Oferta

Kody najlepszą promocją roku!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
24 września 2011
Kody najlepszą promocją roku!

Pamiętam pierwsze spotkanie w marketingu prepaid, na którym dyskutowaliśmy, jak wypromować tajemnicze kody Orange. Trochę się posprzeczaliśmy, ale postawiliśmy tylko na net, media społecznościowe i mój blog. Bez drogich reklam w TV. Nie brakowało wątpiących, ale już pierwsza edycja potwierdziła, że nie trzeba milionów złotych, aby miliony klientów skorzystało z świetnie wymyślonej akcji. Na portalach telekomunikacyjnych kodowe newsy biły rekordy popularności, mój blog zanotował największą liczbę komentarzy i odsłon w historii, a profil na Facebooku zyskiwał fanów, jak nigdy wcześniej. Teraz jesteśmy po trzeciej odsłonie zabawy i przebiła ona pod każdym względem poprzednie. Z akcji skorzystało ponad 2,2 mln użytkowników. Rozdaliśmy 9,7 mln prezentów, czy średnio 4,3 na uczestnika. Moim zdaniem to bezspornie promocyjny hit 2011, no chyba że konkurencja zdąży nas jeszcze skopiować do końca roku :-)


Oferta

Powtórka z mobilnej telewizji

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
23 września 2011
Powtórka z mobilnej telewizji

Startujemy z kolejnym weekendem, w którym możecie za darmo testować nasze usługi. Zdecydowaliśmy się wrócić do mobilnej TV, która cieszyła się dużym zainteresowaniem. Tym razem za darmo będzie dostępna aż 7 dni. Promocję można włączyć od dziś godz. 20.00, do niedzieli 25 września, godz. 23.59. Wystarczy wysłać bezpłatnego sms-a pod nr 8047 o treści TV lub wejść na m.orange.pl/tv w swoim telefonie i aktywować dostęp. Z oferty mogą skorzystać wszyscy klienci Orange. Proszę pamiętajcie, że za darmo nie są udostępniane materiały z oferty premium oraz normalnie płatne jest przesyłanie danych ze stron zewnętrznych, które są poza strefą Orange World. Tutaj znajdziecie szczegóły. Miłego oglądania.


Bezpieczeństwo

Zacznijmy od owiec, czyli bezpieczne dzieci w sieci

Michał Rosiak Michał Rosiak
22 września 2011
Zacznijmy od owiec, czyli bezpieczne dzieci w sieci

To, co robimy w internecie, może za sobą nieść konsekwencje często nawet gorsze, niż w przypadku działań „off-line” i tego przede wszystkim trzeba uczyć dzieci i młodzież. Taki główny wniosek wyciągnąłem po zakończonej w środę V Międzynarodowej Konferencji „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie”. Wśród prelegentów nie mogło oczywiście zabraknąć specjalisty od bezpieczeństwa z Telekomunikacji Polskiej S.A.

Nie ulega wątpliwości, że pokolenie obecnych nastolatków pełnymi garściami czerpie z korzyści, jakie daje im wszechobecna ogólnoświatowa sieć. Nie tylko jeśli chodzi o serwisy społecznościowe (choć fakt, iż odsetek brytyjskich 5-7 latków korzystających z Facebooka wzrósł w ciągu ostatniego roku z 7 do 23% robi wrażenie, dla mnie akurat lekko przerażające...), ale też w kwestiach edukacyjnych. Powoli do lamusa odchodzi zielona tablica i charakterystyczny dla mojego pokolenia kurz kredy :) W ich miejsce pojawiają się tablice interaktywne, zdarza się też, że dostęp do wszystkiego, co dzieje się w trakcie lekcji, może mieć uczeń siedzący w domu na zwolnieniu! A zajęcia prowadzone według nowoczesnych technologii są dla uczniów zdecydowanie bardziej atrakcyjne, na co wskazują również przytaczane podczas konferencji wyniki badań.

Problem wciąż jednak tkwi w niskiej świadomości młodzieży, jakie konsekwencje może przynieść to, co robią w sieci. W uświadamianiu nauczycielom może pomóc genialna – nie waham się użyć tego określenia – seria kreskówek „Owce w sieci”, powstała m.in. w kooperacji z Fundacją Orange. Wyczyny zwierzaków, którymi opiekują się przesympatyczni baca i juhas Jasiek (obaj mówiący głosem aktora Andrzeja Grabowskiego, który wsparł akcję pro bono, wielkie brawa!) są znakomitą alegorią współczesnej młodzieży, a wraz z umieszczonymi na stronie scenariuszami zajęć dla nauczycieli – świetnym sposobem na edukację już tych maluchów, które dopiero zaczynają korzystać z sieci. A jeszcze młodszych ucieszą same zabawne postaci owiec oraz związane z nimi gry i kolorowanki.

Poważne zadania stoją również przed rodzicami, których rewolucja technologiczna czasami zaczyna już wyprzedzać, a pogoń za pieniądzem – wiem, to truizm, ale wciąż nie do wszystkich dociera – sprawia, iż wielu umyka fakt, iż ich dzieci spędzają zbyt dużo czasu w internecie. W efekcie narażone są na związane z tym niebezpieczeństwa, od przestępstw pospolitych począwszy, na pornografii (nie tylko dziecięcej) i uwodzeniu, które może skończyć się wcale nie wirtualną tragedią, skończywszy. Sprawy poruszane na konferencji powinny dać do myślenia również producentom oprogramowania, o czym wspominał m.in. „nasz człowiek” Andrzej Karpiński. Wymagania rynkowe, związane choćby z koniecznością wyprzedzenia konkurencji, bardzo często są stawiane przed kwestiami bezpieczeństwa, czy też przejrzystości korzystania z programów i gier. Młody użytkownik może w tej sytuacji ściągnąć na swój komputer, czy telefon złośliwe oprogramowanie, wykradające poufne dane, bądź wysyłające „w tle” wysoko płatne SMS-y albo też zupełnie nieświadomie dokonać zakupu np. dodatkowego poziomu w grze. Na komputerze na pewno warto zainstalować choćby dostępny dla użytkowników Neostrady pakiet e-bezpieczeństwo (w wersji plus i max zawierający kontrolę rodzicielską), a na smartfonie program antywirusowy. A przede wszystkim po prostu rozmawiać z dzieckiem – żaden wirtualny strażnik nie przyniesie lepszego efektu!

Scroll to Top