Bezpieczeństwo

Rejestracja prepaid tak, ale rozsądnie

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
26 kwietnia 2016
Rejestracja prepaid tak, ale rozsądnie

W ubiegłym tygodniu Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikował projekt ustawy o działaniach antyterrorystycznych. Zaproponował m.in. obowiązkową rejestrację kart prepaid. Temat szybko stał się „medialny” i gorący, dlatego trudno się do niego nie odnieść. Jak rozumiemy z publicznych wypowiedzi przedstawicieli administracji (rządu), prace nad projektem wciąż trwają i ma powrócić do uzgodnień międzyresortowych. Co może oznaczać, że jego kształt będzie ewoluować i finalnej wersji jeszcze nie znamy. Liczymy jednak, że w tych pracach stanowisko operatorów - jako odpowiedzialnych za wdrożenie rejestracji - zostanie wzięte pod rozwagę.

Warto przy tym zaznaczyć, że obowiązek rejestracji kart prepaid funkcjonuje już w wielu krajach, dlatego sam pomysł nie jest nowością na rynku telekomunikacyjnym. Natomiast istotne jest, by ustawodawca wyciągał wnioski z doświadczeń innych krajów oraz zapewnił najbardziej rozsądny i optymalny model wdrożenia rejestracji. Naszym zdaniem powinien on uwzględniać możliwości techniczno-obsługowe, konieczny czas do implementacji oraz przede wszystkim nie powinien być uciążliwy dla klientów.

Na pewno byłoby bardzo źle, gdyby okazało się, że przepisy są tak skonstruowane, że wymuszają niespodziewane wyłączenie klientom usług telekomunikacyjnych, szczególnie w czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. A takie potencjalne ryzyko można wyinterpretować z pierwszej, upublicznionej wersji projektu. Zakładamy jednak, że  intencją twórców propozycji nie jest hamowanie sprzedaży usług prepaid, czy tym bardziej zaskakiwanie klientów nagłym odcięciem od usług telekomunikacyjnych. Dlatego, skoro prace nad projektem wciąż trwają liczymy, że ryzyko wystąpienia niepożądanych skutków dla klientów zostanie dostrzeżone i odpowiednio przepracowane.

Przyjmujemy również, że możemy liczyć na zrozumienie po stronie administracji, że czym innym jest wprowadzenie weryfikacji dla nowych klientów, a czym innym zachęcenie milionów obecnych klientów do zgłoszenia się do operatorów by przejść proces autoryzacji. Stąd sądzimy, że wszystkim zainteresowanym będzie zależeć, aby rejestracja i weryfikacja odbywała się w najprostszy możliwy sposób, w szczególności z wykorzystaniem kanałów online oraz żeby skuteczne dotrzeć do klientów z informacją o obowiązku rejestracji. Na bazie znanych nam wzorców zachowań użytkowników szacujemy, że jest na to potrzebnych ok. 12 miesięcy.

7a828650559b88f41fac3a05870b9186d6b


Odpowiedzialny biznes

Ponad 16 milionów klientów Orange!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
26 kwietnia 2016
Ponad 16 milionów klientów Orange!

Wczoraj późnym popołudniem przedstawiliśmy wyniki Orange Polska za pierwszy kwartał 2016 r. Wszystkie raportowane na giełdę cyferki, tabelki i opisy znajdziecie na stronie dla inwestorów. Ja tradycyjnie skupię się na wybranych faktach. W tym roku przekroczyliśmy liczbę 16 mln klientów - dokładnie mamy 16,264 mln, co oznacza kwartalny wzrost o 358 tys. Wybieraliście zarówno nasze oferty postpaid, jak i prepaid. W tym drugim przypadku mieliśmy pierwszy od wielu kwartałów wzrost. Duży skok zrobiliśmy w Nju Mobile. Z oferty korzysta już 801 tys. użytkowników (w trzy miesiące przybyło 102 tys. użytkowników). Dziękujemy.

Kolejnym sukcesem na pewno jest najlepszy w historii firmy kwartalny (+50 tys. netto) wzrost klientów najszybszego internetu FTTH (w zasięgu mamy już 818 tys. gospodarstw domowych) i VDSL. Nasze rekordowe Inwestycje w światłowody zaczynają przynosić efekty. Chce też podkreślić nieustanny rozwój sieci mobilnej i wykorzystywanie nowych częstotliwości. Zasięg 4G/LTE jest dostępny dla 89,2 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G dla 99,6 proc. Moim zdaniem, jeśli popatrzycie na naszą sieć stacjonarną i mobilną, to nie mam żadnych wątpliwości, że jest ona numer 1 w Polsce. Co więcej, dalej będziemy inwestować w jej rozwój. Coraz lepsza sieć jest priorytetem, bo w rękach klientów Orange jest już 5,47 mln smartfonów, 2,229 mln korzysta z oferty mobilnego dostępu do Internetu, a transmisja danych rośnie lawinowo.

ab0ea86d5497cf89db4936395231766dcff


Odpowiedzialny biznes

Lekcje wrażliwości

Monika Kulik Monika Kulik
26 kwietnia 2016
Lekcje wrażliwości

Czy w ramach edukacji cyfrowej i medialnej możemy uczyć dzieci uważności i wrażliwości na potrzeby innych?

Jasne, że tak! W programie MegaMisja uczymy dzieci o ich prawach i szanowaniu praw innych, pomagamy rozwijać empatię oraz wrażliwość na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Ostatnio tematem świetlicowych zajęć było „Przyjazne kino”. W ich trakcie dzieci dowiedziały, się czym jest niepełnosprawność oraz - poprzez starannie dobrane zabawy – doświadczały trudności, z jakimi na co dzień mierzą się osoby żyjące z niepełnosprawnością.

Pani Małgorzata Philipps z Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr 2 w Poznaniu napisała w swojej relacji ”Integracja w naszej szkole to nie tylko słowo. Jesteśmy placówką, w której mieszczą się oddziały integracyjne, więc część świetliczaków uczestniczących w dzisiejszej misji była - można rzec - prawdziwymi ekspertami. Czuliśmy jakby to zadanie było stworzone właśnie dla nas ;)”

W innych świetlicach dzieci po raz pierwszy mogły przekonać się, co to znaczy dostępność dla wszystkich.

„Filmik z audiodeskrypcją, napisami i językiem migowym zrobił na dzieciach piorunujące wrażenie. Po projekcji filmu sami przystąpiliśmy do audiodeskrypcji. Na koniec dziewczynki z klasy III pokazały nam w języku migowym kilka zwrotów grzecznościowych. Zajęcia były lekcją wrażliwości i empatii !!!” (Szkoła Podstawowa Nr 9 z Tarnowskich Gór).

Dzieci z MegaMisji już wiedzą, jak zwracać uwagę na potrzeby osób z niepełnosprawnościami i ułatwiać im pełny dostęp do informacji i uczestnictwa w kulturze.

Wy także możecie skorzystać z naszych scenariuszy i uczyć dzieci o ich prawach, bezpieczeństwie czy wrażliwości na potrzeby innych. Zainspirujcie się.

f617e3aea8c291e2ad4a39505292cf1d39e

Scroll to Top