Mam świetną wiadomość dla użytkowników iPhone’ów. Od kilku dni właściciele modeli od 11. wzwyż cieszą się najwyższym standardem rozmów HD Voice+ w połączeniach między Orange a T-Mobile. Wszystko dzięki wdrożeniu na styku operatorów sieci kodeka EVS. Będzie można złożyć świąteczne i noworoczne życzenia w najwyższym standardzie rozmów, bez szumów i przy idealnej słyszalności.
Kodek EVS to najwyższa technologia połączeń głosowych, która daje wrażenie rozmowy na żywo. Nie usłyszmy tu żadnych szumów i zakłóceń, a jedynie naturalny i dźwięczny głos naszego rozmówcy. Jeśli chcecie sprawdzić i usłyszeć różnicę zapraszam do wpisu, w którym zamieściłam próbki dźwięku w standardzie AMR-NB i HD+.
Do tej pory ze standardu rozmów w jakości HD+ korzystali głównie użytkownicy smartfonów z Androidem. W przypadku telefonów z systemem iOS kodek EVS dostępny był w modelach od 11. wzwyż dla połączeń wewnątrz sieci Orange oraz między Orange a Play. Teraz do tego grona dołączyły połączeniach wychodzące i przychodzące między sieciami Orange i T-Mobile. Dzięki tym wdrożeniom prawie 60% połączeń VoLTE w sieci Orange realizujemy w standardzie HD Voice+. To czy połączenie zestawimy w jakości HD+ zależy od tego, czy sieć i urządzenie do którego dzwonimy wspierają kodek EVS.
Standard HD Voice+ dostępny jest dla smarfonów, które obsługują EVS i korzystają z VoLTE lub WiFi Callingu. Na naszej stronie znajdziecie listę smartfonów oficjalnie obsługujących VoLTE w sieci Orange. Dodam, że wszystkie telefony dostępne w Orange od lipca 2021 r. wspierają VoLTE.
Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć dobrych świątecznych rozmów z tymi, z którymi nie będziecie mogli spotkać się osobiście. O ich jakość głosową zadbaliśmy.
Komentarze
-
Oo, wspaniałe wieści! Mój przyjaciel Mariusz, świeży posiadacz iPhone 15 Pro, na pewno się ucieszy z jeszcze lepszej jakości rozmów! Dzięki Orange!
-
To prawda nieustannie skaczę z radości i trudno mi się opanować. Teraz musze tylko poznać kogoś kto ma nr w T Mobile i będziemy do siebie dzwonić bez końca
-
-
Oo, wspaniale! Mój przyjaciel Mariusz, który jest posiadaczem iPhone 15 Pro, na pewno bardzo się ucieszy i doceni jeszcze lepszą jakość rozmów! Brawo Orange!!!
-
Dzięki! Pozdrowienia dla Mariusza.
-
To prawda, wprost skaczę z radości, teraz pozostało mi tylko poznać kogoś kto ma nr w T Mobile i będziemy do siebie dzwonić bez końca
-
-
Czy współpraca z pozostałą dwójką MNO jest trudniejsza niż z T-Mobile we wdrażaniu HD+? Chodzi o "chęci" czy sprawy techniczne (trudniejsze wdrożenie).
-
Takie wdrożenie wymaga przygotowania styku pomiędzy sieciami dwóch operatorów. Są różne sieci i różne technologie, więc i czas realizacji takich funkcjonalności jest inny.
-
A kiedy połączenie HD+ z ostatnim z dużej czwórki operatorem? Zieloni aż tak bardzo nie chcą tego połączenia w dobrej jakości?
-
-
-
Niestety nadal działa to niewłaściwie. W kierunku Orange->T-mobile kodek działa w trybie Super WideBand (SWB) i jest to faktycznie pełne HD Voice+. Natomiast przy połączeniach z T-mobile do Orange jakość jest nadal gorsza: owszem, pojawił się kodek EVS ale działa tylko w gorszym, niższym trybie WideBand WB i nie jest to pełne HD Voice+. Proszę to zgłosić osobom konfigurującym, bo póki co sukces jest tylko połowiczny.
-
Niestety nadal działa to niewłaściwie. W kierunku Orange->T-mobile kodek działa w trybie Super WideBand (SWB) i jest to faktycznie pełne HD Voice+. Natomiast przy połączeniach z T-mobile do Orange jakość jest nadal gorsza: owszem, pojawił się kodek EVS ale działa tylko w gorszym, niższym trybie WideBand WB i nie jest to pełne HD Voice+. Proszę to zgłosić osobom konfigurującym, bo póki co sukces jest tylko połowiczny.
-
Być może problem leży po stronie magnenty .
-
Sprawdziliśmy to. W sieci Orange wszystkie iPhone'y od modelu 11. wspierają SWB. Jeśli pojawia się taki problem to może być to kwestia ustawień smarfona czy aktualizacji systemu.
-
Żaden problem z ustawieniami smartfona. Po stronie T-mobile iPhone 14 Pro Max z najnowszym iOS. Po stronie Orange Galaxy S10+ oraz S9 - obydwa z najnowszym oprogramowaniem. Wszystkie połączenia w VoLTE. Zweryfikowany kodek podczas rozmowy wychodzącej z T-mobile do Orange: EVS w zwykłym trybie WB (WIdeBand) 12.65kbps. Nie działa EVS SWB 24.4 kbps czyli wasza konfiguracja jest nie do końca poprawna. Tu naprawdę nie ma co konfigurować po stronie telefonu. To problem po stronie sieci. Nie wiem czy T-mobile czy Orange - to już wasza sprawa to wyjaśnić. Ja zgłaszam problem jako abonent Orange.
-
Jeśli tak wygląda sytuacja, to poproszę o zgłoszenie tego problemu oficjalną drogą. Bez numerów telefonu i czasu połączenia niestety nie jesteśmy w stanie sprawdzić tego konkretnego połączenia i zobaczyć dlaczego nie działa HD+. A tak jak wspomniałam, na poziomie styku w sieci nie widzimy nic niepokojącego, co mogłoby powodować takie problemy.
-
-
-
-
U mnie również jest ten sam problem jak u kolegi @kozien70. Brak EVS kiedy dzwonię z TM do Orange. W drugą stronę jest już wszystko w porządku. Jednym słowem nic się nie zmieniło, wszystko jest dalej po staremu. Wydaliście newsa, który mija się z prawdą.