Kiedy w czerwcu bieżącego roku Marek Saganowski przedłużał umowę z Legią, na zdjęciu ściskał dłoń prezesa, będąc w koszulce z dużym logo Nike, choć sponsorem technicznym klubu jest Adidas. Rafał Żochowski pisał wówczas na blogu facethesport.pl: „Czy ktokolwiek wyobraża sobie, żeby np. Robert Lewandowski (umowa indywidualna z Nike) pojawił się w koszulce z „łyżwą” na prezentacji w Bayernie Monachium (Adidas)? Śmiem twierdzić, że nie zostałby na taką konferencję wpuszczony.”
Czas pokazał, że i w Monachium podobne sytuacje mogą się wydarzyć. Zdjęcia z prezentacji nowych piłkarzy klubu, Mario Goetze i Jana Kirchhoffa, zdominowały loga Nike na ich koszulkach. Z kolei Mario Gomez podczas oficjalnej prezentacji zespołu paradował w czapce z „łyżwą” (obecnie jest już graczem Fiorentiny). Bayern ukarał całą trójkę finansowo.
W Polsce w przerwie letniej szeroko komentowano zdjęcia nowych lub przedłużających umowy piłkarzy w pozie „z założonymi rękami”. Lech, Śląsk i Wisła solidarnie publikowały zdjęcia graczy, którzy kompletnie zasłaniali logo sponsora. Lech bardzo szybko swój błąd naprawił, zdjęcia pozostałych klubów wciąż można znaleźć na stronach Wisły i Śląska.
Przed nadchodzącym sezonem zespoły chwalą się nowymi strojami. Wiele emocji trykoty wzbudziły w Szczecinie, gdzie kibice zapowiedzieli bojkot koszulek z białymi rękawkami. Nie dość, że zabrakło na nich tradycyjnego koloru bordowego, to zdaniem fanów przypominały stroje wrogiego im Lecha Poznań. Klub ugiął się pod naciskiem kibiców i ostatecznie koszulki będą jednolite w kolorze granatowym, bez białych wstawek. Umieszczenie na przedniej stronie koszulki logo Miasta Szczecin na białym prostokącie - pod logo głównego partnera, Grupy Azoty - wygląda mało efektownie. Dodatkowo na rękawkach znajdują się znaki Polskiej Żeglugi Morskiej i Unity Line, a na spodenkach - logo Bosmana. Tak duża liczba reklam, nawet rozmieszczonych symetrycznie, sprawia niestety wrażenie chaosu.
Zadowoleni mogą być kibice Legii Warszawa. Białe koszulki z cienkimi, czarnymi paskami oraz zielone koszulki z białymi paskami to kompozycje proste i estetyczne. Logo klubu i marki Adidas są od siebie wyraźnie oddalone, przez co dobrze widoczne, reklama ActiveJet w centralnej części natychmiast rzuca się w oczy. Co ciekawe, zanim nastąpiła oficjalna prezentacja nowych strojów, portale internetowe informowały o wycieku projektu koszulek. Tymczasem był to jedynie przejaw radosnej twórczości jednego z kibiców, który podzielił się swoim dziełem na forum.
Prostota jest też domeną nowych koszulek Wisły Kraków. Premierze nowych trykotów Wisły towarzyszył ciekawy film promocyjny z Arkadiuszem Głowackim, przechadzjącym się po tajemniczej szatni. Na stroje powrócił klubowy symbol, Biała Gwiazda, która na czerwonym tle prezentuje się świetnie zarówno na czerwonym, jak i na białym trykocie.
Na koniec jeszcze rzut oka na trzeci komplet strojów Liverpoolu, który doczekał się już sporej liczby memów.
Czy Waszym zdaniem nawiązywanie do strojów z przeszłości ma sens? Czy z wzorami na koszulkach powinno się eksperymentować, czy lepiej trzymać się zasady "less is more"?