Jak pewnie wiecie od 30 września nie trzeba wybierać „0” przed numerem osoby, do której dzwonimy.
Choć zmiana wydaje się kosmetyczna, oznacza jednak spore przeróbki, zarówno w sieci telekomunikacyjnej, jak i po stronie IT. Musieliśmy zmienić oprogramowanie na centralach oraz zweryfikować ich wpływ na działanie platform usługowych. Modyfikacje dotyczyły oprogramowania zarządzającego centralami, a w niektórych przypadkach również tzw. urządzeniami peryferyjnymi. Mamy w sieci kilkaset central telefonicznych, dlatego potrzebowaliśmy dobrej koordynacji prac aby wdrożyć zmiany przy utrzymaniu pełnej funkcjonalności usług. Analizy i produkcja oprogramowania wraz z testami trwały kilka miesięcy, potem nastąpiło wdrożenie. Nie było łatwo ale udało się.
Przypomnę, że po wyrzuceniu „0” trzeba zwrócić uwagę na urządzenia, które automatycznie wybierają nam połączenia (tj. na podstawie numerów zapisanych w pamięci). W takiej sytuacji należy zmienić zapisany numer na nowy format bez „0” z przodu. Jeśli tego nie zrobimy, urządzenie wybierając numer może zostać przekierowane na zapowiedź słowną informującą o nowym formacie numeru, po czym połączenie zostanie przerwane. Co prawda takie przekierowanie będzie bezpłatne, ale stracimy czas. W skrajnym przypadku może np. oznaczać, że jeżeli np. nasz domowy alarm automatycznie zadzwoni do centrali z informacją o włamaniu, to nie dodzwoni się i ochrona o zdarzeniu wcale się nie dowie.
Pamiętajcie, że datą krytyczną jest 15 maja 2010, kiedy zakończy się faza przejściowa i wybieranie z „0” będzie już zupełnie niemożliwe. Ostatnia uwaga, w przypadku przystawek FixedSMS prosimy o kontakt z pomocą techniczną TP. Jeśli macie inne wątpliwości również proszę o kontakt z TP lub dostawcą urządzenia.
Poniżej info nt. zmiany sposobu działania usługi:
ujednolicenie numerów typu Premium |
zmiany zostały wprowadzone we wrześniu 2008 r.
|
likwidacja numeracji 0-300 i 0-400, uruchomienie numeracji 0-703, 0-704 |
ujednolicenie formatów numerów skróconych (tzw. AUS – abonenckie usługi specjalne) – występują w firmach taksówkowych |
od 15 maja 2009 r. |
numery AUS w formacie 5-cio cyfrowym, zaczynającym się cyfrą 1 (np. 19654). |
zlikwidowanie cyfry „0” przed wybieranym numerem |
od 30 września 2009 r., do połowy maja 2010 r.
od II-iej połowy maja 2010 r. będziemy dzwonić już bez „zera” |
to okres przejściowy, kiedy będzie można dzwonić zarówno „przez 0”, jak i bezpośrednio wybierając numer |
zmiana prezentacji numerów przychodzących |
15 lutego 2010 r. |
numery przychodzące już bez cyfry „0” |