W 2021 roku po raz pierwszy przychody Orange Polska z usług ICT przekroczyły 1 mld zł. To wynik naszych strategicznych inwestycji, kompetencji i po części pandemii, która przyśpieszyła zmiany gospodarcze. W obecnych czasach bez internetu i cyfryzacji, trudno sobie wyobrazić skuteczną rywalizację na rynku.
W ubiegłym tygodniu opublikowaliśmy świetne wyniki Orange Polska za 2021 rok. Jedną z informacji, na którą szczególnie chcę zwrócić Waszą uwagę, jest rynek ICT. Nie chodzi tylko o ładnie brzmiącą, okrągłą liczbę, ale o trend, który ona oddaje. I o to, jak skutecznie go wykorzystujemy.
Wszystkie spółki do góry
Ponadmiliardowy przychód z ICT i wzrost o 18 proc. rok do roku, wynika z rosnącej pozycji wszystkich spółek Grupy Orange Polska - Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. Dwie ostatnie firmy „urosły” w ubiegłym roku aż o 27 proc., natomiast przychody IS przekroczyły 700 mln zł. Wszystkie trzy należą do najprężniej rozwijających się dostawców rozwiązań IT w Polsce, co pokazał niedawny ranking Diamenty Forbesa.
To potwierdzenie, że przyjęta kilka lat temu strategia rozwoju sprawdziła się. Przypomnę, że BlueSoft kupiliśmy w kwietniu 2019 roku a Craftware w grudniu 2020 roku. Pierwsza spółka zajmuje się rozwiązaniami chmurowymi, oprogramowaniem i aplikacjami. Druga specjalizuje się w rozwiązaniach CRM opartych na technologii Salesforce.
Razem znaczy lepiej
Włączenie tych firm do Grupy zdecydowanie poszerzyło nasze kompetencje IT. Planując rozwój nie mogliśmy jeszcze wiedzieć, że w wyniku pandemii transformacja cyfrowa przyspieszy o kilka lat. Wiele firm z dnia na dzień musiało zmienić swoje modele biznesowe i stawiać czoła nieoczekiwanym wyzwaniom. To była także próba dla nas, którą przeszliśmy wspólnie z naszymi klientami.
Teraz za nami jest drugi rok „nowej rzeczywistości’, w której jeszcze lepiej staraliśmy się wykorzystywać kompetencje i synergie - Orange, Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. Wspieraliśmy rynek w dalszej cyfryzacji i automatyzacji. Rok 2021 był dodatkowo znacznie trudniejszy w zakresie integracji rozwiązań IT ze względu na globalny kryzys związany z dostępem do półprzewodników i opóźnieniami w dostawach sprzętu. Daliśmy sobie jednak radę, co potwierdzają nasze roczne wyniki.
Teraz bezpieczeństwo i Big Data
Rynek ICT będzie się dalej dynamicznie rozwijał, bo nie ma odwrotu od cyfryzacji. Nie wierzę w powrót do „normalności” sprzed pandemii. Jeśli coś się w biznesie sprawdza i opłaca, to zostaje na dłużej. Dlatego będziemy kontynuować naszą strategię chcąc być partnerem cyfryzacji dla kolejnych firm. To bez wątpienia model win-win. Na horyzoncie mamy też kolejne przejęcia spółek. Chodzi zwłaszcza o te, zajmujące się bezpieczeństwem IT i Big Data.
Komentarze
Bijecie rekordy bo dla stałych klientów z paroma usługami od Was nie dajecie nic lepiej niż dla tych nowych z ulicy. Rozwój z zasiegiem 5G stoi w miejscu… Temu od czerwca dziękuję wam za współpracę 3 telefony i 2 internety
OdpowiedzWitam panie Wojtku czy mógłby Pan powiedzieć kiedy w Dębnie woj zachodniopomorskie przywrócony zostanie szybki internet mobilny ?
OdpowiedzPo ostatniej wichurze prędkość spadła jak widać tutaj: https://www.speedtest.net/my-result/a/8166272087
Niestety jest tak cały czas,dzwoniłem do obsługi klienta stwierdzono że jest uszkodzony nadajnik i przez to loguje się do innego który jest zbyt obciążony.
Dzień dobry. To zależy od tego jak poważna jest awaria. Mam nadzieję, że nie potrwa długo. Pozdrawiam
OdpowiedzGratulacje. Piękna suma ?
OdpowiedzWprowadzenie przez Was opłaty utrzymaniowej to totalna paranoja! Sami rozdajecie na prawo i lewo startery, zachęcając do posiadania w razie czego karty sim w szufladzie. Za przedłużenie na ROK pobieracie 6zł i teraz jeszcze chory warunek stawiacie, aktywność raz w m-cu?! Modlę się, by jakiś urząd to zakwestionował, a Wam dowalił taką karę za to, że będę świętował to hucznie. Zaczynacie grać nie fair i doić nas prepaidowców ile się tylko da.
Odpowiedz