Wystartowaliśmy z programem Re. Będziemy jeszcze bardziej zachęcać do dłuższego używania urządzeń, naprawiania ich, wybierania odnowionych modeli, a także odpowiedzialnego pozbywania się niepotrzebnych urządzeń, dając im szansę na drugie życie.
Idea programu Re skupia się na zadbaniu o planetę w czterech, konkretnych krokach. Wydłużaniu życia urządzeń (regeneracja - naprawa), zawracaniu ich do obiegu (recykling - zwrot, recykling - odkup) i dawaniu im nowego życia (renowacja - odnowa).
Dlaczego Re? Oryginalnie grupowy program Orange bazuje na angielskich słowach z przedrostkiem re (Return, Repair, Refurbish, Recycle). W Polsce musieliśmy się trochę nagimnastykować by je zrozumiale zaadoptować i aby były komunikacyjnie spójne.
Recykling - odkup
Warto skorzystać z oferty odkupu, dzięki której smartfony wracają do obiegu. Odzyskujecie część ich wartości, a urządzenie dostanie szansę na drugie życie. W Orange odkupujemy używane, sprawne smartfony. Wystarczy przynieść je do salonu Orange. Nasz pracownik wyceni urządzenie na miejscu i otrzymacie bon na zakupy w naszych salonach. Można też wycenić smartfon na naszej stronie, wysłać go bezpłatnie kurierem, a pieniądze otrzymacie przelewem.
Renowacja - odnowa
W naszej ofercie znajdziecie ciekawą ofertę i coraz więcej odnowionych smartfonów. Wyglądają oraz działają jak nowe, są objęte gwarancją i zdecydowanie tańsze. Nie dostrzeżecie różnicy a planeta Wam podziękuje. Odnowa sprzętów to niższe emisje CO2 niż te powstające przy produkcji nowych urządzeń.
Regeneracja - naprawa
Dzięki usłudze Orange Smart Care naprawicie urządzenie i będziecie mogli dłużej z niego korzystać. Oferujemy atrakcyjną ofertę napraw po- i pozagwarancyjnych. Jak skorzystacie z usługi, my pokryjemy koszty naprawy uszkodzenia mechanicznego lub zalania smartfona. Usługę możecie włączyć, kiedy podpisujecie lub przedłużacie umowę. Możecie ją aktywować także na dotychczasowym urządzeniu.
Recykling - zwrot
Recykling elektroniki pozwala wykorzystać materiały, z których są zrobione urządzenia w efektywniejszy i bezpieczniejszy dla środowiska sposób. Macie zużyty telefon, z którym nie wiecie co zrobić - wrzućcie go do specjalnego pojemnika w dowolnym salonie Orange. Przekażemy go do utylizacji.
Program Re przekłada się na Re-dukcję emisji gazów cieplarnianych w Zakresie 3, a więc generowanych przez naszych dostawców i klientów. Wpisuje się też w naszą strategię klimatyczną #OrangeGoesGreen, zgodnie z którą najpóźniej do 2040 roku osiągniemy pełną neutralność klimatyczną netto. W tym dla całości emisji w Zakresie 3.
Komentarze
Używany „ref”, nie dla mnie fujj, mało higieniczne. Naprawa ok, ale tylko na orginalne części co jest mało prawdopodobne, a potem same problemy. Wiem, bo przez chwile byłem w branży.
OdpowiedzZ tego RE nie skorzystam. Nawet jak bym chciał, to Orange nie chce odkupić ode mnie używanego sprzętu. Po prostu ja użytkuję smartfony do granic przydatności. Jak już nie daje się z nich dzwonić, słaba bateria lub potłuczone szkiełko, ale jeszcze coś widać, instaluję apkę radiową i jeszcze przez kilka lat służy jako radio internetowe. Jak już nawet apki nie działają, to niestety Orange takich sprzętów już nie chce. Ostatnio w tamtym roku wymieniłem spartfona na nowszego, do android 4.1 już nie dawał rady z obsługą aplikacji. U mnie czas funkcjonowania smartfona wynosi około 6-8 lat. Po tym czasie to już niestety elektroniczny szmelc, który nadaje się do muzeum lub utylizacji.
OdpowiedzIm dłużej korzystamy z urządzeń tym lepiej, a jak się zużyją warto przekazać do utylizacji. Zapraszamy do salonów Orange, w których stoją pojemniki na taki stary telefon do recyklingu. Dzięki temu zostaną odzyskiwane wartościowe komponenty.
OdpowiedzPo takim czasie dokładnie smartfon staje się elektronicznym „odpadem”. Wiele zależy też od dego z jakiej oferty korzystamy. Uważam że osoby korzystające z ofert prepaid rzadziej wymieniają smartfony. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ?
OdpowiedzPrzecież ta akcja to jakiś kabaret. Poszedłem w dniu dzisiejszym do salonu Orange, zgodnie z informacją prasową, aby pracownik mi wycenił telefon do odkupu to nic się nie udało załatwić, bo pracownicy o niczym nie wiedzą, nie mają procedur, nie mają takiej opcji w systemie. Straciłem 30 minut stojąc w kolejce aby się dowiedzieć, że nikt w salonie nie został merytorycznie przygotowany do tej akcji
Odpowiedz