;

Bezpieczeństwo

Sprawdź, czy nie ukradli Ci hasła (7)

Michał Rosiak

2 marca 2017

Sprawdź, czy nie ukradli Ci hasła
7

Michał Rosiak

Mam przeczucie graniczące z pewnością, że gdyby poprosić odpowiednio dużą grupę zwykłych internautów, żeby powiedzieli jedno słowo lub zwrot, z którym kojarzą im się problemy z cyberbezpieczeństwem, tym zwrotem byłby: „wyciek danych„. To właśnie newsy o bazach wykradzionych z kolejnych serwisów, do spółki z informacjami o atakach DDoS, wprowadziły bezpieczeństwo „na salony”, czyli do mediów głównego nurtu. I dobrze – im więcej mówi się o bezpieczeństwie w sieci, tym lepiej dla wszystkich.

Hasło to absolutna podstawa w dbałości o bezpieczeństwo naszych danych. Najlepiej o długości powyżej 12 znaków, trudne do odgadnięcia, a jednocześnie łatwe do zapamiętania. No i – przynajmniej jeśli chodzi o serwisy, w których przechowujemy nasze najbardziej wrażliwe dane – używane jednokrotnie! Dlaczego? Ano choćby dlatego, że jeśli zdarzy się duży (albo nawet duuuuuuuuży, bo liczba rekordów danych trafiających w ręce cyber-przestępców nierzadko przekracza dziesiątki milionów!) wyciek, a nasze hasło nie będzie odpowiednio mocne, to stracimy dostęp i ewentualnie dane tylko do jednego konta. Przestępcy bowiem od razu po złamaniu bazy skanują wszystkie popularne serwisy internetowe pod kątem tego samego e-maila i hasła.

Skąd mam wiedzieć, czy moje hasło wyciekło? W internecie można znaleźć sporo witryn z informacją: „Wpisz swój adres e-mail, a dowiesz się, czy Twoje hasło wyciekło”. Jeśli pomyśleliście sobie, że to idiotyzm oddawać komuś mojego maila, to mogę tylko bić brawo! W takiej sytuacji trzeba korzystać z nielicznych zaufanych serwisów, np. Have I Been Pwned, prowadzonego przez dyrektora regionalnego z Microsoftu, researchera bezpieczeństwa IT, Troya Hunta. Dokładnie tę bazę możecie teraz odpytać bezpośrednio ze strony CERT Orange Polska, wchodząc pod adres https://cert.orange.pl/haveibeenpwned, bądź klikając w link, umieszczony pod adresem. Gdy piszę ten tekst, w bazie znajdują się dane ze 187 wycieków, obejmujące łącznie… ponad 2 miliardy kont! Jeśli Waszego konta tam nie ma (tak jak mojego prywatnego 🙂 ), możecie zapisać się do serwisu powiadamiającego Was natychmiast, jeśli jednak gdzieś się znajdzie. Gorąco polecam!

Udostępnij: Sprawdź, czy nie ukradli Ci hasła
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 09:22 02-03-2017
    Polecam sprawdzenie kilka razy (kliknięcie w "sprawdź") bo raz mi pokazuje że nie ma moich maili w bazie, za innym razem po chwili już się znajdują. Chyba coś z odpytywaniem bazy jest nie do końca OK. No i przy niektórych moich mailach czasem pojawia się informacja że mail występuje w bazie danych, są nawet podane serwisy z których rzekomo wyciekły dane. Co dalej mam zrobić?
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 13:30 02-03-2017
    Ciekawy link, już sprawdzamy czy ktoś chciał mnie "okraść".
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 16:45 02-03-2017
    Czy pojawienie się na liście oznacza, że ktoś do niego się zalogował, że poznali hasło? Ale jak ? Jeden mój mail jest wykryty, ale to taki co podaje w serwisach lub jakiś portali społecznościowych... i taki miał zadanie. Pytanie czy wykrycie go jest jednoznaczne z pozyskaniem hasła, bo smie wątpić!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 20:31 02-03-2017
      @astis: Oznacza to, że w bazie wycieku znalazł się rekord z Twoim loginem i hasłem. Jeśli hasło było wystarczająco silne to pewnie nikt go nie odczytał i nie zalogował się, ale zmienić na pewno trzeba bezdyskusyjnie.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Astis 07:38 03-03-2017
        Dziękuję za odpowiedź.... hasło zmienione na jeszcze silniejsze. No cóż z konta należy wyczyścić wszystkie drazliwe dane, łącznie z wyciagami, raportami itd....
        Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 22:17 02-03-2017
    Nawet nie wiedziałem o niektórych wyciekach z 2016 roku. :(
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kamil 16:46 03-03-2017
    Dalej obowiązuje lejek 64 kb/s?
    Odpowiedz

;

Oferta

Bonus za rejestrację prepaid już z nami zostanie (44)

Piotr Domański

1 marca 2017

Bonus za rejestrację prepaid już z nami zostanie
44

Termin na rejestrację aktywnych kart prepaid minął, niezarejestrowane zostały wyłączone. Temat w mediach przycichł. Ale przecież rejestracja nowokupionych kart prepaid nadal jest obowiązkowa. Jednak w dalszym ciągu możecie skorzystać na rejestracji, choć bonus o którym pisze wymaga od Was ciut więcej.

Każdy kto zarejestruje numer prepaid w Orange na kartę i w nju a jednocześnie poda swój adres zamieszkania i wyrazi zgodę na kontakt telefoniczny otrzyma 100 GB transferu ważne przez 30 dni. Dotyczy to jednak wyłącznie osób, które adres podają po raz pierwszy. Bo przecież mogliście podać dane, na przykład kupując u nas abonament.Po rejestracji otrzymujecie SMS z informacją, że można odebrać bonus, a także jak to zrobić. Podpowiem – wysyłając bezpłatny SMS o treści START pod 80590. Na odebranie bonusu macie 30 dni od momentu rejestracji numeru. Podobny bonus już funkcjonował, jednak ten, jak wspomniałem, zostaje z nami na stałe.
Wszystkie informacje o bonusie w Orange znajdziecie na stronie www.zarejestrujnumer.pl.

A jeżeli jesteście klientami nju mobile przygotowaliśmy dla Was specjalnie stronę www.rejestracjanju.pl

Pamiętajcie jednak, że podanie danych adresowych nie jest konieczne by zarejestrować numer – wystarczy do tego wyłącznie numer telefonu i Wasz numer PESEL. Dodam też, że podanie danych osobowych i wyrażenie zgody marketingowej jest możliwe wyłącznie w naszych salonach.
Zapraszamy – listę znajdziecie na stronie Orange.pl. Oczywiście możecie tam także zarejestrować numery nju.

Moim zdaniem takie podejście jest uczciwe. Zbieramy dane, prosimy o zgodę na kontakt, ale w zamian przez miesiąc możecie korzystać z internetu praktycznie za darmo. Pamiętajcie także, że dane te dają nam wiedzę gdzie inwestować. To dla nas ważna informacja, bo wiemy gdzie dostawić nowe maszty, a gdzie parafrazując pewną piosenkę teraz jest ściernisko, ale San Francisco raczej tam nigdy nie będzie.

P.S. Jeszcze doprecyzuję: bonus o którym piszę (związany z podaniem danych adresowych i zgodą marketingową), to obecnie jedyny bonus powiązany za rejestracją. Nie ma już bonusu za samą rejestrację prepaid. Bo wiem, że pojawiają się już różne interpretacje 😉

Udostępnij: Bonus za rejestrację prepaid już z nami zostanie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Piotrekk85 11:11 01-03-2017
    Na stronie zarejestrujnumer.pl jest info "Bonus za podanie adresu i wyrażenie zgody marketingowej nie wyklucza Bonusu za rejestrację. Możesz skorzystać z obydwu promocji jednocześnie." To nadal są oba bonusy czy jeden?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:22 01-03-2017
      Na aktywację bonusu za rejestrację macie całe okrągłe 60 dni. Więc w dalszym ciągu zapis ten musiał pozostać, bo formalnie jeszcze przez dwa miesiące można bonus aktywować ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotrekk85 11:52 01-03-2017
        Ale na stronie nie ma podziału na osoby rejestrujące przed 1.03 i po, więc to trochę wprowadza w błąd.
        Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 13:24 02-03-2017
          Dobra uwaga Piotrekk85.
          Odpowiedz
  • komentarz
    bbvb 11:28 01-03-2017
    A to nie jest tak, że niektórzy mają jeszcze czas na włączenie bonusu? Chodzi o zapis o możliwości włączenia bonusu w ciągu 60 dni od rejestracji, a jak ktoś się zarejestrował wczoraj to powinien mieć czas do około końca kwietnia?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:37 01-03-2017
      @bbvb Dokładnie tak to działa - bonus za rejestrację funkcjonował do wczoraj, więc jeszcze przez 60 dni można go odebrać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Paluch81zcie 13:46 01-03-2017
    Czyli to bonus tylko dla tych którzy wcześniej nie rejestrował numeru w orange ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 13:55 01-03-2017
      Tak to bonus dla osób, które przy rejestracji podadzą dane teleadresowe i wyrażą zgodę marketingową. Jeżeli zarejestrowałeś już ten numer wcześniej niestety bonusu nie dostaniesz.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Tom81 14:01 01-03-2017
    Jak juz wcześniej rejestrowałem numer to na kolejnym numerze tez mi sie należy 100 gb jak powiem ze chce udostępnić adres i numer tel. ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:05 01-03-2017
      Jeżeli jeszcze nie podałeś swoich danych adresowych to tak. Jeżeli już to zrobiłeś, niestety nie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Przenoszenumer 14:07 01-03-2017
    Co w przypadku gdy przeniose numer ? Bonus wtedy sie należy ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:12 01-03-2017
      Już nie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Czytelnik 14:09 01-03-2017
    Panie Piotrze, zastanawia mnie jedna kwestia związana z nju a Orange. Czy między nju a Orange są jakieś priorytety sieci czy nju działa dokładnie tak samo jak Orange tylko nazwa operatora jest inna?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:14 01-03-2017
      Klienci nju i Orange są traktowani przez sieć dokładnie tak samo. #potwierdzoneinfo
      Odpowiedz
      • komentarz
        wwww 15:32 01-03-2017
        No nie dokładnie gracie czysto. Np. do wczoraj na stronie nju mobile była informacja że za rejestracje numeru DO ODWOŁANIA (czyli na stałe) dostaje się BONUS 1000zł i 100GB internetu na 30 dni. Zaś dodatkowy bonus 100GB netu dostaje się za dodatkowe podanie danych adresowych i zgody marketingowe. Niestety dzisiaj NJU zmieniło na niekorzyść klienta zasady gry. Otóż zabraliście BONUS za rejestracje (1000zł i 100GB) zostawiając TYLKO 100GB netu na 30 dni za podanie adresu i zgody marketingowe. Czyli w NJU dzisiaj zadziałaliście dokładnie ODWROTNIE niż było wczoraj napisane Dlaczego?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 16:10 01-03-2017
          Przepraszamy, jeżeli nie było to dostatecznie dobrze widoczne na stronie. Zgodnie ze wszystkimi zasadami poinformowaliśmy wcześniej (dokładnie tydzień wcześniej) na stronie nju mobile (http://www.njumobile.pl/b/articles/regulaminy/Odwolanie_regulaminu_bonus_za_rejestracje_w_nju_mobile_od_1_03_2017.pdf) o zakończeniu promocji.
          Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 14:40 01-03-2017
    Kiedy wprowadzicie e-sim ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:30 01-03-2017
      Niestety nie wiem.
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 16:03 01-03-2017
        Szkoda , bo przekładanie tych kart i jeszcze mini , micro i nano sim to już dobija .
        Odpowiedz
  • komentarz
    Jakub 16:09 01-03-2017
    Ludzie po co Wam moje dane?! I jeszcze "nęcicie" że tak powiem jakąś "jałmużną daną z łaski". Rozumiem, to dużo, ale powinien dostać każdy, kto zarejestruje numer, a nie jeszcze zostawi u Was połowę dowodu...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:18 01-03-2017
      Na przykład po to by wiedzieć gdzie inwestować.
      Odpowiedz
      • komentarz
        wwww 17:14 01-03-2017
        Panie Piotrze. Przecież swoich klientów i tak macie głęboko gdzieś tak naprawdę? Dlaczego tak piszę? Otóż dlatego, że niby będziecie wciskać światłowód tym klientom, którzy już mają światłowód u konkurencji (duuużo tańszy). Kłaciecie światłowody do mieszkań TYLKO TAM, gdzie już jest światłowód a nie macie możliwości walczyć ceną (macie drogie usługi - nawet obecne ORANGE LOVE wychodzi drogo na tle konkurencji) tam gdzie macie szanse to w domach prywatnych - ale tam twierdzicie, że to jest nieopłacalne. Może dlatego teraz macie TYLKO coś koło 100 tyś. klientów światłowodu w całym kraju naszym? Warto się naprawdę zastanowić co z tym zrobić. Czy kłaść światłowody tylko tam gdzie pozornie Wam się to opłaca (= jest dużo ludzi na klatce schodowej a więc łatwo i w dobrych warunkach mieszkaniowych kłaść światłowody - ale potem mieć zero klientów czy lepiej się trochę pomęczyć? położyć światłowody tam gdzie pozornie Wam się to nie kalkuluje bo to mała miejscowość, bo to dom prywatny...? Ale w praktyce dom prywatny = pewny klient. Tak na oko można powiedzieć że np. ze 100klientów w bloku gdzie jest kilku tańszych operatorów jak jeden się naiwny znajdzie na światłowód orange to będzie wielki sukces. Natomiast na 100klientów domów prywatnych jak nie znajdziecie z 80-90 klientów na światłowód orange tzn, że macie kliepskich sprzedawców lub trafiliście na stare społeczeństwo gdzie ludzie są już na emeryturze i internet to dla nich coś strasznego=nieznanego. Ale i z tym można coś zrobić. Można zrobić szkolenia dla seniorów bezpłatne. Pokazać możliwości internetu - pokazać, że można się szybko z innymi porozumieć itp. i takich seniorów można znaleźć jako potencjalnych klientów. Tylko trzeba umieć szerzej podejść do tematu. A nie wciskanie drogiej oferty orange love tam gdzie konkurencja ma dużo lepsze i tańsze oferty. Sprawę daje do przemyślenia. Pozdrawiam
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 17:26 01-03-2017
          Światłowody instalujemy zarówno w budynkach wielorodzinnych, bliźniakach jak i domach jednorodzinnych. Przykładem mogą być inwestycje w Legionowie czy Kołobrzegu. Co do oferty Orange Love, to daje ona sporo możliwości - internet mobilny, stacjonarny, telewizję i telefon, w ramach jednej usługi u jednego operatora, za w sumie bardzo rozsądne pieniądze. Porównywał to zresztą niedawno SpidersWeb i nasza oferta wyszła najkorzystniej. http://www.spidersweb.pl/2017/02/najlepsza-oferta-orange-love-porownanie.html
          Odpowiedz
          • komentarz
            wwww 17:39 01-03-2017
            Panie Piotrze na tej stronie są niepełne dane. Tam gdzie wchodzi Orange Polska ze światłowodem jest już dawno UPC. A jak jest UPC ze światłowodami tam i jest konkurencja. U mnie np. za 49zł UPC proponuje 60Mb/s internetu, 104 kanały tv, multiroom gratis i telefon stacjonarny nielimitowane (UWAGA) nie tylko numery stacjonarne ale i komórkowe w Polsce, w USA i Kanadzie oraz nielimitowane stacjonarne w UE. Więc ponawiam pytanie. Z czym do ludzi? A taki np. operator regionalny daje za 40-45zł miesięcznie 300Mb/s net... Mam pytanie. Jesteście w stanie przebić te ceny? jeśli tak zapraszam do nas na osiedla. Jeśli nie? nawet się nie wygłupiajcie...
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 17:52 01-03-2017
              A dorzuca numer komórkowy? Albo dwa, lub trzy?
              Odpowiedz
              • komentarz
                Astis 07:40 03-03-2017
                Chciałem by mi odrzucili z 3 abonamenty i nie chcą mi tego zrobić... komplikacje na koncie ....
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Piotr Domański 08:30 03-03-2017
                  U nas, czy u tych o których pisze @wwww? Bo jak u nas to daj znać, zrobimy coś z tym ;-)
                  Odpowiedz
      • komentarz
        wwww 17:25 01-03-2017
        moim zdaniem by odnieść sukces to powinniście inwestować w światłowody do domów tam gdzie są małe miejscowości i osiedla w miastach tam gdzie nie ma jeszcze światłowodów do mieszkania. Zaś tam gdzie jest duże skupisko ludzi tam kłaśćnowe nadajniki z LTE czy LTE A czy w przyszłości 5G. Tylko takie podejście spowoduje sukces i przyszłośćfirmy. A i zlikwidujcie tą nieszczęsną opłatę za utrzymania łącza bo to jest śmieszne w obecnych czasach. Moim zdaniem obecnie każdy klient TP/Orange powiniem podliczyć Wam ile przez te lata płacił Wam za tzw utrzymanie i modernizacje łącza i powinien kazać Wam w trybie natychmiastowym wymienić zwykły kabel miedziany na światłowód. Wszak tutaj pieniądze z jednego klienta dla TP/Orange przez te lata nie mówimy tu o sumach typu dziesiątki złotych ale setki czy tysiące (w zależności jak długo ktoś korzysta z telefonii/internetu na stałym kablowym łączu). Dziwie się że mając tyle kasy z samych utrzymań łączy nie macie światłowodów w całym kraju, w każdym domu - nawet domu głęboko położonym w lesie na wsi tzw. "zabitej dechami". Są to lata zmarnowanych pieniędzy. Lata gdzie Państwo polskie dopłaca do Waszego interesu a Wy te pieniądze marnujecie zamiast inwestować w światłowody i LTE (w przyszłości 5G).
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 17:46 01-03-2017
          Co do skali naszych inwestycji to w zeszłym roku zainwestowaliśmy nieco ponad około 2 mld zł, a w 2015 dokładnie 1,998 mld złotych. Nie licząc wydatków na częstotliwości 4G, czyli kolejnych ponad 3 mld złotych. W zasięgu światłowodu znalazło się na koniec roku blisko 1,5 mln gospodarstw domowych, postawiliśmy ponad 1,7 tys. masztów na częstotliwościach 800/2600 MHz, co razem z wcześniej działającymi na częstotliwości 1800 MHz daje pokrycie na poziomie 99% populacji Polski. Więc sądzę, że trudno powiedzieć, byśmy marnowali pieniądze, zamiast je inwestować. A co do naszej strategii inwestycyjnej, to mamy na ten temat diametralnie inną opinię ;-) Pozdrawiam, Piotrek
          Odpowiedz
          • komentarz
            wwww 19:07 01-03-2017
            dobrze że odczytujecie nasze komentarze. Dobrze, że odpowiadacie na nie. To jest na plus firmy Orange. Duuuży minus to nieszczęsna opłata za utrzymanie łącza. Co jest archaiczną opłatą. Chcąc nie dopuścić konkurencji do kabli zapewne. Ale jak to mówią - każdy kij ma dwa końce. Jakoś w Telefonii komórkowej operatorzy infrastrukturalni (MNO) dopuścili/dopuściliście tzw operatorów wirtualnym (MVNO) i jakoś żadna ze stron nie jest poszkodowana jak widać. Wy się rozwijacie i Oni próbują. Nie ma żadnych opłat za utrzymanie łącza dla klienta końcowego i jakoś dają/dajecie radę. Dlaczego podobnie ma nie być z kablami? Drugie pytanie mam takie - może pomyślicie np. z tymi klientami gdzie już kable są założone od dawna (a są np. wyłączone bo nikt nie potrzebuje telefonu stacjonarnego na stałe czy internetu na stałe (np. czeka się na światłowody), itp. (nie chce się opłacać archaicznej opłaty za utrzymanie łącza) czy nie wprowadzić usług typu prepaid na np. telefon stacjonarny (zlikwidowaliście budki telefoniczne może warto pomyśleć nad prepaidami (karty zdrapki z budek telefonicznych macie - można by też korzystać z kart zdrapek orange/nju - wszystko jest do zrobienia jak się tylko chce) w telefonii stacjonarnej i internecie kablowym?)? Pozdrawiam
            Odpowiedz
  • komentarz
    Bonus 17:14 01-03-2017
    Skoro bonus za rejestracje mozna odebrać w ciągu 60 dni od rejestracji to powinna być jeszcze informacja gdzies jak go odebrac.
    Odpowiedz
    • komentarz
      PAWEŁ 17:48 01-03-2017
      Tu macie jeszcze regulamin https://www.zarejestrujnumer.pl/Regulamin_Nowy_bonus_za_rejestracje_w_Orange_1.01.17.pdf
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 17:53 01-03-2017
        PAWEŁ, dziękuję, ja nie miałem go pod ręką.
        Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 18:53 01-03-2017
    A już miałem nadzieję, że się to wreszcie skończy - a razem z tym wszelkie aukcje allegro "100GB na 30 dni" za 5zł - i działanie siec się poprawi.
    Odpowiedz
  • komentarz
    nnn 20:48 01-03-2017
    Kiedy w końcu będzie realna konfiguracja przenosząca transmisję z 3G do LTE? Taka naprawdę działająca, a nie wdrożona jak to mówi dział techniczny (może tylko testowo na wybranych terminalach?). Tylko nie mówcie, że może do tego potrzebny będzie telefon z brandem? W Play działa to na każdym telefonie.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:17 02-03-2017
      Napisz proszę na mój adres piotr.domanski2@orange.com krótką informację z jakiego telefonu korzystasz i jaką wersję oprogramowania masz.
      Odpowiedz
      • komentarz
        nnn 12:49 02-03-2017
        napisałem :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 16:40 02-03-2017
          A ja wysłałem dalej ;-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            nnn 11:25 04-03-2017
            Mam oczekiwać odpowiedzi? :P
            Odpowiedz
  • komentarz
    Grzegorz 10:02 02-03-2017
    "Zbieramy dane, prosimy o zgodę na kontakt, (...) dane te dają nam wiedzę gdzie inwestować. To dla nas ważna informacja, bo wiemy gdzie dostawić nowe maszty, a gdzie parafrazując pewną piosenkę teraz jest ściernisko, ale San Francisco raczej tam nigdy nie będzie" Ja Wam mogę powiedzieć, gdzie zainwestować. Miasto 20km od centrum Warszawy. Osiedle bloków, około 30 szt, wysokości od 4 do 10 pięter. Oferta Neostrady: zawrotne do 10Mbit. Wow. Tak bardzo. Dziękuję, kablówka wygrywa.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:14 02-03-2017
      Niestety nie jesteśmy w stanie do każdego miejsca dotrzeć jednocześnie. Inwestycje w światłowody trwają, jednak w przyszłości tylko ta technologia będzie w stanie zapewnić możliwość stałego zwiększania prędkości łącza. Nie mówię dzisiaj czy jutro, lecz za kilka lat.
      Odpowiedz
  • komentarz
    sg 13:07 02-03-2017
    Czyli Orange będzie ciągle podbijać bazę kart sim? I nie bajerujcie marketingowo ;) Po prostu potrzebujecie bazy, żeby powciskać umowy :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Maja 14:05 07-03-2017
    wy to orange zaledwie szystko drogie powinniście dac 3pakiety bądź 2np 60/65/70gb'za29zł'taki żeby się sumowalo'ale też przed z doladow środki'gb. tani a atrakcyjny :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 11:05 08-03-2017
    Program doładowań tego brakuje na kartę :)
    Odpowiedz

;

Urządzenia

Huawei Mate 9 Pro w Orange Polska (7)

Piotr Domański

27 lutego 2017

Huawei Mate 9 Pro w Orange Polska
7

Ach ten zagięty ekran… nadal rzadko spotykany w smartfonach, a u mnie wzbudzający same pozytywne emocje. W sumie nie wiem dlaczego. Może to kwestia estetyki? A może skojarzeń z filmami z gatunku fantastyki naukowej?

Niezależnie od odpowiedzi mam poczucie, że zagięty ekran coś w sobie ma. Dlatego tak przychylnym okiem spoglądam na Mate 9 Pro – smartfon Huawei, który możecie kupić w Orange Polska. Jednak zalety tego telefonu nie kończą się na wyglądzie.

Potężne wnętrze Mate 9 Pro…

Zaokrąglony ekran, o którym pisałem na początku ma jakość 2K i przekątną 5,5 cala. Do tego dołóżcie ośmiordzeniowy procesor Kirin 960, który odpowiada też za jakość wyświetlanego obrazu. Producent pisze w specyfikacji o algorytmie, który odpowiada za „inteligentne zarządzanie” naszym smartfonem. Dzięki niemu możemy się cieszyć długim życiem baterii przy świetnych osiągach. Telefon może, zdaniem producenta działać bez ładowania przez dwa dni, na co wpływ ma bez wątpienia także bateria o pojemności 4000 mAh

Huawei Mate 9 Pro ma 64 GB wbudowanej pamięci i 4 GB RAM. Obsługuje agregację pasma na poziomie Cat 12 pozwalającą w teorii korzystać na nim z internetu z prędkością do 600 Mb/s przy pobieraniu plików i 100 Mb/s przy wysyłaniu. Od razu zaznaczam, że stacji bazowych obsługujących tak szerokie pasma nie uświadczycie, ale już Cat 9 w sieci Orange Polska jest coraz częstszym widokiem.

Podobnie jak w P9 w Mate 9 Pro znajdziecie podwójny aparat fotograficzny. Zastosowanie dwóch soczewek przekłada się na dużo lepszą jakość zdjęć, szczególnie tych robionych przy słabym oświetleniu. Dzięki temu urządzeniu możecie także kręcić filmy w jakości 4K.

…w rozsądnej cenie

Za Huawei Mate 9 Pro w Orange Polska zapłacicie na start 729 zł, a następnie miesięcznie 199 zł, wraz z abonamentem, w ramach którego otrzymujecie nielimitowane rozmowy, SMS i MMS i 20 GB neta. Warto pamiętać, że przenoszący numer przez pierwsze 6 miesięcy nie płacą abonamentu 😉

A skoro już o pamięci, to przypomniałem sobie, że to telefonu dorzucamy karty upominkowe SWISS o łącznej wartości 200 zł. Coś w sam raz dla fanów zegarków 😉

Wszystko co warto wiedzieć o Huawei Mate 9 Pro znajdziecie na stronie orange.pl

Udostępnij: Huawei Mate 9 Pro w Orange Polska
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 19:08 27-02-2017
    Czy rozsądna cena...199 zł abonamentu??? Sprzęt fajowy, ale.......
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 21:49 27-02-2017
      To abonament i opłata miesięczna.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 08:19 28-02-2017
    Masakrycznie drogo bo ... każdy chce zrobić. Proponuje na raty w sklepie ;) pozdrowienia ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 08:42 28-02-2017
    Poczekam na S8 :-D
    Odpowiedz
  • komentarz
    tch gkk 21:09 10-03-2017
    Ktos moze mi powiedziec czy telefon oferowany w orange ma dual sima?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 11:14 13-03-2017
      Tak, dual simy mamy. #potwierdzoneinfo, w tej chwili testuję :)
      Odpowiedz
      • komentarz
        tech gkk 17:48 13-03-2017
        Tak też myślałem ale Pan z info sprzedaży internetowej powiedział mi że nie i to zabiło mnie z tropu?. Jeszcze tylko trzeba poczekac na dostępność najlepiej złoty. I się przenoszę do Was.
        Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej