
Wszystkich, którzy chcą w swojej organizacji zarządzać różnorodnością, zapraszamy do lektury przewodnika „Różnorodność i kultura włączająca krok po kroku. Praktyczny przewodnik dla organizacji" pod redakcją Dominiki Sadowskiej.
Podręcznik powstawał przez ostatnie miesiące w toku prac grupy nieformalnej inicjatywy D&I Roundtable, koordynowanej przez Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu oraz Divercity+ przy wsparciu finansowym Ambasady Królestwa Niderlandów w Polsce.
Dlaczego warto zajrzeć do tej publikacji?
Po pierwsze – napisali ją praktycy, którzy na co dzień zajmują się tematem różnorodności w swoich organizacjach. Jesteśmy na rożnym poziomie realizacji tej idei. Niektóre firmy mają już strategie zarządzania różnorodnością, inne zaczynają rozpoznawać ten temat i realizują poszczególne projekty. Mamy różne doświadczenia, zainteresowania i „punkty ciężkości” w naszych działaniach. Podczas naszych spotkań i pisząc podręcznik uczyliśmy się od siebie nawzajem, inspirowaliśmy, podpowiadaliśmy, jak radzić sobie z rożnymi przeszkodami.
Po drugie – pisaliśmy go dla praktyków, starając się powiedzieć nie tylko dlaczego coś powinno się zrobić, ale przede wszystkim jak to zrobić, konkretnie w Twojej organizacji. Jak zdiagnozować sytuację, zbudować strategię czy plan działań, na co zwrócić uwagę, a czego nie robić.
W wyjątkowym czasie
Ta publikacja to również zapis naszych spotkań. Działaliśmy w szczególnych warunkach, w specyficznej sytuacji społecznej.
Z jednej strony był to czas dużej polaryzacja przekonań, protestów ulicznych. Poprzez tę publikację chcieliśmy wziąć udział w dyskusji na ważne społecznie tematy, pokazać czym dla nas jest różnorodność i dlaczego ma znaczenie w każdej organizacji.
Poza tym działaliśmy w pandemii – spotykaliśmy się tylko on-line. Mówiliśmy, jak pandemia zmienia nas, ludzi wokół i całe otoczenie. Dzieliliśmy się tym, jak nasze organizacje odnoszą się do nowych wyzwań i problemów, jak sobie radzą z pomocą dla pracowników czy oczekiwaniami klientów. Jak zmienia się świat wokół nas i jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości.
Dlatego warto przeczytać nasz podręcznik.
W jego opracowaniu wzięły udział przedstawicielki i przedstawiciele firm - AstraZeneca, BNP PARIBAS, CD Project, CWS Group, Divercity+, Grupy ANG S.A, IKEA, Netguru, LOTTE Wedel i Orange Polska.
Komentarze
Ściągnięte, oj mam ja już tych „lektór” do przeczytania :p
Odpowiedz