Odpowiedzialny biznes

Filantropia biznesu

Monika Kulik Monika Kulik
16 grudnia 2009
Filantropia biznesu

W poniedziałek po raz trzeci rozdano nagrody Liderom Filantropii. Mimo kryzysu polskie firmy nadal część swoich zysków przekazują na cele społeczne (tak deklaruje 80% firm) - w roku 2008 odliczyły od podatku darowizny na kwotę 290 mln złotych.

gala.jpg

Dlaczego to robią? Wielu szefów mówi, że angażują się społecznie z potrzeby serca, że czują się w obowiązku pomagać. Rzadko usłyszymy jasną odpowiedź, że firma też ma z tego zysk – buduje dobre relacje ze swoim otoczeniem społecznym, zaufanie klientów, dobry wizerunek, zaangażowanie pracowników. Takie odpowiedzi są u nas niepopularne.

Gdy spytamy Polaków, jak oceniają działania społeczne firm, odpowiadają z rezerwą, że firmy robią to dla rozgłosu (73%). Z kolei na pytanie, czy firmy powinny takie działania prowadzić - 93% odpowiada, że oczywiście tak, że mogłoby robić jeszcze więcej. Błędne koło.

Tymczasem jedno drugiego nie wyklucza. Najlepsze programy społeczne to te, w których zyskują wszyscy – biznes, organizacja charytatywna, społeczeństwo, pracownicy. Działalność społeczna biznesu  jest najbardziej skuteczna, jeśli przyjmuje postać działań długofalowych, systemowych, a nie realizowana jest  tylko pod wpływem chwili, z potrzeby serca.  Do serca dodać trzeba trochę rozumu...


Odpowiedzialny biznes

Podziękowania i krótka przerwa

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 grudnia 2009
Podziękowania i krótka przerwa

Wczoraj wieczorem dowiedziałem się, że nasz blog został najlepszym profesjonalnym blogiem w 2009 roku. Nie ukrywam, że to świetny news, który miło połechtał, ale zarazem zmobilizował do dalszej pracy przy całej platfornie blogowej Grupy TP. Świadomie napisałem "nasz" blog, ponieważ bez Was komentujących, krytykujących, ponaglających do pracy i czasami chwalących, nie byłoby tego sukcesu. Dlatego możemy sobie nawzajem pogratulować. Dzięki wielkie. Chciałbym zarazem podziękować wszystkim osobom z Grupy TP, którzy codziennie mi pomagają, dostarczając informacje i wyjaśnienia, o które prosicie. Pewnie zauważyliście, że jeszcze dziś ktoś umieści 10 000 komentarz. Niespodzianka już przygotowana! Na koniec mała prośba o wyrozumiałość dla rzecznika. Niestety kontuzja, którą odniosłem na meczu charytatywnym 10 dni temu okazała się na tyle poważna, że dziś czeka mnie operacja nogi. Dlatego przez 2-3 dni nie będę mógł się udzielać na blogu. Tradycyjnie jednak napisałem już newsa o nowej usłudze, na którą czeka sporo klientów. Jak przyjdzie pora, kolega za mnie kliknie i go przeczytacie.


Odpowiedzialny biznes

Wojtek Jabczyński najlepszy wśród profesjonalistów

Tomasz Sulewski Tomasz Sulewski
15 grudnia 2009
Wojtek Jabczyński najlepszy wśród profesjonalistów

Długo czekaliśmy na wyniki, ale już wiemy - blog prowadzony przez Wojtka Jabczyńskiego został wybrany najlepszym polskim blogiem firmowym w roku 2009 w kategorii "Blog profesjonalny (powyżej roku)". W wyścigu wyprzedził m.in. blogi mBanku oraz krakowskiej Restauracji Ancona.

Wojtek otrzymał także wyróżnienie specjalne za przełamywanie stereotypów w komunikacji z klientami, bo "najlepiej realizuje najważniejsze kryterium brane pod uwagę w ocenie blogów w konkursie, biorąc pod uwagę skalę działalności firmy i ilość wyzwań związaną z wdrażaniem nowych narzędzi komunikacji w firmach opartych o social media".

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o samym konkursie i innych laureatach, warto zajrzeć na prowadzony przez Dominika Kaznowskiego blog poświęcony blogom firmowym. Na uwagę zasługuje na pewno nagroda dla bloga Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie - to chyba pierwsza taka inicjatywa wśród instytucji publicznych.

Wojtku - gratulacje! Ależ nam podniosłeś poprzeczkę.. :)

Scroll to Top