Oferta

Gadżet – niespodzianka do zgarnięcia w nju mobile (5)

Zbyszek Drohobycki

14 sierpnia 2017

Gadżet – niespodzianka do zgarnięcia w nju mobile
5

Długi weekend skutecznie wymiótł wszystkich z miast nad wodę, do lasu, nad morze lub w góry. Wszędzie zrobiło się pusto, a my tu mamy fajną informację do przekazania. Na dodatek całkiem apropos wyjazdów za miasto, bo do zgarnięcia są między innymi gadżety, które przydadzą na takie okazje.

Wybór jest całkiem spory. Atmosferę podgrzewa dodatkowo to, że gadżet który dostaniecie będzie niespodzianką. Nie wiemy, kto jaki gadżet dostanie. Pewne jest za to, że któryś z nich trafi do każdego, kto weźmie udział w promocji.

Czasu nie jest za dużo bo tylko do 24 sierpnia, ale też skorzystanie z oferty zajmuje zaledwie kilka minut i trudno nie zdążyć. Jeśli wiec chcecie zamówić świetną ofertę na telefon, czy potrzebujecie mobilnego internetu, zacznijcie od strony www.njumobile.pl/oferta/zgarnij-gadzety-od-nju.

Po wybraniu nju z rachunkiem (osobiście polecam „Wszystko – nie więcej niż 29 zł”) lub nju internetowy i złożeniu zamówienia, dostaniecie jego numer. Z tym numerkiem zapraszam z powrotem na stronę promocji. Wpiszcie go w „okienko”, które znajdziecie przewijając stronę w dół. Pamiętajcie, by po wpisaniu numeru kliknąć strzałkę, która przeniesie Was do kroku nr 3, a następnie przejść do podsumowania w kroku nr 4. Tam akceptujecie regulamin promocji i wysyłacie swoje zgłoszenie.

Teraz wystarczy zacząć korzystać z zamówionych usług, a po pierwszym pełnym okresie rozliczeniowym możecie wypatrywać przesyłki z niespodzianką. Co w niej znajdziecie – tego nie wiem, ale powiem Wam co jest do wzięcia:

  • Pendrive 8 GB
  • Głośnik  Bluetooth nju mobile
  • Selfiestick nju mobile
  • Słuchawki Stereo NOKIA Cloud Pop
  • Etui na tablet 8
  • Duża maskotka nju mobile
  • Karty do gry nju mobile
  • Puzzle nju mobile
  • Kubek nju mobile
  • Pojemnik na lunch nju mobile
  • Bidon nju mobile
  • Chusta Buff nju mobile

No i kto powiedział, że w długie weekendy nic się nie dzieje? Dzieje się i Ci którzy trzymają rękę na pulsie zawsze zyskują więcej i ten dreszczyk emocji…

Udostępnij: Gadżet – niespodzianka do zgarnięcia w nju mobile
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    emitelek 16:22 14-08-2017
    Wy tu z niespodziankami - to mamy w orange na kartę! :p
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 20:58 14-08-2017
      No trochę niespodziewany ruch... Nju ofertę polepsza a Orange niekoniecznie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 15:11 16-08-2017
    Czy między Orange a Play nie działa już HDVoice? Rozmawiałem dziś z nr Playa o jakość rozmowy była bardzo dobra.
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 18:09 16-08-2017
    Jakoś nie przemawia do mnie loteria. Nie wiadomo co się dostanie wiec gdzie tu motywacja w postaci gadżetu? Jak będę chciał emocji to zagram w Lotto. :P
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 11:55 18-08-2017
      Zawsze można też nie dostać nic ;p Chociaż faktycznie fajnie byłoby gdyby można było samsmu zdefiniować swój "prezent".
      Odpowiedz

Sieć

Jak się wykuwa Internet of Things? – część 2 (9)

Piotr Domański

14 sierpnia 2017

Jak się wykuwa Internet of Things? – część 2
9

Jak już pewnie wiecie z poprzedniego tekstu mamy od pewnego czasu na tapecie temat Internet of Things (IoT). Nie bez powodu – prowadzimy testy dwóch technologii, które mogą posłużyć do budowy właśnie Internetu Rzeczy: NB-IoT i eMTC (zwanego potocznie LTE-M). W drugiej części tekstu będzie o energii, pieniądzach i ruchu – mam nadzieję, że nie zawiodę Was. Planujemy też część trzecią – z wnioskami z testów.

Zaczniemy od punktu, który jest chyba najważniejszy jeżeli chodzi o IoT, czyli…

Praca na baterii

Aby stosowanie Internetu Rzeczy miało sens urządzenia muszą móc pracować bardzo długo na jednej baterii lub też pobierać bardzo niewiele energii z akumulatora. Powód jest prosty – dziesiątki, setki, tysiące czujników mierzących choćby przepływ wody w rurach rozmieszczone są po piwnicach, kanalizacji i innych trudnodostępnych miejscach. A teraz wyobraźcie sobie, że do każdego z tych czujników trzeba by pociągnąć kabelek, przez który będzie biegł prąd. Zadanie powiedziałbym… karkołomne. Po pierwsze znacznie powiększałoby to koszt montażu, po drugie są miejsca, gdzie pociągnięcie prądu jest bardzo trudne. W przypadku samochodów każdy kolejny układ trzeba zasilić, a prąd w samochodzie generowany jest poprzez spalanie paliwa 😉

W przypadku Internet of Things  jako standard wyznaczono 10 lat pracy na jednej baterii. Zarówno NB-IoT jak i LTE-M zostały stworzone z myślą o efektywności energetycznej, jednak wydaje się, że NB-IoT poradzi sobie na tym polu nieco lepiej. Z drugiej strony to „nieco” może być niwelowane przez warunki pracy danego urządzenia – wystarczy konieczność wzmocnienia sygnału i już wszystko bierze w łeb.

Koszt, czyli… kasa, pieniążki, pieniądze, mamona, zielone, bucksy

Każde wyzwanie można pokonać, jeżeli mamy na to wystarczający budżet. Amerykanie wysłali człowieka na Księżyc, a na półwyspie Arabskim zbudowano kryty stok narciarski. Różnica między nimi a nami jest taka, że my nie mamy nieograniczonych zasobów gotówki. Nie mają ich także nasi klienci, którzy w przyszłości będą decydować z jakich urządzeń chcą korzystać.

By spopularyzować technologie oparte o LTE-M i NB-IoT koszt nowych rozwiązań nie może być wyższy, od tych opartych o GSM, czyli 2G. Naszym zdaniem przy pełnym wdrożeniu takich rozwiązań będzie to możliwe. Dostrzegamy również, że prostsza z tych technologii – NB-IoT może zapewnić większe oszczędności. Jednak testy, czas i skala produkcji zapewne to zweryfikują.

Mobilność

To dość ciekawy wątek w kontekście Internet of Things – chodzi tutaj o możliwość przemieszczania się urządzeń pomiędzy stacjami bazowymi w trakcie nadawania sygnału. Z jednej strony wydaje się to czymś oczywistym w przypadku sieci (nomen-omen) mobilnych. Z drugiej strony, w wielu przypadkach mówimy o czujnikach, które większą część „życia” mogą przeleżeć w piwnicy, nie przesuwając się nawet o milimetr. Po za tym jest jeszcze jeden wątek. Przemieszczanie się urządzeń zwiększa zużycie energii, które przekłada się na koszty.

W związku z tym w technologii NB-IoT… zrezygnowano z możliwości przemieszania w trakcie nadawania sygnału (po prostu). Założono,  że urządzenia będą poruszać się bardzo rzadko lub wcale. Dane wysyłają nieco częściej ale szansa, że będą się one jednocześnie poruszać pomiędzy stacjami bazowymi i wysyłać dane jest bliska zeru. W przypadku LTE-M pozostawiono możliwość „handoveru”, czyli transmisji danych przy jednoczesnym poruszaniu się pomiędzy stacjami bazowymi. Co prawda nie działa ona w tzw. trybie rozszerzonego zasięgu. Pewnie o nim nie wspomniałem, ale sądzę, że nazwa mówi wszystko – ma on działać przy bardzo słabym zasięgu – na przykład w piwnicy.

Dalsze ewolucje w 3GPP Rel-14

Teraz czas na mój ulubiony wątek – przez ten cały czas pracowaliśmy nad czymś, co moglibyście uznać za gotowe rozwiązanie.

Błąd!

Jak pewnie pamiętacie z pierwszego tekstu, pracowaliśmy w oparciu o rozwiązania, które zostały opisane w ramach pierwszej wersji (3GPP Release-13). A obecnie zakończono prace nad Rel-14, które dodają zupełnie nowe możliwości. W obu przypadkach dodana została usługa, pozwalająca na lokalizację urządzeń i możliwość transmisji rozsiewczej, zwanej w języku mieszkańców Wysp Brytyjskich „multicast”. Oznacza to, że ze stacji bazowej do każdego z urządzeń przesyłany jest dokładnie ten sam strumień bitów. Można to porównać do transmisji telewizyjnej czy radiowej, w której jest jeden nadawca i dziesiątki, setki, tysiące odbiorców. Oczywiście nie będziemy zajmować się transmisją Orange TV do urządzeń IoT… ale możemy im przesłać chociażby aktualizację oprogramowania, nie marnując przy tym zasobów radiowych.

Żeby było ciekawie, w LTE-M dodano obsługę połączeń głosowych poprzez VoLTE i większe prędkości transmisji, na które pozwala m.in. poszerzenie kanału pracy. Chodzi o wykorzystanie większej ilości PRB niż 6. Jeżeli chcecie wiedzieć więcej, musicie zajrzeć do poprzedniego tekstu.

Na drodze do Internet of Things w 5G

Wątek 5G już poruszałem w pierwszym tekście. Teraz chciałbym go nieco rozwinąć. Jeżeli mocno interesujecie się tematem 5G wiecie zapewne, że docelowy kształt standardu został już właściwie określony, teraz „rzeźbimy”, by osiągnąć cel, który został przed nami postawiony. Z jednej strony pracując nad siecią 5G, z drugiej właśnie poprzez… ewolucję LTE-M i NB-IoT. Powód jest bardzo ważny – w pierwszej fazie standardu 5G nie będzie funkcjonalności związanych z Internet of Things (czyli massive MTC). Dlatego 3GPP dąży, by właśnie poprzez ewolucję i wprowadzanie kolejnych usprawnień do LTE-M i NB-IoT sprawić, by spełniały one minimalne wymagania stojące (przynajmniej na polu IoT) przed siecią 5G. Nastąpi to szybciej niż wdrożenie mMTC w 5G, a na dodatek w oparciu o już sprawdzone rozwiązania.

Jeżeli chcecie wiedzieć więcej o IoT w 5G zapraszam do tekstu: Gospodarka po 5G – 5Gotowi #4

Już wiecie, co bierzemy pod uwagę w trakcie oceny technologii. Jednak to dopiero gdy zakończymy testy będziemy mogli skonfrontować teorię z praktyką. A do tego jeszcze chwila ;-). Dlatego już teraz zapraszam Was na ostatni z tekstów. Lecz dopiero po (moim) urlopie.

P.S zdjęcie ilustracyjne pożyczyłem z tekstu Wojtka o HTC U 11.

 

Udostępnij: Jak się wykuwa Internet of Things? – część 2
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    jh 19:56 14-08-2017
    Co do kosztu urządzeń - czy nie rozważaliście takiej opcji żeby sprzedawać klientom sprzęt w nowej technologii bez prowizji lub nawet poniżej kosztów po to aby jak najszybciej spopularyzować te technologie i aby uwolnienie częstotliwości z 2G nastąpiło jeszcze szybciej co przełoży się na wyższe zyski z klientów prywatnych na szybszej sieci LTE? Oszczędzicie też pieniądze na zakończonym utrzymywaniu starych systemów. :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 11:00 15-08-2017
      Gdzie tu logika ? Sprzedawać nowe urządzenia po kosztach . To producenci muszą wprowadzić tanie urządzenia. Co do 2G to utrzymanie starych systemów nie jest takie uciążliwe. VoLTE o wiele słabiej "sieje" niż 2G, dlatego dalej nie rozumiem dlaczego to VoLTE jest takie ważne dla operatora. GSM jest silniejszy, przynajmniej na pomiarach BTS (NetMonitor) mi tak wychodzi na tych samych stacjach jest GSM i LTE.
      Odpowiedz
      • komentarz
        jh 15:45 15-08-2017
        Oczywiście, że jest uciążliwe, bo po pierwsze to konieczność utrzymywania dodatkowego systemu, bo jest niewiele części wspólnych sieci 2G z LTE, po drugie zmiany w sieci to konieczność robienia dodatkowej konfiguracji dla 2G i jej optymalizacji, po trzecie ogromne marnotrawienie zasobów, po czwarte to choćby opłaty za prąd - serwerownie pod 2G i sprzęt na stacji muszą być zasilane, a to idzie w miliony i ma słabe przełożenie na efektywność pasma. W zeszłym roku ogółem Orange zużyło 588GWh, czyli 588 000 000kWh. Zapewne chętnie by obniżyło tą ilość. VoLTE nie sieje, bo sieje LTE. Przy wymuszeniu działania w telefonie tylko LTE okazuje się, że LTE800 ma lepszy zasięg niż 2G i na dodatek internet działa zdecydowanie lepiej. W trybie automatycznym jesteśmy zrzucani z LTE do 3G i 2G, bo taka jest konfiguracja sieci, która z powodu istnienia klientów bez VoLTE musiała zostać tak stworzona. Sieć musi takich klientów dużo wcześniej zrzucić do starszych technologii aby byli w stanie przyjąć połączenia głosowe, bo w momencie przebywania na skraju zasięgu LTE nie zostaliby zrzuceni do starszych technologii, bo nie ma oddychającego zasięgu 3G, a konfiguracji zrzutu z LTE do 2G Orange nie ma. Pozostaje też kwestia norm promieniowania. Dzięki wyłączeniu sieci GSM można by było poprawić zasięg lepszych technologii zwiększając im moc nadawania. VoLTE jest takie ważne, bo LTE pozwala łatwiej zarządzać klientami, zasoby częstotliwości są lepiej wykorzystywane oraz ruch głosowy rozkłada się na wszystkie pasma (dobitnie pokazał to Opener). Poza tym VoLTE zapewnia lepszą jakość rozmów czym można zachęcać klientów. Myślisz, że w krajach gdzie wyłączono 2G klienci nagle stracili zasięg i nie mają po czym rozmawiać? Operatorzy by sobie tak strzelili w kolano? Zasięg wyrażony w dBm to jedno, a drugie to najniższa wartość dBm zasięgu jaką można uzyskać. W 2G najniższa to -120dBm, a w LTE już -140dBm. Poza tym tak jak wyżej mówiłem - po wyłączeniu 2G nastąpiłby wzrost mocy nadawania lepszych technologii. Na koniec zauważ tendencję - transmisja od lat przechodzi z 2G/3G na LTE (już LTE to ponad 70% całej transmisji w sieci Orange), rozmowy są w trakcie przenoszenia na LTE, a teraz już nawet M2M niedługo zacznie przechodzenie na LTE. Koniec 2G jest już bliski i musisz przyjąć to do wiadomości.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Pan Pikuś 20:53 15-08-2017
          Terminale płatnicze do których przykładasz kartę działają na 2G. W dającej się przewidzieć przyszłości ta technologia nie zniknie...
          Odpowiedz
          • komentarz
            Jh 06:51 16-08-2017
            I do terminali płatniczych tak jak opisana jest w tekście nada się idealnie technologia LTE-M. "W dającej się przewidzieć przyszłości..." co najwyżej możesz przewidzieć przyszły rok, nie więcej. Orange w 2012 też nie planował zbyt szybkiego uruchomienia LTE, a chcieli uruchamiać UMTS1800, a już rok później mieli zasięg LTE.
            Odpowiedz
          • komentarz
            jh 06:53 16-08-2017
            Zresztą uważasz, że w krajach w których wyłączono 2G nie ma w ogóle terminali płatniczych?
            Odpowiedz
  • komentarz
    kjhg 20:06 14-08-2017
    Czyli nie powinno być jednej technologii, a dwie współgrające ze sobą. NB-IoT do czujników w domu (liczniki itp.) oraz LTE-M np. do mobilnych terminali płatniczych.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Antyproton 15:57 07-09-2017
    Tylko po co to wszytko?Komu potrzebna informacja gdzie trzymam czajnik czy wiertarkę?Jak już zaczipójecie wszytko zostaną wam tylko ludzie. No i wtedy terror, kto nie zaczipowany ten wróg ludu !!!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:51 20-09-2017
      Nam to niepotrzebne ;-) Nie zamierzamy takich danych zbierać. Ale w oparciu o te technologie powstanie szereg usług, które zapewne znajdą swoich klientów. Już teraz chociażby smart home to prężnie rozwijający się rynek. A przecież nie mówimy tutaj wyłącznie o usługach dla klientów indywidualnych - przecież mamy cały sektor "inteligentnych miast" czy też "inteligentnych fabryk".
      Odpowiedz

Oferta

Prezesie spółdzielni, proszę pozwól mieszkańcom mieć światłowód (47)

Wojtek Jabczyński

11 sierpnia 2017

Prezesie spółdzielni, proszę pozwól mieszkańcom mieć światłowód
47

To prawda! Nasz pracownik w Legionowie powiedział jednemu z mieszkańców: „Możemy panu włączyć światłowód, ale pod warunkiem, że nie mieszka pan w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej.” Ten przypadek odbił się echem w mediach. Niestety to nie jedyna spółdzielnia, która na hasło „inwestycje światłowodowe Orange” zamyka się w sobie. A przy okazji zamyka też mieszkańcom dostęp do najszybszego internetu. Żeby była jasność dotyczy do także innych operatorów np. Netii. Problem z dostępem mamy w wielu miejscach. Obecnie czekamy na decyzję regulatora w 57 przypadkach, w których realizujemy inwestycje światłowodowe i nie jesteśmy wpuszczeni, chociaż przepisy prawa nakazują właścicielom czy ich zarządcom udostępnianie nieruchomości.

Ze względu na wiele takich przypadków – nawet przy dobrej woli regulatora – na rozstrzygnięcie sporu potrzeba, co najmniej kilku miesięcy. A każdy miesiąc oznacza blokowanie konkurencji i „kupowanie sobie czasu”. Przepisy w praktyce nie zawierają sankcji dla utrudniających dostęp do nieruchomości. Dlatego zwyczajnie „opłaca się” przedłużać proces, zwłaszcza tym, którzy sami dostarczają usługi w danej lokalizacji albo współpracują z wybranym dostawcą. Tak jest m.in. w Legionowie. Biznesowo potrafię to zrozumieć, ale z punktu widzenia kilku tysięcy spółdzielców już niekoniecznie. I chyba tylko oni stanowią realną siłę by przekonać władze swojej spółdzielni.

W sumie Orange Polska od 2015 r. skierował do UKE ponad 100 spraw dotyczących problemów w dostępie do nieruchomości. Wśród nich znalazła się także ta dotycząca działania SML-W w Legionowie. Złożyliśmy ją 21 marca br. Postępowanie toczy się.

Swoją drogą nie czekamy z założonymi rękoma na wydanie decyzji regulatora. Zawsze staramy się negocjować i przekonywać właścicieli nieruchomości by uzyskać ich zgodę na udostępnienie nieruchomości bez interwencji UKE. Zapewniamy o wysokim standardzie wykonania instalacji światłowodowej i korzyściach dla mieszkańców całej spółdzielni wynikających z podłączenia najnowszej technologii np. możliwości monitoringu. Niestety uzyskanie zgody na realizację inwestycji, zwłaszcza w dużych spółdzielniach (np. SM Przylesie w Koszalinie – 9246 gospodarstw domowych czy SM Hutnik w Częstochowie – 12 500 gospodarstw domowych) jest trudne i długotrwałe. Spółdzielnie, czy wspólnoty szczególnie niechętnie podchodzą do realizacji instalacji światłowodowej tam gdzie już są inni operatorzy kablowi. Zdarzało się nam, że uzależniały dostęp do nieruchomości np. od wybudowania placu zabaw.

Udostępnij: Prezesie spółdzielni, proszę pozwól mieszkańcom mieć światłowód
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    mime278 09:24 11-08-2017
    Wojtku monopol to fajna rzecz. A w zasadzie to niestety prawa nie łamią, prawda? A że tracą Ci co na końcu "łańcucha pokarmowego" to też niestety prawda.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:41 12-08-2017
      Cześć Mike278. Monopol nigdy nie jest fajny z punktu widzenia klienta.
      Odpowiedz
  • komentarz
    andrzej 11:33 11-08-2017
    Mozecie odpowiedziec na pytanie kiedy aplikacja MOJ ORANGE bedzie dzialac dluzej niz minute? Od kilku miesiecy nie mozecie tego naprawic.
    Odpowiedz
    • komentarz
      manyaky 20:05 11-08-2017
      A to ciekawe, u mnie działa git
      Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 09:59 12-08-2017
      To najprawdopodobniej indywidualny kłopot z Mój Orange. Może wynikać w wielu powodów. Proszę skontaktuj się w tej sprawie z BOK lub przejrzyj nasze fora na temat MO. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    kovalskybobi 11:53 11-08-2017
    podobne kłopoty macie chyba ze SM Nasza Praca w Częstochowie - dookoła wszędzie światłowód, tylko nie w dzielnicy Tysiąclecie. Swego czasu ta spółdzielnia walczyła nawet z antenami satelitarnymi na balkonach mieszkańców, by przekonać ich do swojej oferty kablowej.
    Odpowiedz
  • komentarz
    666 12:09 11-08-2017
    bo to taka zaleznosc. tam gdzie nie chca mieszkancy ftth to orange chce a tam gdzie mieszkancy chca to orange nie chce. inna rzecz ze spoldzielnie chca doic kase od operatora za byle co. nawet za powieszenie plakatu w gablocie
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 15:06 11-08-2017
    Ja się dziwię, że ludzie nie wpuszczają konkurencji. Na zeszłorocznym zebraniu mojej wspólnoty mieszkaniowej też został odrzucony wniosek orange o instalacji światłowodu. Niestety nie byłem na zebraniu, a gdy podpisywaliśmy wszelkie uchwały byłem JEDYNY "za"!!! Moim zdaniem trzeba wpierw "dotrzeć" do samych mieszkańców i wytłumaczyć im co, gdzie i jak, a potem składać wnioski do Spółdzielni, czy wspólnot mieszkaniowych.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 10:03 12-08-2017
      Zgoda dlatego właśnie napisałem, że dużą siłą są właśnie spółdzielcy by przekonać szefów, aby nie blokowali inwestycji, które są dobre dla mieszkańców.
      Odpowiedz
  • komentarz
    zły 15:42 11-08-2017
    Prawidłowo! aby nigdzie Was nie wpuszczali! jestem antyOrange od paru dni jak to zablokowali mi nr ze środkami na koncie twierdząc, że trzeba przerejestrować na aktualnego Użytkownika.
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:04 11-08-2017
      Co prawidłowo??? Jak masz własny problem, to go rozwiąż zgodnie z procedurami!!! :P
      Odpowiedz
      • komentarz
        zły 20:55 11-08-2017
        Grunt w tym, że próbowałem i odmawiają mi zdjęcia blokady z prepaida! twierdząc, że trzeba przerejestrować go, a wszystko jest prawidłowo!
        Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 19:38 11-08-2017
    Konkurencja jest bardzo ważna. Wszyscy widzimy jak zmienił się rynek usług telko po wejściu na rynek Play. Podobna sytuacja może być w przypadku usług telewizyjnych. Panowie Prezesi, Orange Was nie pogryzie. Naprawdę.
    Odpowiedz
    • komentarz
      manyaky 20:19 11-08-2017
      Że spadła wartość rynku? Jaki prezes chciałby spadku wartości rynku :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 21:56 11-08-2017
      Nie zauważyłeś że niejednokrotnie Orange chce kłaść światłowód w miejscach, w których popytu nie ma i nie będzie? Ale mają w tych miejscach swoją kanalizację na wsiach więc chcą w nią upychać kable światłowodowe, bo koszt niewielki i żadnych problemów z uzyskiwaniem pozwoleń na budowę. Wystarczy że zgłoszą usterkę/awarię i układają za miedź świeżą szklaną rurkę. A tam gdzie popyt jest, ale kanalizacji brak, to Orange twierdzi że się nie da? Nawet w Katowicach i Sosnowcu to wyraźnie widać - dostęp światłowodu jest na zadu...przedmieściach, a w centrum brak. Ciekawe że wg nich się nie opłaca poprowadzić światłowodu do skupiska kilkudziesięciu tysięcu ludzi na dużym osiedlu, a ciągną ten sam drogi światłowód do pojedynczych kamienic na przedmieściach ;-) No ale ja się nie znam i nie wiem co piszę :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 20:08 11-08-2017
    Centrum Warszawy: Wspólnota chce, Orange już nie. I co teraz? Mam pisać peany - "Prezesie Orange Polska, proszę pozwól mieszkańcom mieć światłowód"? :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 10:19 12-08-2017
      MAURYCY, manyaky wiele razy komentowałem podobne opinie. Nie sposób inwestować wszędzie w jednym czasie, potrzeba czasu i pieniędzy. Doskonale to wiecie. Jedni już mają dostęp do światłowodu, inni będą musieli trochę poczekać, a niektórych być może nigdy nie przyłączymy. Tak to działa. Każda lokalizacja pod inwestycje jest dokładnie sprawdzana od biznesowej strony. To, co Wam może się z pozoru wydawać zaskakujące, wcale nie musi tak wyglądać od naszej strony. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        uuu 12:23 14-08-2017
        tu mialo byc. a mi sie wydaje ze swiatlowod jest dostarczany tam gdzie jest mozliwosc technicza, gdzie nie potrzeba duzych nakladow finansowych. w pelni to rozumiem. tylko pytanie czy jest sens robienia takiej inwestycji skoro pod danym adresem gdzie od dnia TestLabu do dnia dzisiejszego tj mija juz 12-18mc nie ma zadnego chetnego na zalozenie uslugi. wiem jakie sa koszty podlaczenia jednego HH w bloku a jakie domku jednorodzinnego. przy czym chyba warto zworcic uwage ze w bloku jest kilku dostawcow a na domkach jeden praktycznie (nie mowie tu o WLR czy BSA).
        Odpowiedz
  • komentarz
    rado 22:34 11-08-2017
    Przyjaciele a możecie mi zdradzić po co niby inwestujecie w ten podstarzały światłowód zamiast w jakieś lte lepsze o wiekszym zasięgu? Dziś każdy ma tableta laptopa komórke i korzysta sie bezprzewodowo! Internet przewodowy już jest przestarzały. Po jaki ch** światłowody skoro Lte Advanced nawet 800 mbps osiaga?? No po co ten swiatlowód??
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:23 12-08-2017
      Inwestujemy i w jedno i w drugie. Mamy w zasięgu 4G/LTE niemal wszystkich mieszkańców Polski. Przygotowujemy się pod 5G. Dlaczego światłowód? 1. Sieć szkieletowa niezbędna by obsłużyć szybko rosnącą transmisję danych. 2. W domu nie ma stabilniejszego i szybszego dostępu do sieci niezależnego od pogody i liczby klientów (jak w dostępie mobilnym). Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek 08:23 12-08-2017
    woj. podlaskie chciałoby ale Orange już nie chce
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:25 12-08-2017
      Mój komentarz jak wyżej dla MAURYCY i manyaky. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Krzysiek 14:33 12-08-2017
        Zgadza się ale skoro klient chce wziąć od Was Orange love, kilka aktywacji tel. kom. a w salonie słyszy NEOSTRADA to o czym to świadczy. Dlaczego ja mam być gorszy i płacić tyle samo co klient światłowodu a mieć tylko wybór na NEO? Mam pomysł: Zróbmy wspólnie spotkanie mieszkańców jednego z miast na Podlasiu z Orange. Zobaczymy ile osób chce światłowodu?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Wojtek Jabczyński 17:06 12-08-2017
          Nie jesteś gorszym klientem, tylko jak w Twojej lokalizacji nie ma światłowodu to nie możemy Ci go zaproponować. Jeśli zapytasz klientów w dowolnym miejscu czy chcą mieć światłowód i internet 600 Mb/s to zawsze odpowiedzą, że tak. Mamy tego świadomość, dlatego szybko inwestujemy i do 2018 roku chcemy objąć zasięgiem 3,5 mln gospodarstw domowych. Mam nadzieję, że dotrze także do Ciebie. Pozdrawiam
          Odpowiedz
  • komentarz
    rino 09:33 12-08-2017
    Ja mam pytanie czy będziecie inwestować w światłowody na wiosce np takiej jak w Żyrowej w woj opolskiej. Poza tym doszyłem do źródeł na stronie telepolis że macie wprowadzić nowe plany jak są takie jak opisane to według mnie nie są korzystne ponieważ mój stary lepszy niż wasz nowy najtańszy. Poza tym zasięg wasz nie jest najlepszy w mojej wiosce choć jest lepszy raz raz gorszy co jest dla mnie nie zrozumiałe. Poza tym słyszałem że chcecie przejąć roaming krajowy z pley co obawiam się że jeszcze bardziej spadnie poziom waszych usług chciałem się dowiedzieć czy zmienią się ceny usług telefonu stacjonarnego na kablu? Ponieważ ja nie mogę skorzystać z orange lov ponieważ mam za słaby łącze żeby rodzice chcą mieć stacjonarny telefon a internet jest bardziej awaryjny i modemy i rutery niż telef na kablu stacjonarnym. Pozdrawiam wasz wierny klient od lat. PS choć po tych informacjach awariach zaczynam myśleć nad zmianą operatora
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:31 12-08-2017
      Jeśli chodzi o obszary słabo zurbanizowane gdzie standardowe inwestycje światłowodowe są nieopłacalne, to rozwiązaniem jest rządowy Program Operacyjny Polska Cyfrowa, do którego dokłada się Unia Europejska. Właśnie został rozstrzygnięty 2 konkurs. Jako Orange Polska będziemy największym inwestorem w POPC. Proszę sprawdź na stronach Ministerstwa Cyfryzacji, czy Twoja miejscowość jest objęta tym programem. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        spl 15:17 13-08-2017
        Czy Orange doprowadzi światłowód do klientów końcowych w miejscowościach, gdzie wybudowano sieć światłowodową w ramach projektu unijnego "Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podlaskie"?
        Odpowiedz
  • komentarz
    Kraków Nowy-Prokocim 10:29 12-08-2017
    Zastanawiające jest to, że Orange pcha się tam gdzie ma konkurencję, która oferuje niższe ceny i atrakcyjniejszą ofertę, a nie są zainteresowani miejscami, w których mogliby być monopolistami. Na moim osiedlu postawiliście kanciapę, w której Wasz przedstawiciel zbiera zamówienia. Wisi na niej duża mapa, na której są zaznaczone bloki, w których oferujecie światłowód. Ciekawe jest to, że akurat w nich macie konkurentów. W moim budynku jesteście monopolistami, a światłowodu nie można się doprosić. Złożyłem zamówienie, minęło już pół roku i cisza. Na mapie nic się nie zmieniło. Muszę dalej korzystać z prędkości do 10 Mb. Piszecie o problemach ze spółdzielniami, a z PGM też macie problemy? Kiedy do mojego budynku zostanie doprowadzony światłowód???
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:37 12-08-2017
      Mogę tylko powtórzyć to, co odpowiedziałem MAURYCY i manyaky. Niestety nie potrafię się odnieść konkretnie do Twojego przypadku, bo go nie znam. Mam tylko nadzieję, że w Twoim bloku też pojawi się światłowód, a zwłoka wynika po prostu z kolejności realizacji naszych inwestycji. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Doswiadczony 13:16 12-08-2017
        Wiemy, wiemy. W czasach PRL też czekałem bardzo długo na telefon. Jedyna odpowiedź to była BMT ( brak możliwości technicznych), zgłoszenia nie trzeba ponawiać....... czekałem 20 lat.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Wojtek Jabczyński 13:57 12-08-2017
          Moi rodzice też czekali sporo na telefon. Teraz wystarczy parę minut by kupić sobie komórkę :-) Czasy się zmieniają. Jednak żeby zbudować milionom Polaków światłowody trzeba dużo pieniędzy i czasu. Jeśli masz inny rozsądny i opłacalny biznesowo pomysł jak to ogarnąć, daj znać ;-) Z PRL nie ma to nic wspólnego, chyba że tak sobie tylko nostalgicznie skojarzyłeś. Pozdrawiam
          Odpowiedz
          • komentarz
            Doswiadczony 15:07 12-08-2017
            To trzeba potencjalnych klientów szukać tam, gdzie może ich być dużo, a nie tam, gdzie konkurencja połknela wszystko.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Wojtek Jabczyński 17:13 12-08-2017
              Klientów trzeba szukać wszędzie, także odbierać ich konkurencji lepszą ofertą i obsługą. Pozdrawiam
              Odpowiedz
  • komentarz
    p2225 16:03 12-08-2017
    Witam, mam telefon LG G6 w wersji z wolnego rynku. Nie mogę zainstalować apki WiFi Calling, bo jest niekompatybilna, bo telefon "wspiera" tą usługę natywnie. Niestety nawet na Waszym sofcie te usługi nie działają, tzn. przełączniki się pojawiły po ostatniej aktualizacji, ale praktycznie usługi nie działają. Co w takim razie mają zrobić osoby z softem bez brandu? Wgrać Waszego się nie da, bo nawet po zainstalowaniu go, telefon przechodzi w wersję open. Czy jest w planach dodanie tych usług na taką wersję?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 16:59 12-08-2017
      Jeśli chodzi o LG G6 to doszlifowujemy oprogramowanie, ponieważ pojawiają się utrudnienia w korzystaniu z WiFi Calling. Pracujemy nad tym i już niedługo na telefonach z naszym softem powinno być ok. W przypadku urządzeń bez naszego oprogramowanie, nie potrafię odpowiedzieć. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Zbigniew 21:21 13-08-2017
    taki światłowód a nie działa juz 3 dzień we Wrocławiu. Dzwoniąc na infolinię z numeru Orange i ze wszystkim no-limit w komórce pobiera mi za połączenie. Więc to jest no-limit czy nie limit ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Orange Ekspert 09:12 14-08-2017
      @Zbigniew w Twojej ofercie możesz bezpłatnie dzwonić na telefony komórkowe jak i stacjonarne. Numer infolinii jest połączeniem specjalnym wobec czego jest to połączenie płatne 0,25 zł za minutę. Bezpłatnie możesz się z nami skontaktować poprzez aplikację Mój Orange.
      Odpowiedz
      • komentarz
        uuu 12:06 14-08-2017
        to w takim razie odpowiedz mi czy numer 510 100 100 itp jest numerem komorkowym czy nr specjalnym? moj operator komorkowy traktuje te numery jako polaczenia komorkowe. chyba nie musze mowic u jakiego operatora mam nr obecnie ;) a mi sie wydaje ze swiatlowod jest dostarczany tam gdzie jest mozliwosc technicza, gdzie nie potrzeba duzych nakladow finansowych. w pelni to rozumiem. tylko pytanie czy jest sens robienia takiej inwestycji skoro pod danym adresem gdzie od dnia TestLabu do dnia dzisiejszego tj mija juz 12-18mc nie ma zadnego chetnego na zalozenie uslugi. wiem jakie sa koszty podlaczenia jednego HH w bloku a jakie domku jednorodzinnego. przy czym chyba warto zworcic uwage ze w bloku jest kilku dostawcow a na domkach jeden praktycznie (nie mowie tu o WLR czy BSA).
        Odpowiedz
      • komentarz
        Zbigniew 13:21 14-08-2017
        Proszę mi napisać z kim się kontaktować w ramach niedziałających usług. Infolinia mnie zbywa twierdząc, że uszkodzone zostało urządzenie do przesyłania sysygnu na kilka budynków jednorodzinnych a że komponent jest chiński to dostawa potrwa. Instalator umywa ręce twierdząc ,ze nie może podłączyć mnie do innego urządzenia. Nie jest to pierwsza przerwa przy braku łączności. W jaki sposób można zrezygnować z usług na niezgodność usługi z tym co mam w umowie. Czy może od razu skontaktować się z UOiK bo z Wami Państwo nie można nic załatwić. Dziękuję za szybką odpowiedz.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Jarek 09:19 14-08-2017
    A gdzie zgłosić spółdzielnię/zarządcę budynków którą jest otwarta na światłowód?
    Odpowiedz
    • komentarz
      999 11:48 14-08-2017
      do mnie mozesz sie zlgosic. wysle Ci formatke ktora trzeba wypelnic i odeslac
      Odpowiedz
    • komentarz
      Orange Ekspert 11:57 14-08-2017
      @Jarek zachęcamy Cię do wypełnienia formularza na stronie http://oferty.orange.pl/internet/, a jak pojawi się możliwość założenia internetu światłowodowego u Ciebie to poinformujemy o tym.
      Odpowiedz
  • komentarz
    vdsl2 18:01 14-08-2017
    Panie Wojtku u mnie cały czas wolna droga do podłączenia światłowodu w bloku tylko Orange się umywa ręce staram się już 3 lata i ile można czekać a UPC zrobiło to w 3 miesiące podłączenie do bloku.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Rommie 18:10 14-08-2017
    Cool story, bro... U mnie w budynku jakoś pol-net położył instalacje sieci światłowodowej orange. Ale do dnia dzisiejszego nie mogę się dowiedzieć kiedy będzie istniała możliwość podpisania umowy i podłączenia światłowodu... Zatem wpierw popracowałbym nad biurokracją wewnątrz orange...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marek 00:21 15-08-2017
    A ja mam pytanie bo prawie 2 miesiące temu wspólnota mieszkaniowa podpisała z Orange umowę na okablowanie światłowodu w budynku.Do dnia dzisiejszego cisza.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jacek 15:20 16-08-2017
    Prezes jednej ze spółdzielni warszawskich skarżył mi się - wiedząc ze jestem pracownikiem Orange - ze przy okazji instalacji światłowodu w jego spółdzielni nie uporządkowano dotychczasowej "pajęczyny " dotychczasowych przewodów wiszącej na korytarzach ich budynków.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:23 16-08-2017
    W Kielcowie chyba nie ma z tym problemu...chociaż na swojej klatce widzę że na chwilę obecną nikt się jeszcze nie podłączył do światłowodu. Ja czekam na zakończenie umowy i może........zobaczymy jak wyjdzie to cenowo, bo UPC też ma kilka fajnych atutów.
    Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Stalking – (nie)Bezpieczna Sieć, odc. 13 (2)

Michał Rosiak

10 sierpnia 2017

Stalking – (nie)Bezpieczna Sieć, odc. 13
2

Coś Wam zdradzę. Kiedy ostatnio przeglądaliśmy z blogo-koleżeństwem najpopularniejsze teksty przez lata bloga, zaskakująco wysoko znalazł się ten. A skoro stalking jest dla Was na tyle ważny, że po siedmiu latach wciąż szukacie o nim informacji – nasz klient, nasz per pan (swoją drogą, kto pamięta z jakiego klasyka polskiego kina pochodzi ten cytat?).

Stalking w erze internetu

Jakby nie patrzeć, dziś stalker ma łatwiej. O niebo łatwiej. Kiedyś musiał wystawać pod domem potencjalnej ofiary, utrzymywać odpowiedni dystans, grzebać w śmie… – chociaż akurat dumpster diving przy szpiegostwie przemysłowym wciąż nie traci na popularności. W dzisiejszych czasach szpiegowanie nas może być trywialne. W dużej części dlatego, że sami ułatwiamy życie tym, którzy czyhają na naszą prywatność. Niefrasobliwość w rozrzucaniu wiadomości o sobie po sieci może się źle skończyć. Przede wszystkim o tym opowiadam w najnowszym odcinku cyklu (nie)Bezpieczna Sieć. O czym za to NIE mówię? O tym, o czym – mam nadzieję – wszyscy pamiętacie: konieczności tworzenia bezpiecznych, niepowtarzalnych haseł, a w przypadku danych wrażliwych także raz na jakiś czas zmienianych, haseł.

Bo tak naprawdę to cały ten materiał o… dolną część pleców potłuc, jeśli nasze hasło zna/może poznać pół świata. Jeśli sprawca może zalogować się na nasze konta, nieważne jak dobrze pilnujemy tego, co wpisujemy. Stalking staje się trywialnie prosty. Dlatego – dla przypomnienia – pod nowym materiałem podrzucam Wam też materiał o hasłach. Co ciekawe – pierwszy, który powstał w ramach naszego cyklu.

Co w następnych odcinkach?

Odpowiedź na pytanie ze śródtytułu może zależeć od Was. Oczywiście oczy i uszy trzymam otwarte na bezpieczniackie trendy, ale to dla Was powstają te materiały i to Wasze oczekiwania mają spełniać. Jeśli jeszcze nie widzieliście naszych wszystkich materiałów wideo z cyklu (nie)Bezpieczna Sieć, zajrzyjcie tutaj. A potem zastanówcie się, czego Wam tam jeszcze brakuje? Taka okazja zdarza się rzadko – film dokładnie taki, jaki Wam się wymarzył 🙂 Może warto spróbować?

A póki co, zapraszam na wcale nie feralny, 13. odcinek (nie)Bezpiecznej Sieci!

A tu parę słów (czy też minut) o bezpiecznych hasłach.

A teraz się z Wami żegnam… ale tylko na jakiś czas 🙂 Przez ostatnie lata zwracaliście mi uwagę, że na urlopie się wypoczywa, a nie pisze teksty na bloga, więc wziąłem to sobie do serca i wrócę na łamy 31 sierpnia. Tym, którzy przez najbliższy czas będą mieć równie dobrze ;), życzę udanych wakacji!

Udostępnij: Stalking – (nie)Bezpieczna Sieć, odc. 13
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 20:27 16-08-2017
    Michale Twoje video są super :) Po raz kolejny to napiszę że powinieneś otworzyć swój vlog na YT :) Pierwszego subskrybenta już masz. A co do tematu.......przemoc w Internecie była, jest i będzie, jest ona jak chwast którego nie da się wyplewić.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 18:14 17-08-2017
      Dzięki za dobre słowo, ale bez znakomitych operatorów i montażystów z amacom.tv mój scenariusz, nawet gdyby był na miarę Oscara, wiele by nie dał :) Pozdro z plaży z drugiej strony Europy :)
      Odpowiedz

Film

Wygraj smartfon Samsung Galaxy S8 (11)

Stella Widomska

9 sierpnia 2017

Wygraj smartfon Samsung Galaxy S8
11

Jeśli śledzicie nasze aktywności, to wiecie, że w tym roku można spotkać nasz projekt kinowy Filmowe Lato z Orange i Multikinem na szlaku wakacyjnych podróży. Nasze kino objazdowe pojawia się w letnich kurortach Polski – m.in. na Mazurach, w Karkonoszach, na Kaszubach i Pomorzu, na Podkarpaciu czy Zamojszczyźnie. To aż 34 miejscowości i ponad 80 pokazów. Filmowe Lato z Orange i Multikinem, to nie tylko kino, ale też super konkurs!

Do połowy września raz w tygodniu możecie wygrać smartfon Samsung Galaxy S8. Co trzeba zrobić? Wystarczy wejść na stronę Filmowego Lata z Orange i Multikinem i napisać krótką recenzję (max 160 znaków) wybranego filmu prezentowanego podczas naszego kina objazdowego. Nagroda przyznawana jest autorowi najciekawszej odpowiedzi.

Trzymam za Was kciuki. Niezależnie od konkursu zapraszam Was na nasze najbliższe projekcje w  Łomnicy k. Karpacza, Żywcu, Białce Tatrzańskiej i Rabce Zdrój na takie filmy, jak „Za jakie grzechy, dobry Boże?”, „Najlepsze najgorsze wakacje” czy „Miś”. Szczegółowy repertuar dostępny jest tu.

Udostępnij: Wygraj smartfon Samsung Galaxy S8
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:18 09-08-2017
    Może warto spróbować szczęścia?? HTC U11 robił super zdjęcia, ale myślę że S8 może z nim swobodnie konkurować :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 10:56 10-08-2017
    Marne szanse, ale chyba też spróbuję. A co. :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 09:12 11-08-2017
    Piotrze przepraszam że nie na temat ale ciekawi mnie odpowiedź ile prawdy jest w zasygnalizowanych przez telepolis informacjach na temat nowych gorszych taryf? Gorzych w mojej ocenie dla jasnosci.
    Odpowiedz
  • komentarz
    kamilrmn 11:15 11-08-2017
    Witam, posiadam u Państwa kilka usług (2 x abonament na telefon komórkowy, internet oraz telefon stacjonarny). W związku z kończącymi się terminami umów postanowiłem skorzystać z promocji Orange Love. Kontaktowałem się z Państwem przez BOK gdzie załatwiłem wszystkie formalności "Zgłoszenie 37257288 - 18 lipca 2017" Po kilku dniach otrzymałem SMS z informacją o nadaniu paczki (nr. DPD 0085495489139B). Niestety kurier informuje mnie, paczka nie posiada dokumentów zwrotnych i nie może mi jej wydać. Paczka wraca (nr. DPD 0000002767929L). Na następny dzień ponowny kontakt z BOK, miła Pani informuje mnie, że w tym momencie nic nie można zrobić i muszę czekać aż paczka wróci do Państwa firmy (dopiero wtedy można ponowić zamówienie). 29 lipca 2017 - kolejny kontakt z BOK (zgłoszenie 37350515) - ponawiam zamówienie. Po kilku dniach otrzymuje SMS z informacją o nadaniu paczki (nr. DPD 0092960489139B). Niestety i tym razem kurier informuje mnie o braku dokumentów zwrotnych przy przesyłce. Zwrot (nr. DPD 0000002801999L). Kolejny telefon do BOK - "musi Pan czekać aż paczka wróci do Nas". Proszę konsultanta o kontak w tej sprawie. Niestety do dnia dzisiejszego zero odzewu. statusy zgłoszeń dalej "w toku". Proszę o pilną interwncję w mojej sprawie. Nie chce ponosić dodatkowych kosztów bycia Państwa klientem - każdy kontakt z BOK. Nic chce więcej się prosić... Pozdrawiam.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:52 11-08-2017
      Cześć, dwie kwestie - sprawa pierwsza dziękujemy za Twój sygnał - zajmiemy się nim. Bezpłatny kontakt z BOK (i bez przechodzenia, przez menu głosowe) jest możliwy poprzez aplikację Mój Orange.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:39 11-08-2017
      P.S. już koledzy z obsługi próbowali do Ciebie się dodzwonić ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Kerkor 09:48 16-09-2017
    Podobno wyniki miały być co tydzień, a wciąż ich nie ma!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:54 16-09-2017
      Sprawdzimy i damy znać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Majka 11:34 16-09-2017
    Dzien dobry państwu! Kiedy można się spodziewać wyników?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:13 16-09-2017
      Niestety nie pracuję przy tym konkursie, więc jedyne co mogę obiecać to zając się tematem w poniedziałek :-) Oczywiście, jeżeli rozwiązania nie bedzie do tego czasu.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Stella Widomska 10:33 18-09-2017
    Wszystkich zainteresowanych konkursem odsyłam do regulaminu: https://filmowelatozorange.pl/Regulamin_Konkursu_MojeFilmoweLato_2017.pdf Zgodnie z jego zapisami nagroda główna jest przyznawana co tydzień, jednak nazwisko zwycięzcy jest publikowane na stronie dopiero po odebraniu przez niego nagrody. Dziś na stronie pojawią się nazwiska pierwszych czterech zwycięzców.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej