Oferta

eSIM na smartwatche (i nie tylko) dla klientów biznesowych

Piotr Domański Piotr Domański
13 maja 2019
eSIM na smartwatche (i nie tylko) dla klientów biznesowych

Udostępniliśmy „Ekstra kartę eSIM” dla klientów z sektora małych i średnich firm – wszystkich tych klientów biznesowych, którzy mogą korzystać z Mój Orange. To kolejny etap udostępniania tego przełomowego w gruncie rzeczy rozwiązania kolejnym grupom klientów. Zaczęliśmy na początku marca od klientów indywidualnych, potem byli Ci, którzy mają Orange Love, teraz czas właśnie na małe i średnie firmy. Wszystko przebiega więc stopniowo, jak to bywa z przełomowymi rozwiązaniami. Na księżyc też nie polecieliśmy za jednym zamachem. Powiecie, że to niszowa usługa i żaden przełom. Pogadamy za kilka lat, gdy eSIM zmieni cały rynek usług komórkowych, wraz z przyległościami.

Dzięki możliwości wgrania ekstra karty eSIM do zegarka możecie korzystać z niego prawie jak ze smartfona – wykonywać połączenia, odbierać SMS czy maile. Możecie robić to na jachcie, biegając w górach, czy na kajakach – wszędzie tam, gdzie smartfona nie zabierzecie, bo nie jest to wygodne.

Obecnie możecie odpalić usługę na dwóch zegarkach z logo nadgryzionego jabłka oraz jednym urządzeniu Samsung. Dzięki tej samej usłudze - "Ekstra karta eSIM" możecie współdzielić także ten sam numer na dwóch smartfonach obsługujących tę technologię. Przydatne, jeżeli chcecie mieć dwa telefony dostępne pod tym samym numerem.

Koszt „Ekstra karty eSIM” dla klientów biznesowych nie różni się niczym od usługi dla klientów indywidualnych. Tak samo wygląda także proces aktywacji. Więc jeżeli macie pytania zajrzyjcie do naszego Q&A o Ekstra karcie eSIM, które już od jakiegoś czasu wisi na blogu.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 11:05 13-05-2019

O proszę, zmiany idą w dobrym kierunku 🙂 Tylko te mmsy ;p Czemu nie chcecie ich dodać w prepaid do Waszych pakietów 🙂

Odpowiedz
Jalek
Jalek 12:58 13-05-2019

Na ekranie z akceptacją umowy jest pole na wpisanie nazwy urządzenia (chodzi o aktywacje na Apple Watch 4 LTE). Mimo, że nazwa jest wpisana pojawia się informacja, że to pole musi być wypełnione i nie można przejść dalej.

Odpowiedz
    Stanley
    Stanley 13:57 13-05-2019

    Trzeba wisać nazwę bez znaków specjalnych, polskich i spacji.

    Odpowiedz
msstefan
msstefan 15:29 13-05-2019

Czy mozna miec standardowa karte SIM + ekstra eSIM jako ten sam numer?

Odpowiedz
    MAURYCY
    MAURYCY 19:41 13-05-2019

    „Dzięki tej samej usłudze – „Ekstra karta eSIM” możecie współdzielić także ten sam numer na dwóch smartfonach obsługujących tę technologię. Przydatne, jeżeli chcecie mieć dwa telefony dostępne pod tym samym numerem.”

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:09 14-05-2019

    Tak, można. Możesz mieć eSIM, jako karta główna jest tym samym co zwykły SIM (fizyczny w telefonie). Ekstra karta eSIM to inna usługa. Możesz ją aktywować na smartwatchu (smartfonie, tablecie), zarówno posiadając eSIM jak i zwykły fizyczny SIM na smartfonie.

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 22:17 13-05-2019

Piotrze,udało się może coś dowiedzieć odnośnie światłowodu u Mnie?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:20 14-05-2019

    Sprawdzam 😉

    Odpowiedz
Jacek
Jacek 10:36 14-05-2019

Otrzymałem qr kod do uruchomienia esim na Apple Watch 4, niestety nie mogę przejść procesu rejestracji. Pokazuje komunikat „Wewnętrzny błąd komponentu External device„. Czy mogę prosić o podpowiedz co z tym zrobić?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 11:08 14-05-2019

    Instalacja eSIM na AW nie następuje poprzez QR kod, lecz przez aplikację AW na iPhone. Cały proces pokazaliśmy tutaj: https://youtu.be/35v2ayvhOwE

    Odpowiedz
      Rafał
      Rafał 14:15 19-05-2019

      Witam.
      Moze pan pomóc w rozwiązaniu problemu. Poprzez aplikację w Iphonie X , próbuję uruchomić na Apple Watch 4 LTE usługe , ale ciągle wyskakuje komunikat „wewnętrzny błąd komponentu External device ?
      Z góry dziękuje.

      Odpowiedz
STi
STi 13:42 15-05-2019

U mnie w mój orange nie daje się uruchomić extra esim, a infolinia uparcie twierdzi, że usługa jeszcze nie działa dla segmentu „small”.

Odpowiedz
Anna
Anna 17:23 20-01-2020

Witam,
Od dwóch miesięcy ciągle proszę z o pomoc w umożliwieniu korzystania z karty e sim na Apple Watch serii 5 GPS CELLULAR. Dziś po kolejnej rozmowie z infolinią Orange otrzymałam informację, że wewnętrzny błąd komponentu external device, który się pojawia przy próbie zarejestrowania karty na apple watchu, jest problemem występującym po stronie oprogramowania apple. W związku z powyższym zadzwoniłam do działu wsparcia technicznego apple i otrzymałam informację, że żadna taka sytuacja nie ma miejsca. Proszę o informację dlaczego Państwo wprowadzacie w błąd użytkowników i dlaczego informujecie, że karty esim Orange działają na apple patchu skoro nie działają i doskonale o tym Państwo wiecie??? Proszę o odpowiedź.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 10:30 21-01-2020

    Kilka sugestii: 1) czy nazwa urządzenia AW jest poprawna – nie ma polskich znaków, 2) czy masz odpowiednie urządzenia (iPhone 6 lub wyższy) 3) czy urządzenie jest kupione w Europie?

    Odpowiedz
      PK
      PK 19:39 09-03-2020

      podłączam się pod pytanie. na oba pytania odpowiadam tak: zakupione w Europie. co dalej ?

      Odpowiedz
Tomek
Tomek 10:35 25-03-2020

Witam, Od ok miesiąca używam e-sim na Apple Watch 5 cellular. W zasadzie wszystko działa ok, jednak zauważam pogorszenie jakości rozmów na iphonie. Czy można coś z tym zrobić?

Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Po Komunii cyfrowo, ale bezpiecznie

Michał Rosiak Michał Rosiak
11 maja 2019
Po Komunii cyfrowo, ale bezpiecznie

Jeśli w kalendarzu nadchodzi pora na maj, na trawnikach robi się coraz bardziej zielono, zaś na chodnikach - przede wszystkim w okolicach kościołów - biało. To drugie oczywiście od kolorów strojów dzieci, przygotowujących się do ceremonii Pierwszej Komunii Świętej. Ceremonii jak najbardziej religijnej, ale od początku nieodmiennie kojarzącej się również z wręczanymi młodemu człowiekowi prezentami.

Czas prezentów

Zmieniają się czasy, zmieniają się realia, zmieniają się... prezenty oczywiście. Kiedyś szczytem marzeń dziecka był zegarek, czy rower - teraz od lat w tej kategorii dominują elektroniczne gadżety. Odpowiedź na pytanie, czy III klasa szkoły podstawowej to dobry czas na pierwszy telefon, zostawiam każdemu rodzicowi z osobna - jestem w stanie zrozumieć, że ktoś odpowie na nie "tak", choćby wtedy, gdy dziecko już wtedy chodzi samo do szkoły. Tablet też nie musi być złym pomysłem, podobnie komputer, cz konsola do gier. Nie ma co demonizować sieci, czy gadżetów. Trzeba raczej nauczyć się jak możemy je okiełznać, żeby skorzystały na tym obdarowane dzieci.

Cyfrowy zdrowy rozsądek

Kontrola rodzicielska. Odpowiednia aplikacja, czy funkcjonalność to pierwsze co powinno się znaleźć na nowym elektronicznym urządzeniu, które trafia w prezencie do młodego człowieka. Tak naprawdę nie chodzi nawet o drobiazgową kontrolę tego, co robi dziecko (choć np. rozwiązanie Chroń Dzieci w Sieci generuje na bieżąco szczegółowe raporty). Dla mnie to bardziej kwestia zabezpieczenia przed przypadkowym (szczególnie w przypadku młodszego potomstwa) wejściem na nieodpowiednią witrynę, czy też dodaniu działaniu dziecka odrobiny "cyfrowego zdrowego rozsądku". O co chodzi w tym ostatnim? Cóż,

z rodzicielskiego doświadczenia wiem, że umowa: "korzystasz z telefonu godzinę dziennie" rzadko kiedy bywa dotrzymywana przez drugą stronę

Nie chodzi o złą wolę - raczej o nieco mniejszą zdolność samokontroli. Choć w sumie - ilu z nas, dorosłych, mówi/myśli: "Jeszcze chwila", by niebawem zorientować się, że minęła godzina?

Nie trzeba się znać

W CERT Orange Polska regularnie trafiają do nas przykłady niefrasobliwych zachowań internautów, tych dorosłych. Wchodzenie na strony phishingowe, klikanie w podejrzane linki, akceptacja otrzymywania SMSów z numerów premium... Jeśli zdarzają się one - niestety, regularnie - dorosłym, dzieciom warto pomóc. Rozwiązania kontroli rodzicielskie pozwalają na zabezpieczenie się przed tego typu zagrożeniami, czyniąc w to w sposób absolutnie transparentny, w przypadku Orange Polska mogą to robić nawet na poziomie sieci operatora, jak w przypadku Bezpiecznego Startera. Co więcej, to akurat rozwiązanie nie wymagające konfiguracji, w formule out-of-the-box. Kupujemy starter, wkładamy do telefonu dziecka i... to by było na tyle. Tego typu rozwiązanie idealne jest dla rodziców najmłodszych, blokując z automatu nie tylko nieodpowiednie dla nich treści, ale także witryny, kojarzone ze złośliwym oprogramowaniem, dzięki czemu pełni rolę swoistego "sieciowego antywirusa". W innych przypadkach konfiguracja wielostopniowa - tak, by zabezpieczenia na poziomie podstawowym mogli ustawić nawet rodzice nieobyci z techniką.

Oswoić technologie

O ile powyżej opisałem jedynie rozwiązania na urządzenia mobilne, na rynku funkcjonują również te dedykowane komputerom stacjonarnym, czy wszystkim urządzeniom w domowych sieciach. Jednym z nich jest CyberTarcza, chroniąca od czterech lat klientów usług dostępu do internetu Orange Polska.

Przede wszystkim jednak nie demonizujmy technologii i nie szukajmy w niej tylko zła. Najnowsze gadżety to nie fanaberia, tylko realia życia w XXI wieku. Naszą rolą jako rodziców powinna być pomoc w oswojeniu tych sprzętów dla naszych pociech. Dodatkowo, im wcześniej nauczymy ich dbania o własne bezpieczeństwo, tym szybciej obudzimy w nich świadomość zagrożeń i pomożemy uniknąć problemów w dorosłym życiu.

Komentarze


Oferta

Odpowiadamy na Wasze pytania o Orange Flex

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
10 maja 2019
Odpowiadamy na Wasze pytania o Orange Flex

Wczoraj po konferencji dla mediów pojawiło się sporo pytań dotyczących nowej oferty. Dlatego postanowiłem na szybko wrzucić Wam zbiór odpowiedzi, których na bieżąco udzielałem na Twitterze oraz na te, które przykuły moją uwagę na portalach branżowych. Wkrótce ruszy strona internetowa aplikacji gdzie znajdziecie więcej użytecznej wiedzy.

1. Czy w skład Music Pass wchodzi Spotify.

Tak, Spotify jest Music Pass od startu oferty.

2. Czy w przypadku Flex trzeba rejestrować kartę jak w ofertach prepaid?

Rejestracja odbywa się w aplikacji poprzez zeskanowanie dowodu oraz zrobienie selfie. Po potwierdzeniu rejestracji, zdjęcia nie są przechowywane.

3. Kiedy można przenieść się z abonamentu do Orange Flex?

Na 6 miesięcy przed końcem umowy. Umowa zostaje rozwiązana bez kary umownej. Wystarczy potwierdzenie numerem PESEL w aplikacji, nie potrzebujesz nowej karty SIM, usługi będą działały na tym, co masz.

4. Kiedy można przenieść się z prepaid Orange do Orange Flex?

W dowolnym momencie. Wystarczy potwierdzenie numerem PESEL w aplikacji, nie potrzebujesz nowej karty SIM, usługi będą działały na tym, co masz.

5. Czy mogę przenieść się z nju mobile?

Tak, dokładnie tak samo jak w przypadku ofert Orange prepaid.

6. Czy po przeniesieniu z Orange na kartę lub abonamentu wiąże się z wymianą karty SIM?

Nie potrzebujesz nowej karty SIM, usługi będą działały na tej, co masz. Jeśli masz eSIM, to też nie musisz instalować nowego.

7. Czy w Orange Flex jest eSIM?

Możecie korzystać z eSIM jako karty głównej - wgrać w iPhone Xs, iPhone Xr czy iPhone Xs Max. Pracujemy nad udostępnieniem usługi analogicznej do „Ekstra karta eSIM”, która pozwoli na wgranie eSIM do Apple Watch.

8. Czy w Video Pass wprowadzone będzie ograniczenie jakości oglądanych materiałów np. na Youtube?

W ramach Video Pass nie ma ograniczeń prędkości.

9.Czy są jakiekolwiek opłaty aktywacyjne przy przenoszeniu do Orange Flex?

NIE zapłacicie za a) aktywację, b) kartę SIM, c) kuriera d) cokolwiek innego przy przenoszeniu, co nie przyszło mi do głowy.

10. Jaki będzie lejek transmisji po zużyciu pakietu danych?

64 kb/s

11. Czy będzie można w aplikacji na jednym telefonie obsługiwać więcej numerów?

Tak, jest to możliwe. Jeżeli będziemy chcieli coś zrobić na innym koncie, trzeba się przelogować.

[Aktualizacja 29.11.2019]

We Flex pojawił się także możliwość dodawania kilku numerów w ramach "Rodziny". Przeczytacie to tym w tekście Rodzina w stylu Orange Flex. Nowe funkcjonalności i plany od 15 zł.

12. Czy z Orange Flex mogą korzystać firmy?

Nie, Orange Flex to oferta dla klientów indywidualnych. Ale nie powiedzieliśmy ostatniego słowa ;-)

13. Czy w Orange Flex płaci się za usługi w roamingu?

Podobnie, jak w abonamencie Orange w roamingu nie ma opłat poza tymi, które wynikają ze zbyt długiego przebywania za granicą, Chodzi o zasady Fair Use Policy.

14. Jak rozliczane będzie przejście na niższy pakiet?

Z rozpoczęciem kolejnego cyklu aktywuje się niższy pakiet i niższa opłata.

15. Czy działa zawieszenie połączenia, oczekiwanie na połączenie, telekonferencja?

Zawieszenie połączenia i połączenie oczekujące działają. Telekonferencji nie wspieramy w Orange Flex.

16. Czy dokupienie GB (1, 5, 10) zwiększa pakiet w UE?

Nie zwiększa. Mamy dodatkowe pakiety GB w roamingu w dobrych cenach. Natomiast aktywacja Video Pass zwiększa pakiet GB w Unii Europejskiej

17. Jak wygląda kwestia przejścia z nju przy dwóch numerach?

Każdą kartę należy zarejestrować na oddzielne loginy i przenieść normalnie, bez konieczności wymiany karty SIM.

18. Czy VoLTE i WiFi Calling działa w Flex?

Działa i w kraju i poza jego granicami.

19. Czym „skutkuje” zerwanie umowy w Flex w czasie okresu rozliczeniowego? Procentowo oddajecie zadeklarowana kwotę? Czy jest jakiś miesięczny okres rezygnacji?

Możesz zrezygnować z oferty Flex kiedy chcesz w trakcie swojego cyklu. Usługa będzie ważna do końca okresu rozliczeniowego, a następnie Plan zostanie wyłączony. Nie ma okresu wypowiedzenia. Po rezygnacji z Planu przez 6 miesięcy trzymamy dla Ciebie numer i może do nas wrócić kiedy chcesz przywracając swój Plan.

Jeżeli pojawią się kolejne, nietypowe będziemy na nie odpowiadać.  Ale zajrzyjcie najpierw na stronę  flex.orange.pl.

P.S. Zaszło sporo zmian w ofercie Orange Flex - dzięki Waszym sugestiom. Zajrzyjcie do tekstu "Klienci zmieniają Orange Flex. Nowe plany i więcej GB, czyli #chceszmasz".

Komentarze

Scroll to Top