;

Sieć

Kiedy wyłączymy 3G w Orange (49)

Wojtek Jabczyński

17 maja 2022

Kiedy wyłączymy 3G w Orange
49

Starsze technologie radiowe 2G i 3G są przez Was coraz mniej wykorzystywane. Rekordy bije zapotrzebowanie na transmisję danych. Taka jest natura rozwoju. Przychodzi nowe, a znika starsze. Czas na zmiany.

Ponad 96% danych w sieci mobilnej Orange „płynie” przez 4G/LTE, jedynie 3% pozostaje w 3G. Korzystanie z 4G/LTE, a w przyszłości także rozwój 5G, oznacza lepszą jakość rozmów i zdecydowanie szybszy internet. Aby móc rozwijać nowsze generacje sieci, potrzebujemy dla nich więcej „miejsca” czyli częstotliwości.

W USA, Europie i Polsce niektórzy operatorzy ogłosili już swoje plany wyłączenia starszych technologii. Również i my przymierzamy się do tego kroku – właśnie rozpoczęliśmy przygotowania. Nie mamy jeszcze ustalonej dokładnej daty wyłączenia 3G. Planujemy, że dla poszczególnych regionów Polski będą to lata 2024 – 2025.

Zapewniam, że zdajemy sobie sprawę, że część z Was dalej posiada urządzenia i korzysta z usług 3G. Dlatego będziemy zachęcać do przejścia na nowocześniejsze technologie. Przypomnę, żeby skorzystać z połączeń głosowych w sieci 4G/LTE konieczne jest:

Chodzi nam o to, aby wyłączenie starej technologii dla nikogo nie oznaczało kłopotów, dlatego zachęcamy do wymiany starych urządzeń i kart SIM.

A co z 2G? Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana, bo ta technologia wspiera rozwiązania Machine-to-Machine. Dlatego w pierwszej kolejności zajmiemy się 3G. Na 2G przyjdzie jeszcze czas. Możecie być jednak pewni, że podobnie jak z 3G, dowiecie się o tym z dużym wyprzedzeniem.

Więcej na temat planowanego przechodzenia z technologii 3G na 4G/LTE, wymiany telefonów oraz bonusów, jakie dla Was przygotowaliśmy dowiecie się na stronie www.orange.pl/wykorzystajsiec oraz w naszych salonach.

Udostępnij: Kiedy wyłączymy 3G w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Michał 09:51 17-05-2022
    A telefony, których w ofercie nie macie, wsparcia VoLTE oczywiście mieć nie będą?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 10:58 17-05-2022
      Lista telefonów, ze wsparciem VoLTE będzie poszerzana. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Marcin 00:08 13-07-2022
        A dziś Pan Wojtek odpisał mi, że flagowiec Huawei P50 Pro na 2022r nie dostanie wsparcia VoLTE... nie bo nie... Zapytam, gdzie to rozszeżanie bazy? Zrozumiałbym jakieś budrzetowe fony, ale flagowce za 5000zł?
        Odpowiedz
        • komentarz
          bue he 22:36 06-11-2022
          Przepłaciłeś po prostu.
          Odpowiedz
  • komentarz
    Jackson 09:55 17-05-2022
    Wszystko fajnie pięknie tylko zauważyłem że zasięg 3 g ma znacznie wiekszy zasięg czy tam pokrycie terenu bądź przenikanie do budynków na moim Samsungu a 52s 5g często gdy jest słaby zasięg lte to przełącza na pełny h plus i dodam że jest tak dosyć często
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 10:27 17-05-2022
      Związane jest to ze specyfiką sieci i fizyką. Niższe pasma np 900 są pasmami "pokryciowymi, wyższe "pojemnościowymi". Najprościej rzecz ujmując najłatwiej dać zasięg przy pomocy 2G ale prędkość i równoczesna obsługa wielu terminali to 5G, powodem jest ilość częstotliwości.
      Odpowiedz
    • komentarz
      JLZ 11:11 17-05-2022
      Wyłączenie 3G będzie wynikiem refarmingu pasma U900 do LTE900. Oznacza to, że tak naprawdę zmieniamy przeznaczenie częstotliwości używanej w chwili obecnej dla 3G na 4G. W praktyce oznacza to, że wspomniane pasmo nie straci na zasięgu, a raczej zyska możliwość obsłużenia większej ilości klientów w znacznie lepszej jakości.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Piotr 12:24 17-05-2022
    Na 3G mam pełny zasięg, a na 4G ledwo jedna, dwie kreski. Po przełączeniu na 4G zdecydowanie szybciej rozładowuje mi się bateria dlatego korzystam z 3G, które mi wystarcza do przeglądania internetu.... . Szkoda w związku z tym, że wyłączacie 3G... .
    Odpowiedz
    • komentarz
      JLZ 13:01 17-05-2022
      Po wyłączeniu 3G zasięg pasma U900 będzie dostępny dla klientów w ramach LTE 900. Oznacza to, że jeżeli teraz jesteś w zasięgu 3G po refarmingu będziesz także w zasięgu 4G LTE w paśmie 900 MHz. Jeżeli chodzi o baterię, warto sprawdzić kwestie aktualizacji aplikacji i ściągania danych w tle - tak aby ten proces dział się świadomie, a nie "w tle".
      Odpowiedz
      • komentarz
        edek 19:52 17-05-2022
        Telefon wybierze jednak pasmo pojemnościowe, które charakteryzuje się "gorszym zasięgiem" wewnątrz budynków (1800, 2100 lub 2600 MHz) niż pasmo 900 MHz. Tak samo było jak w pasmie 2100 MHz działał UMTS - telefon wybierał zawsze "z automatu" pasmo pojemnościowe a nie zasięgowe. Dopiero wyłączenie UMTS 2100 pozwoliło na użytkowanie UMTS 900 MHz w dużych aglomeracjach i wnętrzach budynków
        Odpowiedz
  • komentarz
    Aaa 13:07 17-05-2022
    Problemem jest ograniczenie VoLTE do listy telefonów które są na liście. U innych operatorów nie ma problemu żeby używać VoLTE na telefonie kupionym w sklepie, który obsługuje tą technologię. W Orange telefon musi być z listy. Na liście brak popularnych producentów, np. OnePlus, Motorola, Nokia, Asus, Honor - które funkcję VoLTE obsługują u innych operatorów.
    Odpowiedz
    • komentarz
      JLZ 14:53 17-05-2022
      Systematycznie, niemal co tydzień do listy telefonów z VoLTE dodawana są nowe modele. Po stronie OPL zależy nam aby VoLTE działało poprawnie na wszystkich wdrożonych model.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 13:40 17-05-2022
    Nabyłem drogą kupna, Nokie G20 i lipa bo nie ma VoLTE. Potrzeba więcej Waszego wsparcia dostępnych modeli na rynku. Do końca 2023 pewnie wymienię na inny model, ale nie zmienia to faktu...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 17:49 17-05-2022
      Miałem nadzieję na uwolnienie 900MHz do końca 2023 :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      jhy 18:37 17-05-2022
      Jest jedna Nokia - Nokia 8.3, która wspiera w Orange usługę VoLTE. Nawet nie ma WiFi Calling.
      Odpowiedz
  • komentarz
    nbv 14:17 17-05-2022
    W LTE da się jeszcze wiele zrobić, np. uruchomić LTE800 na wszystkich stacjach, bo w miastach jest z tym słabo. LTE900 to będzie ledwie 5 MHz, gdzie LTE800 to 2x tyle i dostępne od ręki.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Wojciech Jabczyński 15:35 17-05-2022
    Dodam od siebie, że na Wasze pytania pod nickiem JLZ odpowiada Jolanta Langowska-Żurakowska, która kieruje w Orange projektem wyłączania 3G. Macie informacje z pierwszej ręki :-) Pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      Łukasz 15:42 17-05-2022
      Widać ze fachowo odpowiada ta osoba wiec specjalista w tej dziedzinie
      Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 15:48 17-05-2022
      Ja odpowiadam za komunikację w tym projekcie :)
      Odpowiedz
      • komentarz
        użytkownik gsm 06:37 02-10-2023
        Szanowna Pani. W m.Wąsosz,woj. podlaskie brak zasięgu orange. Bardzo szybko postawili maszt Play. Może Orange dostawi swoje anteny na maszcie Playa?W końcu to sieć nr1 a zasięgu w Wąsoszu wewnątrz budynków brak-działa tylko neostrada w kablu i trzeba po wifi calling dzwonić. Do nadajnika orange w Szczuczynie jest za daleko-ponad 6km w linii prostej,poza tym Wąsosz leży w dole i to uniemożliwia dobry sygnał sieci. Prosimy o wzięcie tej liczącej 1200 osób miejscowości i kilkutysięcznej gminy pod uwagę przy rozbudowie sieci,bo wyłączycie 3G,a Lte nie odbiera i cofniecie gminę Wąsosz do telekomunikacyjnych lat 90-tych z zasięgiem 2G.Prosimy o pomoc w objęciu dobrym zasięgiem naszej miejscowości i okolicy.
        Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 22:20 18-05-2022
      I to mi się podoba ?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Artur 15:46 17-05-2022
    Mowa jest o poszerzeniu listy telefonów z obsługą VoLTE. Poza drobnymi wyjątkami telefon aby działał z usługą VoLTE, musi być z dystrybucji Orange. Czy są plany na zmianę tej tendencji, aby działały telefony nie tylko z dystrybucji Orange?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 16:13 17-05-2022
      Tak jak pisałam, w OPL zależy nam aby VoLTE działało dobrze na zaimplementowanych telefonach, dlatego dokładnie testujemy każdy wprowadzany telefon z VoLTE. Dbamy też o rozszerzenie listy telefonów, ale nie tracąc przy tym na jakości. Do wyłączenia 3G mamy jeszcze jednak trochę czasu i będziemy sytuację analizować na bieżąco oraz podejmować decyzje.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Artur 17:51 17-05-2022
        Może warto temat poruszyć na łamach forum Nasz Orange. Dyskusja ekspertów z użytkownikami zawsze jest owocną dla obu stron.
        Odpowiedz
      • komentarz
        Geo38 23:12 05-07-2022
        A co jeżeli jest sobie miejscowość która ma tylko 2G i 3G to nie będzie już miała łączność komórkowej a co jeżeli klient nie ma stałego łcza internetowego bo w jego miejscowości nie ma
        Odpowiedz
        • komentarz
          Cxc 19:59 17-07-2023
          Na 2g działa przecież net
          Odpowiedz
  • komentarz
    wdprny 21:41 17-05-2022
    Planujecie rozszerzenie obsługi VoLTE i Wi-Fi Calling na telefony spoza oferty? Przykładowo Pixel 4 XL bez problemu może skorzystać z obu tych technologii bez żadnych problemów. Niedostępny w Polsce, ale bez problemu może dalej działać.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 14:32 18-05-2022
      Zależy nam, żeby VoLTE działające w naszej sieci spełniało wszystkie wymagania jakościowe, dlatego implementujemy tę technologię tylko na urządzeniach, które mieliśmy okazję przetestować przy ścisłej współpracy z producentami telefonów. Dokładamy największych starach, aby lista telefonów z VoLTE była jak najszersza.
      Odpowiedz
      • komentarz
        wdprny 19:31 18-05-2022
        Jak widać nie jest to wymagane, skoro ja dorzuciłem obsługę obu tych technologii w telefonie niedostępnym w naszym kraju. Zastanówcie się nad większym otworzeniem tych funkcji zamiast agresywnie blokować te funkcję. Sprzedawana w Polsce Moto g7 nie powinna mieć z tym problemu, ale u was nie działa ponieważ nie była u was sprzedawana. To idiotyzm ;)
        Odpowiedz
  • komentarz
    P.K. 10:21 18-05-2022
    A co ze starszymi urządzeniami obsługującymi VoLte? Np. LG V30?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 14:26 18-05-2022
      W przypadku starszych telefonów najprawdopodobniej trzeba je będzie wymienić na nowe, dlatego też informujemy o wyłączeniu 3G odpowiednio wcześniej, aby każdy mógł podjąć odpowiednie kroki i pomóc swoimi najbliższym - jeżeli będzie taka potrzeba. Obecnie wszystkie telefony z naszej oferty wspierają VoLTE. Natomiast jeżeli chodzi o starsze modele, można je albo oddać do recyklingu w ramach programu RE
      Odpowiedz
      • komentarz
        wdprny 19:36 18-05-2022
        Tutaj problemem nie jest urządzenie, które wspiera daną technologie, tylko wasza wybiórczość w obsługiwaniu tych dwóch funkcji tylko do urządzeń sprzedawanych u was
        Odpowiedz
      • komentarz
        nbt 09:57 19-05-2022
        A to nie jest tak, że jak telefon nie obsługuje VoLTE (czy to ze swojej charakterystyki, czy że nie jest "namaszczony" przez Orange) po prostu na czas połączeń będzie spadał do 2G? Jakość może gorsza, ale gadać przecież chyba będzie szło. No i skoro taki telefon działa, spełnia swoją rolę, to po co nowy i kolejny elektrośmieć na naszej i tak już zaśmieconej planecie...
        Odpowiedz
      • komentarz
        Est 23:50 18-06-2023
        Ok ale kto będzie płacił za wymianę na nowy smartfon z obsługą VoLTE? Klient? A na jakiej podstawie, skoro to nie jego wina że wyłączana jest przez Was sieć 3G?
        Odpowiedz
  • komentarz
    Pytam 12:34 18-05-2022
    Pytanie do p. JLZ: czy jako zwykły klient mogę mieć jakikolwiek wpływ na listę telefonów które są dodawane do listy? Wśród mojej rodziny są takie telefony jak: Motorola G9 Plus, Motorola G8 Power, Nokia 2.2 - wszystkie "technicznie" obsługują VoLTE ale żaden nie jest na liście. Po usunięciu 3G wszystkie one będą wykonywać rozmowy po 2G (z wykorzystaniem bardzo starego kodeka AMR NB, czyli podła jakość rozmów). Dużo osób pyta też o Zenfone 8 (który obsługuje 5G, ale tu też rozmowy będą po 2G - sic!).
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 14:17 18-05-2022
      Mamy świadomość, że nie wszystkie telefony z których korzystają nasi klienci obsługują VoLTE, stąd komunikat o wyłączeniu sieci 3G został ogłoszony ponad 1,5 roku przed planowanymi zmianami, tak aby każdy miał okazję przygotować się do zmian i uwzględnić potrzebną wymianę urządzeń do początku 2024 roku. Z drugiej strony cały czas lista telefonów z VoLTE będzie się rozszerzać, będą to jednak w większości nowe modele.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Nickowy 00:06 07-11-2022
        Szanowna Pani chyba nie rozumie większości z zamieszczonych tutaj komentarzy. Ludzie nie chcą kupować nowych telefonów jeśli stare działają wciąż bez zarzutu. I mają rację. Kiedy dokonywali wyboru ich zakupu, przeważnie w butikach operatorów takich jak Wy, z pewnością jednym z argumentów była jakość i wytrzymałość danego modelu. I co, po kilku latach okazuje się, że to pieniądze wyrzucone w błoto? I bynajmniej nie dlatego, że urządzenie szwankuje, ale dlatego, że operator zmienia warunki korzystania z niego. Co z tym "złomem" później zrobić? Ktoś przemyślał konsekwencje prócz własnego zysku? Tak jak ktoś tutaj napisał, zaktualizujecie wszystkim aparaty tak, aby mogły obsługiwać co najmniej 4G/LTE i zutylizujecie te stare (oczywiście nieodpłatnie)?
        Odpowiedz
      • komentarz
        Kolo 18:02 14-10-2023
        Pisze pani że do dajecie informację wczesniej by do2024r mozna było wymienić sprawne telefony z volte, na inne także z... volte ponieważ zmuszacie do tego użytkowników. Ale ok, tak się składa że akurat muszę TERAZ wymienić telefon (mam siec w orange). Wybrałem tel. motorola G82 lub G84 - proszę napisać czy obsłuży mi VoLTE w orange bo włąśnie chce wymienić jak pani zaleca do 2024 - ale tak się skłąda że tych modeli oczywiście na waszej liście kompatybilnych nie ma. A może mi powiecie za pól roku że muszę znowu kupić inny , bo "tamte' kupione dzisiaj są dla was jednak za stare na wasze widzimisię z VoLTE ?
        Odpowiedz
  • komentarz
    Jeszcze jedno 12:41 18-05-2022
    P. Wojtek napisał, że "Ponad 96% danych w sieci mobilnej Orange „płynie” przez 4G/LTE, jedynie 3% pozostaje w 3G." A jak to wygląda w przypadku połączeń głosowych? Ile % połączeń jest wykonywanych w 4G (VoLTE), ile w 3G a ile w 2G? Z powodu ograniczenia listy urządzeń VoLTE do określonej listy, procent połączeń po 3G jest w OPL znaczący, powinniście mieć to na uwadze. Wszyscy ci klienci w momencie wyłączenia 3G odczują mocną degradację jakości w połączeniach głosowych.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 14:19 18-05-2022
      Jeżeli chodzi o połączenia głosowe, to większość wykorzystywana jest w sieci 4G LTE (czyli przez VoLTE). Z miesiąca na miesiąc te procenty też rosną.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 22:23 18-05-2022
    Ważne że 2G zostaje i moja mhm.....20 letnia karta sim i 15 letni Samsung będą dalej działać ?? Tzn bedzie się dało dzwonić i wysyłać sms ??
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 12:52 19-05-2022
      Każdemu według potrzeb :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Rozli 12:35 20-05-2022
    A czy zdajecie sobie Państwo sprawę, że są miejsca gdzie krucho nawet z zasiegiem 2G? Np. na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej jest sporo takich miejsc i co jest z tym robione, nawet zgłaszane przez abonamentów?? Można spodziewać się nowych stacji? Bo są stawiane, ale nie tam gdzie jest potrzeba, tylko w miastach gdzie są przeciążone ... Pozdrawiam.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Wnusio 12:00 24-05-2022
    Mam seniora w rodzinie który mówi że szybciej zmieni operatora lub zlikwiduję telefon niż kupi smartfona . Za niedługo pewnie będzie informacje o likwidacji telefoni stacjonarnej i przejście na VoIP bo jest światłowód . Super zaczniemy listy pisać i poczta zarobi na znaczkach. .
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 15:40 24-05-2022
      Nie koniecznie trzeba kupować smartfona, można kupić telefon tradycyjny np. taki z klapką jak Orange Neva Link.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Janusz 23:08 02-06-2022
    Rozumiem, że jeśli ktoś ma sprawny telefon, który nie obsługuje 4G, to nieodpłatnie wymienicie na telefon, z podobną specyfikacja techniczną?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Żołnierz rezerwy 09:53 06-10-2022
    No nie! Na 3G jest lepsza jakość dostępu do internetu więc jeśli chcecie wyłączyć to zalecam ostatnią implementację EDGE na (2G) do 1 Mbps, szczególnie dla terenów niezurbanizowanych.
    Odpowiedz
  • komentarz
    KRIS 11:54 28-10-2022
    Po otrzymaniu wiadomości od Orange że będzie wyłączone pasmo 3G chciałem aby włączono mi VoLTE (smartfon XIAOMI MI MAX3, Android 10, MIUI 12.5 - opcje w ustawieniach VoLTE i WI-Fi Calling włączone). Rozmawiałem trzy razy na czacie i telefonicznie z konsultantami i podczas ostatniej rozmowy Pan stwierdził że jeżeli nie kupiłem smartfona w Orange to VoLTE nie będę miał włączonego i nalegał abym kupił w Orange nowy smartfon - tylko po co wydawać kupę kasy, jak ten, który mam jest sprawny. Dlaczego tak Orange traktuje klientów? Najwyższy czas aby postępowaniem Orange zajęła się Federacja Konsumentów. Gdy nałożą solidną karę finansową to może się opamiętają i zaczną prawidłowo traktować klientów. A ja najprawdopodobniej zmienię operatora komórkowego, bo Orange mam dosyć.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Deweloper 12:09 09-11-2022
    Jak w kontekście "białej listy" telefonów wygląda sprawa urządzeń M2M (często działających w technologii 2G/3G)? Jako producent takich urządzeń obecnie pracujemy nad urządzeniem działąjącym w technologii LTE (gdzie potrzebujemy jednoczesnej transmisji danych i głosu co nie było możliwe w 2G), jednak z wiadomych względów nie ma go na liście. Tak więc pomimo faktu, że moduł zastosowany w urządzeniu obsługuje VoLTE to jest zrzucany do 2G gdy przychodzi połączenie (co zawiesza transmisję danych). Początkowo chcieliśmy wybrać Orange na dostawcę kart UICC do naszych urządzeń ale w tej sytuacji... Czy Pani JLZ się ustosunkuje?
    Odpowiedz

;

Oferta

Dłuższa ważność konta w bonusie (12)

Ewa Wróbel

17 maja 2022

Dłuższa ważność konta w bonusie
12

Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Telekomunikacji i Społeczeństwa Informacyjnego. Data upamiętnia powstanie Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego – 17 maja 1865 roku.

Z tej okazji, dla wszystkich użytkowników Orange na kartę mamy bonus – 2 razy więcej czasu na wykonywanie połączeń. Prezent przyznany po doładowaniu konta głównego w aplikacji Mój Orange lub na stronie. Promocja trwa do 19 maja br.

Nowa ważność doładowań dotyczy konta głównego i wygląda następująco:

Dla taryfy Orange Free na Kartę, IoT i Orange POP:
▪ Doładowanie 5 zł – 4 dni;
▪ Doładowanie 10 zł – 10 dni;
▪ Doładowanie 25 zł – 62 dni;
▪ Doładowanie 30 zł – 62 dni;
▪ Doładowanie 40 zł – 80 dni;
▪ Doładowanie 50 zł – 186 dni;
▪ Doładowanie 100 zł – 310 dni;
▪ Doładowanie 200 zł – 620 dni.

Dla taryfy Orange YES:
▪ Doładowanie 5 zł – 10 dni;
▪ Doładowanie 10 zł – 20 dni;
▪ Doładowanie 25 zł – 50 dni;
▪ Doładowanie 30 zł – 60 dni;
▪ Doładowanie 40 zł – 80 dni;
▪ Doładowanie 50 zł – 100 dni;
▪ Doładowanie 100 zł – 200 dni;
▪ Doładowanie 200 zł – 400 dni.

Regulamin znajdziecie tutaj.

Udostępnij: Dłuższa ważność konta w bonusie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Łukasz 13:17 17-05-2022
    Fajnie że przypomnieliście sobie o nas juz dawno nic nie było dla karciarzy ale cos słabiutko jakbyście dawali dodatkowe doładowanie plus ważnośc konta no wtedy wiekszośc byłaby pewnie za dowolona.Na pewno ktoś skorzysta...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 13:33 17-05-2022
    Wystarczy wysłać SMS o treści START pod numer 8002 koszt 6 zł do 1 czerwca pózniej opłata 9 zł
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 14:24 17-05-2022
    Czyli mamy 620 dni na wychodzące i 365 dni na przychodzące? ciekawe.
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 16:09 17-05-2022
    Promocja byłaby fajna, gdyby również zostawały przedłużane MG/GB za doładowanie!... A tak dla kogoś, kto nie korzysta z neta może się i nada ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Łukasz 21:19 17-05-2022
      Promocja dobra dla leżaków ;)
      Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 15:07 18-05-2022
    A poważnie. Jak zamierzacie rozwiązać dylemat 620 dni połączeń wychodzących kontra 365 dni przychodzących? Ja zadzwonię ale do mnie nikt się nie dodzwoni?
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 22:14 18-05-2022
      Myślę że obie ważności się "wydłużą" ? Inaczej być chyba nie może ?
      Odpowiedz
    • komentarz
      Ewa Przybylińska 12:09 19-05-2022
      Korzystając z promocji: czas na połączenia przychodzące również zostanie wydłużony i będzie dłuższy od okresu na wykonywanie połączeń o 93 dni.
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 16:50 19-05-2022
        W regulaminie ani słowa na ten temat nie ma.
        Odpowiedz
  • komentarz
    ST 20:35 19-05-2022
    A ważność bonusowych GB po doładowaniu też zostanie wydłużona dwukrotnie?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Za późno 23:00 19-05-2022
      Za późno już na odpowiedź. Orange....
      Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 09:48 21-05-2022
      Niestety nie, więc trochę kiszka ;)
      Odpowiedz

;

Smart City

Jak kamery i analityka pomagają miastom (3)

Daria Drabik

16 maja 2022

Jak kamery i analityka pomagają miastom
3

Dzięki usłudze Smart AI Video można szybciej znaleźć miejsce parkingowe, zbadać atrakcyjność turystyczną deptaka, czy pomóc w wycenie lokali w centrum handlowym. Rozwiązanie działa w Dusznikach-Zdroju i dzięki niemu włodarze miasta lepiej znają potrzeby turystów.

Smart AI Video od Orange jest narzędziem analitycznym wykorzystującym kamery do wykrywania i zliczania ludzi lub innych obiektów, np. samochodów. Zbierane są dane o częstotliwości ruchu czy przepustowości, które za pomocą np. sieci GSM trafiają do komputera i tam są przetwarzane (tzw. edge computing).

Dzięki specjalnemu algorytmowi obraz z kamer zmienia się następnie w metadane i wędrują do inteligentnej platformy Live Objects, by finalnie pojawić się na ekranie komputera klienta w formie statystyk. Dane są oczywiście zanonimizowane, czyli obraz z kamer nie jest w żaden sposób przechowywany ani udostępniany. Brzmi skomplikowanie? Trochę tak, więc sprawdźmy jak Smart AI Video działa w praktyce.

Turystyczne smart – miasto

Duszniki-Zdrój, to znana miejscowości uzdrowiskowa. Potrzebowała informacji o ruchu turystycznym, aby jak najlepiej wykorzystać swój potencjał w różnych porach roku. Dlatego włodarze miasta zdecydowali się na jedną z usług z rodziny Smart AI Video.

Na początek w najbardziej uczęszczanej turystycznie lokalizacji zainstalowaliśmy specjalną kamerę  – rejestratory. Na podstawie obrazu z nich, algorytm rozpoznaje ludzi i nadaje im indywidualne numery ID. Dzięki temu ta sama osoba nie będzie zliczana wielokrotnie, nawet jeśli kilkukrotnie znajdzie się w zasięgu rejestratora.

Gotowe statystyki trafiają do miasta. Już wkrótce będzie wiadomo, które z atrakcji Dusznik-Zdroju przyciągają najwięcej turystów. W przyszłości pozwolą oszacować, ile osób odwiedza miejscowość w konkretnych dniach czy godzinach. A nawet w jaki sposób korzystają one z infrastruktury miejskiej. Ta wiedza jest podstawą do planowania kolejnych miejskich inwestycji np. rozbudowy deptaków czy ścieżek rowerowych, bazy hotelowej i parkingów.

Dużo więcej możliwości

Duszniki-Zdrój to jeden z przykładów wykorzystania nowoczesnych technologii od Orange, ale wachlarz zastosowań rozwiązania jest dużo szerszy. Można je wykorzystywać np. w centrach handlowych, aby sprawdzić, jak poruszają się klienci i dowiedzieć się, która z lokalizacji na terenie galerii jest najbardziej atrakcyjna. Będzie też pomocna w liczeniu uczestników wydarzeń kulturalnych czy manifestacji.

Videoanalityka pomaga też w zarządzaniu parkingami, identyfikując pojazdy po numerach tablic rejestracyjnych. Algorytm pomaga „zdecydować” czy dany samochód może zatrzymać się na parkingu i czy musi uiścić opłatę przed otwarciem szlabanu. Dodatkowo system identyfikuje wolne miejsca na parkingu i odpowiednio nauczony, wskaże kierowcy, gdzie może zostawić samochód.

Udostępnij: Jak kamery i analityka pomagają miastom
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Tomasz IoT Marketing 13:37 16-05-2022
    Dzięki wielkie teamowi z Orange LAB pod przewodnictwem Tomka Ośko. Współpraca pomiędzy naszymi obszarami jak widać powyżej, przyniosła już pierwsze efekty. Kolejne rozwiązania nad jakimi pracujemy, zaprezentujemy już niedługo.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jurek 08:25 18-05-2022
    .....po co przy analizie obrazu wykorzystawać platformę IoT. To chyba jakiś błąd redaktorski ? bo w opisie Waszych kstronach nie widać obsługi protokołów Video.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 22:16 18-05-2022
    Ciekawe jak w takich aglomeracjach jak Warszawa poradziłby sobie taki "system"?
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej