O wyzwaniach i sposobach na rozpowszechnienie niskoemisyjnego transportu przeczytacie w niedawno opublikowanym raporcie „Zrównoważony transport - droga do neutralności klimatycznej”. Powstał z inicjatywy UN Global Compact Network Poland. Mieliśmy swój mały wkład, przedstawiając działania Orange Polska.
Transport oparty na paliwach kopalnych jest nieodłączną częścią naszego świata i jednym z głównych źródeł emisji gazów cieplarnianych. W 2020 r. odpowiadał za 57% światowego popytu na ropę̨ naftową, a w konsekwencji udział tego sektora w światowej emisji dwutlenku węgla - według badania Międzynarodowej Agencji Energetyki - sięgał aż̇ 24% .
W Polsce ponad 20% emisji w 2019 r. pochodziło z transportu. Na przestrzeni lat 2005-20019 emisje z transportu lotniczego wzrosły o 170% a drogowego o 186%, przy spadku kolejowego o 53%. Dekarbonizacja tego sektora stanowi jeden z priorytetów związanych z ochroną klimatu. Chodzi konkretnie o rozwój transportu niskoemisyjnego i bezemisyjnego, który wykorzystuje nowoczesne technologie cyfrowe.
Zrównoważony transport w Orange
Jak to wygląda u operatora telekomunikacyjnego? Choć świadczymy usługi telekomunikacyjne, które są niematerialne, to wymagają fizycznych urządzeń i infrastruktury. Niezbędne jest zapewnienie dostaw sprzętu od stacji bazowej, przez serwer, po smartfon. Klienci odwiedzają salony sprzedaży, a obsługa techniczna musi dotrzeć na miejsce awarii. Transport przenika całość naszej codziennej działalności.
Co zatem robimy by zmniejszać wpływ naszej floty samochodowej na planetę?
- Konsekwentnie optymalizujemy liczbę pojazdów, dostosowując ją do realnych potrzeb sprzedaży, obsługi i techniki - nasza flota jest dzisiaj o połowę mniejsza niż w 2015 r.
- Staramy się, żeby coraz więcej samochodów było jak najmniej emisyjne. Mamy ich już kilkadziesiąt, a celem na 2025 r. jest flota przynajmniej w 3/4 złożona z samochodów hybrydowych i elektrycznych.
- Edukujemy pracowników i zachęcamy do korzystania z narzędzi zdalnej komunikacji, a w podróżach służbowych promujemy transport zbiorowy. Szkolimy z bezpiecznej i efektywnej jazdy, dzięki czemu zużycie paliwa spada o minimum kilkanaście procent.
- Szukamy nowych rozwiązać np. multimodalnych form transportu.
Emisyjność wpisujemy do kryteriów w przetargach, współpracujemy z firmami przewozowymi i kurierskimi, żeby optymalizować przewóz przesyłek, które z kolei możliwie „odchudzamy” i pomniejszamy. Wreszcie zachęcamy klientów do wybierania mniej emisyjnych sposobów dostaw, promując je w koszykach zakupowych online.
Cały raport znajdziecie tutaj.
Komentarze
Mieliśmy coś się dowiedzieć o migracji z FLEX do orange i dalej nicz a kilka dni temu było zapowiadane, że się dowiemy i cisza głucha. Lub jakby można było zmieniać raz na okres rozliczeniowy dzień zapłaty za plan też cisza. Kiedy będzie coś wiadomo? Poprosimy o konkretną odpowiedź pozdrawiam
OdpowiedzMożliwość migracji z Flex do innej oferty Orange będzie udostępniona już w styczniu. Przed nami już ostatnie testy. Jeżeli chodzi o zmianę dnia zapłaty, to nie mamy w planach obecnie takiej opcji.
OdpowiedzA jak z Cesjami we Orange Flex? Kiedy Prezentacja Orange Flex 2.0 bez passów
OdpowiedzZapraszamy do śledzenia strony flex.orange.pl oraz biuro prasowe, gdzie pojawiają się aktualne informacje o nowościach.
OdpowiedzFajnie że się zmieniacie, tylko czy te auta elektryczne są naprawdę eko? Może lepiej w tej kwestii nie rozmawiać
OdpowiedzElektromobilność rozwija się na całym świecie, a wpływ samochodów elektrycznych na środowisko jest znacznie niższy niż aut spalinowych. Elektryki to obecnie najczystsza i najmniej emisyjna forma transportu drogowego. Wraz z rozwojem nowych technologii powinniśmy spodziewać się jeszcze lepszych efektów w zakresie zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w fazie produkcji i utylizacji. Wpływ w trakcie użytkowania można zmniejszyć dzięki korzystaniu z odnawialnych źródeł energii do ładowania.
Odpowiedz