Odpowiedzialny biznes

Doładowania i koszulki dostają…

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
10 kwietnia 2011
Doładowania i koszulki dostają…

Jak zawsze, kiedy ogłaszam konkurs mam potem sporo kłopotów z wytypowaniem zwycięzców. Jeszcze trudniej jest, gdy bierze w nim udział sporo osób, a temat jest otwarty. Niestety taka dola jurora i sam sobie zgotowałem ten los. Dziękuje za wszystkie pomysły, sugestie i propozycje. Jak słusznie zauważyła Irina, to cenny materiał dla marketingu do analizy. Do rzeczy. W subiektywnej ocenie rzecznika na doładowania za 50 zł zasłużyli: czytelniczka #17, pablo_ck #22, Elephant #25, ziemowy #35 i feodor #93. Koszulki Orange dostają: Kuba #18, aro #50, Marek POPak #64, Miśka #81 i mike278 #82. Wszystkim gratuluję i tradycyjnie proszę o e-maile z adresami, na które mam wysłać nagrody.


Odpowiedzialny biznes

Najlepiej w rodzinie, czyli jak?

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
08 kwietnia 2011
Najlepiej w rodzinie, czyli jak?

Zachęcaliście mnie do konkursu z nagrodami w postaci doładowań, to wreszcie uległem. Żeby nie było jednak za łatwo, to zadanie, jakie macie przed sobą będzie wymagało trochę pracy. Wyobraźcie sobie, że jesteście 4-osobową rodziną i wszyscy korzystacie z Orange. Opiszcie, na jakich usługach najbardziej Wam zależy, aby najwygodniej kontaktować się ze sobą i światem? Jakie duże powinny być pakiety minut, SMS-ów, data, które chcielibyście mieć? Wreszcie, ile jesteście skłonni za to zapłacić. Tylko błagam nie piszcie, że wszystko ma być za darmo! Weźcie też pod uwagę interesy operatora :-) Szczególnie czekam na pomysły usług/produktów/pakietów, których jeszcze nie mamy. Dla autorów najciekawszych propozycji (jak zwykle subiektywnie ocenia rzecznik) czekają nagrody z magicznej szafy. Pięć osób dostanie doładowania za 50 zł, a pięć kolejnych koszulki Orange. Na odpowiedzi czekam do południa w niedzielę. Powodzenia.


Odpowiedzialny biznes

Ważne rozmowy

Monika Kulik Monika Kulik
08 kwietnia 2011
Ważne rozmowy

Czy wiecie, że w Polsce działa blisko 370 rzeczników konsumenta. Co robią? Udzielają porad prawnych, pomagają w mediacjach z firmami i w walce o prawa konsumenckie w sądach. Rocznie zajmują się ponad 300 tys. spraw. Najczęściej niezadowoleni klienci zgłaszają się do nich i organizacji konsumenckich po pomoc w egzekwowaniu praw do reklamacji i gwarancji. Oczywiście część spraw, którymi się zajmują dotyczy usług telekomunikacyjnych, ale nie brakuje i innych dziedzin – są reklamacje sprzętu RTV i AGD, komputerów, akcesoriów samochodowych, usług dostawczych (gaz, prąd), turystycznych i hotelarskich, remontowo-budowlanych, pocztowych, medycznych, transportowych etc.

Z rzecznikami oraz przedstawicielami Stowarzyszenia Konsumentów Polskich i Federacji Konsumentów spotykamy się regularnie od 2003 roku. O ile wiem, Grupa TP jest jedynym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce, który taki dialog prowadzi. Jak możecie sobie wyobrazić, początki były burzliwe. Teraz też nie zawsze jest łatwo, ale dzięki stałym, bezpośrednim rozmowom możemy szybciej interweniować w sprawach klientów, konsultować wprowadzane zmiany czy zapoznawać rzeczników z nową ofertą. Oni z kolei zyskują większą wiedzę o usługach, szybką i pewną ścieżkę interwencji.

Uczestnicząc w tych dyskusjach wiele razy miałam wrażenie, że tak naprawdę mówimy o społecznej odpowiedzialności firmy, która  przecież zaczyna się tam, gdzie kończy się prawo. Zresztą dialog z organizacjami konsumenckimi to jedna z naszych dobrych praktyk z raportu FOB, o którym pisałam w ubiegłym tygodniu.

Mam nadzieję, że podobny dialog stanie się podstawą do innych zmian w firmie - nad czym usilnie pracuję od jakiegoś czasu;)

Scroll to Top