
Wystartowaliśmy z programem Re. Będziemy jeszcze bardziej zachęcać do dłuższego używania urządzeń, naprawiania ich, wybierania odnowionych modeli, a także odpowiedzialnego pozbywania się niepotrzebnych urządzeń, dając im szansę na drugie życie.
Idea programu Re skupia się na zadbaniu o planetę w czterech, konkretnych krokach. Wydłużaniu życia urządzeń (regeneracja – naprawa), zawracaniu ich do obiegu (recykling – zwrot, recykling – odkup) i dawaniu im nowego życia (renowacja – odnowa).
Dlaczego Re? Oryginalnie grupowy program Orange bazuje na angielskich słowach z przedrostkiem re (Return, Repair, Refurbish, Recycle). W Polsce musieliśmy się trochę nagimnastykować by je zrozumiale zaadoptować i aby były komunikacyjnie spójne.
Recykling – odkup
Warto skorzystać z oferty odkupu, dzięki której smartfony wracają do obiegu. Odzyskujecie część ich wartości, a urządzenie dostanie szansę na drugie życie. W Orange odkupujemy używane, sprawne smartfony. Wystarczy przynieść je do salonu Orange. Nasz pracownik wyceni urządzenie na miejscu i otrzymacie bon na zakupy w naszych salonach. Można też wycenić smartfon na naszej stronie, wysłać go bezpłatnie kurierem, a pieniądze otrzymacie przelewem.
Renowacja – odnowa
W naszej ofercie znajdziecie ciekawą ofertę i coraz więcej odnowionych smartfonów. Wyglądają oraz działają jak nowe, są objęte gwarancją i zdecydowanie tańsze. Nie dostrzeżecie różnicy a planeta Wam podziękuje. Odnowa sprzętów to niższe emisje CO2 niż te powstające przy produkcji nowych urządzeń.
Regeneracja – naprawa
Dzięki usłudze Orange Smart Care naprawicie urządzenie i będziecie mogli dłużej z niego korzystać. Oferujemy atrakcyjną ofertę napraw po- i pozagwarancyjnych. Jak skorzystacie z usługi, my pokryjemy koszty naprawy uszkodzenia mechanicznego lub zalania smartfona. Usługę możecie włączyć, kiedy podpisujecie lub przedłużacie umowę. Możecie ją aktywować także na dotychczasowym urządzeniu.
Recykling – zwrot
Recykling elektroniki pozwala wykorzystać materiały, z których są zrobione urządzenia w efektywniejszy i bezpieczniejszy dla środowiska sposób. Macie zużyty telefon, z którym nie wiecie co zrobić – wrzućcie go do specjalnego pojemnika w dowolnym salonie Orange. Przekażemy go do utylizacji.
Program Re przekłada się na Re-dukcję emisji gazów cieplarnianych w Zakresie 3, a więc generowanych przez naszych dostawców i klientów. Wpisuje się też w naszą strategię klimatyczną #OrangeGoesGreen, zgodnie z którą najpóźniej do 2040 roku osiągniemy pełną neutralność klimatyczną netto. W tym dla całości emisji w Zakresie 3.

Komentarze
-
Używany "ref", nie dla mnie fujj, mało higieniczne. Naprawa ok, ale tylko na orginalne części co jest mało prawdopodobne, a potem same problemy. Wiem, bo przez chwile byłem w branży.
-
Z tego RE nie skorzystam. Nawet jak bym chciał, to Orange nie chce odkupić ode mnie używanego sprzętu. Po prostu ja użytkuję smartfony do granic przydatności. Jak już nie daje się z nich dzwonić, słaba bateria lub potłuczone szkiełko, ale jeszcze coś widać, instaluję apkę radiową i jeszcze przez kilka lat służy jako radio internetowe. Jak już nawet apki nie działają, to niestety Orange takich sprzętów już nie chce. Ostatnio w tamtym roku wymieniłem spartfona na nowszego, do android 4.1 już nie dawał rady z obsługą aplikacji. U mnie czas funkcjonowania smartfona wynosi około 6-8 lat. Po tym czasie to już niestety elektroniczny szmelc, który nadaje się do muzeum lub utylizacji.
-
Im dłużej korzystamy z urządzeń tym lepiej, a jak się zużyją warto przekazać do utylizacji. Zapraszamy do salonów Orange, w których stoją pojemniki na taki stary telefon do recyklingu. Dzięki temu zostaną odzyskiwane wartościowe komponenty.
-
Po takim czasie dokładnie smartfon staje się elektronicznym "odpadem". Wiele zależy też od dego z jakiej oferty korzystamy. Uważam że osoby korzystające z ofert prepaid rzadziej wymieniają smartfony. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ?
-
-
Przecież ta akcja to jakiś kabaret. Poszedłem w dniu dzisiejszym do salonu Orange, zgodnie z informacją prasową, aby pracownik mi wycenił telefon do odkupu to nic się nie udało załatwić, bo pracownicy o niczym nie wiedzą, nie mają procedur, nie mają takiej opcji w systemie. Straciłem 30 minut stojąc w kolejce aby się dowiedzieć, że nikt w salonie nie został merytorycznie przygotowany do tej akcji