Muzyka

Open’er 2018 – dzień drugi (2)

Kasia Barys

6 lipca 2018

Open’er 2018 – dzień drugi
2

Za nami koncert Organka, Depche Mode i Massive Attack. Lecz nie tylko. To był niesamowity dzień. Tak jak wczoraj mamy dla Was kilka nowych zdjęć!

Udostępnij: Open’er 2018 – dzień drugi
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    mike278 14:40 06-07-2018
    Depeche Mode. O tak. Zazdroszczę. Bardzo. :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 08:39 08-07-2018
      Ja też :) Zdjęcia super. Widzę że ktoś ma jeszcze jeden talent w ręce.
      Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Przyszły wakacje, pora… wzmóc czujność (1)

Michał Rosiak

5 lipca 2018

Przyszły wakacje, pora… wzmóc czujność
1

Jest lipiec, na zewnątrz cieplutko, wielu z nas pakuje się – lub niebawem będzie – przed wyjazdem na zasłużony urlop. Stali czytelnicy wiedzą już o czym będę pisał, bo robię to co roku 🙂 Pora na materiał ostrzegawczy, z pogranicza cyber- i zwykłego, offline’owego bezpieczeństwa. Bo wakacje to mamy my. Dla wielu przestępców to okres wytężonej pracy.

Wakacje z elektroniką

„O tempora, o mores” – tak mam ochotę zakrzyknąć, gdy z jednej strony wakacje, a z drugiej – człowiek z komputerem. Telefon – to rzecz jasna, takie mamy czasy, że nie potrafimy sobie odpuścić, a poza tym dzięki smartfonowi mamy pod ręką mapy, muzykę, czy aparat fotograficzny. Nawet tablet jestem w stanie zrozumieć, przy założeniu, że seriale nadrabiamy na powietrzu, a nie pod dachem. Ale komputer?

Cóż – jak śpiewał Jerzy Stuhr, czasami człowiek musi, inaczej się udusi. Ale jeśli już musi, to niech przynajmniej:

  • Nie ufa otwartym sieciom Wi-Fi, a także tym, do których każdy może poznać hasło (bo skoro może, to oznacza, że może podstawić własną, z taką samą nazwą i hasłem, by przechwytywać nasze dane)
  • Niezaufane sieci wykorzystuje wyłącznie do aktywności nie wymagających wpisywania loginu, czy hasła, a także podawania danych wrażliwych
  • Jeśli musi połączyć się z siecią firmową (serio? 🙁 ) lub przeprowadzić operacje finansową, niech korzysta z VPNu lub hotspota z własnego telefonu komórkowego

W sumie powyższe kwestie tyczą się każdego urządzenia, które korzysta z internetu. W przypadku smartfona warto też – jeśli do tej pory tego nie zrobiliśmy – odpowiednio zabezpieczyć doń dostęp. Najlepiej – jeśli jest taka możliwość – odciskiem palca i mocnym hasłem. Dodatkowo skonfigurujmy automatyczne kasowanie zawartości urządzenia po [x] nieudanych próbach odblokowania. Pamiętajmy, że zagubiony smartfon można znaleźć przez stronę WWW, dzięki usługom Menedżer Urządzeń Android i Find My iPhone. Ustawmy wysyłanie zdjęć do któregoś z serwisów „chmurowych” – dzięki temu nawet jeśli stanie się tragedia i stracimy nasze drugie ja ;), zostaną przynajmniej pamiątki z wyjazdu. Nie zapominajmy też, że przestępcy, wysyłając kampanie phishingowe, nierzadko liczą na naszą niefrasobliwość i wakacyjne roztrzepanie. A to oznacza, że będąc w „trybie wypoczynku” możemy zastanawiać się nieco mniej nad tym, co do nas przyszło i kliknąć odruchowo.

Chwalmy się… po powrocie

Nawet jednak jeśli elektronikę zostawimy w domu, albo przynajmniej w hotelu, może nas spotkać wiele innych ryzykownych sytuacji. Choćby sprzęty znikające z hotelu. Niestety, nie każdy z takich przybytków dysponuje sejfem w pokoju, warto wtedy zastanowić się nad zostawianiem bardziej drogocennych rzeczy w sejfie w recepcji. Znikać mogą także pieniądze z konta, jeśli nie zauważymy, że ktoś „rozszerzył możliwości” bankomatu, z którego właśnie korzystaliśmy. Dlatego warto pamiętać o dokładnym obejrzeniu, czy klawiatura bankomatu nie odstaje, a slot na kartę nie ma dziwnej nakładki. Szczególnie uważajmy na bankomaty wolnostojące, naszą uwagę powinny też zwrócić takie urządzenia, jak na tytułowym zdjęciu (na bankomacie stoi router, którym ten łączy się z centralą, każdy ma do niego dostęp) 🙂 Dla potrzeb wakacji warto korzystać z kart przedpłaconych i np. przelewać na nie raz na jakiś czas kwotę z głównego konta. Na pewno przydałoby się ubezpieczyć kartę, uruchomić usługę informacji o każdej transakcji i zapisać (nie tam, gdzie karta 🙂 ) numer +48 828 828 828 pod który należy dzwonić, jeśli stracimy kartę. Nie zaszkodzi też zmienić na niej domyślne, zazwyczaj bardzo wysokie, limity. O tym, żeby zasłaniać pinpad przy wpisywaniu kodu chyba nie muszę przypominać?

No i – last, but not least – w dobie społecznościowego ekshibicjonizmu uważajmy z chwaleniem się kiedy i na ile wyjeżdżamy. Sam się lubię chwalić, ale ja jestem bardzo ostrożny jeśli chodzi o media społecznościowe i nie sądzę, by ktoś akurat stamtąd poznał mój adres zamieszkania. Jeśli gdzieś/kiedyś wrzuciliśmy geotagowane zdjęcia z domu, a potem w tym samym miejscu napiszemy, że właśnie wyjeżdżamy na dwa tygodnie, to przy wyjątkowo niesprzyjającym układzie może się okazać, że wrócimy do pustych ścian.

Czego Państwu i sobie nie życzę. Udanych wakacji!

Udostępnij: Przyszły wakacje, pora… wzmóc czujność
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:41 05-07-2018
    Fajny poradnik na wakacje :) Niby człowiek jest świadomy zagrożeń, ale takie "odświeżenie" wiadomości jest przydatne w tym okresie :)
    Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Barometr CSR – badania (3)

Monika Kulik

5 lipca 2018

Barometr CSR – badania
3

Poznaliśmy właśnie wyniki badania Barometr CSR przeprowadzonego w firmach zrzeszonych w Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej. To już 3. edycja tego badania, które pokazuje, jak firmy rozumieją idę społecznej odpowiedzialności i przekładają ją na praktykę biznesową. Byliśmy jedną z 63 firm, która wypełniła ankietę, odpowiadając na 30 pytań dotyczących wdrażania idei społecznej odpowiedzialności w działania rynkowe firm.

Jak pokazują wyniki badania przedsiębiorstwa coraz lepiej rozumieją znaczenie CSR, ale budowanie świadomości na temat roli społecznej odpowiedzialności w rozwoju biznesu wciąż jest potrzebne.

Co hamuje a co motywuje firmy?

Wprawdzie wśród czynników hamujących rozwój CSR w firmach coraz mniejszą rolę odgrywa brak wiedzy (spadek z 67% w 2017r. do 56% w 2018r.), jest to wciąż najważniejsza przeszkoda, przed brakiem budżetu (48%) czy odpowiednich osób do zajmowania się tematem (27%) i niechęcią kierownictwa firmy do tego typu aktywności (37 %) – co jak sądzę wiąże się w punktem pierwszym – czyli niewiedzą. Choć wśród motywatorów ciągle przeważa budowanie pozytywnego wizerunku organizacji (67%) i konieczność realizacji odgórnej polityki na poziomie międzynarodowym (50%), jest też świadomość bardziej wymiernych biznesowo korzyści z prowadzenia firmy zgodnie z zasadami CSR (38%).

Jakie korzyści firmy widzą w CSR?

Przedsiębiorcy zauważają, że działania CSR wpływają na zwiększenie zaufania wśród pracowników (35%), a także wśród klientów (32%).  Na uwagę zasługuje jednak fakt, że 33% firm nie mierzy korzyści z prowadzonych działań, a 32% trudno je oszacować – jest więc duże pole do rozwoju. Nadzieją napawa jednak fakt, że w 40% firm istnieje długofalowa strategia CSR, a w planowanie i realizację działań włączane jest kierownictwo firm (84%).

Co zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie firm?

Jak wskazują badani, czynnikami, które mogą przyczynić się do rozwoju CSR  jest dzielenie się dobrymi praktykami dużych przedsiębiorstw, które posiadają doświadczenie w dziedzinie CSR – tak uważa 54% ankietowanych. Przedsiębiorcy potwierdzają konieczność szerzenie wiedzy i dobrych praktyk na temat CSR. Tego typu działania realizuje Komitet CSR działający w Francusko – Polskiej Izbie Gospodarczej, który m.in. organizuje regularne spotkania służące wymianie doświadczeń firm we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności i jest autorem Barometru CSR.

Więcej o badaniu i jego wynikach na stronie www.ccifp.pl

okładka raportu z badania CSR Barometr

Udostępnij: Barometr CSR – badania
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:39 05-07-2018
    Fajne badanie i bardzo ciekawe wyniki i podsumowanie :) Fajnie gdyby tak udało się wprowadzić CSR do polskiej służby zdrowia.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek 12:38 06-07-2018
    czekami na możliwość wspólnego budowania raportu oraz zgłaszani swoich uwag (tak jak w zeszłym roku).
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Kulik 08:25 11-07-2018
      Krzysiek, jasne, będziemy z wami testować Raport on- line. Sporo pozmienialiśmy w porównaniu do ubiegłego roku. Mam nadzieję, że na lepsze. Sami ocenicie.
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej