Odpowiedzialny biznes

Mundial w Wigilię (0)

Jarosław Konczak

9 stycznia 2014

Mundial w Wigilię
0

FIFA ma coraz większy problem z Mundialem w Katarze. Najpierw zdziwienie i niedowierzanie innych, zwłaszcza przegranych Anglików. Zazdrość wszystkich, którzy mówili, że Katar sobie organizację po prostu kupił. Potem przyszły oskarżenia o łapówkarstwo przy okazji wyboru organizatora mistrzostw w 2022 roku. Od razu też podnoszono kwestie, że latem temperatury są ponad 40 stopni, a więc grze nie sprzyjają. Mówili o tym kibice, mówiły o tym inne federacje, aż w końcu głos zabrała FIFA. Jerome Valcke, sekretarz generalny FIFA, powiedział, że mundial może się odbyć między 15 listopada a 15 stycznia. Powiedział i pięknie, ale co na to kalendarz rozgrywek ligowych we wszystkich krajach, pucharów w stylu Ligi Mistrzów, czy też eliminacji do kolejnych Mistrzostw w 2024 roku. Właściwie jedyny w miarę bezkonliktowy piłkarsko termin w tym okresie to mundial, który rozpocznie się w połowie grudnia i skończy w pierwszej połowie stycznia. Już widzę szęścliwych piłkarzy, działaczy, kiebiców, którzy grają mecze grupowe w Wigilię i Święta Bożego Narodzenia, ćwierćfinał w Sylwestra a półfinał w Trzech Króli. Pomiędzy Tour de Ski, Turniejem Czterech Skoczni będziemy mieć więc np. mecz Brazylia – Anglia, a w kolację wigilijną Niemcy – Argentyna. Jeszcze o Katarze usłyszymy nieraz i powiem szczerze … mam nadzieją, że katarskie miliardy jeszcze nie raz odbiją się czkawką.

Udostępnij: Mundial w Wigilię
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Gwiazda. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Lepszy rok Orange, Play z zadyszką (0)

Wojtek Jabczyński

9 stycznia 2014

Lepszy rok Orange, Play z zadyszką
0

Dzisiaj media podsumowują 2013 rok w przenoszeniu numerów. Wyliczenia możecie zobaczyć m.in. na Telepolis.pl. Najkrócej mówiąc Play pozostaje liderem, ale złapał zadyszkę, Orange jest najlepszy z tzw. wielkiej trójki, a operatorom MVNO wciąż nie udaje się osiągnąć znaczącego wyniku. Jesteśmy pierwszym po Play operatorem, którego klienci wybierają najchętniej, za co bardzo Wam dziękuję. To wynik lepszej oferty i pojawienia się nowej marki nju mobile. W 2013 roku przyszło do nas 318 tys. klientów, w porównaniu z 320 tys. łącznie T-Mobile, Plusa i mniejszych operatorów. Patrząc na najważniejszy moim zdaniem bilans netto, mamy go ponad 2 razy lepszy od Plusa i prawie 2,5 razy lepszy od T-Mobile. Wśród osób przychodzących do Orange Polska najwięcej jest jednak byłych klientów Play. Patrząc w przyszłość spodziewam się, że pozycja dotychczasowego lidera MNP dalej będzie słabła. W ubiegłym roku  udział Play spadł z 64 proc. w 2012 do 58 proc. i moim zdaniem taki trend w 2014 roku będzie utrzymywał się. A swoją drogą w reklamach konkurenta wciąż słyszymy sakramentalne 7 na 10. Ach ten agresywny marketing 🙂 Drugi argument to rosnąca liczba odejść. Co prawda Play pozyskał w ubiegłym roku 901 tys. klientów versus 803 tys. w 2012, ale liczba klientów odchodzących podwoiła się i wynosi już ponad 140 tys. Skupiłem się szczególnie na rywalizacji Play i Orange, ponieważ trudno coś ciekawego powiedzieć o Plusie i T-Mobile, którzy w 2013 roku zanotowali zarówno wzrost negatywnego bilansu netto MNP, jak i liczby odchodzących klientów. I na koniec MVNO. Pisząc niedawno sceptycznie o szansach Virgin Mobile, czy Mobile Vikings zebrałem trochę krytyki. Wyniki MNP obydwu operatorów jednak tylko mnie ugruntowały w opinii, że bez dużych milionów włożonych w marketing, szans na sukces nie mają.

bbb2bb9f819bd66ee97220b72e9e083292d

Udostępnij: Lepszy rok Orange, Play z zadyszką
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Nowa koszulka reprezentacji Polski (0)

Jarosław Konczak

8 stycznia 2014

Nowa koszulka reprezentacji Polski
0

Oficjalna premiera nowych koszulek piłkarskich reprezentacji Polski będzie w lutym, a my najnowszą koszulkę prezentujemy już dziś. Wszystko dzięki portalowi footyheadlines.com, który pokazuje stroje reprezentacji piłkarskich przed ich oficjalnymi prezentacjami. Na zdjęciu pokazujemy koszulkę wyjazdową białoczerwonych. Po raz pierwszy mamy na niej biały pas pionowy, a nie poziomy jak do to było w ostatnich latach. Nie ma też tzw.  „piłkoptaka”, jak określają godło reprezentacji kibice. Jest to co wszyscy na stroju cenią najbardziej czyli orzeł. Jak  Wam się podoba? Ja powiem tyle, że do mnie ten strój w przeciwieństwie do tych ostatnich przemawia i chętnie ją założę na trybunach.

Udostępnij: Nowa koszulka reprezentacji Polski
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samochód. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej