Inne

Jeszcze więcej roamingu od Orange (43)

Wojtek Jabczyński

27 lipca 2017

Jeszcze więcej roamingu od Orange
43

Sporo ostatnio działo się w kontekście roamingu. I nie mam na myśli Unii Europejskiej, tylko krajowe podwórko. Czas na kolejną odsłonę tej historii. Właśnie podpisaliśmy z Play aneks do obowiązującej umowy roamingu krajowego, dzięki któremu staniemy się w tym zakresie wiodącym partnerem fioletowego konkurenta. Co pewnie ucieszy Marcina Gruszkę (tak na marginesie gratuluję dzisiejszego giełdowego debiutu) w jego codziennej pracy, bo ostatnio pod tym względem miał nieco gorący okres 😉

Od korporacyjnej strony aneks zmienia dotychczasowe warunki współpracy, poprzez odejście od formuły rozliczania na zasadzie per minuta bądź gigabajt, a przejście na konkretne pakiety usług. Dla nas oznacza to większe korzyści liczone w złotówkach, a dla Play i jego klientów… pytajcie Marcina. Na koniec ważna uwaga. Dużo pracowaliśmy w ostatnich latach nad naszą siecią i jest w pełni przygotowana na większy ruch w ramach roamingu krajowego, a klienci Orange nie powinni odczuć, że fioletowi też korzystają z Sieci #1 w Polsce.

AKTUALIZACJA [28/07 godz. 13.35]

Mieliście sporo pytań, zwłaszcza o to czy ruch klientów Play „nie zatka” nam sieci. Dlatego kilka uspokajających informacji:

  • 4G/LTE Orange Polska dla klientów Play będzie dostępne od 2018 roku.
  • Przez 6 miesięcy będziemy przygotowywać naszą sieć do przyjęcia ruchu Play
  • Do końca roku świadczymy im usługi tylko 2G/3G w niewiele większym stopniu niż dotychczas.

 

Udostępnij: Jeszcze więcej roamingu od Orange
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    Piotrekk85 17:20 27-07-2017
    A co to zmieni dla klientów Orange, szczególnie na stacjach, które obecnie są obciążone?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 17:24 27-07-2017
      Przeczytaj proszę ostatnie zdanie mojego wpisu. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotrekk85 17:34 27-07-2017
        Wyrażenie "nie powinni" to nie to samo co "nic się nie zmieni".
        Odpowiedz
        • komentarz
          ola 17:42 27-07-2017
          no to juz wiem DLACZEGO 760m od mojego mieszkania, jest wielki kratowy słup T i w ciągu tygodnia już są anteny, ale kabli nadal brak.. sieć obecnie NIE wyrabia więcej niż 3-8Mb/s... a po wpuszczeniu filetowych padnie na pysk... dzięki orange... LTE1800 leży i kwiczy mimo 800/2600 bo na siłę na nim trzymacie modemu... dziś dzień końca sieci numer 1...
          Odpowiedz
          • komentarz
            kojak 18:27 27-07-2017
            Na pysk może polecieć tylko jakość Orange, TMobile na stacji ma oddzielne pasmo. Będę obserwował czy nie odbije się to na jakości Orange inaczej wybore różowych.
            Odpowiedz
            • komentarz
              jh 18:35 27-07-2017
              UMTS900 i LTE1800 mają wspólne z T-mobile także częściowo wpłynie to także na T-mobile.
              Odpowiedz
      • komentarz
        Deribo 18:34 28-07-2017
        Powinniście nawiązać współpracę z T-mobile o dać swoim klientom Orange zasięg 2G i 3G nie macie dobrego zasięgu najgorsza sytuacja na wioskach oraz wioskach małych większość stacji jest starych lub nie macie funduszy na rozwój infrastruktury w godzinach szczytu brak zasięgu lub problemy z internetem albo padające łącze a taka współpraca byłoby korzystna dla Was i Klientów Oragne ponieważ zasięg T-mobile jest mocniejszy od Oragne i stały W Wysokich miastach interet maxx u was to 4 mb/s do tego ping wysoki i tak samo na wioskach i małych wioskach tylko w małych miastach gdzie nie ma takiego zaludnienia jest dobry zasięg i internet bo miej osób obciąża nadajnik
        Odpowiedz
    • komentarz
      Hg 18:48 27-07-2017
      Nie zapominaj ze klienci play maja ograniczony internet w roamingu do 1,5Mbps
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotrekk85 19:23 27-07-2017
        Ale obecnie w roamingu krajowym Playa nie było LTE. Przy obciążonej stacji ja nie mam nawet 1 Mb/s. Ciekawe jak będzie wyglądał priorytet w dostępie do sieci.
        Odpowiedz
    • komentarz
      Edi 21:43 27-07-2017
      Zapomnij o darmowym Netflix jak w T-Mobile.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Spacedust 17:27 27-07-2017
    Wpuścicie klientów PLAY do sieci LTE Orange czy tylko 2G/3G jak do tej pory?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 17:32 27-07-2017
      Także 4G/LTE.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Marek 17:39 27-07-2017
        Świetnie :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          majki 19:38 27-07-2017
          Ale lejek 1,5mb/s zostaje? To moga być i na LTE :D haha :d no chyba że cos z lejkiem sie zmieni.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Wojtek Jabczyński 19:50 27-07-2017
            Proszę o takie decyzje pytaj Play. Pozdrawiam
            Odpowiedz
  • komentarz
    oLina 17:30 27-07-2017
    A co z Pakietem Rozmów Międzynarodowy.Kiedy normalne ceny .?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 17:36 27-07-2017
      Jeśli ceny ulegną zmianie, na pewno o tym poinformujemy. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 18:00 27-07-2017
    To w takim razie przechodzę do Play :) ;p ŻARTUJĘ :) Raz się sparzyłem i wystarczy :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 18:03 27-07-2017
    Zmiany na złe :( Najpierw nieczyste ruchy z RWK w prepaid, a teraz wpuszczenie Play do sieci. A to była jedna z przewag na T. Zobaczymy po uruchomieniu, czy faktycznie istotnie nie wpłynie to na jakość. Mam nadzieję, że Play zachowa limit 1,5Mb dla klientów.
    Odpowiedz
  • komentarz
    p2225 18:25 27-07-2017
    A czy udostępnicie klientom Play HD Voice w swojej sieci? :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 18:44 27-07-2017
      Piotr zawsze odpowieda, że wina leży po stronie Play. Może teraz faktycznie coś się zmieni.
      Odpowiedz
      • komentarz
        p2225 18:56 27-07-2017
        Ale nie chodzi mi o połączenia między klientami Orange i Play na własnych sieciach tylko czy klienci Play będą mieli HD Voice w roamingu Orange, w sensie czy są takie plany? ;)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 18:55 27-07-2017
    Wszystko Wojtku w porządku tylko,że Ja od października tamtego roku nie mogę normalnie w domu korzystać z telefonu bo z fajnie działającej sieci pozostała Mi jedna kreska zasięgu i trzeba wychodzić na zewnątrz,aby normalnie prowadzić rozmowy.Pomoc techniczna odpowiada,że wykryli zewnętrzne źródło zakłócające w pobliżu przekaźnika i na tym koniec.Cały czas przekładają tylko datę usunięcia usterki
    Odpowiedz
    • komentarz
      jh 19:04 27-07-2017
      Wypróbuj aplikację WiFi Calling :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 06:28 28-07-2017
      U mnie to samo tyle że od dłuższego czasu. Rzut kamieniem do centrum wojewódzkiego miasta a zasięgu 1 kropka na 5. Informuję o tym od dawna ale nic się nie zmienia mimo nawet rzekomych rozbudów sieci.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Petrus 19:41 27-07-2017
    Zacznę od dobrych informacji Orange (tak myślę). Debiutu giełdowego Play nie ma co gratulować, gdyż był delikatnie mówiąc słaby: - money.pl - "Fatalny debiut Play na GPW. Inwestorzy liczą wyraźne straty"; - wyborcza.pl - "Debiut Playa na GPW. Duże oczekiwania, wyniki kiepskie"; - polskieradio.pl - "Debiut Play na GPW. Eksperci: słaby i rozczarowujący". Jednak najciekawsze znalazłem na stockwatch.pl - "Słaby debiut Play podkopał morale inwestorów, którzy jeszcze wczoraj ochoczo kupowali akcje, windując indeks WIG20 w górę o 0,8 proc. do 2.360,26 pkt. na koniec dnia. W czwartek indeks dwudziestu największych spółek spada o 0,47 proc. do 2.349,2 pkt. W gronie blue chipów tylko 7 firm notowanych było na plusach. Największą stopą zwrotu mogli pochwalić się posiadacze akcji Orange Polska. Notowania telekomu rosną o 3,3 proc. do 5,28 zł, choć momentami zwyżka sięgała poziomu 5,40 zł. Czwartkowy atak popytu to efekt pozytywnej reakcji na wyniki finansowe. W II kwartale br. Orange Polska wypracowała 71 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 43 mln zł prognozowanych przez analityków. Przychody wprawdzie spadły do 2,84 mld zł z poziomu 2,9 mld zł rok wcześniej, ale były wyższe od konsensusu na poziomie 2,825 mld zł."
    Odpowiedz
  • komentarz
    Petrus 19:57 27-07-2017
    Złe wieści, w związku z umową roamingową z Play dotyczą natomiast klientów Orange. Pomimo zapewnień (ze względów marketingowych i PR-owych nie mogliście co innego napisać) nie mam co do tego absolutnie żadnych wątpliwości, że przyjęcie do sieci Orange play-owych "ssawek" na pewno pogorszy jej jakość oraz komfort korzystania z niej. Już teraz z 3G w Orange praktycznie nie da się normalnie korzystać (bardzo słabe prędkości transferu danych, zamrażanie sesji, błędy połączeń). "Pomarańczowe" LTE działa jeszcze dobrze, ale to zapewne też się wkrótce pogorszy. Co się zaś tyczy inwestycji w sieć komórkową to owszem Orange dużo ostatnio inwestował, jednak inwestycje to dotyczyły technologii LTE, natomiast 3G od około roku mówiąc kolokwialnie "leży odłogiem".
    Odpowiedz
  • komentarz
    Yaro 20:14 27-07-2017
    @Wojtek Jabczyński, z ciekawością przeczytałem Wasz wcześniejszy wpis dotyczący rozbudowy sieci. Niestety, ale z tą agregacją pasm nie jest tak różowo jak piszecie. Prywatnie ja i moja rodzina mamy telefony w Orange, jednak drugi (służbowy) w Play. Oba obsługują agregację 3 pasm. Co ciekawe widzę przewagę fioletowych jeżeli chodzi o obszar w którym internet jest dostępny z agregacją pasm. Co ciekawe w bardzo dużym centrum handlowym Aleja Bielany (Wrocław-Bielany Wrocławskie) fioletowi maja maksymalny sygnał (sygnał od 55 do 80 dBm czyli maks.) zarówno w sklepach jak na parkingu znajdującym się pod tym centrum handlowym! Tymczasem Orange działa na szczątkowym sygnale 3G, bardzo często dostaję powiadomienia o tym, że ktoś dzwonił a telefon przełącza się z przerwą do 2G o dość dobrym sygnale. Nie problemów z połączeniami, gdy w menu telefonu wybiorę jedynie pasmo 2G. Zresztą podobnie dziwne zachowanie zauważyłem w innych lokalizacjach o słabym sygnale 3G. Próby wykonałem na kilku telefonach i zauważyłem, że konfiguracja sieci powoduje, iż telefon bardzo długo trzyma się pasma 3G (2100 MHz), nawet do szczątkowego sygnału (109-110 dBm), by z pewną przerwą w dostępności sieci wskoczyć do 2G nawet pomimo dostępnego silnego sygnału 3G w paśmie 900 MHz. Co ciekawe powrót do 3G w paśmie 2100 MHz następuje przez 3G w paśmie 900 MHz. Nie wiem jak jest w T-Mobile, jednak tak dziwnego zachowania nie zauważyłem przy testach z kartami sim sieci Play i Plus.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ziom 23:13 27-07-2017
      Nie płacz, bo Play już zmodernizował miasta a NetWorks jeszcze nie. Orange i TM najpierw zmodernizowali LTE poza miastami jako LTE800. Poczekaj jeszcze to i miasta będą po modernizacji LTE i agregacji. Obecnie dłubią w Warszawie.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Ziom 23:20 27-07-2017
      Najgłubsza rzecz jaką Orange zrobił od lat!!! Jak możecie wpuszczać P4 mając mniej zasobów radiowych od Play? Obecnie wasze 3G jest tak wolne, że aż szkoda gadać. Dodatkowo P4 i chmara dzieciaków tej sieci zapcha wasze 3G na amen. Oczywiście zostaje LTE ale - jak napisał p. Wojtek - P4 również dostaje dostęp do LTE. Porąbało? Macie przewagę, że Play nie ma poza miastami i musi się kisić w roamingu na 3G a Orange - daje im LTE, które co z tego, że ma mieć (za telko.in) lejek 1,5Mb/s, skoro wystarczy 100 dzieciaków P4 i od razu obciążenie BTS jest odczuwalne. Panie Wojtku - oczywiście nie powinno być dla klientów Orange odczuwalne ale będzie! TMobile ma więcej zasobów radiowych i o połowę mniej aktywnych kart SIM i również często przez P4 klękał.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Jzv 10:11 28-07-2017
        Tylko pamietaj, że te dzieciaki będą miały niższy priorytet w sieci niż Ty. Najpierw Orange Ciebie obsłuży, a potem ich. :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Ziom 16:50 28-07-2017
          Żebyś się nie zdziwił. W TMobile też ponoć tak było a w praktyce - każdy kto z tej sieci korzysta lub korzystał nie raz sobie pluł.
          Odpowiedz
          • komentarz
            refdv 12:34 30-07-2017
            Ta? U900 jest wspólne dla Orange i T-mobile i też był problem? Więcej szkód robią ludzie z 1410GB niż zrobią klienci Play'a z lejkiem 15,Mb/s.
            Odpowiedz
  • komentarz
    Janek 20:38 27-07-2017
    TMobile zrobił ten błąd kilka lat temu. Wy robicie teraz. TMobile zapłacił za to bardzo wysoką cenę. Was to jak widać nic nie nauczyło. Wspomnicie moje słowa. Dla polepszenie wyników finansowych podjęliście błędna decyzje. W dłuższej perspektywie zapłacicie za to wysoką cenę.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tomi 21:34 27-07-2017
    Fatalna decyzja. Robicie dobrą minę do złej gry, ale tak naprawdę Wasza sieć klęknie jeszcze bardziej. Już od pewnego czasu nie jesteście najlepsi w speedtestach. T-mobile wygrywa. Teraz przejmiecie pijawki play-owe, a sieć T-mobile jeszcze bardziej się odetka. Wasz ruch to doskonały powód, by przejść do różowych.
    Odpowiedz
  • komentarz
    161 01:14 28-07-2017
    mozna lamentowac, mozna nawet uciekac do innego opka tutaj wszystko zostalo dokladnie przekalkulowane. problem w tym ze potrzebna $$. mam na to rozwiazanie, daleko szukac nie trzeba ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mariusz83 10:05 28-07-2017
    Jezeli sieć Orange jest najlepszą siecią w Polsce zgodze się moze sa. Moje pytanie sprawie zasiegu w miejscowosc i podam dokładną lokalizacje ( WITKOWICE KOD POCZTOWY 37-455 GMINA RADOMYŚL NAD SANEM WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE).Ludzie zgłaszaja ze jest wewnatrz budynków słaby zasieg 1 kreska nie mozna rozmawiac a na zewnatrz budynku mimo 2 kresek czasami 3 połaczenia zrywa i internet tez mam problemy To siec Orange na zgłoszenie techniczne odpowiada ( ze w danej lokalizacji sa problemy z połaczeniami głosowymi w technologi 2G 3G LTE i takze mogą występowac problemy z internetem).Moje pytanie jestem tez abonentem Orange nie pisze to złosliwie bo jestem zadowolony z sieci Ale czy siec Orange nie mogła by coś zrobic aby poprawic choć zasieg połaczen głosowych duzo osób mówi przeszło by do sieci Orange ale muszą siedziec w sieci Plus ponieważ w plusie maja zasieg i mogą rozmawiac a sa zmuszeni korzystać plusa.Proszę o przemyslenie czy nie warto poprawic zasięg a zwiekszy sie Orange ilosc abonentów.Pozdrawiam abonent Orange
    Odpowiedz
  • komentarz
    p2225 10:12 28-07-2017
    Czy to prawda, że LG G6 dostał usługi VoLTE i WiFi Calling na Waszym brandzie? Czy dostanie również na telefonach z wolnego rynku? :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    robert 12:48 28-07-2017
    Czytając komentarze mam wrażenie, że zagnieździła się tu pomarańczowa ekstrema ;-) Pomarańczowi ultrasi wyraźnie brzydzą się fioletem, a także zielonymi $... Nie rozumiem tylko dlaczego tak marnie oceniają działania Orange? Czyżby zwątpili, że Orange odwzajemnia ich uczucia? Więcej wiary w ludzi... i luzu ;-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Janek 15:33 28-07-2017
    Panie Rzeczniku, co konkretnie zrobicie przez te pół roku? Jakie inwestycje w sieć?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Mariusz83 15:38 28-07-2017
      Dobre pytanie ciekawe czy bedzie jakas odpowiedz czy zostanie bez odpowiedzi jak nasze prośby sprawie zasiegu co opisałem w miejscowosci Witkowice gmina Radomyśl nad Sanem Opisane bylo dzi godzina 10;05
      Odpowiedz
  • komentarz
    Alex2605 22:50 28-07-2017
    Rozumiem że na BTS od Play (Gdzie Play ma już agregacje pasm LTE) Klienci Orange będą mogli używać tej technologi. Martwi mnie tylko czy faktycznie te BTS-y nie zostaną obciążone. Tak jak obciążone BTS-y ma PLUS, I im nawet agregacja pasm nie pomaga tak upchane bts-y mają
    Odpowiedz
  • komentarz
    Nemo 22:33 07-12-2017
    Zapomnieli dodac ze zabieraja minuty międzynarodowe i dowalaja za nie kosmiczne ceny
    Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Rozdaj swój dowód. Wszystkim (1)

Michał Rosiak

27 lipca 2017

Rozdaj swój dowód. Wszystkim
1

„Są takie rzeczy w niebie i na ziemi, o których się nie śniło waszym filozofom. Szekspir wiecznie żywy, a za czasów internetu jak najbardziej. Dodajmy jeszcze Alberta Einsteina i jego: „Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej” i mamy „aferę docera”, która dziś wstrząsnęła częścią polskiej Sieci.

Dowód w sieci? Kredycik leci!

Po szczegóły zajrzyjcie do naszych przyjaciół z Niebezpiecznika, nie ma sensu pisać o tym, co już zostało dobrze opisane. Ja tylko się pozastanawiam, co kieruje ludźmi, którzy robią rzeczy tak (jakby to tu napisać, żeby nikogo nie urazić) skrajnie nieodpowiedzialne i lekkomyślne. Owszem, takie serwisy mają (czy raczej miały kiedyś) sens do przesyłania jakichś wielkich rozmiarowo plików, których nie na sensu (lub nie da się) podpiąć do maila, ale dane wrażliwe? Ludzie wrzucający tam dokumenty, na podstawie których można ich odnaleźć, wziąć na nich kredyt, wykraść ich tożsamość. Firmy (!!!) umieszczające dane wrażliwe swoich klientów i pracowników? Nie jestem w stanie tego zrozumieć. Równie dobrze można by pokserować swój dowód osobisty z obu stron i rozdawać na ulicy obcym ludziom. Albo zrzucić z Pałacu Kultury.

Jak zapobiec takim problemom?

Nie wrzucaj do sieci swoich danych wrażliwych, w żadnej postaci. Jeśli firma potrzebuje skanu Twojego dowodu osobistego, czy prawa jazdy – dostarcz je osobiście do punktu, ew. uploaduj przy użyciu aplikacji. W tym drugim przypadku (np. przy pączkujących ostatnio firmach car-sharingowych) w przypadku wycieku Twoich danych odpowiedzialna jest za to firma, dostarczająca aplikację. Przesyłasz znajomym z tylko Wam znanych powodów? Spakuj, zaszyfruj, a hasło podaj przez telefon albo SMSem. Jeśli jesteś świeżo upieczonym dorosłym, nie chwal się w sieci swoim dowodem osobistym, nie wrzucaj zdjęć swojej karty płatniczej!

A tym, którzy robią to wszystko opisane powyżej, możesz zacytować Stanisława Lema, który swego czasu powiedział: „Dopóki nie poznałem internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu (…)”. Powiedzmy, że tylu ludzi, których lekkomyślność poraża. Wtedy nikt się nie obrazi. Jeśli coś wrzucasz do internetu, przestaje to być prywatne! Warto to wreszcie zapamiętać.

PS: Na zdjęciu do tego materiału to ja zakryłem numery na karcie. W oryginale są widoczne…

Udostępnij: Rozdaj swój dowód. Wszystkim
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    robert 12:59 28-07-2017
    Nie, to nie może być prawda... ;-)
    Odpowiedz

Innowacje

Last Minute dla startupów (0)

Marta Cieślak-Krajewska

27 lipca 2017

Last Minute dla startupów
0

W tym roku mamy naprawdę gorące, startupowe lato.

Ostatnio pisałam, że Orange wspólnie z IDEA Global szuka startupów w ramach programu Scale Up. Nabór trwa do 31 lipca, a do zdobycia jest 250 000 zł dofinansowania (więcej możecie przeczytać o tym tutaj).

Dzisiaj też mam gorącą ofertę last minute – Orange został partnerem fundacji Startup Hub Warsaw. Wspólnie szukamy startupów do 2. edycji programu. Pula na dofinansowanie wynosi  100 000 zł, a Startup Hub oferuje możliwość intensywnych spotkań z inwestorami (co najmniej 20 spotkań), a także dużymi firmami, jak Facebook, Campus Warsaw, czy Orange.

Co ważne, co najmniej jeden startup wyłoniony w konkursie, otrzyma dziką kartę do #5 Orange Fab. To oznacza, że skorzysta ze wszystkich przywilejów akceleracji (dofinansowania, mentoringu, wyjazdu na konferencje branżowe), bez konieczności aplikowania do naszego programu.

Jednym ze startupów odkrytych przez Starup Hub Warsaw jest wandlee (zobaczcie odcinek Generacji Startup z ich udziałem).

Czas na aplikowanie upływa 28 lipca br. (piątek). Zgłoszenia na stronie.

Więcej informacji o Startup Hub Warsaw.

Udostępnij: Last Minute dla startupów
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Film

Luc Besson promuje „Valeriana” w Polsce (0)

Kasia Barys

27 lipca 2017

Luc Besson promuje „Valeriana” w Polsce
0

Luc Besson, reżyser takich filmów jak „Piąty element” czy „Wielki błękit” przyjechał do Polski promować swój najnowszy film „Valerian i Miasto Tysiąca Planet”. Film z ogromnym rozmachem, szczególnie jeśli chodzi o efekty specjalne, rozmach i kreatywność, przez pierwszych widzów został przyjęty z uznaniem.

„Dwadzieścia lat po Piątym Elemencie Luc Besson powraca do spektakularnego kina S-F. I nie zawodzi” –
Tymoteusz Wronka, Naekranie.pl „Ekscytujące widowisko o gigantycznej skali, ale i z zaskakująco humanistycznym przesłaniem”, „Robi kolosalne wrażenie”, „Valerian i Miasto Tysiąca Planet jest dziełem wielkiego piękna i wyobraźni, potwierdzeniem realizacyjnej perfekcji” – Krzysztof Walecki, Film.org.pl. To wybrane cytaty krytyków, które mam nadzieję, przekonają was do pójścia do kina. Skorzystajcie ze Śród z Orange. Film koniecznie do obejrzenia na 3D.

Materiał z uroczystej premiery już pokazywałam we wcześniejszym wpisie. Koproducentem filmu jest Grupa Orange. Sam Luc Besson spotkał się z polskimi dziennikarzami i odpowiadał na ich pytania. Najciekawsze fragmenty możecie zobaczyć poniżej, m.in dlaczego premiera w Polsce jest wcześniej niż w Paryżu.

Udostępnij: Luc Besson promuje „Valeriana” w Polsce
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Oferta

WiFi Calling dla (prawie)każdego Androida w Orange! (71)

Piotr Domański

26 lipca 2017

WiFi Calling dla (prawie)każdego Androida w Orange!
71

Pytanie: „kiedy uruchomicie WiFi Calling dla (tu nazwa telefonu)” było jednym z najczęściej pojawiającym się na blogu. Wiadomo – funkcja przydatna nie tylko na zagranicznych wojażach, ale także w miejscach ze słabszym zasięgiem, więc i zainteresowanie duże. Przez ostatnie kilka miesięcy w małym gronie pracowaliśmy i testowaliśmy (ja testowałem, pracowali dużo mądrzejsi), nad rozwiązaniem, które pozwoli uruchomić WiFi Calling na (prawie) każdym telefonie z Androidem.

Wystarczy WiFi i Android…

Dlatego stworzyliśmy aplikacje WiFi Calling, która od dzisiaj dostępna jest w Google Play. Jest ona przeznaczona dla klientów Orange. Wystarczy ją zainstalować, zgodzić się by otrzymała dostęp do naszych kontaktów, podpiąć się do WiFi i włączyć. Przy nazwie operatora pojawi się pomarańczowa ikona ze słuchawką, a po drugiej stronie obok znaku WiFi – kluczyk. Od tego momentu wszystkie Wasze rozmowy – zarówno te inicjowane przez kontakty, jak i przez samą aplikację przechodzą przez WiFi Calling. Rozliczani z nich jesteście, dokładnie tak samo, jak w przypadku rozwiązania zaszytego w oprogramowaniu operatorskim czy producenta.  W telegraficznym skrócie – dzwoniąc w Polsce płacicie jak za inne rozmowy krajowe, podobnie dzwoniąc z dowolnego miejsca na świecie do Polski. Mówiąc wprost – jeżeli macie abonament z nielimitowanymi połączeniami to jeżeli złapiecie w chociażby w takiej Mongolii WiFi to zadzwonicie do Polski w ramach pakiety no limit. Nie ponosicie żadnych dodatkowych kosztów ponad kwotę Waszego abonamentu. Jedynie, przy próbach połączenia na numer zagraniczny płacicie jak w przypadku rozmowy międzynarodowej, obojętnie gdzie się znajdujecie. Podobnie jak w rozwiązaniu opartym o oprogramowanie producenta czy nasze – WiFi Calling nie działa za granicą na kartach prepaid.

Z kwestii technicznych – jeżeli szybkość łącza na to pozwala zestawiani będziecie w jakości HD Voice 😉

Wygląd aplikacji WiFi Calling Orange Polska

Czytaj więcej: Zadzwoń przez WiFi czyli WiFi Calling w Orange i nju mobile

Testowałem aplikację już od jakiegoś czasu i mogę powiedzieć z czystym sumieniem, że działa świetnie. Warto przed wykonaniem połączenia sprawdzić, czy wspomniane ikonki telefonu i klucza są widoczne. Połączenie jest błyskawiczne, a rozmowa w najwyższym standardzie. Aplikacja jest dostępna dla większość urządzeń z Androidem – zadziała na wersji 5.0 lub wyższej. Hula w najlepsze także na urządzeniach bez naszego oprogramowania, pod warunkiem, że w środku znajduje się SIM Orange Polska. W przypadku telefonów Dual SIM, jako aktywny musi być ustalony SIM Orange. Jest jednak jedno, dość ciekawe ograniczenie – aplikacja nie zadziała na telefonach, które mają już WiFi Calling wgrany przez producenta lub przez nas – chodzi o modele Samsung S8, S7 i S6. Oczywiście w tej kategorii mieszczą się także iPhone’y, lecz one nie funkcjonują na Androidzie, tylko na iOS, więc tu temat rozwiązuje się sam. Gdy spróbujecie wgrać aplikację na wspomnianych wyżej Samsungach uda się to, lecz aplikacja nie będzie działać. Gdybyście chcieli zobaczyć jak wygląda aplikacja (choć lepiej ją po prostu pobrać), to zrzut ekranu znajdziecie pod tym linkiem (JPG, 123KB).

Jeżeli macie te telefony, a WiFi Calling jeszcze na nich nie włączyliście czas to zmienić. Poniżej znajdziecie dwa filmy, które Wam w tym pomogą, a pod tym linkiem listę telefonów.

   

Telefon z drugiego końca świata i wyjazd w Bieszczady – WiFi Calling ma sens!

Przyznaję, że możliwość korzystania z WiFi Calling, nawet na moim nieco już leciwym Huawei P8 Lite, była dużym ułatwieniem. Szczególnie, że nie musiałem przełączać się przez cały czas między aplikacjami. Jesteśmy teraz w okresie wakacji, więc sezon na WiFi Calling w pełni i tym bardziej warto spróbować tego rozwiązania. Przy okazji nieco zapewne powiększając liczbę 35,5 tys. klientów Orange, którzy do tej pory skorzystali z WiFi Calling 😉  Rozwiązanie to przydaje się nie tylko na wojażach poza Unią Europejską (w jej graniach mamy „RLAH”), lecz także w kraju, na przykład w górskich schroniskach i wszędzie tam, gdzie macie np. stacjonarne WiFi, a w budynku silne tłumienie sygnału sieci komórkowej. Oczywiście w związku z rozwojem sieci takich miejsc jest coraz mniej… ale nadal występują. W Tatrach chociażby zasięgu nie ma w każdym miejscu.

A skoro już o korzystaniu z WiFi jesteśmy przypomnę jeden z tekstów Michała Rosiaka. Lektura warta uwagi.

Czytaj także: Bo WiFi było darmowe

Gdybyście mieli pytania, pomysły i wolne wnioski – zapraszam do komentowania.

P.S pewnie zapytacie: “a co z nju mobile, zapomnieliście o żółtym i kolegach?”.

Nie, nie zapomnieliśmy.

Prace trwają, efekty mam nadzieję wkrótce zobaczycie.

Mediateka

Udostępnij: WiFi Calling dla (prawie)każdego Androida w Orange!
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    Janek 16:13 26-07-2017
    Drogie Orange, no niestety ale S6 i S6 EDGE kupione w Waszej sieci sprzedaży NADAL nie mają WiFi Calling. Także prośba o korektę powyższej informacji, która jest błędna. Działa na S6 z oprogramowaniem producenta :-( długo Wam idzie ta zmiana, za długo.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:33 26-07-2017
      Jesteśmy na finiszu.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Janek 16:55 26-07-2017
        6 lipca czyli 3 tygodnie temu to samo napisał chyba P. Wojtek :) dłuuuugi ten finisz. Na TDF Bodnar załatwił to szybciej :-D
        Odpowiedz
  • komentarz
    Przem219 17:43 26-07-2017
    Kiedy neva ani wifi ani volte
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:46 26-07-2017
      WiFi Calling już praktycznie ma ;-) Właśnie w tym celu powstała ta aplikacja ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Adam 11:48 27-07-2017
        Aplikacja to tylko marny substytut. Kiedy wreszcie wprowadzicie natywną obsługę na niebrandowanych telefonach? Chętnie przeniosę wtedy 3 numery do waszej sieci.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Miron 17:47 26-07-2017
    Czy planujecie wdrożenie na iOS funkcji Rozmowy przez Wi-Fi na urządzeniach połączonych z usługą iCloud? Tak aby móc prowadzić rozmowy z innych urządzeń Apple nawet nie będąc w tej samej sieci WiFi.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:52 26-07-2017
      Nic o takich planach nie wiem
      Odpowiedz
      • komentarz
        Miron 17:59 26-07-2017
        Może warto zasugerować w odpowiednim dziale wdrożenie tej funkcji. Z pewnością wielu klientów z chęcią by z niej skorzystało.
        Odpowiedz
    • komentarz
      pawel319 22:20 03-10-2017
      Przecież to działa, przynajmniej u mnie przy aktywnym WiFi Calling na iPhone 6S można zadzwonić z Macbooka...
      Odpowiedz
  • komentarz
    kj 18:13 26-07-2017
    A kiedy SMS w aplikacji jak i w natywnej usłudze WiFi Calling?
    Odpowiedz
    • komentarz
      fg 10:12 27-07-2017
      Przyłączam się do pytanie. Bardzo brakuje obsługi SMSów przez natywne wifi calling, w miejscu gdzie nie mam zasięgu, rozmowy prowadzę ale smsy niestety nie dochodzą. U konkurencji działa to bardzo dobrze.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 18:48 26-07-2017
    No mam to szczęście (?) mieć S6, więc u mnie usługa działa natywnie. Mam inne pytanie. Czy Ziemniaczek tak mnie lubi, mimo iż mam abo w nju za 29 zł a netu niemal 2 GB? Czy chodzi o to, że mam włączony dostatkowy nr za 9 zł?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 19:50 26-07-2017
      Oczywiście chodzi mi o 2 GB w roamingu.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 20:44 26-07-2017
        A sprawdzę, z ciekawością :-)
        Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 19:12 26-07-2017
    Czyli na iPhonie 5s mogę zapomnieć o wifi calling?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Dar 20:28 26-07-2017
      Zaraz się dowiesz, że Orange od 4 miesięcy jest na finiszu prac ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 20:45 26-07-2017
        Wiem, że przymierzaliśmy się do tego modelu. Z jakim skutkiem - nie wiem.
        Odpowiedz
        • komentarz
          MAURYCY 08:45 27-07-2017
          A dałbyś radę się dowiedzieć? Bo nie wiem czy brać chwilówkę i kupować nowy model ;-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 14:08 31-07-2017
            Raczej nie podam Ci konkretnej daty wdrożenia ;-) Chwilówek nie polecam, ale gdybyś chciał kupić nowego iPhone'a... to https://www.orangefinanse.pl/kredyt_gotowkowy.phtml
            Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 20:23 26-07-2017
    Czy ta aplikacja działa za granicą dla użytkowników Orange na Kartę? Jeśli tak, to czemu nie będzie można z niej skorzystać na telefonach prepaid z natywnym Wi-Fi Calling, który za granicą nie działaja?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 20:48 26-07-2017
      Było w tekście ;-) "Podobnie jak w rozwiązaniu opartym o oprogramowanie producenta czy nasze – WiFi Calling nie działa za granicą na kartach prepaid."
      Odpowiedz
      • komentarz
        manyaky 17:58 27-07-2017
        Czy wiadomo, kiedy pojawi się taka opcja dla prepaid? To aspekty techniczne czy "decyzja biznesowa"?
        Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:45 26-07-2017
    O proszę, dobre info :) Czekamy na aplikację na kolejne systemy, ale o wp pewnie można zapomnieć :(
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 22:07 26-07-2017
      Pablo_ck jeżeli Twoje zadanie z HTC U11 rozbije system to może nie być to już Twoje zmartwienie ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 11:47 27-07-2017
        Oj będzie ciężko bo konkurencja silna i dodatkowe obowiązki - opieka nad żoną i noworodkiem :) Pozdrawiam :)
        Odpowiedz
    • komentarz
      Adam 12:06 27-07-2017
      Nie licz na to bo Microsoft uśmiercił ten system.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Frendzel 21:50 26-07-2017
    A kiedy jakość HD voice przy połączeniu z BOK Orange? Dzwoniąc do call center poczty polskiej czy firmy x kom mamy konsultanta w jakości HD voice. A tak na co dzień gdy ma się jakość full hd voice (VoLTE) rozmowa z konsultantem Orange cofa mnie o parę lat wstecz z jakością.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 22:11 26-07-2017
      Sprawdzę i dam znać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    muddy 22:07 26-07-2017
    Dobre rozwiązanie dla starszych/nietypowych modeli. Mam tylko nadzieję, że udostępnienie aplikacji nie spowoduje zaprzestania albo zmniejszenia intensywności prac nad rozwiązaniami natywnymi dla pozostałych Samsungów (także starszych, np. A5 2016), Sony, a także dla telefonów LG, Huawei oraz HTC z których jeszcze żaden nie jest wspierany. Pytanie: czy aplikacja obsługuje także połączenia przychodzące?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 22:24 26-07-2017
      Przed chwilą sprawdziłem i obsługuje :-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        muddy 00:03 27-07-2017
        Sprawdziłem na LG G2 mojej żony: działa, jakość połączenia świetna, tak samo szybkość jego nawiązywania. Zobaczymy co z baterią, ale wnioski dopiero po kilku dniach testów. Niestety, nie ma co liczyć na hand-over do sieci komórkowej w przypadku utraty łączności WiFi w trakcie połączenia - trzeba o tym pamiętać. Rozwiązanie natywne wspiera przeniesienie rozmowy do VoLTE. Sugestia: przydałby się widget na ekran startowy albo belkę systemową, pozwalający na włączanie/wyłączanie tej funkcji.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 17:40 27-07-2017
          Super, choć już teraz zaznaczam - baterię może zużywać ciut szybciej. Tak samo jak w przypadku rozwiązana natywnego.
          Odpowiedz
  • komentarz
    Feodor 22:57 26-07-2017
    W njumobile też mi działa!
    Odpowiedz
  • komentarz
    mirecki 23:16 26-07-2017
    Testowane na LG G3 oraz Samsung Grand Prime, aplikacja działa doskonale, wreszcie dobra jakość połączeń w miejscu o słabym zasięgu. Mam tylko obawy dotyczące poboru energii, oby nieuzasadnione. Brawo Orange!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:36 27-07-2017
      Dziękujemy!
      Odpowiedz
    • komentarz
      Jose 06:12 28-07-2017
      Ja też mam Samsung Grand Prime, zainstalowałem aplikację, uruchomiłem i pojawił się komunikat: Trwa weryfikacja. Oczekuj na SMS. Może to potrwać nawet do 10 minut. Ja czekam już trzeci dzień i nic. Pomyślałem że mój aparat nie jest obsługiwany ale skoro komuś działa to czemu nie chce u mnie? :(
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 09:37 28-07-2017
        Czy korzystasz z oferty z kilkoma SIMami?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Jose 10:04 28-07-2017
          Nie, to jest aparat na jedną kartę SIM
          Odpowiedz
        • komentarz
          Jose 10:15 28-07-2017
          To jest model SM-G531F, a android wersja 5.1.1.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 10:32 28-07-2017
            Chodziło mi raczej o rodzaj oferty, z której korzystasz - czy jest to Smart Plan LTE Wspólny, lub któraś z ofert z wieloma kartami SIM, czy też oferta, w której płacisz tylko za jedną kartę SIM.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Jose 10:42 28-07-2017
              No tak, źle odczytałem :) Numer jest firmowy czyli jest wiele kart SIM na ten sam podmiot więc u Was jest to zapewne oferta dla wielu kart SIM.
              Odpowiedz
            • komentarz
              Jose 13:04 28-07-2017
              Czy to jest jakaś przeszkoda? Jeśli tak to jak ją można by obejść?
              Odpowiedz
              • komentarz
                Jose 12:44 29-07-2017
                Dla informacji - odinstalowałem apkę, zainstalowałem na nowo... i działa. Jedna różnica, że poprzednim razem miałem wyłączony przesył danych komórkowych, teraz przed instalacją go włączyłem. Nie wiem, czy to miało jakiś wpływ, jeśli nie to pomogła reinstalacja. Dzięki, Orange, za tę nową możliwość, niebawem wypróbuję ją za granicą, bo jak rozumiem, będąc np. na Ukrainie i dzwoniąc na numer w Polsce zapłacę jak za połączenie w kraju a nie bodajże 5 zł/min? Inna rzecz, jak rozumieć, że płacimy jak za połączenia krajowe, tzn. czy ta płatność jest w ramach abonamentu, jaki posiadam, czy są to dodatkowe kwoty doliczone do abonamentu? Logicznie myśląc, jest to w ramach abonamentu, bo inaczej to nie opłacałby się tą drogą dzwonić w Polsce, bo naliczałoby dodatkowe kwoty, ale w takim razie dzwoniąc z Ukrainy, Afryki czy Ameryki na polski numer nie zapłacę nic bo będzie to w ramach abonamentu? Sorry za te pytania, ale wolę mieć pewność :)
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Piotr Domański 11:30 30-07-2017
                  Mechanizm działa tak, że korzystając z WiFi Calling jesteś traktowany jak gdybyś był w Polsce. Jeżeli dzwonisz na krajowy numer to tak jakbyś łączył się terenu Polski na inny numer w Polsce. W przypadku, gdy masz plan taryfowy z nielimitowanymi rozmowami nie płacisz dodatko nic za połączenie. Jednocześnie pamiętaj jednak, że jeżeli dzwonisz przez WiFi Calling na numer zagraniczny to wykonujesz rozmowę międzynarodową, nawet jeżeli fizycznie przebywasz w tym samym kraju, co numer na który dzwonisz.
                  Odpowiedz
                  • komentarz
                    Jose 17:20 30-07-2017
                    Dzięki, Piotrze, za wyjaśnienia. Czytając je zrodziły mi się jeszcze 2 pytania: 1. W artykule jest mowa i Ty też o tym mi napisałeś, że przy próbach połączenia na numer zagraniczny płaci się jak w przypadku rozmowy międzynarodowej. Pytanie jednak - wg jakiej stawki międzynarodowej? Bo inny jest koszt połączenia na numer w Unii Europejskiej, inny na Ukrainę, do Afryki itp. Czy tu jest jakaś jedna kwota albo różne ale niższe, gdy odbiera się przez aplikację? 2. Czy aplikacja wpływa jakoś na koszty odbieranych połączeń? Wiadomo, że w Polsce czy Unii za odebranie nie płaci się, ale już na wspomnianej Ukrainie bodajże 2 zł/min (dawniej 5 zł/min) i podobnie w innych krajach. Czy odbierając przez aplikację WiFiCalling rozmowę przychodzącą z Polski gdy będę np. na Ukrainie, zapłacę za nią jak przy normalnym odebraniu a więc wspomniane 2 zł/min czy zostanie ona potraktowana jako odebrana w Polsce i nic nie zapłacę? pozdrawiam
                    Odpowiedz
                    • komentarz
                      Piotr Domański 09:45 31-07-2017
                      1. wedle stawki za połączenie do kraju, do którego dzwonisz. 2. Połączenia przychodzące przez WiFi Calling są bezpłatne.
                      Odpowiedz
  • komentarz
    wosiu 00:10 27-07-2017
    Piotrze odnośnie WiFi Calling to mam pytanko: - Jak tam pracę nad możliwością wysyłania sms przez WiFi calling? 2. Odnośnie NJU i androida... Trwają jakieś pracę nad aplikacją nju na androida? Obecna jest trochę... i nie była aktualizowana rok... Ew. zróbcie tak jak fioletowi i niech użytkownicy nju będą mogli korzystać z aplikacji Mój Orange.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:37 27-07-2017
      Co do pierwszego tematu - prace trwają, co do drugiego, nic mi o takich pracach nie wiadomo.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Michał 08:52 27-07-2017
    Po zainstalowaniu aplikacji na Sony XZ otrzymałem komunikat że tym urządzeniu usługa działa natywnie. XZ nie ma na liście urządzeń z natywnym Wi-Fi calling, o co chodzi?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Adam 11:45 27-07-2017
      Lista na ich stronie jest nieaktualna.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 17:37 27-07-2017
        Ale będziemy aktualizować. Jutro na blogu ;-)
        Odpowiedz
  • komentarz
    andrzej 09:51 27-07-2017
    a czy planujecie w najblizszym czasie dodac obsluge VoLTE do iphone 5S?
    Odpowiedz
    • komentarz
      gh 12:58 27-07-2017
      iPhone 5s nie obsługuje VoLTE
      Odpowiedz
  • komentarz
    Adam 10:15 27-07-2017
    A kiedy obsługa SMS przez wificalling w iPhone? Bardzo tego brakuje.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:39 27-07-2017
      Nad obsługą SMS w WiFi Calling pracujemy.
      Odpowiedz
  • komentarz
    zajadacz 11:36 27-07-2017
    Na Huawei G7 jakość głosu osoby mającej aplikację na telefonie jest tragiczna. W drugą stronę jest bardzo dobrze, rozmówcę słychać super (jak w HD voice), ale ja jestem słyszany bardzo źle. Przyczyną tutaj nie może być łącze internetowe (mam 100/100 Mbit), czy słaby zasięg wi-fi (testowałem przy routerze).
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:38 27-07-2017
      Dzięki za sygnał.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Jarecki 12:08 27-07-2017
    Mam pytanko czy jak ja mam kupiony telefon w wolnej sprzedaży to ta aplikacja będzie działać chodzi mi S7 jeśli tak to kiedy w NJU MOBILE.
    Odpowiedz
    • komentarz
      df 13:00 27-07-2017
      Będzie działać. W NJU również już działa.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Marcin 14:58 27-07-2017
    U mnie przy łączeniu wyskakuje błąd "Nie można zestawić bezpiecznego połączenia sprawdź dostęp do Internetu lub spróbuj później". Internet oczywiście działa bez problemu.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:38 27-07-2017
      Dziękujemy za sygnał, sprawdzimy.
      Odpowiedz
  • komentarz
    leszek 13:52 31-07-2017
    Aplikacja wifi calling. Jak długo może trwać weryfikacja i oczekiwanie na sms. Cały dzień czekam i nic, co należy zrobić w takim przypadku
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:10 31-07-2017
      Napisz proszę jaki masz telefon, czy kupiony u nas, czy z wolnej ręki, z jaką wersją Androida i z jakiej oferty korzystasz?
      Odpowiedz
  • komentarz
    pogodabartek 18:46 01-08-2017
    Na oneplus 5 też działa bez problemu,ale brak SMS na wificalling. Kiedy płynne przełączanie z 3G na 4G podczas trwającej transmisji danych bo jest to upierdliwe jak w środku miasta telefon ma ciągle 3G ???
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 19:45 06-08-2017
    Działa na LG V10 potwierdzam .... szkoda tylko, że jak mam w ustawieniach telefonu ukryj mój nr to w tej aplkacji ta usługa nie działa i numer się wyświetla...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jose 11:36 17-08-2017
    Jeszcze raz ja, tym razem w sprawie połączeń odbieranych przez wifi calling - praktycznie udało mi się normalnie odebrać chyba tylko 2-3 połączenia, w pozostałych przypadkach po odebraniu jest albo głucha cisza, albo słyszę rozmówcę, ale on mnie nie słyszy. Czy macie jakąś radę na takie sytuacje? Mam telefon Samsung Grand Prime a wi-fi o dużej prędkości LTE.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jose 10:48 20-08-2017
      Jestem jedyną osobą z takim problemem?? Ciekawe.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 06:45 21-08-2017
        Przekaże kolegom zajmującym się aplikacją.
        Odpowiedz
    • komentarz
      kferro 10:11 08-09-2017
      Mam to samo na dwóch samsungach z wgraną aplikacją. . S5mini z andek 6 i XCover 3 z andek 5. Jeden w NJU a drugi w ORANGE. Praktycznie co 2 połączenie po WiFi rozmówca mnie nie słyszy. Ja jego bardzpo dobrze. WiFi sprawne i łącze do internetu > 10/10.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Jose 17:47 14-09-2017
        Dziś wyszła nowa wersja aplikacji i mój problem został rozwiązany, a więc rozmówca mnie w końcu słyszy :)
        Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej