;

Sieć

Rozmowy w jakości HD+ pomiędzy Orange i T-Mobile (8)

Marta Krajewska

31 stycznia 2022

Rozmowy w jakości HD+ pomiędzy Orange i T-Mobile
8

Mam dziś dla was dobrą wiadomość. Właśnie uruchomiliśmy rozmowy w standardzie HD Voice+ z T-Mobile. To oznacza, że nasi klienci mają zagwarantowaną fantastyczną jakość dźwięku rozmawiając z użytkownikami tego operatora.

Dla przypomnienia, standard dźwięku HD Voice+ daje wrażenie rozmowy prowadzonej na żywo. Dzięki niemu po drugiej stronie słuchawki usłyszycie nawet szept.

Do tej pory rozmowami w jakości HD+ mogli cieszyć się klienci dzwoniący w ramach sieci Orange. Od maja zeszłego roku wprowadziliśmy to rozwiązanie także przy połączeniach z siecią Play. Najwyższa jakość rozmów pomiędzy użytkownikami Orange i Play

Od teraz ponad 70 proc. rozmów przeprowadzanych przez naszych klientów może być realizowana w najwyższej jakości. Zawdzięczamy to wdrożeniu kodeku EVS SWB, czyli SuperWideband, który gwarantuje jakość HD Voice+.

Na rozwijanej liście poniżej możecie sprawdzić, czy wasz model telefonu obsługuje kodek.

HammerHuawei

 

LG

OPPO

Redmi

Samsung

Sony

Xiaomi

Inne

 

 

Udostępnij: Rozmowy w jakości HD+ pomiędzy Orange i T-Mobile
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Tomii 11:11 31-01-2022
    Brak iPhonów na liście lekko szokuje. Czy planujecie dodanie wsparcia w telefonach z iOS w najbliższym czasie?
    Odpowiedz
  • komentarz
    dominik 12:13 31-01-2022
    iphony nie?!
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marta Krajewska 13:37 31-01-2022
    Pracujemy nad wprowadzeniem kodeka dla iphonów. Za parę miesięcy powinien być już dostępny.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ciekawy 10:16 01-02-2022
      Na pewno nie działa? https://wificalling-volte.pl/evs
      Odpowiedz
    • komentarz
      Sefedas 11:37 01-02-2022
      https://biuroprasowe.orange.pl/blog/mamy-kodek-evs-dla-iphonow-11/ czyli wewnątrz sieci działa HD+, a nie działa pomiędzy Orange - Play/T-Mobile?
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 16:42 31-01-2022
    Witamy Marto w pracy. Gratulacje ??? Dobra informacja, pierwsza że wprowadziliście takie rozwiązanie techniczne, a druga że mój smartfon obsługuje ten kodek ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Zafaraz 17:52 31-01-2022
    Potwierdam, nie działa na ajpongach. mam Iphone 12 mini i Samsung S21 FE. Nie działa, brak na Samsungu oznaczeń "HD" S21 FE T-Mobile.pl (rozrywka, kumple, spam i inni) 509 XXX XXX Iphone 12 mini Orange.pl (praca, prawatny, rodzina) 600 XXX XXX ^.^
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ola 07:46 01-03-2022
    Najpierw poprawcie jakoś zasięgu. Mimo ciągłego zgłaszania słabego zasięgu sieci Orange w miejscowościach w których zasięg wcześniej był najlepszy spośród wszystkich operatorów. Nagle nastąpiło straszliwe pogorszenie do tego stopnia że przerywa połączenie.
    Odpowiedz

;

Inne

Okiem mamy: spróbujmy być na 100% (1)

Kasia Barys

28 stycznia 2022

Okiem mamy: spróbujmy być na 100%
1

Ferie to czas odpoczynku dla dzieci. Ze względu na pandemię być może część osób zdecyduje się zostać w domu, część wyjedzie. Niemniej jednak gdziekolwiek nie będziemy spróbujmy być razem. Spróbujmy być ze sobą na 100%.

To w ostatnim czasie istotny problem społeczny, który jest konsekwencją pandemii. Dorośli lawirują pomiędzy pracą zdalną, obowiązkami domowymi a opieką nad dziećmi. Wiem jak to jest kiedy w pracy od rana spotkania online, a dzieci w domu. Dzieci, które potrzebują uwagi, czasu i nierzadko wsparcia. Jedną ręką obsługujemy laptopa a drugą robimy śniadanie dla dziecka. W wielu sytuacjach korzystamy z technologii jednocześnie będąc z kimś w sytuacji relacyjnej. Siedzimy wspólnie przy stole, jesteśmy na spotkaniu, albo usypiamy dziecko. Niby jemy, a scrollujemy, niby rozmawiamy, a sprawdzamy powiadomienia i odpisujemy.

Być może ferie będą taką okazją, by pobyć ze sobą. A potem wejdzie nam to w nawyk i lepiej będziemy spędzać ze sobą czas, być być ze sobą i budować relacje.

Mamo, tato nuuudziii mi sieeeę

Kto słyszał takie wołanie i to nie tylko raz, ręka w górę. Chcesz mieć spokój, daj dziecku smartfona albo pozwól grać ile chce. To niekoniecznie dobre rozwiązanie. Jako rodzice powinniśmy być odpowiedzialni i stosować zasady korzystania z technologii mądrze. Na blogu wiele czasu poświęciliśmy temu zagadnieniu, wiec odeślę was do konkretnych, wcześniejszych moich wpisów.

Tak, dziecko może się nudzić jeśli chce. Okazać się może, że podczas takiej nudy stworzy coś nowego, wymyśli jakąś zabawę albo sięgnie po książkę, o której zapomniało. Ale… ważna informacja jest taka, że „nudzi mi się”, to próba nawiązania kontaktu z dorosłym, by pomógł mu poradzić sobie z tym napięciem. Dziecko potrzebuje być w polu uwagi rodzica. Dlatego odsyłanie dziecka do zabawek, czy podpowiadanie co mogłoby zrobić często nie pomaga. Dzieci chcą spędzać czas z nami.

Pomysły na ferie mogą być różne

Jeśli chcecie, by ferie były czasem dla was mam kilka podpowiedzi. Czas, który możecie spędzić z dziećmi spróbujcie poświęcić tylko im. Nie muszą to być 2-3 godziny jeśli nie macie takich możliwości. Może to być 30 min układania puzzli, byleby smartfon i laptop odłożyć. Można mieć koszyczek na półce, do którego wszyscy domownicy odkładają na czas zabawy swoje smartfony.

Nie bójmy się technologii. Jeśli dzieciaki lubią grać online dołączmy do nich. Ja próbowałam i nie ukrywam, że nie jest łatwo ogarnąć wszystkie te przyciski na konsoli. Ale miałam z tego tytułu dużo frajdy a moje dzieci ubaw z mamy, która sobie… nie radziła. Tak! rodzice nie umieją wszystkiego. To było świetne doświadczenie, kiedy okazało się, że mama nie jest Alfą i Omegą.

Sposobem na ferie mogą być także warsztaty z Fab Lab powered by Orange. Pisała o nich Tosia. Warsztaty odbywają się w każdy wtorek o godz. 10.00. Wystarczy kliknąć w link, nie trzeba się przygotowywać. Jedynie naszykować rzeczy dostępne w każdym domu np. klej, nożyczki, karton czy mazaki. Udział nie wymaga wcześniejszych zapisów i jest darmowy. Podczas  kolejnych spotkań będzie można zbudować bazę kosmiczną, nauczyć się animacji stop motion lub zbudować kartonowy głośnik pasywny. Wczoraj razem z moimi dziećmi wzięliśmy udział w warsztatach Fab Lab. Stworzyliśmy mechaniczną książkę tzw pop-up book. Udało się nam stworzyć przestrzenną książkę z trójwymiarowymi ilustracjami, a co najważniejsze pobyć razem

 

 

 

 

Udostępnij: Okiem mamy: spróbujmy być na 100%
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:52 28-01-2022
    Fajny edukacyjny wpis. Kasia jesteś dla mnie "mamą na medal" ?
    Odpowiedz

;

Zielony Operator

Nie dodajemy już spliterów ADSL (4)

Hania Jaworska-Orthwein

28 stycznia 2022

Nie dodajemy już spliterów ADSL
4

Co roku dzierżawimy naszym klientom setki tysięcy urządzeń tj. modemy i routery w ofercie internetu szerokopasmowego. Do każdego zestawu instalacyjnego dołączaliśmy urządzenie tzw. spliter ADSL. Okazuje się, że nie zawsze jest on potrzebny, dlatego zmieniliśmy proces dostarczania go klientom.

Do czego służy spliter ADSL? Do rozdzielania sygnału Internetu o wysokiej i niskiej częstotliwości telefonu stacjonarnego, czyli mówiąc prościej pomaga poprawić jakość sygnału tym klientom, którzy jeszcze korzystają z tradycyjnej  stacjonarnej telefonii. Po naszej analizie okazało się, że zaledwie 3% naszych klientów potrzebuje jeszcze takich rozdzielaczy sygnału. Wraz z rozwojem oferty VOIP liczba klientów, którzy posiadają telefon stacjonarny i domawiają na tej samej linii Internet lub odwrotnie, znacząco zmalała.

Splitery tylko tam, gdzie potrzebne

Poszukując sposobów na ograniczanie naszego śladu węglowego przyglądamy się wszystkim naszym procesom i produktom.  Zwrotu spliterów wraz z modemami i routerami przestaliśmy wymagać jakiś czas temu. Również nie obciążaliśmy klientów finansowo za ich brak przy zwrotach. To skutkowało tym, że klienci najczęściej nie oddawali tego sprzętu, a nam zaczęło brakować urządzeń do kolejnych umów. Dlatego zaczęliśmy szukać rozwiązania tej sytuacji. Większość wszystkich instalacji Internetu szerokopasmowego realizują bezpłatnie nasi partnerzy techniczni. Postanowiliśmy zmienić procedurę instalacji i jeśli  spliter nie jest potrzebny klientowi zabieramy po prostu niepotrzebne urządzenie. Teraz dostarczamy  splitery ADSL tylko tym klientom, którzy nie korzystają z asysty technicznej, a potrzebują takich urządzeń. W takim przypadku dosyłamy je na nasz koszt.  Dzięki wprowadzonym zmianom udało się zoptymalizować i dopasować  zakupy spliterów do realnych potrzeb, a urządzenie nie zalega niepotrzebnie w domach naszych klientów.

Oszczędności nie tylko finansowe

W efekcie tego projektu nie tylko zmniejszyliśmy wydatki na zakup nowych urządzeń, ale przed wszystkim dostarczamy splitery ADSL tylko tym klientom, którzy rzeczywiście ich potrzebują. Ale to nie jedyna korzyść. Dla środowiska to też mniejszy koszt – mniej zużytego  plastiku, metali kolorowych i innych tworzyw sztucznych potrzebnych do produkcji nowych urządzeń, a w przyszłości mniej elektroodpadów. Tylko w 2021 oszczędziliśmy 3,7 ton tych surowców, czyli tyle, ile waży dorodny słoń. Szacujemy, że rocznie oszczędności mogą wynieść nawet 8,2 tony, czyli już tyle, ile waży 3-osobowa rodzina słoni.

 

 

 

Udostępnij: Nie dodajemy już spliterów ADSL
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    P 11:15 28-01-2022
    Nie chce mi się wierzyć w wydawanie klientom używanych splitterów.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Hania 11:36 28-01-2022
      Używane splitery są profesjonalnie odnawiane, dzięki czemu działają i wyglądają jak nowe. Inną sprawą jest, że część z nich nie była nigdy używana, a nawet rozpakowana.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 22:12 29-01-2022
    U moich rodziców mam gdzieś jeszcze takie urządzenia ? Brak splitera powodował trudności w korzystaniu z telefonu stacjonarnego. Muszę sobie zostawić je na pamiątkę ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Nikt 11:24 05-02-2022
    To nie jest spowodowane tym, że klienci nie chcą internetu po tym samym kablu co telefon stacjonarny, tylko tym że Orange odmawia uruchomienia internetu na tym samym kablu co telefon, a to nie jest to samo.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej