Odpowiedzialny biznes

Muzeum i nowoczesność z przelicznikiem

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
27 listopada 2009
Muzeum i nowoczesność z przelicznikiem

Wczoraj kolega dziennikarz wysłał mi MMS-a z zabytkiem klasy zero znalezionym na warszawskim Targówku przy ul. Askenazego (zdjęcie w załączeniu). Model absolutnie historyczny, bo jeszcze na żetony, które zlikwidowaliśmy w 2003 r. Sam nie wiem jak się uchował. Może był odcięty od świata, bo np. budowlańcy ogrodzili teren gdzie stał, ale mniejsza o to. Teraz aparaty publicznie wyglądają nowocześnie i estetycznie (druga fotka dla kontrastu). Można z nich wysłać SMS-y, e-maile, czy umieszczać na wyświetlaczu reklamy. Są przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Nie zmienia to faktu, że coraz mniej osób z nich korzysta. Komórki w kilka lat skazały na milczenie większość aparatów publicznych i dotyczy to wszystkich krajów. Opłacają się jedynie te montowane w ruchliwych miejscach np. lotniskach i centrach handlowych. Na dziś mamy ok. 45 tys. sztuk i wystąpiliśmy do UKE o zmniejszenie tej liczby o połowę. Nie możemy tego zrobić sami, gdyż jesteśmy zobowiązani do utrzymawania określonej liczby aparatów w przeliczeniu na 1 tys. mieszkańców. Przelicznik od dawna jednak nie przystaje do rzeczywistości i liczymy na jego zmianę. Ps. historyczny aparat zdemontujemy. Nikomu już się nie przyda, bo nie ma słuchawki ani żetonów :-)

telefony.jpg


Rozrywka

Nasz Elvis

Marek Wajda Marek Wajda
27 listopada 2009
Nasz Elvis

Wybieram się dziś o 17.30  na  niezwykły koncert szlagierów Elvisa Presleya do Domu Kultury „Działdowska” w Warszawie. To będzie dla mnie prawdziwa gratka. Nie dość, że posłucham hitów Króla Rocka, przy których bawili się moi rodzice, to dodatkową  atrakcją  będzie dla mnie fakt, że wykonawcą  jest nasz kolega z pracy Piotrek Skowroński z Orange. Zawodowo zajmuje się rozwojem informatycznych systemów sprzedaży.  Jego pasją jest muzyka. Elvisem zafascynowany jest od 14 lat. Śmieje się, że ze swoją pasją stara się jakoś nadmiernie nie wychylać, odkąd jego 5-letnia córka Ania przybiegła do niego, kiedy ćwiczył w domu i z „wyrzutem” oświadczyła: „Tatusiu znowu się wydzierasz". Dlatego teraz często ćwiczy jadąc samochodem.

Piotrek przyznaje, że uwielbia koncertować przed żywą publicznością, bo „adrenalina w jakiś dziwny sposób powoduje euforię”. Już w szkole średniej prowadził z kolegą swój kabaret, brał udział w konkursach recytatorskich.

Skąd się wzięła jego miłość do Elvisa? Jaka jest niezwykła historia jego gitary? O tym wszystkim opowie wam Piotrek.

Żeby zachęcić Was do pójścia na koncert, obejrzyjcie próbkę możliwości Piotrka.

Jeśli ktoś chce dziś się dobrze bawić, niech szybko rezerwuje darmową wejściówkę: piotr.s@skowik.pl.

UPDATE 30 listopada

piątkowy koncert

Obok zdjęcie z koncertu i link, do strony Piotrka na youtube, gdzie znajdziecie kilka piosenek z wczorajszego koncertu. Polecam.


Odpowiedzialny biznes

Mecz sponsorów o ME 2012

Kasia Barys Kasia Barys
26 listopada 2009
Mecz sponsorów o ME 2012

Jakie wydarzenie dwukrotnie przewyższyło oglądalność letnich Igrzysk Olimpijskich, a podczas jego trwania kibice i dziennikarze wysłali dwa petabajty informacji (3 razy więcej niż gdyby zeskanować bibliotekę wiedeńską)? Jeśli postawiliście na ostatnie Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, to macie rację. Do naszych Mistrzostw zostało 926 dni i wbrew pozorom to niewiele czasu, szczególnie dla sponsorów i partnera technologicznego. To nie tylko wydarzenie sportowe, ale także ogromne przedsięwzięcie sponsoringowe i marketingowe. W Polsce nigdy nie było większego. To także duża szansa dla firm.  Dziś wiemy, że mistrzostwa będą miały 10 partnerów globalnych i 4 sponsorów narodowych. UEFA rozpoczęła już rozmowy z kandydatami. Mam nadzieję, że wśród sponsorów znajdzie się Grupa TP. Każdy z nich będzie chciał zaistnieć, mieć najlepszy przekaz swojej marki i dzięki temu przebić się przez szum komunikacyjny. A ponieważ nawiązania do mistrzostw będą wszechobecne (począwszy od producentów kołder, a kończąc na producentach majonezów), niezbędny jest dobry plan i pomysł. Tym bardziej, że oficjalni sponsorzy będą mieli wyłączność na logotyp ME 2012  (jego ogłoszenie już 14 grudnia w Kijowie).

podczas kibicowania Pol-Niem w Klagenfurcie

Kto zdecyduje się na zakup pakietu sponsoringowego? Zakładam, że na lokalnym rynku walka rozegra się pomiędzy firmami telekomunikacyjnymi, ubezpieczycielami, producentami paliw, bankami i może firmami bukmacherskimi. Moimi faworytami są Orange, Orlen i PKO BP. Macie swoje typy?

Scroll to Top