Sieć

Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 listopada 2017
Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G!

Cały czas inwestujemy w sieć, abyście mogli korzystać z jak najwyższej szybkości transferu danych i jakości połączeń. Dlatego cieszę, że mogę Wam powiedzieć, że właśnie przekroczyliśmy „magiczną barierę” - 10 000 stacji bazowych (w przypadku 4G nazywanych eNodeB), na których możecie korzystać z 4G/LTE, w ramach NetWorkS! Przekłada się to na blisko 99,8 proc. Polaków w zasięgu. Ponad 5100 stacji działa w paśmie 800 MHz, które zapewnia najlepszy zasięg wewnątrz budynków. Dwa lata po zakończeniu aukcji na częstotliwości zrealizowaliśmy wszystkie zobowiązania pokryciowe, które powinniśmy zrealizować w ciągu pierwszych 24 miesięcy.

Oczywiście zasięg to nie wszystko, równie ważna jest szybkość transferu danych, a także „pojemność” sieci. Już przeszło 1/3 wszystkich naszych stacji bazowych zapewnia agregację częstotliwości. Oznacza to, że możecie korzystać z internetu na Waszych smartfonach z prędkością rzędu 100 Mb/s czy nawet 200 Mb/s. Z drugiej strony w bardzo zatłoczonych miejscach - gdzie najczęściej wykorzystujemy agregację pasm - pozwala ona na komfortowe korzystanie z netu. W takich miejscach agregujemy wszystkie, dostępne dla Orange pasma: 800 MHz, 1800 MHz i 2600 MHz. Takie stacje stanowią już 1/4 wszystkich, na których mamy LTE-Advance.

Oczywiście to nie koniec inwestycji. Nadal będziemy rozwijać sieć i pracować nad zasięgiem, pojemnością i szybkością.

Komentarze

Czytelnik
Czytelnik 16:10 16-11-2017

Lepiej byście postawili chociaż zwykłe stacje 2G na trasie kolejowej Białystok-Suwałki, by można było przynajmniej porozmawiać przez telefon o dostępie do internetu w podróży już nawet nie marząc. Są tam niesamowite białe plamy przez zdecydowaną większość trasy, sytuacja niestety nie do pomyślenia…

Odpowiedz
    Ron
    Ron 17:10 16-11-2017

    Niemiecki Vodafone wyłączy sieć 3G. Będzie 2G i 4G.

    Odpowiedz
    Katarynka
    Katarynka 17:31 16-11-2017

    Porozmawiać przez tel to sobie możesz poza pociągiem, bo dużo podróżuję i nie mam życzenia słuchać Twoich wywodów telefonicznych. Internet jak najbardziej ma być, ale rozmowy to zachowaj poza pociąg.

    Odpowiedz
      Czytelnik
      Czytelnik 20:05 16-11-2017

      @Katarynka chyba przegapiłaś wynalazek technologiczny o nazwie wiadomości SMS. Sprawdź w Internecie co to takiego. Wydawać by się mogło że to pojęcie nie jest ludziom obce, a tu taka niespodzianka…

      Odpowiedz
        Ron
        Ron 21:02 16-11-2017

        Ok już wyjaśnione, @Katarynka nie przepada jak obok niej ktoś rozmawia i rozumiem to doskonale:) a @Czytelnik okazał wyrozumiałość, widać bardzo dobrze wie o co chodzi i chce zasięgu do podstawowej łączności 🙂

        Odpowiedz
Przemek219
Przemek219 17:00 16-11-2017

Ha ha postępy tak widać tylko szkoda że nie robicie raz a porządnie i szkoda że jak wam się coś zgłasza to wy twierdzicie że jest OK i dostaje się rabat

Odpowiedz
Ron
Ron 17:05 16-11-2017

W temacie zasięgu rynek należy do Orange 🙂 Mogę prosić o info, ile (Orange) MHz jest dla 2G w paśmie 900MHz ??

Odpowiedz
Nvsb
Nvsb 17:16 16-11-2017

Lepiej się pochwalcie przenoszeniem transmisji 3G->LTE, które już zaczęło działać w niektórych częściach kraju 🙂

Odpowiedz
    manyaky
    manyaky 01:52 17-11-2017

    U mnie jest od dawna…

    Odpowiedz
      Bzv
      Bzv 10:55 17-11-2017

      Chyba w Play…
      Orange na dopiero od niedawna.

      Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 19:27 16-11-2017

Witaj Play 😉

Odpowiedz
pogodabartek
pogodabartek 00:35 17-11-2017

taa… Wrocław duże osiedle Kozanów,BTS ( jest tylko LTE 1800) ul.Modra co wieczór/weekend przeciążony-LTE ma download 2-5 Mb/s,pomaga przełączenie na 3G ale i tak nie działa płynne oglądanie filmów w full HD wypowiedziane już 2 numery w NJU internet,bo zgłaszane reklamacje,a dają tylko rabaty zamiast modernizować sieć.
Na Nowym Dworze dali LTE 2600 w agregacji i działa zawsze ponad 100 Mb/s, ale sygnał leci w osiedlowe ogródki i w związku z tym czy to jest logiczne ich myślenie ?

Na infolinii mówią,że nie planują tu-ul.Modra modernizacji,więc trzeba uciekać do kablówki- 1Gb/s(światłowód) w obie strony 80zł/msc więc Wasz światłowód to jest mega drogi i prędkości tylko do 600Mb/s i z czym Wy do ludzi startujecie Panie Jabczyński?

Ps.
Dziękuję za obiecaną pomoc w wymianie karty sim w NJU mobile na bezpinową,której nikt mi nie wymienił i nikt się nie skontaktował,tak jak Pan napisał,że ktoś się odezwie.
Gratuluję sieci Nr.1 w olewaniu klientów i reklamacji/zgłoszeń

Odpowiedz
manyaky
manyaky 01:53 17-11-2017

Widać efekt zdecydowanie – czasami jeżdżę pociągiem przez pół Polski i w porównaniu do tego co było rok temu = jest duuużo lepiej. Dalej niestety są w kraju problemy z uploadem, który dziwnie „skacze”, nie wiem skąd ten problem – tylko w Orange występuje.

Odpowiedz
Piotr
Piotr 23:55 17-11-2017

A to dobre! A w czasie kiedy czytałem te przechwałki telefon dziesięć razy przełączył się między LTE a 3G, a zasięg skacze jak pijany zając.

Odpowiedz

Oferta

LG V30 – warto było poczekać

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 listopada 2017
LG V30 – warto było poczekać

 

My już wiemy, że warto było poczekać :)

Niebawem powiemy Wam, jak zostać szczęśliwym posiadaczem LG V30, którego europejską premierę mieliśmy w ubiegły poniedziałek. Tymczasem dziś zapraszamy Was, byście razem z nami rzucili okiem na tę długo oczekiwaną nowość. Naszym gościem jest Jarek Bukowski z LG, który zdradza nam kilka fajnych szczegółów tego, co Was czeka.

Zajrzyjcie do nas już jutro - będzie czekała kolejna porcja wiadomości o LG V30 w Orange i spora garść subiektywnych wrażeń po pierwszym dniu używania tego niezwykle multimedialnego sprzętu.

Teraz dodam tylko, że materiał, który możecie zobaczyć był rejestrowany właśnie za pomocą LG V30. Z góry więc przepraszamy, ale nie ogarniamy jeszcze fantastycznej czułości nagrywania dźwięku i stąd trochę niepotrzebnych dźwięków z tła znalazło się na nagraniu. Niestety nie jesteśmy też w stanie pokazać pełni jakości materiału zarejestrowanego w jakości UHD - 3840x2160 - musicie nam uwierzyć, że obraz jest doskonały.

 

Komentarze

Tomek
Tomek 16:40 14-03-2025

Czy docelowo będzie migrowany też prepaid? Jeśli tak czy to oznacza że doczekamy się w prepaidzie połączeń oczekujących i zawieszania połączenia?
Wirtualizację należy rozumieć migrację z onpremise na dostawcę cloud? Jaki to dostawca? 😉
Czy jest to nowa platforma IMS czy poprzednia ale na nowych zasobach? (bo w tekście pada informacja o uruchomieniu nowej platformy IMS).
Z czego korzystaliście 10 lat temu zanim zaczęliście korzystać z IMS?

(człowiek ciekawy a takie wpisy czyta się aż za szybko, więcej więcej) 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 17:04 17-03-2025

    Prepaid jest już zmigrowany. Pracujemy jeszcze nad tym, żeby połączenia oczekujące działały we wszystkich konfiguracjach. Wirtualizacja obejmowała częściowe zmigrowanie do chmury. W sieci mobilnej korzystamy z IMS od ok. 10 lat i usługi 4G od początku budujemy w oparciu o IMS. Nowa platforma tzn. na nowych zasobach, większa i z nowymi funkcjonalnościami. Ciesze się, że wpis zaciekawia, zapraszam do kolejnych 😉

    Odpowiedz
Max
Max 21:00 14-03-2025

Ale połaczenia oczekujące już są aktywne w pre paidzie.

Odpowiedz
muddy
muddy 23:53 16-03-2025

Czy przy okazji tego unowocześnienia rozwiążecie też kilka problemów, z jakimi zmagają się użytkownicy usługi Extra eSIM? Po pierwsze, nie działają SMSy przez WiFi. Po drugie, brak możliwości odbierania połączeń ViLTE (choć można je wykonywać). Po trzecie, gorsza jakość połączeń przychodzących (także na karcie głównej): nigdy nie załącza się kodek „HD+” czyli EVS-SWB/EVS-WB, można co najwyżej liczyć na AMR-WB. W połączeniach wychodzących między tymi samymi numerami jest EVS-SWB…

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 17-03-2025

    Niestety ze względów technologicznych ViLTE wyklucza się z usługą Ekstra eSIM. Pracujemy nad wdrożeniem i dopasowaniem Ekstra eSIM do technologii ViLTE. Z kodekiem EVS sprawa wygląda podobnie. Unowocześnienie platformy IMS jest krokiem w tym kierunku, ale nie jest to jedyny warunek wdrożenia.

    Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 16:37 17-03-2025

Jak to jest z IMS Orange posiadam telefon Energizer e280s obsługuje Volte i VoWiFi w sieci Play działa w T-Mobile tylko VoWiFi.W Orange Polska nie działa,a w innych Orange np.Słowacja,Rumunia działa bez problemu telefon posiada aktualne oprogramowanie i dystrybucja UE.VonR ciekawe czy będzie działać na każdym telefonie np.Infinix,Tecno, Blackview, Energizer, VIVO itp.ViLTE nie działa czy wymagana jest jakaś taryfa.Ciekwostka w Play realizuje takie połączenie ale jest błędnie rozliczane 1zł za minutę jak połączenie międzynarodowe.Tak samo do Orange i odwrotnie 1zł.

Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 23:49 17-03-2025

Widać,jak telekomunikacja się zmienia,kiedyś do działania telefonu wykorzystywano centrale telefoniczne których jest obecnie poniżej 200 sztuk, a teraz wystarczy jedna platforma głosowa mająca pod sobą cały kraj mieszcząca się pewnie w jednej z takich szaf jak na zdjęciu(obstawiam,że znajduje się w mieście Łódź)
Swoją drogą jeżeli ten sam IMS obsługuje VoLTE oraz VoIP podłączony pod Livebox to dlaczego zestawienie połączenia pomiędzy abonentami komórkowymi trwa tylko około 1 sekundę a dzwoniąc z komórki na VoIP stacjonarny lub w drugą stronę czas oczekiwania na połączenie jest dłuższy?Pani Kingo odnośnie wpisu dotyczącego Nowogrodzkiej napisałem adres obiektu na którym znajduje się radiolinia o którą pytałem.Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:38 20-03-2025

    W takim połączeniu VoIP, VoLTE i sieć PSTN muszą współgrać. Nasza konfiguracja pozwala zachować jak największą zgodność pomiędzy nimi, czasem kosztem pogorszenia pewnych parametrów – w tym przypadku jest to wydłużenie czasu zestawienia. Jeśli chodzi o radiolinię w Nowym Sączu, o której Pan pisał – nie mamy jej w systemach, więc nie jest to nasza radiolinia. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
Nick
Nick 12:14 18-03-2025

Pytanie z innej beczki Pani Kingo czy Orange planuje uruchomić nadajnik wspólnie z T-Mobile (26002) ID: 56521
Starachowice, Batalionów Chłopskich 6? Jeśli tak to kiedy dziękuję za informację i Pozdrawiam!

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 12:37 02-04-2025

Czy jest szansa, że po migracji IMS w prepaidzie zacznie działać WiFi Calling za granicą?

Odpowiedz

Oferta

100 zł na rozmowy prezentem w Orange na kartę

Piotr Domański Piotr Domański
16 listopada 2017
100 zł na rozmowy prezentem w Orange na kartę

Święta Bożego narodzenia stały się już tradycyjnie okazją do promocji, wyprzedaży, okazji, a także prezentów. Szczególnie prezentów! Na przykład takich jak 100 zł, które otrzyma każdy, kto kupi nasz starter, zarejestruje go i aktywuje promocje. Kwotę tę można wykorzystać na rozmowy, także w roamingu na terenie Unii Europejskiej i kilku innych krajach. Będziecie mieli na to 30 dni od momentu przyznania bonusu.

Wszystko jest bardzo proste – kupujecie starter , wysyłacie darmowego SMS o treści PREZENT pod 815 i zgarniacie pakiet. Czas na aktywację macie do Sylwestrowej północy. Stan pakietu możecie sprawdzić wysyłając SMS o treści ILE MINUTY pod 901 . Bonusu nie można przedłużyć Rokiem Ważności Konta.

Na razie nie podaję jeszcze bezpośredniego linka do strony. Dzisiaj będziecie o niej wiedzieć tylko Wy - czytelnicy bloga. Mam także regulamin ;-)

Niedługo ruszy kampania w mediach (w tym także społecznościowych), w której będziemy mówić o tej akcji, więc pewnie jeszcze o niej usłyszycie.

Komentarze

Scroll to Top