;

Odpowiedzialny biznes

Fornalik uległ presji mediów? (0)

Krzysztof Smajek

14 marca 2013

Fornalik uległ presji mediów?
0

W tym tygodniu Waldemar Fornalik wysłał powołania na eliminacyjne mecze mistrzostw świata. Selekcjoner zaprosił na zgrupowanie trzy dawno niewidziane w kadrze twarze – Macieja Rybusa, Radosława Majewskiego i Bartosza Salamona. Co do dwóch pierwszych nazwisk nie ma żadnych wątpliwości, bo zarówno Rybus jak i Majewski zasłużyli na powołania.

Jednak w przypadku Salamona mam wrażenie, że Fornalik uległ presji ze strony mediów i opinii publicznej. Od kilku tygodni media mocno naciskały na selekcjonera, żeby wysłał powołanie do Mediolanu. Mnie ta nominacja trochę jednak dziwi, bo Salamon odkąd trafił do Milanu ani razu nie pojawił się na boisku!

Po meczu z Irlandią z różnych stron było słychać głosy, że Waldemar Fornalik powinien zrezygnować z usług Ludovica Obraniaka. W tym przypadku selekcjoner nie uległ presji i ponownie wysłał zaproszenie do pomocnika Bordeaux. Jednak tym razem Ludo nie może być pewny miejsca w wyjściowej jedenastce, bo selekcjoner ma w zanadrzu Radosława Majewskiego. Myślę, że pomocnik Nottingham wyjdzie z Ukrainą w pierwszym składzie.

Bardzo ciekawie zapowiada się rywalizacja o bluzę z numerem jeden. Boruc, Szczęsny i Kuszczak – takiego zestawu konkurencja na pewno nam zazdrości. Brawo dla Fornalika, że nie spanikował i zaprosił trzy mocne charaktery na zgrupowanie.

Fornalik na mecze z Ukrainą i San Marino powołał łącznie 24 zawodników, ale z ekstraklasy wyjął tylko trzech piłkarzy. Wawrzyniaka, Łukasika i Teodorczyka można uznać za wyjątkowych szczęściarzy, ale prawdę mówiąc selekcjoner nie miał zbyt dużego wyboru.

Bo niby, który z ligowców zasłużył jeszcze na powołanie? Kaźmierczak, Pawłowski i może…  – no właśnie wybór był mocno ograniczony. Dla porównania – w kadrze Ukrainy znalazło się 24 zawodników z ligi ukraińskiej.

Udostępnij: Fornalik uległ presji mediów?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Niezawodna sieć Orange i szalone ceny smartfonów (0)

Wojtek Jabczyński

13 marca 2013

Niezawodna sieć Orange i szalone ceny smartfonów
0

Bez większego echa przeszła wczoraj informacja o badaniach UKE dotyczących sieci stacjonarych i jakości usług. Może dlatego, że świat mobilny dla wielu w Was jest zdecydowanie ważniejszy. Tak czy owak wypadliśmy w badaniach więcej niż dobrze. Fanom raportów polecam całe dzieło UKE, natomiast dziennikarski skrót znajdziecie tutaj. Dodam, że modernizacja sieci mobilnej Orange robiona przez NetWorks! idzie zgodnie z planem i mamy już ponad 2 800 wież, w większości gotowych pod LTE. Niedawno dostałem kilka pytań o promocje smartfonów i były na czasie, bo ruszamy z szalonymi dniami w e-sklepie, które potrwają od dziś do 18 marca. Proponujemy: Samsunga Galaxy SII Plus NFC w Smart Planie Multi 89,90 zł za 79 zł (stara cena 779 zł); Blackberry 9790 w Smart Planie Multi 89,90 zł za 1 zł (stara cena 419 zł); Play Station 3 z grą Wonderbook w Smart Planie Multi 89,90 zł za 1 zł (stara cena 199 zł); Sony Xperia T w Smart Planie Multi 129,90 zł za 1 zł (stara cena 149 zł), Nokia Asha 302 w Smart Planach Mix 39,90 zł za 1 zł (stara cena 49 zł) i 29,90 za 1 zł (stara cena 199 zł) oraz Nokia Asha 302 w Smart Planie Halo 39,90 zł za 1 zł (stara cena 29 zł) i 29,90 zł za 1 zł (stara cena 169 zł). Wszystkie umowy na 24 miesiące. Ponadto w normalnych cennikach obniżylismy cenę Nokii Lumia 510. W salonach w Smart Planie Multi 49,90 zł telefon jest za 29 zł (stara cena 149 zł), a w Smart Planie Halo 59,90 zł za 5 zł (stara cena 79 zł). Natomiast w e-sklepie w Smart Planie Multi 49,90 zł jest za 1 zł (stara cena 99 zł) i Smart Planie Halo 59,90 zł także za 1 zł(stara cena 19 zł).

2eb68286d594c3d5ebeb0c55559beb077ff 3455501c006520e8c1f0ceaf104cd6c7145 d14d1a47cc07a6e62a521a90d88e8926789 db4bce72ee542a42bb962800cf279a77dae

 

Udostępnij: Niezawodna sieć Orange i szalone ceny smartfonów
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Tak to się robi w Polonii Warszawa (0)

Marcin Dąbrowski

13 marca 2013

Tak to się robi w Polonii Warszawa
0

Nie będziemy dziś krytykować polityki kadrowej zespołu. Nie będziemy się tez zastanawiać nad fenomenem Piotra Stokowca, który z drużyną sukcesywnie osłabianą osiąga zaskakująco dobre wyniki. Dziś przyglądamy się działaniom marketingowym Polonii, które na tle zawirowań wokół drużyny prezentują się naprawdę dobrze.

Inauguracyjny mecz rundy wiosennej Polonia rozegrała w imponujących strojach retro. – Ubierzmy tak całą ligę! – pisał na łamach naTemat Michał Trela, redaktor naczelny portalu SportSlaski.pl. Okolicznościowe koszulki, bez reklam i znaków ligowych, przygotowano z okazji 100-lecia gry w czarnych koszulkach. Oryginalne trykoty można kupić w klubowym sklepie. Cena: 99 zł.

W klubowej kawiarni kibice mają okazję spotkać się ze swoimi ulubieńcami. Klub regularnie organizuje spotkania z piłkarzami i sztabem szkoleniowym. Ostatnio – z psychologiem Pawłem Habratem, a wcześniej m.in. z trenerem Piotrem Stokowcem, byłym piłkarzem, rzecznikiem i kierownikiem, a obecnie skautem – Igorem Gołaszewskim, czy piłkarzami – Marcinem Baszczyńskim, Tomaszem Brzyskim i Łukaszem Teodorczykiem.

Przed meczem z Wisłą Kraków na profilu Polonii na Facebooku pojawiło się nietypowe zaproszenie. Na zdjęciu piętnastu piłkarzy – każdy z nich trzyma kartkę z napisem, a całość tworzy treść, zachęcającą do wizyty na stadionie. Zdjęcie polubiło blisko 1500 osób, 400 je udostępniło. Po spotkaniu na FB opublikowano również link do filmu o kulisach meczu z Wisłą. Kibice mogą na nim zobaczyć, jak przebiegało spotkanie z wysokości murawy i z perspektywy ławki rezerwowych, a nawet poczuć namiastkę tego, jak doping działa na piłkarzy, dzięki obszernym fragmentom przyśpiewek fanów.

Profil na Facebooku jest aktualizowany kilkakrotnie w ciągu dnia. Znajdziemy na nim wypowiedzi z pomeczowych konferencji prasowych, nietypowe zdjęcia piłkarzy z treningów, zobaczymy jak spędzają wolny czas w kręgielni lub na strzelnicy, a także jak uczestniczą w akcjach marketingowych. Kilka dni temu z okazji Dnia Kobiet dwóch młodych piłkarzy zespołu, Tomasz Hołota i Miłosz Przybecki, spacerowało ulicami Warszawy, wręczając paniom kwiaty i zaproszenia na najbliższy mecz. Przed rundą wiosenną piłkarze – ucharakteryzowani tak, jakby brakowało im wybranych zębów – brali udział w nietypowej sesji fotograficznej, zatytułowanej „szalony gang”. Inspiracją dla sesji byli piłkarze Wimbledonu, znani z zamiłowania do sprawiania sobie żartów. W przeszłości na FB publikowano materiały z udziałem piłkarzy we wspólnych treningach z drużynami kobietami i z dziećmi. Na profilu od czasu do czasu pojawiają się też ciekawostki historyczne. Naprawdę ciężko znaleźć wpis, który bardziej wynikałby z chęci podtrzymania regularności niż z przekazania czegoś interesującego.

Często linki umieszczane na FB prowadzą do klubowego profilu na YouTube’ie. Oprócz materiałów filmowych z opisanych wcześniej wydarzeń jest tam cyklicznie publikowany Magazyn Czarnych Koszul – ze skrótami meczów i sporą dawkę wywiadów z piłkarzami. Kanał YouTube to również filmy prezentujące zespół od kuchni. Kibice mogą zatem zaglądnąć do autokaru w drodze na mecz, wyjść z piłkarzami na rekonesans murawy przed spotkaniem i zajrzeć do szatni, by przekonać się, jak zespół świętuje zwycięstwo. Filmiki zawierają też skróty meczów sparingowych oraz zabawne sceny z treningów i zgrupowań. Jednym słowem – kamera towarzyszy drużynie właściwie wszędzie, a publikowane materiały mogą dawać fanom poczucie bliskości i budować więź, również w okresie przerwy w rozgrywkach. Większość informacji umieszczanych w social mediach jest unikalnych – kibice nie znajdą ich w innych źródłach.

Kanał na YouTube’ie ma ponad 760 tysięcy wyświetleń, ponad 13 tysięcy osób lubi profil na Facebooku, a klub ma też konto na Twitterze. Trwają testy mobilnej aplikacji dla systemów iOS i Android, które mają zapewnić stały dopływ najświeższych informacji o życiu klubu. Na stronie internetowej ksppolonia.pl kibice mogą dołączyć do społeczności, kupić pamiątkę w sklepie kibica i przeczytać artykuły nt. klubu, które pojawiły się w mediach. Minus – brak wersji strony w języku angielskim, a taką znajdziemy m.in. na portalach Lecha Poznań czy Wisły Kraków.

Na koniec ważna informacja dla młodych fanów klubu. Dzięki Akcji Kibic wystarczy zebrać grupę co najmniej 5 osób w wieku do 17 roku życia, by każdy z jej uczestników, łącznie z opiekunem, zapłacił za bilet na mecz symboliczną złotówkę. W ostatnim meczu na trybunach zasiadło 670 uczestników akcji. Szczegóły na jej temat znajdziecie na stronie klubu.

Udostępnij: Tak to się robi w Polonii Warszawa
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej