Oferta

Premiera nowych iPhone’ów 15

Beata Giska Beata Giska
13 września 2023
Premiera nowych iPhone’ów 15

Jak każdego roku o tej porze świat wstrzymał na chwilę oddech i … pojawiły się najnowsze iPhone’y 15, smartwatche i słuchawki od amerykańskiego giganta. Co wiemy o nowościach i kiedy pojawią się w Orange?

Rodzina iPhone`ów 15 poszła w klasyczny design, znany od lat wiernym użytkownikom. Wciąż głównymi atutami będą: procesor (szybszy niż dotychczas, z mniejszym zużycie energii - nawet o 35%), wytrzymała bateria , aparat fotograficzny i oczywiście logo z jabłkiem. Nowe smartfony wystąpią w bogatej gamie kolorystycznej - od tradycyjnych odcieni po pastele. Fanów ucieszy także tytanowa obudowa.

Zmian względem poprzedniego modelu jest też sporo, a największa dotyczy portu ładowania. Zniknie charakterystyczne wejście Lightning. Zastąpiono je popularnym, w urządzeniach konkurencyjnych firm, złączem USB-C. Poprawiono też aparaty - dodając im m.in. soczewki peryskopowe. Obiektyw główny w modelach 15 otrzymał sensor o rozdzielczości 48 MP (ze światłem f/1.6), który zastąpił jednostkę 12 MP. W ten sposób będzie jeszcze łatwiej fotografować nawet w trudnych warunkach atmosferycznych czy oświetleniowych, a także robić spore zbliżenia.

Światowa przedsprzedaż planowana jest na 15 września. Chcemy ruszyć tego samego dnia - wszystko jednak zależy od dostaw od producenta. Zamawiając iPhone'a 15 wcześniej będziecie go mieli go u siebie już w pierwszym dniu sprzedaży regularnej, czyli 22 września.

Wśród nowości, zaprezentowanych wczoraj pojawiły się także zegarki Apple Watch Series 9 / Ultra 2 / SE (2nd gen) i słuchawki AirPods Pro (2nd generation; USB-C). W tych pierwszych jest sporo zmian m.in. nowy procesor, obsługa gestów i ulepszony wyświetlacz. Słuchawki nadal będą tymi z najwyższej półki.

Większość urządzeń Apple dostępnych na rynku, dostaniecie w naszym sklepie online – w atrakcyjnych cenach.

Przy okazji przypominam, że premiera iPhone`a 15 to dobry moment by kupić… iPhone'a 14. Mamy go teraz taniej, czyszcząc półki magazynu pod nowości. Zaglądajcie na stronę, warto. Możecie go też wygrać go w konkursie w aplikacji Mój Orange. Tutaj mamy dla Was modele iPhone’ów 14 512 GB Midnight.


Odpowiedzialny biznes

Karta Praw Dziecka w Biznesie – podpisujemy

Monika Kulik Monika Kulik
12 września 2023
Karta Praw Dziecka w Biznesie – podpisujemy

Pierwsze firmy podpiszą 20 września Kartę Praw Dziecka w Biznesie. My też. I zapraszamy innych do przyłączania się.

Karta Praw Dziecka w Biznesie to inicjatywa przygotowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi. Ma ona inspirować i mobilizować przedsiębiorstwa do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dzieci w całym łańcuchu wartości. Zachęca też firmy do realnego uwzględnienia praw człowieka i praw dziecka w swoich łańcuchach dostaw, obszarach pracowniczych, produktach, usługach, komunikacji marketingowej czy działalności społecznej

Karta, ogłoszona 17 lipca tego roku, już spotkała się z dużym zainteresowaniem środowiska biznesowego i społecznego. Wpisała się też w publiczny dialog na temat ochrony dzieci w Polsce. W grupie roboczej w ramach programu Partnerstwa FOB pracujemy nad kwestionariuszem, który dotyczy takich spraw, jak samoocena firm, dobre praktyki i zachęcanie innych do zaangażowania. Do dzisiaj naszą inicjatywę poparły już : Instytut Praw Dziecka im. Janusza Korczaka, Konfederacja Lewiatan, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę,  Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu, UNICEF, Komitet Ochrony Praw Dziecka, Fundacja diversityPL, Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) i Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP).

Co oznacza podpisanie Karty dla firm

Najprościej rzecz ujmując Karta to deklaracja, że biznes uznaje prawa dziecka za wartość, którą ma obowiązek chronić i że chce robić to razem z organizacjami społecznymi i instytucjami publicznymi. Firmy, które ją podpisują, deklarują tym samym, że będą respektować i propagować prawa dziecka w całym łańcuchu wartości. Oznacza to działania w obszarze pracowniczym - wobec pracujących rodziców i ich dzieci, ale także standardy zatrudniania młodych ludzi, płatne praktyki, programy przysposobienia do zawodu, czy działania edukacyjne związane z rynkiem pracy.

Kolejny obszar wiąże się z dziećmi jako użytkownikami produktów, usług i odbiorcami przekazów marketingowych. Również tu mają one przecież swoje prawa. I musimy dbać o to, aby nasze produkty i usługi były przystosowane do potrzeb dzieci i bezpieczne dla nich. Chodzi także o standardy wykorzystania wizerunku dziecka w materiałach marketingowych i komunikacyjnych oraz o odpowiedzialną sprzedaż.

I wreszcie, last but not least, obszar relacji z naszymi partnerami biznesowymi i społecznymi.  To z jednej strony wymagania dla dostawców, aby respektowali prawa dzieci, a z drugiej –sposób takiego kształtowania polityki społecznej i sponsoringowej, aby współpracować tylko z instytucjami i organizacjami społecznymi, które o te prawa na co dzień dbają.

Jak przełożyć deklarację na praktykę

Karta Praw Dziecka w biznesie motywuje firmy do całościowego spojrzenia na prawa dziecka. Chodzi o to, by ten temat traktować kompleksowo i szczerze odpowiadać sobie na pytanie, co już robimy, a co wymaga jeszcze uzupełnienia. Dzięki naszemu kwestionariuszowi samooceny każda firma może przyjrzeć się swoim działaniom na rzecz praw dziecka oraz ocenić swoje mocne i słabe strony. Od tych firm, które już stosują sprawdzone rozwiązania i chcą podzielić się z innymi swoim doświadczeniem, zbieramy też dobre praktyki.

Uroczyste podpisanie Karty odbędzie się 20 września w Domu Innowacji Społecznych “Marzyciele i Rzemieślnicy” przy ul. Brackiej 25 w Warszawie w godzinach 13:00-16:30. Zapraszamy! Więcej informacji na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/prawadziecka.

Gorąco zachęcam wszystkie firmy, aby zapoznały się z Kartą i zadeklarowały realizację jej postanowień. Warto też przejść przez kwestionariusz i podzielić się dobrymi praktykami. Niech będzie nas jak najwięcej!

ręka dziecka rysująca domek na ekranie komputera

Komentarze


Oferta

Barbie wjeżdża na Orange VOD

Beata Giska Beata Giska
12 września 2023
Barbie wjeżdża na Orange VOD

Niedawno była w kinach, a już od 12 września „Barbie”, cała na różowo, zawita do Orange VOD na dekoderach Telewizji od Orange i w aplikacji Orange TV Go. Zobaczcie, jak w rolach Barbie i Kena wypadli Margot Robbie i Ryan Gosling.

Już pod koniec sierpnia okazało się, że „Barbie” jest najbardziej kasowym filmem studia Warner Bros w historii. Globalne wpływy osiągnęły kosmiczny wynik - blisko 1,4 mld dolarów. Różowa produkcja zdetronizowała nawet ostatnią część filmu o młodym czarodzieju Harrym Potterze.

W polskich kinach „Barbie” pojawiła się 21 lipca, a już kilka tygodni później, czyli od 12 września możecie ją oglądać w Orange VOD na dekoderach Telewizji od Orange i w aplikacji Orange TV Go. To pełna barw, zaskakującej fabuły, humoru, a także wzruszeń opowieść o najsłynniejszej lalce w historii i… jej przyjacielu Kenie. W hicie, w roli tytułowej, wystąpiła Margot Robbie, a dzielnie partneruje jej Ryan Gosling.

Barbie żyje spokojnie i szczęśliwie w Barbielandii. Codzienność jest kolorowa, a spotkania z innymi… Barbie są najprzyjemniejsze na świecie. Wokół niej zawsze krąży uroczy i pełen zapału Ken. Jednym słowem – RAJ. Jednak kiedy nasza bohaterka niespodziewanie zaczyna… płakać, a jej stopy przestają się mieścić w różowe pantofelki, stwierdza, że tak dłużej być nie może! Po konsultacjach z przyjaciółkami, postanawia udać się do realnego świata i „załatwić” ten problem, aby nadal móc wieść szczęśliwe oraz różowe życie. Nie wie jednak, że w świecie ludzi wydarzy się coś, co może na zawsze zniszczyć jej ukochaną krainę. Ale to dopiero początek wielkich zwrotów akcji.

Uprzedzamy, że w tej produkcji nic nie jest aż tak różowe, jak się wydaje. Zaskoczy Was chyba wszystko.

Scroll to Top