Nowa strategia Orange Polska .Grow stawia odpowiedzialność społeczną na równi z innymi filarami strategicznymi, a wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem zyskują tę samą wagę oraz ten sam poziom zarządzania, co cele biznesowe. Bliżej mówi o tym Witold Drożdż – Członek Zarządu ds. Strategii i Spraw Korporacyjnych w rozmowie z Wojtkiem Jabczyńskim.
.Grow – oznacza, że rozwijamy się razem z otoczeniem, w którym działamy, w symbiozie i współpracy z innymi. To strategia zarządzania wpływem na otoczenie i interesariuszy – klientów, pracowników, inwestorów, partnerów biznesowych i społecznych oraz środowisko. Chodzi o maksymalizowanie pozytywnego wpływu i niwelowanie tego negatywnego.
Agenda 2030
Odniesieniem do tak rozumianej odpowiedzialności jest nasze zaangażowanie w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Cele te obecne są w naszej strategii społecznej odpowiedzialności od kilku lat. W 2017 roku dołączyliśmy też do partnerstwa na rzecz zrównoważonego rozwoju podpisując deklarację na rzecz realizacji Agendy 2030 w Polsce.
Agenda 2030 to strategia rozwoju świata do 2030 roku w oparciu o 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (ang. Sustainable Development Goals). Została przyjęta w 2015 roku przez wszystkie 193 państwa członkowskie ONZ. To nie tylko deklaracje, ale konkretne zobowiązanie. 17 Celów rozpisano na 169 zadań, których realizacja mierzona jest przez 231 wskaźników. Za ich raportowanie odpowiadają rządy. A w ich realizację powinniśmy włączyć się my wszyscy, a szczególnie biznes, który ma ogromny wpływ na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko.
Kampania 17 Celów
Aby podkreślić nasze zaangażowanie w realizację Agendy 2030 niedawno przystąpiliśmy do Kampanii 17 Celów, której inicjatorem jest CSR Consulting, a patronem Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerami merytorycznymi są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, UN Global Compact, GUS oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Kampania prowadzona jest w szerokim partnerstwie firm i instytucji i jest przykładem, jak w praktyce może wyglądać międzysektorowa współpraca na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Obecnie w tym partnerstwie jest ponad 500 firm, które podejmują konkretne i wymierne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W tym również my.
Orange na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju
Ponieważ technologia cyfrowa została wskazana jako kluczowy obszar dla osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju, zidentyfikowaliśmy te cele, na które możemy wywrzeć największy wpływ – znalazły się one w naszej strategii społecznej odpowiedzialności w Polsce i na świecie.
Nowa strategia biznesowa Grupy Orange Engage 2025 odwołuje się do zobowiązań zrównoważonego rozwoju, identyfikując 6 kluczowych obszarów, w których możemy wnieść najbardziej pozytywny wkład.
Są to cele:
9 – Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
10 – Mniej nierówności
12 – Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 – Działania w dziedzinie klimatu
16 – Pokój, sprawiedliwości i silne instytucje
17 – Partnerstwa na rzecz celów.
Wsród naszych priorytetów strategicznych jest troska o klimat i środowisko naturalne, ponieważ technologia cyfrowa może przyczyniać się do transformacji gospodarki w kierunku większej niskoemisyjności i ekologiczności. W ramach naszej polityki klimatycznej koncentrujemy się na zmianach w kluczowych obszarach - zwiększaniu efektywności energetycznej i zmniejszeniu emisji CO2 oraz włączaniu zasad gospodarki o obiegu zamkniętym do naszych działań. Dużym wyzwaniem jest dla nas także włączenie cyfrowe – chcemy, aby nowe technologie były dostępne dla wszystkich niezależnie od wieku, sprawności, miejsca zamieszkania czy umiejętności i przyczyniały się do powszechnego rozwoju społeczno-gospodarczego. Poprzez inwestycje w rozwój sieci, zapewnienie powszechnego dostępu do usług czy edukację cyfrową dzieci i młodzieży, a także seniorów przyczyniamy się do większej integracji i równości cyfrowej.
Kampania edukacyjna Dobre Cele
A tych, którzy chcą się dowiedzieć więcej o Celach Zrównoważonego Rozwoju zapraszamy 24 września na wydarzenie online: „Światowy Dzień Działania: Celuj w jutro. Już dziś! #dobrecele”. Szczegóły znajdziecie na stronie Kampanii 17 Celów, inicjatora kampanii. Wydarzenie jest częścią obchodów Światowego Dnia Działania, który odbywa się co roku, w rocznicę przyjęcia Agendy 2030 przez ONZ. Na całym globie organizowane są wydarzenia szerzące wiedzę o Celach i zachęcające do podjęcia działań na ich rzecz, tworząc światowy ruch dla ich osiągnięcia.
Agenda wydarzenia i rejestracja na stronie Kampanii 17 Celów.
Biznes również angażuje się w edukację konsumentów na temat zrównoważonego rozwoju. Podczas Światowego Dnia Działania Partnerzy Kampanii 17 Celów będą rozmawiać o tym, jak robić to skutecznie. Wystąpią przedstawiciele firm: BASF, Bank BNP Paribas, Carlsberg Polska, Danone, Orange Polska, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań i Stena Recykling. Przedyskutują jak prowadzić komunikację dotyczącą trudnych tematów, budować zaangażowanie społeczne czy zachęcać do dawania drugiego życia produktom.
Tego dnia startuje też ogólnopolska kampania edukacyjna na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju – Dobre Cele. Ma pokazać konsumentom jak codziennymi wyborami i działaniami przyczynić się do lepszej przyszłości planety i poprawy jakości życia.
Komentarze
Fajna kampania. Myślę że będzie można usłyszeć w niej wiele ciekawych wykładów. A co do ekologii w Orange – to może pójść za ciosem i……..startery produkować z surowców wtórnych, mam na myśli kartę sim i ramkę?
OdpowiedzTak, doskonały kierunek myślenia, w Grupie Orange w Belgii zostały wdrożone takie karty.
OdpowiedzTo może czas na Polskę?
Odpowiedz