czasami myślę, że fajnie by było, gdyby bezmyślne kliknięcie w taki link automatycznie przekładało się na konieczność przepracowania 10 godzin w jakiś przydatny dla społeczeństwa sposób, w schronisku, domu dziecka, czy hospicjum. Wtedy każdy z nas wbiłby sobie do głowy bezmyślność tego typu zachowań, z korzyścią dla naprawdę potrzebujących.

Udostępnij: A Ty co zrobisz dla dostępu do Wi-Fi?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 09:03 20-07-2017
    Nie ma to jak srający pies na głównej bloga ??
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 09:22 20-07-2017
      A możemy założyć, że on jest - hmmm - zamyślony? :) Poza tym jest jak najbardziej na temat, ile można dawać obrazków rogue Wi-Fi? ;)
      Odpowiedz
      • komentarz
        MAURYCY 11:56 20-07-2017
        Niech będzie i zamyślony, ale co robi to robi ;-)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Michał Rosiak 12:00 20-07-2017
          No dobra :) Dlatego też, szanując poczucie estetyki p.t. Czytelników po burzliwej dyskusji zamieniliśmy psa na zdjęcie nieco bardziej neutralne. Dobra, dużo bardziej neutralne :)
          Odpowiedz
          • komentarz
            MAURYCY 12:18 20-07-2017
            Eee no nie wiedziałem że tak się to nieszczęśliwie skończy :-( 5 minut sławy pieska dobiegło końca. Było chociaż zamienić go na kolorowe muszle ślimaczków to by też pasowało do wpisu, a prezentuje się lepiej niż wspomniane we wpisie czyszczenie toitoia na lokalnej imprezce ;-D https://www.google.pl/search?q=coloured+snails&source=lnms&tbm=isch
            Odpowiedz
          • komentarz
            robert 12:55 20-07-2017
            A ja sprzątam psie kupy już od kilku lat... i jest mi z tym bardzo dobrze :-)
            Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 22:23 24-07-2017
          Kiedyś mógłbym zrobić wiele dla darmowego wifi, dzisiaj internet jest tak tani że...ciężko czasem wykorzystać to co mam w pakiecie.
          Odpowiedz
  • komentarz
    n 09:30 20-07-2017
    Nic nie zrobię, bo nie korzystam z WiFi innego niż domowego. Od tego mam duże pakiety w telefonie w Orange ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 15:28 20-07-2017
      Tudzież w nju ☺️
      Odpowiedz

;

Urządzenia

Wakacyjny konkurs z HTC U11 – zaczynamy II Etap (22)

Piotr Domański

18 lipca 2017

Wakacyjny konkurs z HTC U11 – zaczynamy II Etap
22

Już pewnie wiecie, kto będzie brał udział w drugim etapie konkursu, ale dla przypomnienia – to Mateusz Pięta, mike278, pablo_ck. Całej trójce gratulujemy – zarówno ja, jak i jury, które dzisiaj od rana oceniało prace. Rywalizacja była, z tego co widziałem ostra, odpowiedzi blisko czterdzieści. Ale i nagrody fajne. Zadbamy, by telefony trafiły do Was możliwie najszybciej, byście mogli zacząć się już mierzyć z  zadaniami z drugiego etapu:

  1. Przygotowaniem wideo z rozpakowania otrzymanego smartfona, czyli klasyczny unboxing.
  2. „Just squeeze!” Zademonstrowanie jak działa ‘squeeze’ (funkcja Edge Sense), w postaci krótkiego filmu, animacji lub grafiki.
  3. „Squeeze for summer –  „Uchwyć uścisk lata!”. Pokazanie, w jaki sposób działa funkcja Edge Sense w letnim kontekście.
  4. Nagranie krótkiego tutorialu Edge Sense, demonstrującego nowy sposób interakcji z telefonem. Prostymi słowami: jak najprościej opowiedzieć, czym jest „squeeze” i jak działa?

W drugim etapie równie ważna co meteorytyka będzie forma, a jedynie nieco mniej – poprawność językowa. Znacznie będzie miała także poprawność językowa 😉 Na realizację zadań uczestnicy drugiego etapu mają 14 dni od momentu otrzymania smartfona, później wszyscy będziemy czekać na efekty. Materiał przygotowany przez zwycięzcę trafi też na bloga.

Wszystkie szczegóły znajdziecie w regulaminie.

Odpowiadając na pytania pierwszego etapu wielokrotnie proponowaliście, by umożliwić włączanie aplikacji przy pomocy funkcji Edge Sense w HTC U11. Tyle, że taka możliwość już teraz istnieje 😉 Kilka innych zaproponowanych rozwiązań jest na etapie testów i wdrożeń.

Udostępnij: Wakacyjny konkurs z HTC U11 – zaczynamy II Etap
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 19:09 18-07-2017
    Trzymajcie kciuki, chociaż z kolegą Mateuszem będzie ciężko, ale.....
    Odpowiedz
    • komentarz
      robert 09:46 19-07-2017
      Gratulacje! Ciesz się Pablo, bo już jesteś na pudle... a jak uruchomisz swoją i rodzinną wyobraźnię, to masz duże szanse na wygraną. Trzymam kciuki! :-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 10:47 22-07-2017
        Telefon dotarł, jest mega. Dzisiaj zaczynam nagrywać video bo czas goni :) Jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek zostanę tatą, a wtedy czasu będzie już mało na przygody z HTC, ale sprawdzę jego możliwości fotograficzne :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          robert 11:34 24-07-2017
          Gratulacje Pablo! Widzisz ile Cię szczęścia spotkało? Ojcostwo i HTC, i to w jednym czasie - oby tak dalej :-) Trzymam kciuki za szczęśliwe narodziny!!
          Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 15:20 24-07-2017
            Dzięki @robert za miłe słowa :) Ksawery jest już z nami a HTC U11 utrwala te niezapomniane chwile, zdjęcia robi lepsze niż moja stara Lumia i cyfrówka razem :) Pozdrawiam :)
            Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 11:20 19-07-2017
    Jednak wyłączyliście Piotrze RWK dla pakietów bonusowych po doładowaniach w OFnK? Tego się obawiałem; szkoda, że ZEPSULIŚCIE tak fajną taryfę... :P https://www.pepper.pl/promocje/promocja-internet-za-darmo-w-orange-48718?page=2#thread-comments
    Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 19:21 19-07-2017
    Orange czy pakiet 1410 GB da się wydłużyć po doładowaniu ❓❓❓❓❓❓ Czy zniknie po 155 dniach ❔❔❔❔❔❔ Proszę o oficjalną i wiarygodną informacje w tej sprawie .
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 22:18 19-07-2017
      Zgodnie z nowymi regulaminami już niestety NIE!!! Jedyny wyjątek, jak pakiet został wykupiony przed 18 lipca i został włączony RWK - to MAKSYMALNA ważność tego i kolejnych (już teraz) pakietów. Szkoda, że orange sper...lił tak fajną taryfę, gdzie pakiet bonusowy można było przedłużać!... :(
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 10:36 20-07-2017
        Panowie, faktycznie wprowadziliśmy zmiany w Orange Free na Kartę. Nie można już przedłużyć długości bonusowego pakietu danych za doładowanie przy pomocy usługi Rok Ważności Konta. Jednocześnie, mam prośbę o wyrażanie swoich opinii (nawet tych niepochlebnych) na temat naszych usług tak by mieścić się w granicach przyzwoitości. Niecenzuralne słowa, które zostaną wykropkowane nadal pozostają niecenzuralne.
        Odpowiedz
        • komentarz
          PAWEŁ 10:50 20-07-2017
          Ale czy da się wydłużyć 1410 GB doładowaniem ???????? Np . 50zł na 93 dni itd... A może po 155 dniach skasujecie ten transfer ??????????
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 11:53 20-07-2017
            Ważność bonusu jest zawsze ustawiana na korzyść klienta, a środki z kolejnych bonusów się sumują. Czyli doładowaniami możesz przedłużać ważność środków. Przykład: jeżeli teraz doładujesz konto za 200 zł to dostaniesz 1410 GB na 155 dni. Za 154 dni może doładować dowolnym nominałem (np. znowu 200 zł, ale również na przykład 30 zł). Jeżeli doładujesz wtedy za 200 zł, co prawda na promocję już się nie załapiesz i otrzymasz bonus nie jak teraz 1410 GB, tylko 100 GB, ale to w przykładzie bez znaczenia. Bonus 100 GB zostanie dodany do środków, który pozostał z poprzedniego bonusu, a ważność całej przegródki (czyli wszystkich GB w ramach bonusu za doładowanie) zostanie ustawiona na 155 dni. Tyle ile wynika z nominału kolejnego doładowania.
            Odpowiedz
            • komentarz
              robert 12:07 20-07-2017
              To faktycznie dobra oferta, zapewne to wyjaśnienie skróci 'wykropkowania'
              Odpowiedz
            • komentarz
              PAWEŁ 12:47 20-07-2017
              To teraz mam wszystko wyjaśnione , że nic mi nie przepadnie gdy doładuje konto w terminie . Warto by zmienić termin do roku przy doładowaniu za 100 i 200 zł
              Odpowiedz
            • komentarz
              Kajka 22:05 20-07-2017
              Skoro z korzyścią dla Klienta jest długość to czas pomyśleć o sumowaniu się ważności, bo ładując parę razy konto to i tak ważność jest jedna.
              Odpowiedz
        • komentarz
          PAWEŁ 11:46 20-07-2017
          Orange wycofajcie się z tych niekorzystnych zmian dla abonentów pre-paid i pozostaniecie nadal SIECIĄ #1
          Odpowiedz
        • komentarz
          emitelek 23:19 20-07-2017
          Piotrze!!! Ja swoje zdanie wyrażałem WIELOKROTNIE z pytaniami prosto DO CIEBIE!, ale niestety brak Twoich odpowiedzi powoduje swego rodzaju frustrację! Tu: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/samodzielna-wymiana-sim-w-orange-i-nju/ i tu: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/jagiello-i-1410-gb/ To, co teraz wprowadziliście we free pisałem z wyprzedzeniem z obawą, że to się stanie; TY nic o tym nie wiedziałeś??? Miałem nadzieję, że ten blog jest na zasadach "partnerskich" i informacje tu zamieszczane "dadzą wcześniej znać" o takowych zmianach!... Niestety przeliczyłem się... Ps. Nie dawajcie więcej powodów do "wykropkowań", wtedy ich nie będzie :P
          Odpowiedz
          • komentarz
            PAWEŁ 11:14 21-07-2017
            O zmianach w promocjach i usługach operator powinien informować abonentów 30 dni wcześniej . A tak wszyscy są wyrolowani ???
            Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 20:17 22-07-2017
    Dlaczego Piotrze pisałeś, że można przedłużać Grunwald RWK, skoro zostało to szybko (i bez żadnego uprzedzenia) uwalone? Osoby, które poładowały setki złotych na podstawie (co jak co) oficjalnej informacji mogą teraz czuć się pokrzywdzone. Teraz z kolei piszesz, że będzie można dalej przedłużać doładowaniami - a skąd taka pewność, że jednak za miesiąc znów się coś nie zmieni, raz dwa edytujecie regulaminy, puścicie skrypt usuwający Grunwald po 155 dniach i nawet nie usłyszymy przepraszam?
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 20:22 24-07-2017
      Słowo "przepraszam" ani inne wyjaśnienie, jakoś nie może wyjść z ust Piotra Domańskiego! Tylko czemu się tak zamotał??? Z czasem mu zaczynam współczuć, że dał się wciągnąć w tak HANIEBNĄ grę!...
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 22:14 24-07-2017
        Gdy piszemy teksty na blogu, a także wtedy, gdy odpowiadamy na Wasze pytania robimy wszystko co możemy, by były one zgodne z prawdą. Nie inaczej było w tym przypadku.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Koolo 10:57 25-07-2017
          OFnK z RWK było idealną opcją dla prywatnego numeru weekendowo-wakacyjnego. Oczywiste że stan taki nie kalkulował się operatorowi, jestem w OFnK od prawie początku dostępności tej taryfy ...
          Odpowiedz
          • komentarz
            Koolo 13:53 26-07-2017
            ale dla użytkowników z naprawdę dużym stażem powinniście coś istotnego zaoferować, minimum to zrównać ceny pakietów "nolimit" z cenami dla nowych klientów. Oferta zaczyna się robić słaba na tle konkurencji ...
            Odpowiedz

;

Sieć

Sieć #1 po pierwszym półroczu (50)

Piotr Domański

14 lipca 2017

Sieć #1 po pierwszym półroczu
50

Ostatnie sześć miesięcy to nie tylko inwestycje w sieć światłowodową. Bardzo mocno pracowaliśmy także nad rozbudową naszej sieci mobilnej. Tak jak zapowiadaliśmy w zeszłym roku, szczególnie duży nacisk położyliśmy na rozbudowę liczby stacji obsługujących agregację częstotliwości 4G LTE. Efekty widać. Na początku roku takich stacji mieliśmy 467, a na koniec czerwca już prawie 2,3 tys., a w sumie stacji z 4G LTE mamy już ponad 9,8 tys.

stacje bazowe z których mogą korzystać kliecni Sieci #1

Agregacja częstotliwości 4G LTE ma sens 😉

Dlaczego tak się skupiam na stacjach z agregacją pasma? Odpowiedź jest bardzo prosta – zapewnia ona szybszy transfer, lepszą jakość połączenia i większą pojemność komórki (czyli obszaru obsługiwanego przez jedną stację bazową). O ile dwie pierwsze kategorie są dość oczywiste, ostatnia oznacza, że nawet, jeżeli znajdziecie się w miejscu, gdzie do sieci podłączonych jest wiele urządzeń, korzystający z nich klienci Orange będą mogli surfować po necie sprawnie, oglądać wideo bez zacinania się, czy stremować muzykę bez konieczności czekania na buforowanie. Czyli cud, miód i orzeszki. Fioletowi znaleźli na to nieco szumną nazwę „4G ULTRA”, ale ja będę się trzymał po prostu „agregacja pasma”, lub „agregacja częstotliwości 4G LTE” 😉

Czytaj więcej: 40 MHz transferu, czyli o agregacji pasm 4G LTE

Jeżeli zajrzeliście do powyższego tekstu wiecie już pewnie, że agregacja agregacji nie równa. Im więcej pasm jest zagregowane, tym więcej korzyści. Dlatego zwiększamy też liczbę stacji bazowych, na których agregujemy trzy pasma nośne. Jest ich już 439. Powstają w miejscach, gdzie ruch jest największy i najchętniej korzystacie z naszej sieci. W wielu z nich stosujemy także w jednym paśmie – 2600 MHz technologię MIMO 4×4. Pozwala to na dodatkową poprawę szybkości internetu  i pojemności komórki.

Stacje bazowe z agregacją dwóch i trzech częstotliwości 4G LTE w Orange Polska

Dość już o nas… porozmawiajmy o Was!

Z naszej sieci Wy – klienci Orange i nju korzystacie coraz aktywniej. Szczególnie widać to po transferze danych – w ciągu pierwszego półrocza 2017 r. przesłaliście w sumie 188,55 PB danych. Dla porównania w drugiej połowie 2016 transfer wyniósł 129,85 PB, czyli używając poprzedniego przelicznika o 3 lata oglądania wideo mniej. Oczywiście nie wszystkie te GB to wideo, ale choć stanowi ono już ponad połowę ruchu w naszej sieci.

Za wzrost transferu danych odpowiadają korzystający z sieci 4G LTE Orange Polska. W czerwcu przebiliśmy wspólnie poziom – 25 tys. TB Skalę wzrostu można zobaczyć na wykresie. Co ciekawe równocześnie transfer w sieciach 3G i 2G pozostaje praktycznie niezmieniony, a nawet delikatnie się zmniejsza.

Ruch w sieci 4G LTE odpowiada już za nieco ponad 70% całego ruchu w sieci mobilnej Orange Polska. Jeżeli przeczytaliście pierwszą cześć tekstu domyślacie się zapewne, że ten rezultat to wynik coraz większej liczby masztów, a także coraz większej przepustowości sieci. Trzeba jednak pamiętać, że sam internet także się „powiększa”. Strony „ważą” coraz więcej – lubimy gdy teksty poprzetykane są zdjęciami, a całość wygląda świeżo i nowocześnie. W mediach społecznościowych coraz większe znaczenie ma wideo i zdjęcia – to podstawa Instagrama i Snapchata, a także coraz większy fragment Facebooka i Twittera. Zajmują one jednak dużo więcej miejsca niż tekst.

Przeczytaj także: Rok w Sieci #1, czyli tekst o tym co działo się u nas w roku 2016 😉

Niedługo powinno się pojawić kilka ciekawych tekstów dotyczących sieci i technologii, na które już teraz Was serdecznie zapraszam!

Udostępnij: Sieć #1 po pierwszym półroczu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    antonio 10:30 14-07-2017
    A kiedy dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta Orange (Call Center) doświadczymy jakości HD Voice? Chwalicie się nowinkami, oczywiście słusznie, ale jednak taka oczywista kwestia, która staje się standardem i już niedługo pomiędzy wszystkimi sieciami kuleje. Co ciekawe dzwoniąc choćby do Call Center takich firm jak Media Ekspert, Poczta Polska czy X-kom (telefony stacjonarne) mamy piękne HD Voice. Mało tego jest nawet kodowanie Full HD Voice - korzystam z VoLTE i mam bitrate z tymi numerami na poziomie 23,85 kbps. Na ucho jakość z konsultantem jest wręcz krystaliczna. Nawet dzwoniąc do BOKu T-Mobile mamy jakość HD. Domyślam się, że to jest kwestia migracji do Voipa. Jeśli inni to zrobili, to dlaczego Wy nie możecie tego zrobić? Jednak do BOKu Orange dosyć często się dzwoni, i czuć tą gorszą jakość bez kodowania hd voice.
    Odpowiedz
    • komentarz
      jh 11:10 14-07-2017
      zwłaszcza w takich połączeniach potrzebny jest HD Voice gdzie obecnie często trzeba coś przeliterować (A jak Aneta, K jak Krystian itd.), bo słychać szumy z od sąsiednich konsultantów i nei można się dogadać.
      Odpowiedz
      • komentarz
        sendi 11:40 14-07-2017
        Dokładnie! Banki tak samo powinny mieć obsługę HD Voice! Tam także często dla pewności trzeba coś literować dla 100% pewności. Rozgłośnie radiowe też powinny zainwestować w Voip. Obecnie jak słuchacze dzwonią żeby powiedzieć np. o sytuacji na drogach to jest jeden wielki bełkot. A wystarczy wpisać na google 'Call center HD Voice' żeby znaleźć mnóstwo firm, które mogłyby to wdrożyć nawet w mikro firmach. No ale Orange to chyba już nie wypada mieć BOK bez HD Voice.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 22:23 24-07-2017
          Ciekawe rozważania, nie powiem :-)
          Odpowiedz
  • komentarz
    Janek 10:58 14-07-2017
    A kiedy w końcu oficjalnie HD Vocie do Play? Przypominam, że miał do końca 2016 roku :-) no i może w końcu do TMobile?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:47 14-07-2017
      Jak zawsze sugeruje - w tym temacie warto zapytać fioletowych :-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Janek 12:23 14-07-2017
        Magentowych też? :-)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 18:25 19-07-2017
          O nich muszę się dopytać ;-)
          Odpowiedz
  • komentarz
    lk 11:11 14-07-2017
    A jakby było przełączanie transmisji 3G->LTE to dopiero byłby wysoki ruch w LTE, a tak to nie ma.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:27 19-07-2017
      Jak wspomniałem, powoli przechodzimy do testów, ale jeszcze długa droga przed nami.
      Odpowiedz
  • komentarz
    bbb 11:25 14-07-2017
    Chyba czas ciąć 3G dla LTE skoro ruch maleje?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Robert 11:44 14-07-2017
    A kiedy podobne statystyki dotyczące ruchu głosowego?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 12:00 14-07-2017
      Jestem za dokładnymi statystykami o ruchu głosowym w 2G/3G/LTE? Pokaże to wszystkim jak 2G jest ważne.
      Odpowiedz
      • komentarz
        endriu 13:33 14-07-2017
        Jak by odpowiednio wcześniej ustaliło się datę wyłączenia 2G, a wcześniej zakazało sprzedaży telefonów 2G to byś zobaczył jak maleją statystyki. A jak było z naziemną tv cyfrową? Na pewno statystycznie sprzętu analogowego było dużo. Ale jednak zapadła decyzja przechodzimy na DVB-T i wprowadzamy zakaz sprzedaży tv bez dekodera dvbt i wszyscy się dostosowali.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Ron 14:21 14-07-2017
          TV to co innego. Radio analogowe dalej działa i nikt go nie wyłączy. Mam smartfon i używam 2G only. W Polsce na razie nikt nie wyłączy 2G. Jedna z firm kurierskich dostała nowe urządzenia z 2G only. Argumentów jest dużo.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 18:34 19-07-2017
            Panowie, jeżeli czujecie potrzebę zbiorę dla Was te dane, choć patrząc na dane z Open'er Festival powered by Orange Ron może się nieco rozczarować ;-)
            Odpowiedz
      • komentarz
        j 14:23 14-07-2017
        Jest "ważne", bo wpuszczają na to zdecydowaną większość M2M, które i tak dużego ruchu nie generuje. T-mobile już wdraża NB-IoT, a jak T-mobile to i za niedługo Orange. M2M nie zostało zmigrowane do 3G, bo wiedziano że to technologia pośrednia do LTE. Już niedługo M2M będzie migrowane na LTE, a tobą nikt się nie będzie przejmował. Zbyt duży koszt utrzymania 2G względem przychodów od takich klientów jak również ogromna nieefektywność pasma.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Ron 14:34 14-07-2017
          Polecam artykuł na Blogu http://biuroprasowe.orange.pl/blog/czestotliwosc-czestotliwosci-nierowna-pasma-pokryciowe-i-pojemnosciowe/ dlaczego 2G jeszcze długo pozostanie. Nikt nie kupuje tysięcy urządzeń, aby zaraz kupować nowe z LTE.
          Odpowiedz
          • komentarz
            jh 15:02 14-07-2017
            Tak samo jak Orange w trakcie wielkiej modernizacji sprzed kilku lat mówił, że LTE to może kiedyś tam będzie, ale nie za szybko, mieli uruchomić UMTS1800, a już rok później odpalili zamiast niej sieć LTE1800. Minął zaledwie rok, a taka zmiana decyzji. 2G też może jest teraz potrzebne, a co stwierdzą za rok? Może stwierdzą, że taniej będzie zmigrować klientów M2M do LTE?
            Odpowiedz
            • komentarz
              antonio 15:19 14-07-2017
              Od dzisiaj brak sprzedaży urządzeń 2G w perspektywie paru lat by załatwił problem. Urządzenia nie są długowieczne i od dzisiaj każde kupno choćby terminala płatniczego, telefonu to była by migracja do 3G/LTE. Proces stopniowy ale wreszcie by się rozpoczął.
              Odpowiedz
  • komentarz
    Wosiu 11:53 14-07-2017
    Panie Piotrze a ile macie ogólnie stacji bazowych? Powyżej 10 tyś. ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:35 19-07-2017
      Dużo ;-) Przepraszam, ale niewiele więcej mogę napisać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 13:00 14-07-2017
    Ja od października 2016 korzystam z LTE ORANGE i jestem zadowolony , na 3G często zrywało połączenie .
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 22:29 24-07-2017
      Dziekujemy :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 18:15 14-07-2017
    Z pakietem 1410 GB to zużycie transferu wzrośnie czternastokrotnie do końca roku .
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kajka 20:07 14-07-2017
    Fajnie, że tak chwalicie się inwestycjami, ale dbajcie o prepaida Orange, bo totalny zastój jeżeli chodzi o pakiety rozmów i sms, mms. Obecnie nju mobile jest atrakcyjna, ale chcę mieć prestiż posiadania Orange na kartę więc tu czekam na ciekawe nowości pakiety multi rozmowy, smsy i mmsy w jednym.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 20:59 14-07-2017
      Daj spokój. Teraz prestiż to nju ?
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 17:48 15-07-2017
        A na co ma komu prestiż? ;) Mi wystarczą dobra jakość i warunki cenowe. :P
        Odpowiedz
        • komentarz
          Kajka 16:12 17-07-2017
          A dla mnie też liczy się prestiż, bo Orange na kartę jest bardziej dopracowane obsługowo, lepsze mój orange, kody USSD, itp. do Ziemniaczka nju mnie nie ciągnie.
          Odpowiedz
  • komentarz
    Alex2605 10:20 15-07-2017
    Jestem mieszkańcem okolic Lubska (woj lubuskie) w okolicy mam 3 BTS od Orange. W Lubsku jest LTE 1800/Lisia Góra LTE 800/Zabłocie LTE 800. i żaden z tych BTS-ów niema agregacji pasm. Chociaż mam w posiadaniu router który obsługuje LTE ADVANCED, to od prawie roku nie mogę się doczekać agregacji pasm od Orange. Plus oraz Play w mojej okolicy już dawno ma agregacje pasm. Nie chce zmieniać sieci. Mam nadzieje że Orange w końcu uruchomi agregacje pasm na którymś BTS powyżej wymienionych.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:37 19-07-2017
      Alex, spójrz na wykres pokazujący zwiększającą się liczbę stacji z agregacją w naszej sieci. Nie od razu wszędzie dotrzemy, ale pracujemy by możliwość ta była dostępna jak najszerzej. Pośrednim dowodem, że się to udaje jest wzrost transferu danych w sieci.
      Odpowiedz
  • komentarz
    jarek 20:16 15-07-2017
    A kiedy można spodziewać się poprawy zasięgu w m. Goszczyn? Nadajnik stoi od jakiegoś czasu ale zasięgu dalej brak...
    Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 18:01 18-07-2017
    Widzę pogorszenie oferty '' 2: Bonus będzie przyznawany wyłącznie na okres zgodny z tabelką. Konto ważne Rok nie wydłuża już wazności bonusu. '' Czy to prawda ???? https://nasz.orange.pl/t5/Na-kart%C4%99/Zmiany-w-Orange-Free-na-kart%C4%99/m-p/39104#M3895
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:14 18-07-2017
      Faktycznie wprowadziliśmy dzisiaj zmianę, o której piszesz.
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 11:19 19-07-2017
        Przynajmniej wydłużcie po doładowaniu za 100 i 200 zł na rok gigabajty .
        Odpowiedz
        • komentarz
          PAWEŁ 11:30 19-07-2017
          Powinno się coś zmienić w prawie telekomunikacyjnym , tak aby operator musiał informować 30 dni wcześniej o wycofaniu/zmianach w promocjach i usługach .
          Odpowiedz
  • komentarz
    muddy 11:29 19-07-2017
    Zastanawiam się czy (raczej na pewno!) i kiedy planujecie alternatywne scenariusze używania częstotliwości: ruch w 3G nieco maleje, a na 2100 jest 15 MHz, razem z partnerem w NetWorks! to prawie 30 MHz. Pierwszym krokiem mogłaby być współpraca z T-Mobile w modelu MOCN jak w przypadku 1800: na 3G nadal zostaną po dwie nośne (a więc DC), a LTE na 10MHz byłoby nie do pogardzenia, nawet jeśli współdzielone między dwie sieci. Może szykuje się jakiś aneksik do umowy na 1800, przy okazji jej przedłużenia? ;-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:39 19-07-2017
      Nie sądzę, by ktokolwiek w tym momencie odpowiedział Ci na tak szczegółowe pytania. To raczej kwestia lat, by takie rzeczy wdrażać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Kajka 12:39 19-07-2017
    Wy to jednak lubicie nam utrudniać życie! Cieszyłam się jakiś czas temu, że na mój orange bonus internetowy prezentowany jestes w formie GB a teraz znów przywróciliście do formy MB, widzę np. 21974,80 MB i nie umiem przeliczać na GB! Przejrzyste dla nas jest podawanie w formie GB, więc czekam na to!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 11:00 21-07-2017
      O widzisz. A w nju rozliczenie netu mam przedstawione w pięknych GB ?
      Odpowiedz
  • komentarz
    rafradek 20:41 19-07-2017
    To jak tam, kiedy uda się wam naprawić internet mobilny we Władysławowie?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 22:30 24-07-2017
      Zobaczę jak wygląda sytuacja i dam znać :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Popik 16:52 21-07-2017
    Witam, mam pytanie odnośnie nowych zasad w Free na kartę a konkretniej o Lejek mi chodzi. Mając ważność bonusu internetowego z poprzednich zasad z rocznej ważności konta, to jak obecnie zasile konto i otrzymam bonus internetowy to będzie on nadal ważny tyle samo? nie skróci mi ważności obecnej? a co z lejkiem po wykorzystaniu GB, czy będzie on ważny jak bonus internetowy z rocznej ważności?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 22:32 24-07-2017
      Jutro sprawdzę i dam znać
      Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 19:53 26-07-2017
        I tak można sobie czekać na odpowiedź do usranej śmierci - nie kropkuję, bo nie ma to sensu!!! :P Ileż można czekać na tak proste pytanie??? :P
        Odpowiedz
        • komentarz
          Popik 18:20 27-07-2017
          Ja już nawet darowałem sobie przypominanie, bo uznałem to za zbyteczne. Niektóre rzeczy przerastają ich samych...
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 19:59 27-07-2017
            Jeżeli skorzystałeś przed 18 lipca z KWR to masz zapewne ustawioną dość odległą czasową datę ważności pakietu. I ta data Ci się nie zmieni. Jeżeli doładujesz w czasie ważności tych bonusów, to te nowe Ci się dodadzą, a data ustawi się korzystniejsza dla Ciebie. Lejek włącza się wtedy, gdy wykorzystasz wszystkie GB w ramach bonusu, a jeszcze będzie on ważny. Wtedy do końca ich ważności masz lejek.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Popik 22:36 27-07-2017
              Ok, chodzi mi głównie o Lejek, czyli jak doładuje teraz konto otrzymam bonus internetowy, a data nie zmieni się, bo mam do czerwca 2018 i jak zużyje GB to rozumiem, że do czerwca 2018 mam lejek aktywny.
              Odpowiedz
  • komentarz
    roman 08:21 23-01-2018
    dlaczego siec orange traci zasieg
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:41 23-01-2018
      Czy możesz nieco doprecyzować?
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej