;

Sieć

Tak się robi Internet Rzeczy! Jak to działa #6 (4)

Piotr Domański

16 sierpnia 2018

Tak się robi Internet Rzeczy! Jak to działa #6
4

Pewnie czytaliście komunikat prasowy o tym, że innogy Stoen Operator ruszył z laboratorium, w którym będzie testować rozwiązania, mające na celu sprawić, że liczniki energii staną się  „inteligentne”.  Łączność dostarczamy my, interfejs do obsługi urządzeń Integrated Solutions – firma z grupy Orange. W całość zaangażowane są także dwa inne przedsiębiorstwa – PySENSE i Telit.

Widzieliście już jak wygląda takie miejsce, jednak by powstało potrzeba jest praca wielu ludzi, firm i zastosowania zaawansowanych urządzeń.

Orange Polska

my zapewniamy łączność opartą o jedną z 11 różnych technologii i rozwiązań. Bazują one na testowanym rok temu LTE-M i NB-IoT, a także innych – choćby LoRa. CAT-M1, o którym mówię w tym odcinku to jedna z kategorii urządzeń w ramach szerszego LTE-M.

Integrated Solutions

dba o to, by dane, które będą spływać z liczników prezentowane były w sposób zdatny dla osoby, która zajmować się będzie zarządzaniem całym tym systemem. Czyli przeanalizuje dane, złoży je w całość i jeszcze wyświetli w taki sposób, by można było coś z nimi zrobić, a nie tylko przyjąć do wiadomości.

PySESNE

ta polska firma dostarcza i integruje różne technologie bezprzewodowe, wykorzystywane przez urządzenia, które widzieliście w trakcie nagrania. Obsługiwały one między innymi technologie LTE CAT M1 oraz LTE NB-IoT (choć to oczywiście nie wszystkie).

Więcej na temat tych rozwiązań przeczytacie w tekście: „Jak się wykluwa Internet of Things”

Telit

to globalny dostawca technologii IoT.  Dostarczył zestawy ewaluacyjne, oprogramowanie i niezbędną wiedzę umożliwiając stworzenie pełnego środowiska laboratoryjnego dla aplikacji Internetu Rzeczy. Lecz to nie wszystko. Telit zapewnił również dostęp do platformy deviceWISE, dzięki której można zarządzać urządzeniami, zbierać dane i udostępniać je do innych systemów wykorzystywanych przez innogy Stoen Operator

innnogy Stoen Operator

oni mają najpoważniejsze zadanie – muszą sprawdzić czy to wszystko razem zadziała dobrze. Albo nawet jeszcze lepiej 😉 Co więcej, pracują cały czas, by w oparciu o możliwości, które daje technologia stworzyć rozwiązania, które dadzą coś dobrego ich klientom.

Internet Rzeczy i magia

Każdy taki test to dość skomplikowana układanka, z wykorzystaniem sprzętu wartego tysiące złotych. Te większe lub mniejsze urządzenia, to zaawansowana technologia, tak zminiaturyzowana, że z zewnątrz widzimy wyłącznie obudowy i układy scalone. Mimo to, uwierzcie na słowo – tu dzieje się magia. A jak pisał Arthur C. Clarke, jeden z największych popularyzatorów nauki – „Każda wystarczająco zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii”. Tak do refleksji, szczególnie gdy za jakiś czas urządzenia, z którymi pracujecie,  same zaczną dzielić się swoimi spostrzeżeniami i informować Was o zmianach w otoczeniu.

Oczywiście byliśmy na miejscu, by pokazać Wam to laboratorium.

Zapraszam do oglądania!

Jeżeli macie komentarze, uwagi, pomysły, koncepcje itp. – dawajcie znać w komentarzach. Tym razem wyszło krócej niż zawsze – chcieliśmy sprawdzić bardziej dynamiczną formę.

Na koniec dział ogłoszeń różnych.

Jeżeli chcecie sami realizować takie projekty i budować Internet Rzeczy – jest na to metoda, a nawet dwie! Trwa obecnie nabór do Orange FAB, naszego programu akceleracyjnego dla start-upów. Więc jeżeli macie małą firmę lub start-up i pracujecie nad rozwiązaniem związanym z Internetem Rzeczy wejdźcie czym prędzej na stronę orangefab.pl. Jeżeli nie macie nic poza swoją wiedzą i umiejętnościami – nie zrażajcie się. Koledzy z Integrated Solutions szukają właśnie takich ludzi 😉

Udostępnij: Tak się robi Internet Rzeczy! Jak to działa #6
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    blaszko 11:16 17-08-2018
    Wiecej takich materiałów gdzie jest przystepnie a nie techno bełkot
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 22:42 19-08-2018
    Internet rzeczy to przyszłość tego świata. Nie mam naście lat i często zastanawiam się czy taka technologia będzie mi potrzebna.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:44 22-08-2018
      Będzie, ale nawet nie zauważysz gdy zaczniesz z niej za kilka lat korzystać. Bo nie dostaniesz do niej nowego telefonu. Po prostu za kilka lat zainstalujesz apkę, która da Ci sporo nowych możliwości i pomyślisz sobie: "jakie to wygodne!".
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 20:05 22-08-2018
        Może i tak będzie @Piotrze. Tym bardziej że w domu rośnie mi mały obywatel, który pewnie będzie fanem nowych technologii - w końcu musi mieć coś po tacie ;p
        Odpowiedz

;

Oferta

Dlaczego piłkarze muszą bardziej dbać o wygląd? Przyszłość jest dziś #2 (10)

Marta Krajewska

14 sierpnia 2018

Dlaczego piłkarze muszą bardziej dbać o wygląd? Przyszłość jest dziś #2
10

Emocje związane z tegorocznym mundialem są już za nami. Było trochę rozczarowań, ale też kilka pięknych meczy i zaskoczeń. W tym roku po raz pierwszy transmitowaliśmy mundial w najwyższej jakości obrazu 4K w ramach usług Orange TV. Wszystkie mecze były dostępne bez dodatkowych opłat dla klientów posiadających łącze światłowodowe i dekoder 4K.

W najnowszym odcinku „Przyszłość jest dziś” zajęłam się temat telewizji 4K od bardziej użytkowej strony. Dlaczego tak dobrze widać w niej wszystkie szczegóły? Co  wspólnego ma telewizja z wyglądem klasycznej czarno – białej piłki nożnej? Czy bramka strzelona w 1986 „ręka Boga” przez Diego Maradonę zostałaby dzisiaj uznana? Dodatkowo, w tym odcinku gościnnie występuje Michał Rosiak, którego na pewno kojarzycie z testami sprzętu na naszym blogu.

Zapraszam do oglądania i komentowania 🙂

Udostępnij: Dlaczego piłkarze muszą bardziej dbać o wygląd? Przyszłość jest dziś #2
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Pan Pikuś 15:47 14-08-2018
    To ja pozwolę sobie zacytować redaktora Laskowskiego... Mamy Mundial 4K.Kazań, klęska, Kolumbia a czwarte K możemy sobie wstawić wg uznania ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 15:35 20-08-2018
      W naszej TV 4K nie było tak źle :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 16:09 14-08-2018
    Video super :) Bardzo przydatne informacje :) Mnie osobiście jakoś 4k nie przekonuje, dla mnie wystarczy dobry sygnał HD i więcej nie potrzebuję.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotrekk85 17:15 14-08-2018
      Jak ceny urządzeń potanieją za X lat, to wtedy spojrzenie na SD będzie dosyć "dziwne" :)
      Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 20:13 15-08-2018
        SD powyżej 21 cali nie da się już oglądać, mając porównanie z HD ;)
        Odpowiedz
      • komentarz
        Marta Cieślak-Krajewska 15:46 20-08-2018
        zgadzam się; tak samo jak dzisiaj ciężko sobie wyobrazić oglądania czarno-białej TV.
        Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 15:04 20-08-2018
      pablo, apetyt rośnie w miarę jedzenia :-) obraz w jakości 4K doceniam zwłaszcza oglądając filmy przyrodnicze; rafa koralowa, dżungla wyglądają niesamowicie realnie. Myślę, że z czasem wszyscy przestawimy się na 4K.
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 22:55 20-08-2018
        Myślę że za jakieś 5-10 lat może i tak. Dla mnie T V nie istnieje, od kilku lat nie włączam TV. Wydarzenia sportowe zazwyczaj oglądam przez Internet. Dla mnie telewizja dawno umarła.
        Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 04:57 21-08-2018
        Tylko, że jak się już zaczniemy przyzwyczajać do 4K to japońce wymyślą coś lepszego i tak w kółko - ot taki wyścig technologiczny ;)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Marta Cieślak-Krajewska 10:12 22-08-2018
          czekam na japońskie filmy w Augmented Reality :-)
          Odpowiedz

;

Obsługa i Relacje z Klientami

Wirtualny salon na orange.pl (14)

Piotr Domański

10 sierpnia 2018

Wirtualny salon na orange.pl
14

Wyobraźcie sobie salon, do którego zawsze możecie zajrzeć, bez wychodzenia z domu i pogadać z żywym człowiekiem, dosłownie twarzą w twarz. Taką możliwość odpaliliśmy na orange.pl i to pierwszy taki „salon” w Polsce. Między 13 a 18, bo właśnie wtedy salon jest otwarty w prawym dolnym rogu strony orange.pl pojawia się mała ikonka z logo Orange i podpisem „wirtualny salon”.

 

Gdy w nią klikniecie, pojawi się czat wideo z naszą dzielną koleżanką lub kolegą, którzy cały czas odpowiadają na Wasze pytania.

wirtualny salon na stronie orange.pl

Działa to tak samo sprawnie na komputerze jak i na komórce. Różnica jest tylko taka, że na komórce wirtualny salon zobaczycie na całym ekranie.

By samemu takie pytanie zadać, wystarczy podać swoje imię lub nick i wpisać je w oknie, które właśnie się pojawiło. Oczywiście, jeżeli nasz konsultant zostanie zasypany gradobiciem pytań, będzie odpowiadał w kolejności.

Teraz czas na kilka ciekawostek. Salon otwarty jest codziennie. Nie ma tam żadnego bota, lecz żywy człowiek, który zupełnie fizycznie siedzi w tych godzinach w Smart Store w Miasteczku Orange. Można nawet przyjść i go zobaczyć 😉 Każdego dnia rozmowy z konsultantem słucha około 900 osób, a co trzeci zadaje pytania. Jeżeli ktoś jest zainteresowany ofertą może zamówić rozmowę – zadzwonimy w ciągu 28 sekund. O co najczęściej pytają klienci? O przejście i przedłużenie oferty, o Orange Love, o roaming, a także o to, czy są w zasięgu światłowodu. Największy ruch jest około godziny 15.

wirtualny salon na stronie orange.pl

Udostępnij: Wirtualny salon na orange.pl
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    PAWEŁ 14:17 10-08-2018
    Czy w tym salonie da się zarejestrować pre-paida ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:29 10-08-2018
      Nie ma takiej możliwości. To raczej miejsce, w którym można porozmawiać, zapytać o ofertę czy produkt. Ale z tego co pamiętam rejestracja jest możliwa na przykład u listonosza.
      Odpowiedz
  • komentarz
    jjj 15:16 10-08-2018
    Widziałem, pytałem. Tylko trochę za często włączały się w tle alarmy od telefonów. :P
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 17:44 10-08-2018
    Nic takiego nie zastąpi CZŁOWIEKA!!! Trochę nie potrzebny matrix... :/
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:54 10-08-2018
      Tylko, że tam siedzi żywy człowiek. Najprawdziwszy, a do tego wygadany, sprawny i znający naszą ofertę jak własną kieszeń. A że rozmawiasz z nim przez wideo? To tak samo jak ze znajomymi przez Skype, WhatsApp czy FaceTime.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 19:38 11-08-2018
        Na Nasz Orange, też mogę wytłumaczyć klientowi ofertę :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 12:34 12-08-2018
          Nawet słyszałem, że często to robisz ;-) Ukłony!
          Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 19:37 11-08-2018
      Co Ty piszesz, z salonów nie korzystam od lat :D
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 21:55 10-08-2018
    Dla mnie fajna alternatywa. Zobaczymy jak długofalowy będzie to projekt.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Przemek 09:56 13-08-2018
    Zamiast tak bez użytecznej rzeczy lepiej było przeznaczyć te środki na projekt Czat z Doradcą, bo jest bardziej użyteczny, doradca tam może też odpowiedzieć na pytanie, ale co więcej zarządzać kontem klienta. Obecnie na doradcę czeka się długo i nie jest całodobowo. Proszę ulepszyć minipakiety prepaid za 3zł, aby minuty sumowały się przy zakupie nowego pakietu, a także ważność wydłużyć.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:08 14-08-2018
      Tylko, że na czacie jeden konsultant może jednocześnie pomagać jednej osobie. Tutaj jeden konsultant może odpowiadać na pytania (i robi to) nawet kilkunastu. Nie każdy chce by od razu zarządzać jego kontem klienckim. Ale osoba obsługująca wirtualny salon może odciążyć osoby obsługujące czat, które dzięki temu będą miały więcej czasu na obsługę bardziej złożonych przypadków.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Przemek 16:23 14-08-2018
        Tak jasne Piotruś, już to widzę jak widownia zasiada cyklicznie przed ekranami, aby oglądać strima z salonu i może dowie się czegoś ciekawego. Ludzie jak mają problem to sięgają w pierwszej kolejności po znane formy kontaktu BOK, Facebook lub czat, a ten ostatni jest bardzo dobrą innowacją pod warunkiem, że będziecie ją rozwijać. Dalej brak załączania screenów dla Doradcy, brak czekania kolejkowego, brak całodobowości czata. Nad tym się skupcie a nie nad strimami, który wiadomo po co jest tylko- aby pochwalić się smart salonem hiper, super!
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 16:27 14-08-2018
          Przemku, z tej opcji korzysta koło 900 osób dziennie, 300 zadaje pytania a czat trwa 5 godzin. I obsługuje to jeden konsultant. Więc tak, jednak ludzie słuchają streama z salonu. Czy cyklicznie - to bez znaczenia. Ważne, że znajdują tam odpowiedź na swoje pytania.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Przemek 21:43 15-08-2018
            Ludzie wchodzą z ciekawości tak jak ja wszedłem z czystej ciekawości i zadałem banalne pytanie, by mieć frajdę, ale na pewno projekt nie tak potrzebny jak wygodny czat z doradcą, więc ten kanał rozwijajcie.
            Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej