Bezpieczeństwo

Koreańczycy biorą z nas przykład? (0)

Michał Rosiak

9 listopada 2011

Koreańczycy biorą z nas przykład?
0

Zła wiadomość dla spamerów – od grudnia Korea Południowa zablokuje ruch wychodzący do serwerów e-mail na porcie 25. Dwa lata temu na ten ruch zdecydowała się Telekomunikacja Polska S.A., w efekcie czego nasza sieć szybko zniknęła z list czołowych spamerów na świecie.

O co w tym wszystkim chodzi? Otóż port 25 używany jest do komunikacji między serwerami, przesyłającymi między sobą naszą elektroniczną korespondencję. W sytuacji, gdy tego samego portu – za pośrednictwem którego transmisja nie jest szyfrowana – używa również program pocztowy, cyber-przestępca, który przejmie kontrolę nad naszym komputerem, może „udawać” serwer i w efekcie czego bez ryzyka – a co gorsza bez naszej wiedzy – wysyłać setki tysięcy reklamowych maili. Kolejny krok to blokada grupy adresów IP do której należy spamujący komputer, co oznacza, że możliwość wysyłania maili tracą już przynajmniej setki internautów, a wiarygodność dostawcy usług internetowych drastycznie spada.

Przy zablokowaniu portu 25 (w przypadku TP zastąpiły go porty 465 i 587) źli ludzie nie mogą już łączyć się bezpośrednio z serwerami mailowymi. Koreańczykom taka akcja na pewno się przyda, biorąc pod uwagę, iż ich kraj według większości organizacji, prowadzących tzw. „czarne listy”, jest w ścisłej czołówce spamerów. Gdy 1 grudnia 2009 wprowadziliśmy blokowania portu 25 w sieci TP, następnego zanotowaliśmy olbrzymi spadek spamu w skali światowej! Potem oczywiście spamu znów zrobiło się więcej – da się na tym zarobić zbyt duże pieniądze, by przestępcy sobie odpuścili – ale TP, a w efekcie również Polska, na stałe wypadły z niechlubnej światowej czołówki. Czego i Koreańczykom życzę.

Udostępnij: Koreańczycy biorą z nas przykład?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samolot. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Zostań naszym Ambasadorem (0)

Marek Wajda

9 listopada 2011

Zostań naszym Ambasadorem
0

Jeśli studiujecie i chcecie przeżyć ciekawą przygodę, możecie zostać Ambasadorami naszej firmy – program Twoja Perspektywa jest właśnie dla Was. Poznacie świat najnowszych technologii telekomunikacyjnych i sposób działania Grupy TP. Na zgłoszenia czekamy do 25 listopada.

Program, już po raz 4 organizujemy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami i Business for Society. To ogólnopolska inicjatywa dla studentów kierunków technicznych i ekonomicznych zainteresowanych branżą telekomunikacyjną.

– Program adresowany jest do studentów, którzy pasjonują się nowoczesnymi technologiami teleinformatycznymi oraz tych, którzy chcieliby sprawdzić swoją wiedzę  o marketingu  i zarządzaniu. Na wszystkich czekać będzie rozbudowany pakiet bezpłatnych szkoleń i warsztatów prowadzonych przez specjalistów Grupy TP. Studenci będą mieli również okazję uczestniczyć w największym wydarzeniu sportowym w Europie – EURO2012 – mówi Michał Lewczuk, kierownik programu Twoja Perspektywa.

Najbardziej aktywne i wyróżniające się osoby mają szansę na płatne praktyki w Grupie TP oraz Grupie FT. Tak trafiła do nas choćby Kasia Zabłocka, której wpisy mogliście czytać na naszym blogu.

Udostępnij: Zostań naszym Ambasadorem
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Koszulka na Euro 2012 (0)

Jarosław Konczak

9 listopada 2011

Koszulka na Euro 2012
0

Wczoraj pokazano koszulki Reprezentacji Polski na Euro 2012

No i zawrzało. Wprawdzie PZPN tłumaczył, że cytuję „Nowy logotyp reprezentacji bardzo dobrze i dobrze ocenia 60% kibiców, 74% przedstawicieli mediów i 67 % osób z innych środowisk.”  To jednak wczoraj i dziś na forach internetowych wypowiadają się niemal sami przeciwnicy tych pomysłów. Mamy więc kolejny kij w mrowisku, podobnie jak przed meczem z Bułgarią, kiedy Polacy mieli wystąpić w granatowych koszulkach. Wtedy z pomysłu po jednym meczu się wycofano – teraz pewnie jednak tak nie będzie. Tak naprawdę nie chodzi o kwestie związane z kolorystyką czy wzorem na koszulce (na marginesie koszulki są niemal identyczne jak narodowe stroje reprezentacji Turcji), ale o orzełka na piersi. PZPN mówi, że koszulki z orłem nie można zastrzec, a ten ze znakiem reprezentacji można – a więc też czerpać dochody ze sprzedaży.

Przypomnijmy, że podobny zabieg zrobił poprzedni sponsor techniczny kadry – Puma, która również na rynek wypuściła koszulki z tzw. ognikiem. Teraz ze znakiem reprezentacji kolekcje prezentuje Nike. Wiele reprezentacji zamiast godła czy flagi ma symbol lub herb swojego związku. Więc PZPN ma prawo podjąć taką decyzję i ja podjął, tak jak kibice mają prawo identyfikować się z orzełkiem, a nie z innym znakiem. To oznacza, że drogi tych dwóch stron dalej będą się rozchodzić i to na kilka miesiecy przed najważniejszym wydarzeniem w historii polskiego futbolu.

Patrząc na reakcję kibiców – na razie bardzo emocjonalne  – zastanawiam się też nad innym aspektem – ile koszulek z nowym logo się sprzeda. Czy kibice przeproszą się z nowym znakiem, czy popularność koszulek będzie na poziomie tej granatowej z meczu z Bułgarią.

 

Udostępnij: Koszulka na Euro 2012
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej