;

Odpowiedzialny biznes

Europejski Tydzień Kodowania (1)

Tosia Bojanowska

6 października 2021

Europejski Tydzień Kodowania
1

Kto wygra #CodeWeek w tym roku?

Jakoś tak przewrotnie mam ochotę napisać, że wygra każdy, kto w ogóle wyruszy w ten „wyścig”. Bo to wyścig po wiedzę, po nowe kompetencje i …po frajdę! Tydzień Kodowania to społeczna inicjatywa, w ramach której państwa europejskie „rywalizują” o to, które z nich zorganizuje więcej wydarzeń związanych z programowaniem. W roku 2020 Polska zajęła w tej konkurencji pierwsze miejsce, bo do #CodeWeek’a zgłosiła aż 20 505 inicjatyw.

Fundacja Orange – jak co roku – włącza się w obchody tego święta, zapraszając szkoły do wymyślania i organizowania swoich wydarzeń związanych z nauką programowania. Oprócz inspiracji dostarczanych od nas na co dzień w ramach programów #SuperKoderzy czy MegaMisja, nauczyciele i nauczycielki mogą korzystać też z gotowych materiałów, pomysłów i webinarów przygotowanych przez organizatorów i partnerów Tygodnia Kodowania w Polsce.

Ale nie tylko w szkołach mogą toczyć się takie akcje. W bibliotekach, domach kultury, organizacjach pozarządowych też. Do #CodeWeek2021 dołączyć mogą właściwie wszyscy, którzy chcą zacząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. I nie trzeba być ani „geekiem” ani specjalistą czy specjalistką do spraw technologii.

Najdłuższy Tydzień w Europie

Europejski Tydzień Kodowania to największe programistyczne wydarzenie w Europie. Nie dziwi więc, że to taki tydzień, co trwa… dwa tygodnie, a może i dłużej :). W tym roku świętujemy #CodeWeek w dniach 9-24 października.

Jak wziąć w nim udział? Planowane wydarzenie można zgłosić na stronie www.codeweek.eu/add. Rejestracja zajmuje kilka minut. Jest niezbędna, żeby organizowana inicjatywa została wliczona do puli wydarzeń odbywających się w Polsce. Na stronie koduj.gov.pl dostępne są gotowe pomysły na wydarzenia, które można realizować i zgłosić na mapę, a także materiały i szczegółowe informacje o #CodeWeek2021.

codeweek2021

A po co uczyć programowania?

Dużo mówi się o tym, że warto uczyć dzieci programowania, bo będą miały lepszy zawód w przyszłości – a już dziś mocno przecież pożądany na rynku pracy. My w Fundacji Orange widzimy z tego wiele innych korzyści. Od lat prowadzimy program #SuperKoderzy, który urozmaica zajęcia szkolne, angażując uczniów do ciekawych aktywności wokół kodowania (i to na różnych przedmiotach – od historii, przez przyrodę po języki obce). W #SuperKoderach dzieciaki konstruują i programują roboty, opracowują reportaże dźwiękowe, tworzą mini strony www, animacje, a nawet stacje pogodowe. Hitem jest granie muzyki na owocach. A także ścieżka z materiałami do nauki programowania w klasach integracyjnych czy szkołach specjalnych. W tym roku najwięcej klas aplikowało do ścieżki „3 wymiary matematyki” , która uczy projektowania przestrzennego przy wykorzystaniu modelowania i druku w 3d.
W poprzednich edycjach z #SuperKoderów skorzystało już łącznie prawie 13 tysięcy dzieci w całej Polsce – z 630 szkół. W tym roku szkolnym startuje z nami 140 kolejnych placówek, z każdej przeszkoliliśmy po 2 nauczycieli. Ich zapał i energia do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem możliwości #SuperKoderów jest niesamowita. Sama miałam przyjemność być z nauczycielami i nauczycielkami na jednym z takich szkoleń w sierpniu i poruszyło mnie, jak bardzo chcą się rozwijać, udoskonalać lekcje, prowadzić je bardziej nowocześnie. Widzą przecież, że ich uczniowie żyją w świecie pełnym technologii. Chcą towarzyszyć im w tej drodze i kierować tę drogę w te dobre, pozytywne strony cyfrowego świata.

Nauka programowania to poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, logicznego myślenia, to pole do sprawczości dzieci i tworzenia czegoś zupełnie po swojemu. To też nabieranie rozumienia dla świata technologii, który w dużej mierze opiera się na algorytmach – warto, żeby dzieci o tym wiedziały i były świadome, co stoi w tle migających, wciągających gier, portali czy aplikacji. To też po prostu wartościowy kontakt z technologią zamiast biernej „konsumpcji” filmików z sieci.

I dlatego zapraszam wszystkich do włączenia się w #CodeWeek2021 i do pozytywnego korzystania z technologii – po prostu! Nawet jeśli rekord inicjatyw pobije w tym roku inny kraj, to i tak „wygrać” mogą wszystkie dzieciaki, które mają możliwość spróbować programowania i wszyscy wychowawcy, edukatorzy i edukatorki, które otworzą się na mądre korzystanie z technologii.

Organizatorami inicjatywy w Polsce są Państwowy Instytut Badawczy NASK, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Giganci Programowania i EduSense – Uczymy Dzieci Programować.

Udostępnij: Europejski Tydzień Kodowania
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 03:17 08-10-2021
    Fajna akcja 🙂
    Odpowiedz

;

Obsługa i Relacje z Klientami

Dzień Doświadczeń Klienta (5)

Monika Kulik

5 października 2021

Dzień Doświadczeń Klienta
5

Z naszego punktu widzenia, jako firmy świadczącej usługi, wskaźnik satysfakcji klienta jest kluczowy dla oceny naszej pracy, a najlepsze doświadczenie klienta najważniejszą wartością. Z okazji Dnia Doświadczeń Klienta (CX Day), powiemy o tym więcej.

Jeśli mówimy, że klient jest w centrum naszego zainteresowania, nie kłamiemy. Jest on nie tylko przedmiotem naszych rozlicznych badań i analiz ale też partnerem, którego historię i doświadczenie chcemy poznać i zrozumieć. I dotyczy to całej firmy – nie tylko tzw. pierwszej linii, czyli obsługi i sprzedaży. Wskaźnik NPS (Net Promoter Score) jest kluczowy dla oceny całej firmy i naszej pracy.

Zaangażowanie wszystkich

Całej firmy – to znaczy zarządu, menedżerów i każdego pracownika. Nasi klienci są na przykład regularnymi gośćmi specjalnymi spotkań z zarządem. Opowiadają swoją historię i sugerują, co możemy robić inaczej, lepiej. A menedżerowie w ramach badania satysfakcji – zadzwonią do klienta, aby poznać jego opinię o danej usłudze, obsłudze czy ofercie. Zależy nam, aby mieli bezpośrednią styczność z klientami, a nie tylko poprzez analizę dokumentów i statystyk. W tym roku przeprowadziliśmy już 1000 rozmów, a wnioski z nich posłużą nam do dalszej pracy.

Szukając pomysłów co poprawić, zmienić, ulepszyć pytamy też pracowników. Mamy wewnętrzną platformę innowacji pracowniczych – Tablicę pomysłów, na której jednym z kluczowych tematów jest poprawa doświadczeń klienta. W tym roku zaangażowało się już ponad 1000 pracowników, którzy zgłosili ponad 300 pomysłów, z których 14 już działa. Pomagają nam zespoły działające w ramach klubów „Słuchamy i Działamy”, które zajmują się realizacją konkretnych pomysłów i usprawnień.

Cyfrowe doświadczenia 

Dzięki nowym technologiom także klienci stają się coraz bardziej cyfrowi i samodzielni. Z aplikacji Mój Orange, która służy do zarządzania swoimi usługami i kontem korzysta już 1,6 mln osób. Klienci indywidualni odbierają co tydzień w „Środach z Mój Orange” nowy prezent, firmy co miesiąc nową niespodziankę, a Klienci oferty na kartę aż 100 GB za rejestrację i ekstra GB po każdym doładowaniu.

Coraz większą popularnością cieszą się też czaty. Na tych obsługowych wspiera ich Max – nasza sztuczna inteligencja, który skutecznie rozwiązuje ponad 15% zgłaszanych spraw bez potrzeby kontynuacji rozmowy z konsultantem.

Platforma UTECH, która służy do kontaktu klienta z naszymi technikami, to sprawdzony sposób w przypadkach awarii i innych problemów technicznych. Z tego rozwiązania jest zadowolonych aż 94% użytkowników. Jesteśmy też w mediach społecznościowych – na Facebooku można liczyć na wsparcie Orange Experta.

Tradycyjna nowoczesność

Pamiętamy też o tych klientach, którzy wolą korzystać z tradycyjnych form kontaktów z nami. Dla nich też mamy… nowoczesne rozwiązania. 100% połączeń telefonicznych na infoliniach odbiera Max. Zapraszamy też do nowoczesnych Smart Store’ów – mamy ich już 22 – lub do ponad 300 salonów w całej Polsce. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na różne potrzeby i oczekiwania rożnych klientów. W 1/5 salonów znajdują się specjalne udogodnienia dla klientów z niepełnosprawnościami, a z naszą infolinią połączyć się może także klient niesłyszący, korzystając ze wsparcia tłumacza migowego. Nasza infolinia i nasze salony uzyskały certyfikat OK Senior. Potwierdza on nasze dobre przygotowanie do obsługi osób starszych.

Jesteśmy jedynym operatorem w Polsce, który od lat działa zgodnie ze standardami COPC Customer Experience Standard.

Więcej eko

Nasi klienci lubią dbać o środowisko. My też. Dlatego wprowadzamy rozwiązania, które im to umożliwiają. Unikamy papieru – 83% naszych klientów korzysta z e-faktury. Umowy na abonamentowe usługi mobilne i stacjonarne są elektroniczne, a wszystkie dokumenty klienci otrzymują mailem.

Odkupujemy od klientów smartfony, oddajemy je do recyklingu albo nadajemy im drugie życie. Można u nas kupić telefon odnowiony w niższej cenie.

Mamy rezultaty

Robimy dużo, ale wiele jeszcze przed nami, aby doświadczenia klientów w kontaktach z nami były jak najlepsze. Już teraz 9 na 10 klientów jest zadowolonych z naszej obsługi.

W pierwszym półroczu 2021 mieliśmy najwyższe wyniki satysfakcji klientów wśród operatorów – byliśmy #1 w rankingu NPS. To cieszy i jednocześnie zobowiązuje.

Dlatego dziś świętujemy Dzień Doświadczeń Klienta. A pracujemy 365 dni w roku, aby te doświadczenia były jak najlepsze począwszy od jakości sieci, poprzez konstrukcję ofert i sprzedaż, aż po obsługę.

Udostępnij: Dzień Doświadczeń Klienta
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 14:19 05-10-2021
    Zadowolony klient, to wierny klient. Samo życie.
    Odpowiedz
  • komentarz
    rzepa79 18:23 23-03-2022
    Przysyłacie na maila reklamy jak wszyscy cieszą się najszybszym internetem światłowodowym od Orange a ja mam światłowód prawie pod domem i nie mogę się jak wszyscy cieszyć, choć już trzeci rok leci jak złożyłem zamówienie i zgody + lojalkę że będę tylko z Wami. Nie chwalcie się jak to bardzo dbacie o lojalnych klientów.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Michał 16:42 06-04-2022
    Szanowni Państwo od kiedy mogą Państwo zmieniać jednostronnie umowy abonenckie? W dn. 22.03 przeniesliscie nr abonamentowy na karte pomimo ze w dn.10.03 dzwoniąc do BOK zostałem poinformowany ze SMS jaki otrzymałem / z nie znanego nr informujący o takich zamiarach/to błąd i nie było to kierowane do mojej firmy. Niestety ale rozpatrzenie reklamacji, pomimo przyznania się do Waszego błędu nie zmienia sytuacji.Rozczarowany klient biznes
    Odpowiedz
  • komentarz
    iron 21:41 16-04-2022
    Bzdury wypisywać w necie to każdy potrafi, jednak klientów to ogólnie macie... właśnie tam. Klient sam musi sobie sprzęt naprawiać, sam dojść dlaczego co nie działa, ja ogólnie mam zamiar zgłosić takie postępowanie do Rzecznika Praw Konsumenta, bo skoro mam się znać na wszystkim to po kiego grzyba wy jesteście?!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Grzegorz 14:42 26-05-2022
      Również chcę złożyć skargę do ochrony konsumenta. Mam Wasz internet od ponad roku,ale od ponad tygodnia pojawił się duży problem z korzystaniem z usługi. Zgłaszałem to dwukrotnie do Waszego działu technicznego,dzwoniłem osobiście i za każdym razem Wasz technik sugeruje wykonanie tego,co powiedziałem ,że już robiłem i nie pomogło. Ostatnia rozmowa skończyła się tym,ze technik podczas rozmowy telefonicznej powiedział,ze mam sobie poszukać inny router i samemu potestować. To jest niedorzeczne. Zero pomocy z Waszej strony i nigdy nie spotkałem się z tak kiepska obsługa klienta. Za pare miesięcy kończy się moja umowa i zdecydowanie nie będę jej przedłużał. Jak najdalej od Orange. Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami,to niech poda w komentarzu adres mailowy,a chętnie opisze wszystko, podam numery zgłoszeń i odpowiedzi „techników”.
      Odpowiedz

;

Film

Październikowe nowości w Orange VOD (1)

Kasia Barys

5 października 2021

Październikowe nowości w Orange VOD
1

Jesteście gotowi na najlepsze, filmowe emocje? W październiku, w Orange VOD na dekoderach Telewizji Orange, znajdziecie mnóstwo kinowych hitów, także w jakości 4K. Obejrzyjcie takie filmy, jak: „Legion samobójców: The Suicide Squad”, „Cruella”, „Szybcy i wściekli 9”, „Na rauszu”, „Kosmiczny mecz: Nowa era” czy „Luca”.

Familijne hity

Pamiętacie „Kosmiczny mecz” z 1996 roku, w którym wystąpił Michael Jordan? Już 9 października możecie obejrzeć drugą część tego familijnego hitu, czyli „Kosmiczny mecz: Nowa era”. Tym razem, wspólnie z Królikiem Bugsem i resztą animowanych bohaterów Looney Tunes w koszykówkę zagra mistrz NBA LeBron James. Ta nietypowa drużyna będzie musiała zmierzyć się ze sztuczną inteligencją.

Z kolei 12 października w Orange VOD powita Was „Cruella”! Poznajcie niezwykłą historię Cruelli de Mon, znanej z kultowej animacji Disneya, pt.: „101 dalmatyńczyków”. Czy tym razem bohaterka także okaże się czarnym charakterem? A może jednak podbije Wasze serca? W roli głównej genialnie zagrała Emma Stone, a partneruje jej Emma Thompson.

16 października zobaczcie, jak rezolutny urwis – Piotruś Królik – postanawia uciec z przytulnego ogrodu i od swojej nowej rodziny. Dlaczego zdecydował się na tak radykalny sus? Czy życie z dala od bliskich pomoże mu uporać się z własnymi słabościami? Obejrzyjcie nową część doskonałego filmu familijnego pt.: „Piotruś Królik 2: Na gigancie”.

A jeśli nadal mało Wam familijnych hitów, to 30 października w Orange VOD znajdziecie najnowszą animację ze studia Disney/Pixar pt.: „Luca”. To pełna niesamowitych przygód, doskonałego humoru i ogromu wzruszeń opowieść o dwójce młodych morskich potworów z podwodnej krainy, którzy ruszają na podbój ludzkiego świata. Czy ta wyprawa zakończy się dla nich szczęśliwie?

Akcja VOD

15 października obejrzyjcie produkcję pt.: „Pod ostrzałem”, w której Gerard Butler oraz Frank Grillo udowodniają, że kino sensacyjne ma się doskonale. Genialne pościgi, zaskakujące zwroty akcji i na dodatek świetna gra aktorska. Zobaczcie historię o oszuście, który aby uniknąć okrutnego losu z rąk płatnego zabójcy, daje się zamknąć w areszcie. Nie spodziewa się jednak, że to był najgorszy ruch z możliwych.

28 października z piskiem opon do Orange VOD wjedzie megahit „Szybcy i wściekli 9”. W najnowszej części tej niezwykle popularnej na całym świecie serii nie zabraknie szybkich samochodów, pięknych kobiet i pokaźnego grona prawdziwych twardzieli. Tym razem „za kółkiem” zasiądą Vin Diesel i John Cena. Sprawdźcie, do czego są zdolni.

Z kolei od 30 października zapraszamy na fantastyczny przebój kinowy z uniwersum DC Comics – „Legion samobójców: The Suicide Squad”. To pełna humoru, niezwykłych efektów specjalnych i z przewrotną fabułą opowieść o nowej drużynie „bohaterów” spod ciemnej gwiazdy, która musi zmierzyć się z bardzo nietypowym złoczyńcą. Ale czy uda im się zjednoczyć i pokonać zło? Abonenci Telewizji Orange, którzy posiadają Dekoder Premium 4K lub Dekoder 4K, mogą obejrzeć tę produkcję także w jakości 4K.

Poruszające kino

7 października polecamy głośny film Dawida Nickela pt.: „Ostatni komers”. Produkcja została nagrodzona na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. To niezwykle oryginalna i skłaniająca do refleksji historia o współczesnej młodzieży, poszukującej tożsamości, przynależności i więzi.

Od 12 października w Orange VOD możecie obejrzeć nagrodzony aż trzema Oscarami dramat pt.: „Nomadland”, ze znakomitą rolą Frances McDormand. To świetnie wyreżyserowany, skłaniający do refleksji film o kobiecie, która po starcie pracy i nadziei na lepsze jutro, postanawia wyruszyć w drogę przez Stany Zjednoczone i żyć jako współczesny nomad.

Z kolei od 15 października zobaczcie nagrodzony Oscarem komediodramat pt.: „Na rauszu”, w którym zachwycają mistrzowskie dialogi oraz genialna gra aktorska Madsa Mikkelsena. Grupa nauczycieli chce sprawdzić na własnej skórze, czy teoria o tym, że skromna dawka „czegoś mocniejszego” pozwala otworzyć się na świat i lepiej w nim funkcjonować. Sęk w tym, że eksperyment dotyczy utrzymywania stałego poziomu alkoholu we krwi przez cały dzień, również w pracy… Czy to może się dobrze skończyć?

Udostępnij: Październikowe nowości w Orange VOD
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 03:25 08-10-2021
    Kasiu witaj w filmowych klimatach. Jak nie Ty to kto. Fajnie die czyta. To co jeszcze poprosimy o Video?
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej