;

Odpowiedzialny biznes

CSR-owy kalejdoskop (0)

Bartlomiej Roch

11 grudnia 2009

CSR-owy kalejdoskop
0

W świecie Odpowiedzialnego Biznesu dzieje się ostatnio dużo – tak dużo, że nie za bardzo mam czas pracować przy własnym biurku… Niemal każdego dnia odbywa się jakaś konferencja, seminarium, albo spotkanie grupy roboczej, a już samo docieranie na nie zajmuje trochę czasu. Mimo tego trzeba na nich bywać, chociażby po to, żeby dzielić się wiedzą. Dzięki temu wszyscy jesteśmy na bieżaco z tym co się dzieje w środowisku, wymieniamy poglądy, dyskutujemy, no i w ten sposób możemy czasami przewidzieć, co w trawie „piszczeć” niedługo będzie. Oczywiście wydarzenia są bardziej i mniej ciekawe – jedne wprowadzją coś nowego do dyskusji, a inne bardziej popularyzują ideę CSR.

Ostatnio, jako Orange, mieliśmy okazję być partnerem dwóch konferencji:  Dialog z interesariuszami w trudnych czasach oraz Internet jako przestrzeń działań CSR. Szczególnie to drugie spotkanie było ciekawe, bo w panelu wzieli udział dziennikarze społeczno-ekonomiczni (to raczej nie są standardowi bywalcy tego typu spotkań) oraz internauci (których spotkać można jeszcze rzadziej). Rozmowa dotyczyła wykorzystania sieci do działań CSR (e-wolontariat) oraz CSR-u w sieci (kwestie bezpieczeństwa). Trochę też się dostało po uszach dziennikarzom, że nie piszą za dużo o odpowiedzialności biznesu. Jednak najbardziej wartościowe było to, że – o ile wiem – była to pierwsza poważna konferencja przygotowana nie dla specjalistów z branży, ale dla internautów i skupiająca się na ich problemach. Fajnie, że zastosowano taką formułę – czasem brakuje mi rozmowy o CSR-ze w trochę szerszym gronie, niż tylko fachowcy i ludzie już przekonani.

Kończę, bo muszę zdążyć na kolejne spotkanie. Ostatnie w tym tygodniu. Tym razem w korpo. Cóż, służba nie drużba 🙂

Udostępnij: CSR-owy kalejdoskop
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Euro 2012 z napędem 4 na 4 (0)

Jarosław Konczak

11 grudnia 2009

Euro 2012 z napędem 4 na 4
0

Werdykt UEFA juz znamy. Tak jak od początku było w planach Euro 2012 odbędzie się w czterech miastach polskich i czterech ukraińskich. Mecz otwarcia w Warszawie a finał w Kijowie. UEFA uwierzyła zapewnieniom ukraińskiego rządu i uznała, że kraj ten da sobie w pełni radę z organizacją Euro 2012. Przypomnijmy więc areny ME 2012: Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Poznań, Kijów, Charków, Lwów i Donieck. Powiem szczerze, że werdykt UEFA mnie po pierwsze nie dziwi, a po drugie cieszy.

Nie dziwi, bo nigdy nie wierzyłem w to, że Polska otrzyma więcej miast niż Ukraina. No bo z jakiej racji: że mamy troche lepszą infrastrukturę, że jest więcej hoteli i mamy bardziej realne plany zbudowania stadionów. Jakby UEFA na to patrzyła to ME 2012 byłyby we Włoszech, Hiszpanii lub Niemczech. Poza tym pamietajmy, ze ojcem chrzestnym tej imprezy nie jest nasz rząd czy Michał Listkiewicz, ale Hryhorij Surkis, biznesmen, charyzmatyczny szef Ukrainskiej Federacji Pilkarskiej i bardzo wpływowy członek Komitetu Wykonawczego UEFA. Więc nasze wielomiesięczne spekulacje na temat w ilu miastach polskich a ilu ukraińskich i czy finał będzie w Warszawie to było normalne wróżenie z fusów.

A cieszę się, bo sześć lata temu Polska myślała jak wspólnie z Ukrainą zrobić Euro i wtedy też ustalono jaki ma być podział meczów. I w obu krajach (a nie tylko w Polsce) są patrioci, którzy są dumni z tego, że to ich kraj organizuje Euro. Nie ma więc potrzeby wbijania szpili pomiędzy nas, a taką szpilą byłaby każda inna decyzja UEFA. Na szczęcie tak się nie stało. A teraz zamiast dywagować weźmy się do roboty bo do Euro 2012 zostalo 910 dni.

Udostępnij: Euro 2012 z napędem 4 na 4
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Sieć

SMS inny niż kilka słów na ekranie (0)

Artur Lempkowski

11 grudnia 2009

SMS inny niż kilka słów na ekranie
0

Popularność SMS, jako opłaty za zdarzenie i dostęp do serwisów (SMS Premium Rate) jest niekwestionowana. To rozwiązanie wygodne i proste dla wszystkich – firm oraz klientów. Kiedy na początku wieku tworzyliśmy je razem z Krzyśkiem Sieczkowskim, w przeciwieństwie do niego, ja nie spodziewałem się takiego sukcesu. Może dlatego, że byłem „osobą techniczną”, a on „biznesową”. Dziś trudno sobie wyobrazić stację telewizyjną, która obywa się bez głosowania, wyrażania opinii czy udziału w konkursie za pomocą SMS. Przepustowości z jakimi mierzyliśmy się na początku, czyli ok.  20 SMS na sekundę dziś wydają się być spacerkiem po parku. Obecne rozwiązania są wstanie przesłać kilka tysięcy komunikatów w ciągu sekundy. I pomyśleć, że ktoś kiedyś powiedział, że SMS jako małointuicyjny nigdy się nie przyjmie!
Choć sposób wykorzystania SMS do głosowań, czy opłaty za coś jest prosty w użyciu, to od kuchni wygląda bardziej skomplikowanie. Dostawcy treści tzw. Content Providers, podłączeni są do platformy o nazwie Messaging Gateway. Pierwotnie platforma była przeznaczona jedynie obsłudze protokołu UCP (Universal Computer Protocol) zgodnego ze standardem EMI (External Machine Interface) i obsługiwała jedynie SMS. Obecnie, dołączona została obsługa wiadomości MMS i zestawione zostały połączenia do MMS Center. Wiadomości przechodząc przez platformę podlegają weryfikacji w zakresie poprawności danych w komunikacie np. zgodności danych wprowadzanych przez dostawców i dystrybuowane są przez SMSC/MMSC do abonentów. Dla części usług realizowanych w modelu MT (Mobile Terminated), wykonuje się więcej zadań. Wymagało to podłączenia do platformy Provisiongowej oraz systemów ratingowych. Po otrzymaniu wiadomości MT, następuje weryfikacja na platformie Provisioningowej listy użytkowników, którzy powinni otrzymać zamówioną treść. W tym modelu wiadomość powinni otrzymać użytkownicy, którzy zasubskrybowali daną usługę. Ponieważ działalność ma być dochodowa, następuje rating (czyli wycena zdarzenia) w oparciu o jedną z platform, co mówiąc prostym językiem oznacza obciążenie klienta opłatą. W zależności od tego czy klient jest prepaid/postpaid, wybierany jest właściwy system ratingowy. Jeśli powiedzie się próba obciążenia abonenta, wiadomość dostarczana jest do użytkownika. Poniżej możecie zobaczyć uproszczoną architekturę rozwiązania.

Architektura pltformy messagingowej

Udostępnij: SMS inny niż kilka słów na ekranie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej