;

Odpowiedzialny biznes

MVNO wysoko nie podskoczy (0)

Wojtek Jabczyński

4 grudnia 2013

MVNO wysoko nie podskoczy
0

Dziś na polskim rynku z nadzieją na sukces wystartował kolejny MVNO Mobile Vikings. Od kilku lat, z komfortowej pozycji rzecznika dużego operatora, obserwuję jak słabo radzą sobie w Polsce wirtualni operatorzy. Pamiętam pierwszy boom, a potem po kolei zwijające się z rynku firmy. Ostatnie spektakularne medialnie wejście zaliczył Virgin Mobile, ale mimo rozpoznawalnej marki i początkowego hurra optymizmu, sukcesu nie osiągnął. Co więcej nie zanosi się, aby tak się stało w przyszłości. Oferty no limit i wprowadzenie nju mobile oraz następnie odpowiedzi na tę ofertę przez T-Mobile i Play, na pewno nie poprawiły sytuacji wirtualnych operatorów. Wręcz przeciwnie, marketingowe pole manewru by poszukać przyzwoitego zarobku jeszcze się zmniejszyło. Trzeba też pamiętać, że submarki działają na macierzystych sieciach operatorów „po kosztach”. Z drugiej strony MVNO bazuje na hurtowej ofercie operatora macierzystego, który też musi liczyć swoje koszty i dlatego marże są niewielkie. Czy zatem nowy gracz MVNO ma jakąkolwiek szansę mocniej zaistnieć? Moim zdaniem niewielką. Niszy do zapełnienia na rynku jest coraz mniej, a do prawdziwego sukcesu potrzebne są pieniądze i to duże. Tych Vikings nie ma, podobnie jak Virgin. Nie ma reklamy, nie ma szans by przyciągnąć i przekonać klientów. Mimo wszystko kolejnemu konkurentowi życzę powodzenia.
4db7177e8a83d40b65272c6fd8cabce1daf

Udostępnij: MVNO wysoko nie podskoczy
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Koszyki FIFA kontra udane wczasy (0)

Jarosław Konczak

4 grudnia 2013

Koszyki FIFA kontra udane wczasy
0

Na Mundialu w Brazylii może być taka grupa: Kolumbia, Algieria, Kostaryka oraz Bośnia i Hercegowina lub też taka: Brazylia, Nigeria, USA i Włochy.  O tym jak będzie przekonamy się już w tym miesiącu. My na razie podchodzimy do tego bez emocji. Nas bardziej interesują koszyczki lutowe, z których wówczas wylosują nas do eliminacyjnej grupy Mistrzostw Europy 2016.  Póki co jednak popatrzmy na tych, którzy w czerwcu będą męczyć się na boiskach gorącej Brazylii, podczas gdy nasi dzielni wojownicy będą odpoczywać, pewnie też w ciepłych krajach, po wyjątkowo krókim sezonie piłkarskim.

Koszyki Mistrzostw Świata Brazylia 2014

Koszyk 1: Argentyna, Brazylia, Belgia, Kolumbia, Niemcy, Szwajcaria, Urugwaj, Hiszpania
Koszyk 2: Algieria, Kamerun, Chile, Wybrzeże Kości Słoniowej, Ekwador, Ghana, Nigeria
Koszyk 3: Australia, Kostaryka, Honduras, Iran, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, USA
Koszyk 4: Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Anglia, Włochy, Holandia, Portugalia, Rosja, Francja, Grecja

Udostępnij: Koszyki FIFA kontra udane wczasy
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Czym możemy was zaskoczyć, czyli święto innowacji w Orange (0)

Marta Krajewska

3 grudnia 2013

Czym możemy was zaskoczyć, czyli święto innowacji w Orange
0

W swojej pracy najbardziej lubię śledzić nowinki i innowacje, często jeszcze zanim ujrzą one światło dzienne. Dlatego nie mogło mnie zabraknąć na International Ideas Festival, czyli wielkim święcie innowacji w Orange. Autorzy  najbardziej obiecujących pomysłów w swoich krajach (m.in. Francji, Rumunii, Belgii, Senegalu, Etiopii i Hiszpanii) zaprezentowali je podczas corocznej wystawy.

Było energetycznie i kreatywnie, były nagrody dla najlepszych z najlepszych, a na koniec był…Elvis. I tańczył dla nas 🙂 Zobaczcie relację.

Mnie najbardziej przekonały rozwiązania stworzone z myślą o ludziach – strona www, która oswaja dzieci cierpiące na autyzm z wizytami u lekarza z Hiszpanii, czy system z Senegalu informujący o dyżurujących aptekach w pobliżu. W kraju, gdzie trzeba pokonać kilkadziesiąt kilometrów, żeby kupić lekarstwo, taka informacja może uratować życie. A który pomysł jest waszym numerem 1?

Udostępnij: Czym możemy was zaskoczyć, czyli święto innowacji w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej