;

Sieć

Mamy ponad 1600 stacji z agregacją 4 pasm, a refarming robimy nawet w Kampinosie (26)

Piotr Domański

14 maja 2019

Mamy ponad 1600 stacji z agregacją 4 pasm, a refarming robimy nawet w Kampinosie
26

Choć święta i majówka za pasem to nie próżnowaliśmy. Od końca kwietnia, gdy ostatnio dzieliłem się z Wami informacjami o tym jak dopalamy naszą sieć mobilną przeprowadziliśmy refarming w kolejnych miejscowościach. Dość intenensywnie pracowaliśmy ostatnio na granicy między Mazowszem i Podlasiem, a potem w stronę Białegostoku, który zresztą jest kolejny na liście. Pracujemy też na Mazurach i na Dolnym Śląsku.

modernizujemy sieć mobilną Orange Polska, ponad 1600 stacji bazowych obsługuje już agregację 4 pasm.

Refarming na Podlasiu, Dolnym Śląsku, Mazowszu i Mazurach

Obok wspomnianych 4 stacji w gminie Kampinos, o którym wspomniałem w tytule i kolejnych w okolicach Modlina wzmocniliśmy także 4G LTE na 4 stacjach w Barczewie, i po jednej w Dźwierzutach i Rozogach na Mazurach. W tym regionie mocno pracowaliśmy także w Szczytnie i leżącym obok Świętajnie. Z kolei na Dolnym Śląsku z większych możliwości sieci 4G mogą cieszyć się mieszkańcy Brzegu Dolnego, Obornik Śląskich, Wołowa i Żmigrodu. Na Podlasiu pracowaliśmy między innymi na rogatkach Białegostoku i w Tykocinie.

Wszędzie tam dołożenie kolejnego pasma 4G LTE pozwoli urządzeniom, które mogą z niego korzystać (oraz ich właścicielom) na bardziej komfortowe korzystanie z internetu mobilnego. To czy Wasz smartfon wspiera agregację pasma (opisaną jako CAT, a po niej cyferka – 4 to minimum) oraz czy obsługuje pasmo 2100 MHz przeczytacie w jego specyfikacji technicznej. Polecam tam zaglądać i brać pod uwagę przy zakupie smartfona. Dobry smartfon powinien agregować wiele pasm, a nie tylko robić ładne zdjęcia.

Przyda się to szczególnie wtedy gdy będziecie w tych najbardziej zatłoczonych miejscach, gdzie stoją stacje agregujące aż 4 pasma 4G LTE. Takich stacji mamy już ponad 1600 i w ich okolicy jakość korzystania z sieci będzie dużo lepsza, gdy będziecie korzystać z takich smartfonów.

O tym jakie smartfony wybrać jeżeli chcecie mieć szybki internet oraz czym jest agregacja pasma pisałem już na blogu. Zajrzyjcie do tych dwóch tekstów, bo one znacznie poszerzą Waszą wiedzę. Chyba warto, bo każdego dnia korzystamy z sieci komórkowej, pobieramy i wysyłamy dane i wszyscy chcemy robić to możliwe szybko i komfortowo. Internet nie jest z powietrza 😉

A jeżeli nie macie czasu na czytanie, obetrzyjcie to wideo 😉

 

Udostępnij: Mamy ponad 1600 stacji z agregacją 4 pasm, a refarming robimy nawet w Kampinosie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Łukasz 10:10 14-05-2019
    Brawo :-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Hshsn 10:31 14-05-2019
    A kiedy balansowanie ruchem? Dawno zapowiedziane, a nie działa.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:00 14-05-2019
      W jakim kontekście? Przerzucania urządzeń na wolne zasoby pasma czy handoveru? Pisaliśmy o tym we wrześniu: https://biuroprasowe.orange.pl/blog/wyciskamy-siec-mobilna-czesc-2/
      Odpowiedz
      • komentarz
        Kxbxn 11:37 14-05-2019
        Przy obciążonym jednym paśmie LTE, sieć rozdziela klientów na inne częstotliwości. To jeszcze nie działa.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 11:41 14-05-2019
          Działa. W drugim akapicie załączonego teksu piszemy, że taką funkcję uruchomiliśmy. Z jakiego smartfona korzystasz i czy kupiłeś go u nas?
          Odpowiedz
          • komentarz
            Shvxbz 11:46 14-05-2019
            Może i uruchomiliście, ale że na jednej czy dwóch stacjach to już druga kwestia. Telefon to Samsung S9 od was. Jeśli telefon siedzi na obciążonym LTE800 to nie ma opcji żeby do zakończenia stałej transmisji, telefon przełączył się na wyższą częstotliwość.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 12:02 14-05-2019
              Odpaliliśmy na wszystkich. Dzięki w takim razie za informację o trudnościach, przekaże kolegom od sieci.
              Odpowiedz
              • komentarz
                ehh 20:08 14-05-2019
                Chyba żartujesz. Telefon siedzi w najwyższym możliwym obecnie paśmie, nie ma żadnego balansowania. Przynajmniej na iPhone. Dodatkowo co z EVS? Co z SMS'ami i MMS'ami w VoWiFi? Zajmijcje się poważnymi rzeczami, bo pod tymi względami zaczęliście BARDZO odstawać od konkurencji...
                Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 17:20 14-05-2019
              Cześć, a gdzie korzystasz z naszej sieci? Miasto, dzielnica? To nieco nam pomoże.
              Odpowiedz
  • komentarz
    piotr 11:32 14-05-2019
    Kiedy Kielce i Częstochowa?
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 11:47 14-05-2019
    Super, czekam na Was u siebie w Kielcach :) Ale podobno macie tutaj być dopiero w 2020 roku, ech....
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 18:06 14-05-2019
      Czas szybko leci ?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Tomasz 75 14:18 14-05-2019
    A kiedy zrobicie lepszy przesył w sokolce na Podlasiu i okolicach w godz wieczornych jest czesto zapchana siec i słaby net wiec czas z tym coś zrobic
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tomek 15:41 14-05-2019
    Będę kupował nowy telefon. Jak wygląda sprawa z voLTE w Xiaomi u Was w sieci?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:44 14-05-2019
      Wyłączyliśmy tę funkcję, gdyż była niestabilna. Gdy będziemy mieli pewność, że wspólnie z producentem naprawimy wszystko tak by działało poprawnie uruchomimy ją ponownie.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Marcin 20:51 15-05-2019
        Ok, ale kiedy to nastąpi ? Możemy się jako użytkownicy Xiaomi w Orange spodziewać powrotu VoLTE w swoich smartfonach jeszcze w tym półroczu ? Pisałem do pana Wojciecha Jabczyńskiego pismo w powiązanej sprawie, odpowiedzi niestety nie otrzymałem.
        Odpowiedz
        • komentarz
          tehmal 20:15 06-06-2019
          Mało prawdopodobne, super by było jeśli by Orange udostępniał APN IMS dla wszystkich jak PLAY. Chociaż WiFI Callig by działał każdemu.
          Odpowiedz
  • komentarz
    Ttttttrrrr 17:01 14-05-2019
    A kiedy jakieś nowe stacje na DK 44 między Skawiną i Jaśkowicami? Kiedy jakiś maszt w miejscowości Ponikiew k/Wadowic, gdzie w ogóle nie ma żadnego operatora? To samo w miejscowościach k/Wadowic: Śleszowice, Kaczyna (tylko Plus tam jest), Witanowice, Radocza, Tomice... tam jest bardzo dużo mieszkańców, a inwestycji operatorów żadnych.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Anonimowy 00:18 16-05-2019
    Okolice Skawiny, Mogilany i Libertowa w Małopolsce zaledwie kilka kilometrów od Krakowa. To pierwsze wypiętrzenie Karpat i już na nim potrafi się zgubić zasięg. Właściwie to nie zgubić, a praktycznie zupełnie go nie ma. Od 15 lat nic nie uległo zmianie. Brak możliwości korzystnia z internetu, trudności w nawiązywaniu połączeń i niska jakość dźwięku. Czy jest dla tego rejonu Polski ratunek? Zasięg Orange w
    Odpowiedz
    • komentarz
      Chris 08:34 16-05-2019
      Dokładnie. Panie Piotrze, czy jest możliwość przesłania listy miejscowości powyżej do kogoś planującego nowe nadajniki?:) Tu jest naprawdę dramat.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Hrbj 01:56 21-05-2019
    Orange! Dodajcie częstotliwość 2100 na id stacji: 1264 Włączcie agregację 4 pasm Ładnie proszę :-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Przemek 09:17 21-05-2019
    Kiedy w Pabianicach (woj. łódzkie)? BTSy przeciążone...
    Odpowiedz
  • komentarz
    HR 01:29 27-05-2019
    W Czwartek 23 maja z dnia na dzień w godzinach popołudniowych prędkość LTE drastycznie spadła. Zwykle łączę się z BTS o ID: 1264. Nocami wyciągałem 300mbps, teraz niezależnie od pory dnia prędkość pobierania stoi na 50mbps - również w nocy. Wygląda to jak lejek na 50mbps. Sprawdzałem inne karty SIM Orange i wygląda to tak samo. Modem wskazuje, że agregowane są 3 pasma (2600,1800,800), mam więc dość szeroki kanał 40mhz (15mhz+15mhz+10mhz) a zasięg bardzo dobry (80-90dBm). Sprawdzałem również każde pasmo osobno - to samo, nie da rady przejść bariery 50mbsp. Jakby tego było mało, problem nie dotyczy wyłącznie stacji o ID: 1264 ale i pozostałych w moim mieście (10376, 10375). Podjechałem późną nocą sprawdzić, i identyczna sytuacja - ściana na 50 mbps. Co więcej, to samo jest obserwowane przez innych klientów Orange w innych miastach np. w Zielonej Górze, Krakowie. Wystarczy sprawdzić ostatnio pojawiające się doniesienia np. na forum telepolis. Zgłosiłem to do BOK (sprawa nr 3916137), jednak oczywiście winnowajcą jest "przeciążona jedna z częstotliwości na Pana bts". Szkoda, że BOK nie wział pod uwagę pozostałych przytoczonych argumentów o pozostałych BTSach oraz IDENTYCZNYM problemie w innych lokalizacjach. Co jest grane? Coście nawywijali na btsach? ;) W obciążenie nie wierzę, bo stało się to z godziny na godzinę (coś między 14:00 a 15:00 w czwartek 23 maja). Jako podpowiedź mogę dodać, że jeden z forumowiczów ma ścianę gdy robi speedtesty wybierając hosty orange (na innych jest OK).
    Odpowiedz
  • komentarz
    Seba 14:14 31-05-2019
    Kiedy będzie dostępny dla ludzi światłowód w Jarosławiu? Są już 2 lokalizacje podłączone a po całym mieście widzę ekipy które kładą kable. Chciałbym wiedzieć wcześniej czy jest sens czekać bo na wakacjach kończy mi się umowa i planuję rezygnować z Neostrady, jedyna opcja że zostanę to właśnie możliwość skorzystania z światłowodu.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:44 05-08-2019
      Na razie nie mamy planów poszerzać zasięgu światłowodu w Jarosławiu.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Kubuś 12:57 09-09-2019
    A kiedy będzie agregacja pasm na stacji 1871?
    Odpowiedz

;

Oferta

Galaxy Watch LTE eSIM zamiast smartfona? | SZYBKI TEST (4)

Marta Krajewska

13 maja 2019

Galaxy Watch LTE eSIM zamiast smartfona? | SZYBKI TEST
4

Co jakiś czas testuję dla was sprzęty z naszej oferty, które nie są smartfonami. Dzisiaj przyszła pora na test smartwatcha marki Samsung, czyli Galaxy Watch LTE eSIM.

Co potrafi to urządzenie? W zasadzie to samo, co smartfon: dzwonić i odbierać połączenia i SMSy, odczytywać powiadomienia z mediów społecznościowych, łączyć się z siecią, korzystać z aplikacji, czy odtwarzać muzykę ze smartfona. Dzięki możliwości aktywacji karty eSIM, zegarek może nawet zastąpić nam telefon.

Jeśli nadal macie wątpliwości, czy to dobre rozwiązanie (mnie zniechęcała wizja mówienia do zegarka w miejscu publicznym :-)), to powinny przekonać Was bezprzewodowe słuchawki Galaxy Buds, które można sparować ze smartwatchem. Dzięki wbudowanemu mikrofonowi, możecie korzystać z nich nie tylko do słuchania muzyki, ale także do rozmawiania.

Czy warto zamienić smartfon na smartwatch i słuchawki?  Ja sprawdziłam i znam już odpowiedź. Jestem ciekawa Waszego zdania.

Galaxy Watch LTE eSIM dostaniecie w sklepie orange. Przy zakupie bez abonamentu, kupicie go w 20 ratach za 80 zł/mc. W nowym Planie  Mobilnym 55 zapłacicie za niego 56 zł/mc i 299 zł na start. Sprawdźcie w sklepie orange: Galaxy Watch LTE eSIM.

Do zestawu polecam świetne, bezprzewodowe słuchawki Galaxy Buds, które testowałam razem ze smartwatchem. W nowych planach mobilnych możecie mieć je już za 1 zł, w zestawie z Samsungiem Galaxy A20e. Sprawdźcie: Galaxy Buds za 1 zł w prezencie

Do pełni szczęścia aktywujcie jeszcze eSIM – od dzisiaj jest dostępny także dla klientów z sektora małych i średnich firm. Więcej na ten temat przeczytacie we wpisie Piotrka na blogu: eSIM na smartwatche (i nie tylko) dla klientów biznesowych. A jeśli macie pytania o eSIM, to tutaj znajdziecie najczęściej pojawiającej się pytania i odpowiedzi: Q&A.

Udostępnij: Galaxy Watch LTE eSIM zamiast smartfona? | SZYBKI TEST
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 11:52 14-05-2019
    Gadżet może i fajniutki, ale wolę tradycyjny smartfon :) A chwila odpoczynku - na spacerze, w parku w trakcie biegu - od technologi GSM pewnie pozytywnie na nas wpłynie :) Marto video jak zawsze na 6+ :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      muddy 12:12 14-05-2019
      Wszystko super - gdyby jeszcze w Polsce działało Samsung Pay. Przyzwyczaiłem się do Google Pay i w 90% płacę telefonem. Gdybym jeszcze mógł zapłacić zegarkiem - spokojnie dałoby się z nim przetrwać kilka godzin "w miejskiej dżungli" (bez telefonu w kieszeni). Z innych wad: SMSy na zegarek dochodzą dużo później niż na telefon, MMSy nie są obsługiwane. Da się z zegarka wykonać inne połączenie (z tego samego numeru!) gdy rozmawiamy przez telefon, jednak niestety nie jest możliwe odebranie drugiego połączenia przychodzącego w takiej sytuacji. Ale generalnie - świetny sprzęt! :-)
      Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 16:22 15-05-2019
      pablo, dzięki :-) co do smartwatcha, to spotkałam się z opinią, że to rozwiązanie dla osób, które nie chcą rozpraszać się zbyt częstym zerkaniem na ekran smartfona, przeglądaniem mediów społecznościowych, portali itp. W zegarku mamy podstawowe funkcje - połączenia, smsy, powiadomienia, a niewielki ekran nie zachęca do scrollowania. Myślę, że to bardzo praktyczny gadżet, przede wszystkim dla tych, którzy mają wiecznie zajęte ręce, a jednocześnie potrzebują dzwonić, rozmawiać, smsować i być online. Mnie przydał się np. podczas prowadzenia samochodu, ale też na siłowni (gdzie zawsze mam problem z odłożeniem telefonu, a chcę posłuchać muzyki).
      Odpowiedz
  • komentarz
    Lisu 06:47 03-03-2021
    Prawie dobry gadżet, tylko mi w nim brakuje radia !
    Odpowiedz

;

Urządzenia

eSIM na smartwatche (i nie tylko) dla klientów biznesowych (16)

Piotr Domański

13 maja 2019

eSIM na smartwatche (i nie tylko) dla klientów biznesowych
16

Udostępniliśmy „Ekstra kartę eSIM” dla klientów z sektora małych i średnich firm – wszystkich tych klientów biznesowych, którzy mogą korzystać z Mój Orange. To kolejny etap udostępniania tego przełomowego w gruncie rzeczy rozwiązania kolejnym grupom klientów. Zaczęliśmy na początku marca od klientów indywidualnych, potem byli Ci, którzy mają Orange Love, teraz czas właśnie na małe i średnie firmy. Wszystko przebiega więc stopniowo, jak to bywa z przełomowymi rozwiązaniami. Na księżyc też nie polecieliśmy za jednym zamachem. Powiecie, że to niszowa usługa i żaden przełom. Pogadamy za kilka lat, gdy eSIM zmieni cały rynek usług komórkowych, wraz z przyległościami.

Dzięki możliwości wgrania ekstra karty eSIM do zegarka możecie korzystać z niego prawie jak ze smartfona – wykonywać połączenia, odbierać SMS czy maile. Możecie robić to na jachcie, biegając w górach, czy na kajakach – wszędzie tam, gdzie smartfona nie zabierzecie, bo nie jest to wygodne.

Obecnie możecie odpalić usługę na dwóch zegarkach z logo nadgryzionego jabłka oraz jednym urządzeniu Samsung. Dzięki tej samej usłudze – „Ekstra karta eSIM” możecie współdzielić także ten sam numer na dwóch smartfonach obsługujących tę technologię. Przydatne, jeżeli chcecie mieć dwa telefony dostępne pod tym samym numerem.

Koszt „Ekstra karty eSIM” dla klientów biznesowych nie różni się niczym od usługi dla klientów indywidualnych. Tak samo wygląda także proces aktywacji. Więc jeżeli macie pytania zajrzyjcie do naszego Q&A o Ekstra karcie eSIM, które już od jakiegoś czasu wisi na blogu.

Udostępnij: eSIM na smartwatche (i nie tylko) dla klientów biznesowych
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 11:05 13-05-2019
    O proszę, zmiany idą w dobrym kierunku :) Tylko te mmsy ;p Czemu nie chcecie ich dodać w prepaid do Waszych pakietów :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jalek 12:58 13-05-2019
    Na ekranie z akceptacją umowy jest pole na wpisanie nazwy urządzenia (chodzi o aktywacje na Apple Watch 4 LTE). Mimo, że nazwa jest wpisana pojawia się informacja, że to pole musi być wypełnione i nie można przejść dalej.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Stanley 13:57 13-05-2019
      Trzeba wisać nazwę bez znaków specjalnych, polskich i spacji.
      Odpowiedz
  • komentarz
    msstefan 15:29 13-05-2019
    Czy mozna miec standardowa karte SIM + ekstra eSIM jako ten sam numer?
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 19:41 13-05-2019
      "Dzięki tej samej usłudze – „Ekstra karta eSIM” możecie współdzielić także ten sam numer na dwóch smartfonach obsługujących tę technologię. Przydatne, jeżeli chcecie mieć dwa telefony dostępne pod tym samym numerem."
      Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:09 14-05-2019
      Tak, można. Możesz mieć eSIM, jako karta główna jest tym samym co zwykły SIM (fizyczny w telefonie). Ekstra karta eSIM to inna usługa. Możesz ją aktywować na smartwatchu (smartfonie, tablecie), zarówno posiadając eSIM jak i zwykły fizyczny SIM na smartfonie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 22:17 13-05-2019
    Piotrze,udało się może coś dowiedzieć odnośnie światłowodu u Mnie?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:20 14-05-2019
      Sprawdzam ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Jacek 10:36 14-05-2019
    Otrzymałem qr kod do uruchomienia esim na Apple Watch 4, niestety nie mogę przejść procesu rejestracji. Pokazuje komunikat „Wewnętrzny błąd komponentu External device„. Czy mogę prosić o podpowiedz co z tym zrobić?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:08 14-05-2019
      Instalacja eSIM na AW nie następuje poprzez QR kod, lecz przez aplikację AW na iPhone. Cały proces pokazaliśmy tutaj: https://youtu.be/35v2ayvhOwE
      Odpowiedz
      • komentarz
        Rafał 14:15 19-05-2019
        Witam. Moze pan pomóc w rozwiązaniu problemu. Poprzez aplikację w Iphonie X , próbuję uruchomić na Apple Watch 4 LTE usługe , ale ciągle wyskakuje komunikat "wewnętrzny błąd komponentu External device ? Z góry dziękuje.
        Odpowiedz
  • komentarz
    STi 13:42 15-05-2019
    U mnie w mój orange nie daje się uruchomić extra esim, a infolinia uparcie twierdzi, że usługa jeszcze nie działa dla segmentu "small".
    Odpowiedz
  • komentarz
    Anna 17:23 20-01-2020
    Witam, Od dwóch miesięcy ciągle proszę z o pomoc w umożliwieniu korzystania z karty e sim na Apple Watch serii 5 GPS CELLULAR. Dziś po kolejnej rozmowie z infolinią Orange otrzymałam informację, że wewnętrzny błąd komponentu external device, który się pojawia przy próbie zarejestrowania karty na apple watchu, jest problemem występującym po stronie oprogramowania apple. W związku z powyższym zadzwoniłam do działu wsparcia technicznego apple i otrzymałam informację, że żadna taka sytuacja nie ma miejsca. Proszę o informację dlaczego Państwo wprowadzacie w błąd użytkowników i dlaczego informujecie, że karty esim Orange działają na apple patchu skoro nie działają i doskonale o tym Państwo wiecie??? Proszę o odpowiedź.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:30 21-01-2020
      Kilka sugestii: 1) czy nazwa urządzenia AW jest poprawna - nie ma polskich znaków, 2) czy masz odpowiednie urządzenia (iPhone 6 lub wyższy) 3) czy urządzenie jest kupione w Europie?
      Odpowiedz
      • komentarz
        PK 19:39 09-03-2020
        podłączam się pod pytanie. na oba pytania odpowiadam tak: zakupione w Europie. co dalej ?
        Odpowiedz
  • komentarz
    Tomek 10:35 25-03-2020
    Witam, Od ok miesiąca używam e-sim na Apple Watch 5 cellular. W zasadzie wszystko działa ok, jednak zauważam pogorszenie jakości rozmów na iphonie. Czy można coś z tym zrobić?
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej