Odpowiedzialny biznes

Europejski Tydzień Kodowania

Antonina Bojanowska Antonina Bojanowska
06 października 2021
Europejski Tydzień Kodowania

Kto wygra #CodeWeek w tym roku?

Jakoś tak przewrotnie mam ochotę napisać, że wygra każdy, kto w ogóle wyruszy w ten „wyścig”. Bo to wyścig po wiedzę, po nowe kompetencje i …po frajdę! Tydzień Kodowania to społeczna inicjatywa, w ramach której państwa europejskie „rywalizują” o to, które z nich zorganizuje więcej wydarzeń związanych z programowaniem. W roku 2020 Polska zajęła w tej konkurencji pierwsze miejsce, bo do #CodeWeek’a zgłosiła aż 20 505 inicjatyw.

Fundacja Orange – jak co roku – włącza się w obchody tego święta, zapraszając szkoły do wymyślania i organizowania swoich wydarzeń związanych z nauką programowania. Oprócz inspiracji dostarczanych od nas na co dzień w ramach programów #SuperKoderzy czy MegaMisja, nauczyciele i nauczycielki mogą korzystać też z gotowych materiałów, pomysłów i webinarów przygotowanych przez organizatorów i partnerów Tygodnia Kodowania w Polsce.

Ale nie tylko w szkołach mogą toczyć się takie akcje. W bibliotekach, domach kultury, organizacjach pozarządowych też. Do #CodeWeek2021 dołączyć mogą właściwie wszyscy, którzy chcą zacząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. I nie trzeba być ani "geekiem" ani specjalistą czy specjalistką do spraw technologii.

Najdłuższy Tydzień w Europie

Europejski Tydzień Kodowania to największe programistyczne wydarzenie w Europie. Nie dziwi więc, że to taki tydzień, co trwa… dwa tygodnie, a może i dłużej :). W tym roku świętujemy #CodeWeek w dniach 9-24 października.

Jak wziąć w nim udział? Planowane wydarzenie można zgłosić na stronie www.codeweek.eu/add. Rejestracja zajmuje kilka minut. Jest niezbędna, żeby organizowana inicjatywa została wliczona do puli wydarzeń odbywających się w Polsce. Na stronie koduj.gov.pl dostępne są gotowe pomysły na wydarzenia, które można realizować i zgłosić na mapę, a także materiały i szczegółowe informacje o #CodeWeek2021.

codeweek2021

A po co uczyć programowania?

Dużo mówi się o tym, że warto uczyć dzieci programowania, bo będą miały lepszy zawód w przyszłości - a już dziś mocno przecież pożądany na rynku pracy. My w Fundacji Orange widzimy z tego wiele innych korzyści. Od lat prowadzimy program #SuperKoderzy, który urozmaica zajęcia szkolne, angażując uczniów do ciekawych aktywności wokół kodowania (i to na różnych przedmiotach - od historii, przez przyrodę po języki obce). W #SuperKoderach dzieciaki konstruują i programują roboty, opracowują reportaże dźwiękowe, tworzą mini strony www, animacje, a nawet stacje pogodowe. Hitem jest granie muzyki na owocach. A także ścieżka z materiałami do nauki programowania w klasach integracyjnych czy szkołach specjalnych. W tym roku najwięcej klas aplikowało do ścieżki „3 wymiary matematyki” , która uczy projektowania przestrzennego przy wykorzystaniu modelowania i druku w 3d.

W poprzednich edycjach z #SuperKoderów skorzystało już łącznie prawie 13 tysięcy dzieci w całej Polsce – z 630 szkół. W tym roku szkolnym startuje z nami 140 kolejnych placówek, z każdej przeszkoliliśmy po 2 nauczycieli. Ich zapał i energia do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem możliwości #SuperKoderów jest niesamowita. Sama miałam przyjemność być z nauczycielami i nauczycielkami na jednym z takich szkoleń w sierpniu i poruszyło mnie, jak bardzo chcą się rozwijać, udoskonalać lekcje, prowadzić je bardziej nowocześnie. Widzą przecież, że ich uczniowie żyją w świecie pełnym technologii. Chcą towarzyszyć im w tej drodze i kierować tę drogę w te dobre, pozytywne strony cyfrowego świata.

Nauka programowania to poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, logicznego myślenia, to pole do sprawczości dzieci i tworzenia czegoś zupełnie po swojemu. To też nabieranie rozumienia dla świata technologii, który w dużej mierze opiera się na algorytmach – warto, żeby dzieci o tym wiedziały i były świadome, co stoi w tle migających, wciągających gier, portali czy aplikacji. To też po prostu wartościowy kontakt z technologią zamiast biernej „konsumpcji” filmików z sieci.

I dlatego zapraszam wszystkich do włączenia się w #CodeWeek2021 i do pozytywnego korzystania z technologii – po prostu! Nawet jeśli rekord inicjatyw pobije w tym roku inny kraj, to i tak „wygrać” mogą wszystkie dzieciaki, które mają możliwość spróbować programowania i wszyscy wychowawcy, edukatorzy i edukatorki, które otworzą się na mądre korzystanie z technologii.

Organizatorami inicjatywy w Polsce są Państwowy Instytut Badawczy NASK, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Giganci Programowania i EduSense – Uczymy Dzieci Programować.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 03:17 08-10-2021

Fajna akcja ?

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Dzień Doświadczeń Klienta

Monika Kulik Monika Kulik
05 października 2021
Dzień Doświadczeń Klienta

Z naszego punktu widzenia, jako firmy świadczącej usługi, wskaźnik satysfakcji klienta jest kluczowy dla oceny naszej pracy, a najlepsze doświadczenie klienta najważniejszą wartością. Z okazji Dnia Doświadczeń Klienta (CX Day), powiemy o tym więcej.

Jeśli mówimy, że klient jest w centrum naszego zainteresowania, nie kłamiemy. Jest on nie tylko przedmiotem naszych rozlicznych badań i analiz ale też partnerem, którego historię i doświadczenie chcemy poznać i zrozumieć. I dotyczy to całej firmy – nie tylko tzw. pierwszej linii, czyli obsługi i sprzedaży. Wskaźnik NPS (Net Promoter Score) jest kluczowy dla oceny całej firmy i naszej pracy.

Zaangażowanie wszystkich

Całej firmy – to znaczy zarządu, menedżerów i każdego pracownika. Nasi klienci są na przykład regularnymi gośćmi specjalnymi spotkań z zarządem. Opowiadają swoją historię i sugerują, co możemy robić inaczej, lepiej. A menedżerowie w ramach badania satysfakcji – zadzwonią do klienta, aby poznać jego opinię o danej usłudze, obsłudze czy ofercie. Zależy nam, aby mieli bezpośrednią styczność z klientami, a nie tylko poprzez analizę dokumentów i statystyk. W tym roku przeprowadziliśmy już 1000 rozmów, a wnioski z nich posłużą nam do dalszej pracy.

Szukając pomysłów co poprawić, zmienić, ulepszyć pytamy też pracowników. Mamy wewnętrzną platformę innowacji pracowniczych - Tablicę pomysłów, na której jednym z kluczowych tematów jest poprawa doświadczeń klienta. W tym roku zaangażowało się już ponad 1000 pracowników, którzy zgłosili ponad 300 pomysłów, z których 14 już działa. Pomagają nam zespoły działające w ramach klubów „Słuchamy i Działamy”, które zajmują się realizacją konkretnych pomysłów i usprawnień.

Cyfrowe doświadczenia 

Dzięki nowym technologiom także klienci stają się coraz bardziej cyfrowi i samodzielni. Z aplikacji Mój Orange, która służy do zarządzania swoimi usługami i kontem korzysta już 1,6 mln osób. Klienci indywidualni odbierają co tydzień w „Środach z Mój Orange” nowy prezent, firmy co miesiąc nową niespodziankę, a Klienci oferty na kartę aż 100 GB za rejestrację i ekstra GB po każdym doładowaniu.

Coraz większą popularnością cieszą się też czaty. Na tych obsługowych wspiera ich Max – nasza sztuczna inteligencja, który skutecznie rozwiązuje ponad 15% zgłaszanych spraw bez potrzeby kontynuacji rozmowy z konsultantem.

Platforma UTECH, która służy do kontaktu klienta z naszymi technikami, to sprawdzony sposób w przypadkach awarii i innych problemów technicznych. Z tego rozwiązania jest zadowolonych aż 94% użytkowników. Jesteśmy też w mediach społecznościowych – na Facebooku można liczyć na wsparcie Orange Experta.

Tradycyjna nowoczesność

Pamiętamy też o tych klientach, którzy wolą korzystać z tradycyjnych form kontaktów z nami. Dla nich też mamy… nowoczesne rozwiązania. 100% połączeń telefonicznych na infoliniach odbiera Max. Zapraszamy też do nowoczesnych Smart Store’ów – mamy ich już 22 - lub do ponad 300 salonów w całej Polsce. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na różne potrzeby i oczekiwania rożnych klientów. W 1/5 salonów znajdują się specjalne udogodnienia dla klientów z niepełnosprawnościami, a z naszą infolinią połączyć się może także klient niesłyszący, korzystając ze wsparcia tłumacza migowego. Nasza infolinia i nasze salony uzyskały certyfikat OK Senior. Potwierdza on nasze dobre przygotowanie do obsługi osób starszych.

Jesteśmy jedynym operatorem w Polsce, który od lat działa zgodnie ze standardami COPC Customer Experience Standard.

Więcej eko

Nasi klienci lubią dbać o środowisko. My też. Dlatego wprowadzamy rozwiązania, które im to umożliwiają. Unikamy papieru - 83% naszych klientów korzysta z e-faktury. Umowy na abonamentowe usługi mobilne i stacjonarne są elektroniczne, a wszystkie dokumenty klienci otrzymują mailem.

Odkupujemy od klientów smartfony, oddajemy je do recyklingu albo nadajemy im drugie życie. Można u nas kupić telefon odnowiony w niższej cenie.

Mamy rezultaty

Robimy dużo, ale wiele jeszcze przed nami, aby doświadczenia klientów w kontaktach z nami były jak najlepsze. Już teraz 9 na 10 klientów jest zadowolonych z naszej obsługi.

W pierwszym półroczu 2021 mieliśmy najwyższe wyniki satysfakcji klientów wśród operatorów – byliśmy #1 w rankingu NPS. To cieszy i jednocześnie zobowiązuje.

Dlatego dziś świętujemy Dzień Doświadczeń Klienta. A pracujemy 365 dni w roku, aby te doświadczenia były jak najlepsze począwszy od jakości sieci, poprzez konstrukcję ofert i sprzedaż, aż po obsługę.

Komentarze


Rozrywka

Październikowe nowości w Orange VOD

Kasia Barys Kasia Barys
05 października 2021
Październikowe nowości w Orange VOD

Jesteście gotowi na najlepsze, filmowe emocje? W październiku, w Orange VOD na dekoderach Telewizji Orange, znajdziecie mnóstwo kinowych hitów, także w jakości 4K. Obejrzyjcie takie filmy, jak: „Legion samobójców: The Suicide Squad”, „Cruella”, „Szybcy i wściekli 9”, „Na rauszu”, „Kosmiczny mecz: Nowa era” czy „Luca”.

Familijne hity

Pamiętacie „Kosmiczny mecz” z 1996 roku, w którym wystąpił Michael Jordan? Już 9 października możecie obejrzeć drugą część tego familijnego hitu, czyli „Kosmiczny mecz: Nowa era”. Tym razem, wspólnie z Królikiem Bugsem i resztą animowanych bohaterów Looney Tunes w koszykówkę zagra mistrz NBA LeBron James. Ta nietypowa drużyna będzie musiała zmierzyć się ze sztuczną inteligencją.

Z kolei 12 października w Orange VOD powita Was „Cruella”! Poznajcie niezwykłą historię Cruelli de Mon, znanej z kultowej animacji Disneya, pt.: „101 dalmatyńczyków”. Czy tym razem bohaterka także okaże się czarnym charakterem? A może jednak podbije Wasze serca? W roli głównej genialnie zagrała Emma Stone, a partneruje jej Emma Thompson.

16 października zobaczcie, jak rezolutny urwis - Piotruś Królik - postanawia uciec z przytulnego ogrodu i od swojej nowej rodziny. Dlaczego zdecydował się na tak radykalny sus? Czy życie z dala od bliskich pomoże mu uporać się z własnymi słabościami? Obejrzyjcie nową część doskonałego filmu familijnego pt.: „Piotruś Królik 2: Na gigancie”.

A jeśli nadal mało Wam familijnych hitów, to 30 października w Orange VOD znajdziecie najnowszą animację ze studia Disney/Pixar pt.: „Luca”. To pełna niesamowitych przygód, doskonałego humoru i ogromu wzruszeń opowieść o dwójce młodych morskich potworów z podwodnej krainy, którzy ruszają na podbój ludzkiego świata. Czy ta wyprawa zakończy się dla nich szczęśliwie?

Akcja VOD

15 października obejrzyjcie produkcję pt.: „Pod ostrzałem”, w której Gerard Butler oraz Frank Grillo udowodniają, że kino sensacyjne ma się doskonale. Genialne pościgi, zaskakujące zwroty akcji i na dodatek świetna gra aktorska. Zobaczcie historię o oszuście, który aby uniknąć okrutnego losu z rąk płatnego zabójcy, daje się zamknąć w areszcie. Nie spodziewa się jednak, że to był najgorszy ruch z możliwych.

28 października z piskiem opon do Orange VOD wjedzie megahit „Szybcy i wściekli 9”. W najnowszej części tej niezwykle popularnej na całym świecie serii nie zabraknie szybkich samochodów, pięknych kobiet i pokaźnego grona prawdziwych twardzieli. Tym razem „za kółkiem” zasiądą Vin Diesel i John Cena. Sprawdźcie, do czego są zdolni.

Z kolei od 30 października zapraszamy na fantastyczny przebój kinowy z uniwersum DC Comics - „Legion samobójców: The Suicide Squad”. To pełna humoru, niezwykłych efektów specjalnych i z przewrotną fabułą opowieść o nowej drużynie „bohaterów” spod ciemnej gwiazdy, która musi zmierzyć się z bardzo nietypowym złoczyńcą. Ale czy uda im się zjednoczyć i pokonać zło? Abonenci Telewizji Orange, którzy posiadają Dekoder Premium 4K lub Dekoder 4K, mogą obejrzeć tę produkcję także w jakości 4K.

Poruszające kino

7 października polecamy głośny film Dawida Nickela pt.: „Ostatni komers”. Produkcja została nagrodzona na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. To niezwykle oryginalna i skłaniająca do refleksji historia o współczesnej młodzieży, poszukującej tożsamości, przynależności i więzi.

Od 12 października w Orange VOD możecie obejrzeć nagrodzony aż trzema Oscarami dramat pt.: „Nomadland”, ze znakomitą rolą Frances McDormand. To świetnie wyreżyserowany, skłaniający do refleksji film o kobiecie, która po starcie pracy i nadziei na lepsze jutro, postanawia wyruszyć w drogę przez Stany Zjednoczone i żyć jako współczesny nomad.

Z kolei od 15 października zobaczcie nagrodzony Oscarem komediodramat pt.: „Na rauszu”, w którym zachwycają mistrzowskie dialogi oraz genialna gra aktorska Madsa Mikkelsena. Grupa nauczycieli chce sprawdzić na własnej skórze, czy teoria o tym, że skromna dawka „czegoś mocniejszego” pozwala otworzyć się na świat i lepiej w nim funkcjonować. Sęk w tym, że eksperyment dotyczy utrzymywania stałego poziomu alkoholu we krwi przez cały dzień, również w pracy… Czy to może się dobrze skończyć?

[KGVID]https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2021/10/VOD-X.mp4[/KGVID]

Komentarze

Scroll to Top