Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany – testujemy stronę

Monika Kulik Monika Kulik
12 lipca 2017
Raport zintegrowany – testujemy stronę

Obecnie dla wielu firm ważnym tematem jest kwestia raportowania danych niefinansowych. Temat ten jest dyskutowany w związku z przyjęciem Dyrektywy Unijnej (2014/95/UE), która nakłada na wybrane firmy obowiązek raportowania niefinansowego, czyli kwestii społecznych i pracowniczych, środowiska naturalnego, poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu, a także opisu rezultatów stosowania obowiązujących w firmie polityk w tych obszarach.

Raportowanie niefinansowe w Orange Polska

Dla nas to nic nowego, ponieważ nasza przygoda z raportowaniem niefinansowym trwa już 10 lat. Pierwszy nasz Raport Społeczny, jeszcze dla Telekomunikacji Polskiej, powstał w 2006 roku (dane za 2005 r.). Już wtedy przygotowaliśmy raport według międzynarodowego standardu Raportowania GRI (Global Reporting Initative). Nasz coroczny Raport CSR bazuje na standardzie GRI, odwołuje się do wskaźników ISO 26000 i zasad Global Compact. Jest też sprawdzany przez niezależnego audytora.

W tym roku podęliśmy kolejne wyzwanie – stworzyliśmy raport zintegrowany, który stanowi nową jakość komunikacji nie tylko do inwestorów, ale do wszystkich interesariuszy.

Raport zintegrowany

Raport taki łączy informacje finansowe, zawarte do tej pory w corocznych sprawozdaniach finansowych firmy, z informacjami niefinansowymi, które są domeną Raportów CSR, zapewniając jednoznaczny i spójny obraz dokonań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych organizacji. To nie jest proste „dodanie” kolejnych rubryk do rozbudowanych tabel finansowych, ale nowy sposób budowania opowieści o firmie – o tym, w jakich warunkach działa, jak robi biznes - jaki ma model biznesowy, jakie cele sobie stawia i jakie ma wyniki.

Raport zintegrowany Orange Polska 2016 w formie pdf jest już opublikowany na stronie. Stworzyliśmy również interaktywną stronę internetową, którą chcielibyśmy przetestować z Wami, zanim ją uruchomimy. Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie przeklikać się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu słuchawki Sennheiser HD 201 oraz płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival lub Open'er Festival powered by Orange

Czekamy na Wasze zgłoszenia do jutra – 13 lipca, do godziny 12.00. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy Raport.

Komentarze

Krzysiek
Krzysiek 17:50 12-07-2017

Ja jestem chętny do zgłoszenia ale nigdzie nie widzę adresu @ na który można wysłać ofertę.

Odpowiedz
Monika Kulik
Monika Kulik 17:56 12-07-2017

Zgłoszenia przez komentarze pod wpisem.

Odpowiedz
Krzysiek
Krzysiek 18:12 12-07-2017

Powinien:
-wykorzystywać interaktywne obrazy, muzykę oraz działania zachęcające odbiorce do nawiązania dialogu,
– oprogramowanie na zasadach CC (tzw. otwarte źródła)
– nie powinno to być nudne czytanie a m.in. interaktywne poznawanie danych poprzez dopisywanie treści przez czytelnik typu Zdanie: W Polsce na działania CSR wydajemy x złotych. Tu czytelnik wpisuje jedną z nazw działań typu Kluby Sportowe a system nam pokaże inne działania lub mapkę. Tu czytelnik wskazuje swoje woj (wtedy widzi tylko działania z tego obszaru).
– jak najmniej słów i tekstu, jak najwięcej video, muzyki, Zawsze dla mnie wzorem było to https://www.youtube.com/watch?v=ukQzttbefho
– wizualizacja danych (interaktywna) na podstawie np. https://skuteczneraporty.pl/blog/4-nowoczesne-techniki-wizualizacji-i-analizy-danych-na-mapach/ oraz https://skuteczneraporty.pl/blog/category/przyklady/

Odpowiedz
    Krzysiek
    Krzysiek 12:10 13-07-2017

    Powinno być także odniesienie do pozostałych działań Orange z pozostałych lat. Czytelnik musi widzieć w procentach jak rozwija się dana dziedzina, czy jest ona perspektywiczna i czy jest zapotrzebowanie. Typu w roku X na infrastrukturę wydaliśmy 100 mln zł, rok później 115 mln zł. Wzrosło 15% z czego t% trafiło do polskich podwykonawców. W następnym roku przewidujemy p% wzrostu na daną dziedzinę. Tu czytelnik powinien mieć adres @ lub ankietę gdzie mógłby zgłosić np. chęć posiadania światłowodu.

    Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 18:25 12-07-2017

Ja się z chęcią zgłaszam, bo lubię uczestniczyć w jego tworzeniu (kiedyś nawet wymienialiście nas w spisie osób biorących współudział w pisaniu:-) Dobry raport internetowy to wg mnie przede wszystkim wygodny dostęp wieloplatformowy. Wspominam o tym, ponieważ ostatnio wiele stron jest przeładowanych javascriptami i innymi „dobrodziejstwami” przez co stają się nieczytelne, nieklikalne i zamulające, zwłaszcza na tak popularnych smartfonach i tabletach. Ze swojej strony zapewniam test tych rzeczy na iPadzie i iPhonie. Cenne też są możliwości jakie daje linkowanie do innych treści (rozwinięcia tematu, podobne informacje) czy swego rodzaju odniesienia/dymki i interaktywne wykresy/schematy, których nie da rady umieścić w wersji papierowej, a które znacząco ułatwiają i ubarwiają odbiór treści.

Odpowiedz
Pan Pikuś
Pan Pikuś 22:57 12-07-2017

Panie Piotrze D. chciałbym Panu uprzejmie donieść, że mój NIEBRANDOWANY Samsung Galaxy S6 posiada usługi WoWifi i VoLTE. Dziękuję. Dobranoc ?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 10:18 13-07-2017

    Gratulacje Panie Pikusiu 😉

    Odpowiedz
Portek
Portek 23:45 12-07-2017

Internetowy raport przede wszystkim powinien być prosty i obrazkowy. Powinien zawierać krótkie (max. 1.5-2min.) filmiki z odpowiednim podkładem muzycznym wskazującym dokonania w tym liczbowe w związku przyczynowo – skutkowym, czyli dana rzecz wpłynęła na taki i taki wynik (takie filmiki robi Ministerstwo Cyfryzacji – do znalezienia na ich fanpage). Oczywiście nie powinno zabraknąć konkretów, ale tak powinny być one umieszczone żeby użytkownik mógł dostać tylko to co chce, czyli jakieś odnośniki, które go przeniosą w odpowiednią część raportu. Co do wyglądu to strona powinna być tak „interaktywna” jak strona o VoLTE/WiFi Calling w sensie te przesuwające się z inną prędkością obrazki w tle. Świetnie to wygląda. Chyba nie muszę wspominać, że koniecznie musi być responsywna żebym mógł ją oglądać na urządzeniach mobilnych i powinna ładować się szybciej niż Mój Orange 😉

Odpowiedz
Gizmo
Gizmo 10:13 13-07-2017

Cześć! Zgłaszam się do testowania funkcjonalności strony, lubię nowości, chętnie zobaczę jak to wygląda, pochwalę to, co jest dobrze, ale jak trzeba to wytknę też błędy! 😀

Raport powinien być przede wszystkim czytelny, ale powinien zawierać również części interaktywne (np. krótkie ankiety), obrazki, krótkie filmy, tak, by nie zanudzić użytkownika ogromem tekstu. Strona natomiast powinna być przygotowana pod wszystkie urządzenia, by zapewnić użytkownikowi przyjemne korzystanie zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerach.

Myślę, że ładną ale i elegancką formą jest Raport z 2016 roku, moim zdaniem powinien on zostać w takiej formie z drobnymi zmianami. Pomimo, że posiadał aż 113 stron, to część z nich to strony tytułowe i całość czytało się bardzo przyjemnie.

Odpowiedz
Monika Kulik
Monika Kulik 12:32 13-07-2017

Dziękuję za Wasze zgłoszenia.
Krzysiek, Maurycy, Portek i Gizmo – jutro wyślę Wam linki do roboczej wersji Raportu oraz inne informacje potrzebne do testów.

Odpowiedz
    Portek
    Portek 13:21 13-07-2017

    Super 🙂

    Odpowiedz
    MAURYCY
    MAURYCY 14:40 13-07-2017

    🙂 czekamy na szczegóły.

    Odpowiedz
Szatyneczka
Szatyneczka 14:06 13-07-2017

Można się jeszcze zgłosić? Przegapiłam post 🙁

Odpowiedz
    Monika Kulik
    Monika Kulik 14:20 13-07-2017

    Przekonaj nas, napisz odpowiedź na zadanie:)

    Odpowiedz
Szatyneczka
Szatyneczka 15:25 13-07-2017

Spróbuję 🙂 Według mnie dobry raport internetowy powinien mieć jasny, łatwy i spójny układ graficzny. Powinien nie być za długi i zawierać kluczowe informacje, wnioski i rekomendacje, żeby nie zanudzić czytelnika. Warto też pomyśleć o streszczaniu raportu, aby czytelnik po kilku zdaniach mógł się dowiedzieć czego raport dotyczy. Raport internetowy warto wzbogacić o ciekawe ilustracje, obrazki, zdjęcia czy wykresy a nawet filmiki. Nie należy zapominać też o formacie raportu. Ważne, aby był przygotowany pod każde urządzenie, tak aby czytelnicy mogli mieć do niego dostęp zawsze i wszędzie.

Odpowiedz
mike278
mike278 19:33 13-07-2017

O ja ostatnia lajza zapomnialem na smierc. A chcialem napisac ze biorac pod uwage kto i jak czyta raporty dzisiejsza forma musi byc krotka,kolorowa i pozbawiona skomplikowanych wyrazen. Wszedzie obecnie dominuja piktogramy jesli wykresy to najlepiej kolowe i jak najprostsze zwroty. Zwroty jak agregacja , konsolidacja, dywersyfikacja sa nieakceptowalne przez mlodych ludzi. Może brzmie staroswiecko ale widze po swoim synu ze o wiele lepiej przemawiaja formy graficzne niz skomplikowane wyrazenia techniczne. Stąd i raport taki byc powinien. Wiem ze po czasie i sromota mi za takie zaniedbanie. 🙂

Odpowiedz
    Monika Kulik
    Monika Kulik 09:08 14-07-2017

    Rzutem na taśmę 😉 Podeślij do mnie – monika.kulik@orange.com swój mail, abym mogła przesłać link do testowania.

    Odpowiedz
PAWEŁ
PAWEŁ 19:57 13-07-2017

Mówiąc w skrócie strona powinna być lekka , łatwa i przyjemna .

Odpowiedz

Oferta

Wakacyjny konkurs! Na blogu do wygrania HTC U11

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
10 lipca 2017
Wakacyjny konkurs! Na blogu do wygrania HTC U11

Dla wszystkich fanów testowania smartfonów mam świetną wiadomość. Wspólnie z HTC przygotowaliśmy wakacyjny konkurs, w którym testujecie i wygrywacie flagowy model U11. Miałem okazję używać ten telefon w górach i świetnie się spisał, zwłaszcza, jeśli chodzi o robienie zdjęć i filmów.

Jednak Was czeka zdecydowanie ciekawsze wyzwanie.

Konkurs podzieliliśmy na dwie części. Pierwszy etap rusza dzisiaj, a zadanie jest proste: Wymyślić najciekawsze, jeszcze niewykorzystane zastosowanie dla Edge Sense w ramach dowolnej aplikacji lub funkcjonalności dla HTC U11. Oceniać będziemy kreatywność i formę odpowiedzi. Docenimy efekt „wow”. Odpowiadacie proszę w komentarzach. Macie czas do przyszłego poniedziałku. We wtorek do godz. 13.00 podamy troje zwycięzców i tak zaczniemy drugi etap. Każdy z nich otrzyma do testowania najnowszy HTC U11. Potem przez dwa tygodnie będzie miał możliwość zabawy, testowania i sprawdzania jego możliwości. W tym czasie będzie też mierzyć się z czterema zadaniami:

  1. Przygotowanie wideo z rozpakowania otrzymanego smartfona, czyli klasyczny unboxing.
  2. „Just squeeze!” Zademonstrowanie jak działa ‘squeeze’ (funkcja Edge Sense), w postaci krótkiego filmu, animacji lub grafiki.
  3. „Squeeze for summer -  „Uchwyć uścisk lata!”. Pokazanie, w jaki sposób działa funkcja Edge Sense w letnim kontekście.
  4. Nagranie krótkiego tutorialu Edge Sense, demonstrującego nowy sposób interakcji z telefonem. Prostymi słowami: jak najprościej opowiedzieć, czym jest „squeeze” i jak działa?

Regulamin znajdziecie pod tym linkiem (PDF, 343 KB)

Tutaj znajdziecie inspirację: Testujemy HTC U11

Powodzenia!

Aktualizacja:

Znamy trzech szczęśliwców, którzy otrzymają do testów trzy piękne HTC U11.  To Mateusz Pięta, mike278, pablo_ck! Mateusz otrzymał od wszystkich oceniających najwięcej punktów – nie tylko za formę, lecz także za pomysł na rozwiązanie. Dopiero teraz zaczyna się zabawa, bo przygotowanie odpowiedzi na pytania 2 etapu to dużo trudniejsze zadanie. Prośba o przesłanie do Piotrka Domańskiego na adres piotr.domanski2@orange.com kontaktów do Was, byśmy wiedzieli na jaki adres wysłać telefony niezbędne do kolejnego etapu.

Komentarze


Sieć

Jak korzystaliście z sieci podczas Open’er Festival Powered by Orange?

Piotr Domański Piotr Domański
10 lipca 2017
Jak korzystaliście z sieci podczas Open’er Festival Powered by Orange?

Tłum ludzi w dzisiejszych czasach zawsze oznacza masę smartfonów. Jeszcze kilkanaście lat temu gdy zespół zaczynał grać wolniejsze kawałki wszyscy wyciągali zapalniczki, teraz wyjmują z kieszeni telefony i włączają latarki. Znak czasów. Oznacza to także, że sieć przeżywa w takich sytuacjach oblężenie. Nie inaczej było na tegorocznym Open’er Festival Powered by Orange. Zresztą zobaczcie sami:

Transfer danych przebija rozmowy

By zobaczyć jak nieodłącznym kompanem stał się smartfon wystarczy spojrzeć na godzinowy wykres transferu danych w Gdyńskim Kossakowie przed i w trakcie Open’er Festival Powered by Orange.

Infografika - wykres transferu danych w trakcie Open’er Festival Powered by OrangeJeżeli kiedykolwiek byliście na Open'er Festival powered by Orange, wiecie, że nie odbywa się w dzikiej głuszy, a w niewielkiej odległości od niego są osiedla. Na tyle daleko, że festiwal nie jest uciążliwy, lecz na tyle blisko, by część stacji bazowych obsługujących festiwal obsługiwała także okolice. Dlatego jeżeli chcecie ocenić różnice w transferze danych, trzeba porównać ją z wcześniejszymi dniami i mieć z tyłu głowy, że w czasie festiwalu ruch generowali nie tylko jego uczestnicy, ale także mieszkańcy osiedli rozlokowanych w jego okolicy, czy działkowcy spędzający popołudnie na RODOS (Rodzinne Ogródki Działkowe Otoczone Siatką). o W tygodniu przed Open’erem lokalne rekordy transferu sięgały 50 GB, a pierwszego dnia festiwalu ruch zwiększył się dwukrotnie. Trzeciego dnia osiągnęliśmy najwyższy transfer na festiwalu  – wtedy w ciągu godziny przesłano 451 GB. Warto także zwrócić uwagę, że o ile rozmowy zamierały w godzinach nocnych, to dane były transferowane cały czas - pytanie tylko, czy były to aktualizujące się aplikacje, automatycznie schodzące na telefony maile, czy też muzyka słuchana, nawet po koncertach. Interesująco wygląda także relacja transferu danych do rozmów.

Infografika - rozmowy w trakcie Open’er Festival Powered by Orange

Dobrze widać, że tutaj różnice pomiędzy „codziennym” wykorzystaniem sieci, a maksymalnym ruchem, który był osiągany w trakcie festiwalu są mniej więcej trzy i półkrotne. Z drugiej strony w ciągu godziny odbyć 14 000 minut rozmów, to też całkiem niezły wynik.

Warto także przeczytać: Orange strefa na Open’er. Zobaczcie wideo!

Ciekawą zależność widać pierwszego dnia festiwalu. Liczba minut jest bardzo wysoka i to nie w jak 3 dnia w ciągu godziny, lecz ten wysoki poziom utrzymywał się przez kilka godzin. W tym samym czasie transfer danych był dość niski. W szczegółach pokazuję niżej ;-)

The Weeknd "zrobił" największy ruch na Open’er Festival Powered by Orange

Najwięcej minut rozmów i GB przeszło przez naszą sieć przy okazji jednego koncertu - The Weeknd. Warto jednak przyjrzeć się zależności między wysokością transferu, a liczbą minut rozmów na godzinę.

Rozmowy i transfer danych w trakcie koncertu the Weekend na Open'er Festival Powerd by OrangeGodzina przed koncertem służyła, jak to sobie wytłumaczyliśmy w blogowym gronie, by umówić się na koncert i dogadać miejsce spotkania. Z kolei, gdy Kanadyjczyk zaczął już grać, wszyscy przestali mówić i zaczęli pisać. W ruch poszły media społecznościowe i komunikatory, co zaowocowało rekordem przesłanych GB. Zresztą w SMS-ach także. Później wszystko się wyciszyło i transfer znacznie spadł. Jednak, co pewnie widzieliście na pierwszych dwóch wykresach – o ile rozmowy w godzinach nocnych zamierały, nawet o 3-4 nad ranem klienci Orange przesyłali około 20 GB danych na godzinę.

W transferze danych rządzi 4G, w rozmowach szturmuje VoLTE

Pokażę za to jeszcze dwa wykresy – technologii w których rozmawiali i z których korzystali do przesyłania danych fani muzyki na Open’er Festival w tym roku. Jedna kolumna pokazuje dane z okresu przed festiwalem, druga z jego trwania.

Infografika - wykorzystywana technologia w trakcie Open’er Festival Powered by Orange

W przypadku rozmów ciekawym elementem jest to, że dużo bardziej niż wcześniej widać wykorzystanie VoLTE. Tą drogą odbywało się 17% wszystkich rozmów w trakcie festiwalu. Z kolei w przypadku transferu danych bardzo cieszy, że większa część z naszych klientów dane przesyłała już poprzez sieć 4G LTE.

Z kronikarskiego obowiązku dodam tylko, że Open’er Festival powered by Orange obsługiwało  5 stacji bazowych. W sumie klienci Orange w czasie trzech dni festiwalu przesłali blisko 11 TB, zrealizowali blisko 520 tys. minut rozmów i przesłali ponad 1,3 mln SMS. Nie wszyscy z nich byli uczestnikami festiwalu, lecz bez wątpienia ta grupa wygenerowała oni największy ruch. Te dane obejmują także 2 lipca - wtedy też odnotowaliśmy zwiększony ruch, a fani muzyki praktycznie przez całą niedzielę wyjeżdżali z pola namiotowego.

Mediateka

Komentarze

Scroll to Top